Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Maalin poistamnen kromatusta kaulan kiinnityslevystä
1
Jiaster
27.08.2014 23:21:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi saada vähän harvinaisemman kitaran kaulalevystä sarjanumero näkyviin maalin alta ilman raaputtamista. Olisiko jotain kikkoja tuollaiseen? Jostain luin, että vanhojen ikkunanpokien metalliosista maalit lähtisi helposti viemärinavausrakeiden avulla liottamalla, mutta messinkisiä osia ei kuulemma voi näin puhdistaa ja näinköhän sitten myöskään tuollaista kromattua osaa?
 
Tämähän on kuin mulle tehty biisi: Mike Stinson "Late For My Funeral"
gemisti
28.08.2014 00:18:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ehkä koittaisin jollain liuottimilla ensin, onko minkälaista maalia? Vois lähtee tinneriä miedommallakin myrkyllä.
 
she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
Jiaster
28.08.2014 08:47:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gemisti: Itse ehkä koittaisin jollain liuottimilla ensin, onko minkälaista maalia? Vois lähtee tinneriä miedommallakin myrkyllä.
 
luulisin, että tuohon on jotain spray-maalia vetästy päälle. Ainakin jälki on semmoista.
 
Tämähän on kuin mulle tehty biisi: Mike Stinson "Late For My Funeral"
jukka490
28.08.2014 09:17:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poistin spraymaalin basson pleksistä jarrunesteellä (DOT-4). Annoin pleksin lillua päivän ja huuhtelin vedellä puhtaaksi.
 
Kefiiri
28.08.2014 09:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruosteen alku kuulemma lähtee kromiosista jarrunesteellä. Luulisi näin ollen maalin poistonkin onnistuvan... mutta en ole testannut, joten en ota vastuuta lopputuloksesta!
 
En ole musiikin asiantuntija.
Jiaster
28.08.2014 09:52:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarrunesteellä
 
tuota voisi kokeilla ensin johonkin testiosaan. Vähän ot, muttta sitruunahapolla on itse tullut ruostetta poistettua, mutta se ei taas maaliin vaikuta mitenkään.
 
Tämähän on kuin mulle tehty biisi: Mike Stinson "Late For My Funeral"
73nd3r
28.08.2014 09:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nitromors. Otat sen levyn irti, liotat myrkyssä ja peset.
 
Rodger
08.09.2014 23:27:43 (muokattu 08.09.2014 23:33:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaulalevyt on yleensä kromattuja. Ei niihin maali yleensä kovin hyvin tartu. Kaikki maalit lähtee lämmöllä. Hiustenkuivaajista lähtee yhtä paljon lämmintä ilmaa kuin kuumailmapistooleista. Jos et uskalla kokeilla suoraan kitaraan, niin pura se levy ensin irti.
 
Nitromors kyllä toimii erinomaisesti maalin irrottajana. Olen käyttänyt itsekin ikkunan saranoissa ja muissa kilkkeissä. Pienellä lämmöllä säästää tässä tapauksessa useita kymmeniä euroja.
 
Sen irrallisen levyn voi laittaa vaikka uunin vähäksi aikaa, jos ei ole hiustenkuivaajaa. Pelkkä vedessä keittäminenkin voisi toimia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «