Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 590 91 92 93 94444 445 446 447 448
Gabe
15.08.2014 09:56:22
Laulava Kylätohtori: Kyllä kauppa käy, paremmin kuin koskaan. :)

5 pedaalia muutamassa tunnissa torille laiton jälkeen. Texas Ranger vielä odottaa ostajaansa, mutta en usko, että sekään torille jää asumaan...

Taisivat tosin olla vähän normaalia halutumpia pelejä, joten vielä tämän perusteella en julistaisi torin taantumaa päättyneeksi. Mutta sinne ne nyt meni. Kaikki rakkaat aarteet, joista ei pitänyt koskaan luopua....

Tästä se lähtee, kohta on loputkin purkit torilla. ;) No ei, kyllähän hyvällä kitaralla tekee paljon enemmän kuin kasalla pedaaleja.
iec
15.08.2014 10:00:41

JaaGeRMaisTeR: Mikit ei mene kyllä kaupaksi. Halppikset ei näemmä kiinnosta ja tunkkaneita nyt muutama on ollut jo ostamassa. Aikeisii on vain jäänyt. No onpa tulevaisuuden varalle hyvät mikit, jollei muuta.

Juu mullakin nuo halppismikit pyörii nurkissa. SD Jazz kyllä meni yhdessä hujauksessa... Kyllä sulla ainakin hinta on kohdallaan eli samalla hinnalla mun Jazz meni käytännössä kaupaksi.

Mutta nyt mulla on hauska myyntiartikkeli vahvaripuolella. Saapa nähdä herättääkö hilpeyttä. Ainakin jo yhdelle antoi DIY idean, jos ei muuta :D

-iec
Ja niin päin pois...
darrell
15.08.2014 10:09:09 (muokattu 15.08.2014 10:10:26)
iec:
Mutta nyt mulla on hauska myyntiartikkeli vahvaripuolella. Saapa nähdä herättääkö hilpeyttä. Ainakin jo yhdelle antoi DIY idean, jos ei muuta :D

-iec

Aivan hyvä idea, koska noiden pienten DIY-vahvistinpurkkien ongelma mihinkään mukavaan soitteluun on liian pieni kajari.

Vähän vitsillä heitin oman kommenttini myynti-ilmoon ... :-)
Onko AC-osat siitä radiosta?
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
iec
15.08.2014 10:39:27

darrell: Aivan hyvä idea, koska noiden pienten DIY-vahvistinpurkkien ongelma mihinkään mukavaan soitteluun on liian pieni kajari.

Vähän vitsillä heitin oman kommenttini myynti-ilmoon ... :-)
Onko AC-osat siitä radiosta?

Juu AC osat on Denver-merkkisestä mankasta.

-iec
Ja niin päin pois...
jii.haanpaa
15.08.2014 11:50:36
iec: Juu mullakin nuo halppismikit pyörii nurkissa. SD Jazz kyllä meni yhdessä hujauksessa... Kyllä sulla ainakin hinta on kohdallaan eli samalla hinnalla mun Jazz meni käytännössä kaupaksi.

Mulla on tällä hetkellä yhdessä kitarassa kiinni SD Jazz/JB ja sekin on todella hyvä setti, hintaansa nähden jopa loistava. Mitäs näitä muita SD:n värkkejä on käynyt testissä, ainakin pearly gatesit, seth loversit, joku sd-stratosetti. Kaikista olen tykännyt kovasti. Vain putiikkimojo puuttuu :)

-iec

Hoho :D Tämä on hieno!
JaaGeRMaisTeR
15.08.2014 14:35:17 (muokattu 16.08.2014 22:29:31)
iec: Juu mullakin nuo halppismikit pyörii nurkissa. SD Jazz kyllä meni yhdessä hujauksessa... Kyllä sulla ainakin hinta on kohdallaan eli samalla hinnalla mun Jazz meni käytännössä kaupaksi.

Menee jos menee.. Eipä ole hätiä.

E: kaikki meni.. Vahvari ja vanssonit lähtee Muurameen ja duncanit meni DBZ:aan. Mitäpä sitä hyviä mikkejä sittenkään myymään :)

-iec

Komia vahvari.. Tuollanen olisi hyvä jonnekkin festarin leirintäalueelle yms. Akkukäyttöistä siis väsäämään :)
Gary the pine
26.08.2014 15:10:42
Tätä mä en tajua : "En lue pikaviestejä, yhteys puhelin tai XXXXXXXX(at)gmail.com"

Pari kivaa vanhaa ämyriä torilla ja laitoin myyjälle pikistä. Luin myöhemmin ilmon tarkemmin ja huomasin tuollaisen loppukaneetin. Joskus ennenkin miettinyt, että mikä siinä on niin vitun vaikeeta klikata pikaviestiä, lukea se ja vastata? Miten se eroaa sen tekstiviestin lukemisesta vaikkapa siitä ukkivainaan Nokian 1,2" tuuman ruudulta taikka sähköpostin avaamisesta samalla tietsikalla kuin lukis sen pikiksen.

Mun mielestä noi pikaviestijutut on vaan helvetin käteviä. Mut jos on joku periaatteellinen juttu, niin olkoon sit, ei vaan pysty ymmärtämään.

Enkä nyt tähän kaipaa mitään soittaja on voittaja-shaibaa. Mä en ainakaan jaksa kauheesti soitella tollasten perään. Nykyään tän kokoluokan kaupoissa tulee ensimmäisen kerran juteltua myyjän / ostajan kanssa rahanvaihtotilanteessa...

Toki jollekin se kamoista soittelu voi olla se päivän sosiaalinen tapahtuma, mut itselle ei.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Tsugu Way
26.08.2014 15:32:44
Gary the pine:
Mun mielestä noi pikaviestijutut on vaan helvetin käteviä.

Niin on! Just nyt on matkahuollossa kitarat matkalla kahteen suuntaan. Vaihtokaupat syntyivät viikonlopun aikana pelkästään pikaviesteillä. Oli helppoa ja mukavaa :-)

Toki jollekin se kamoista soittelu voi olla se päivän sosiaalinen tapahtuma, mut itselle ei.

Tässä taannoin hieroin vaihtokauppoja viikonlopun ajan puhelimella yhden toisen hepun kanssa. Koko ajan soitteli ja aina puhelu kesti puolesta tunnista tuntiin. Sain siinä kitaranhsitorian ja loputtomien kyselyjen minun kitaran specseistä lisäksi kuullä vähän kaverin elämänhistoriaakin. Sitte kaupat piti olla selvä niin se vetäytyikin viime hetkillä. Siinä meni kyllä viikonloppu ilmasta puhelinterapiaa tehdessä.
Blues is allright!
Jukka Häikiö
26.08.2014 22:06:40

Kyllähän se vain niin on, että jos ei lähetyshommat nappaa, niin ostajakunta kaventuu huomattavasti, eilen ois mennyt 1936 kaappi, jos ois viitsinyt ruveta pakkailemaan ja lähteä ajelemaan tuonne keskustan ruuhkiin, noh, pitääpä ootella sitä nouto-osaston kauppaa.
PK-seudulla on onneksi se hyvä puoli, täältä ajan kanssa löytyy se ostaja, jos vaan hinta vastaa tavaran oikeaa arvoa, lopulta joka ainoa käy kaupaksi.
Viimeksi kun kerrankin suostuin kaapin lähettämään, meni homma sen verran hankalaksi, jottei nyt viitsinyt ryhtyä, menee tuo ajallaan kuitenkin ja kiire ei oo mihinkään.
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
VIPMetal
26.08.2014 22:22:47

Framus 2x12" on ollut jo pari päivää torilla, kumma kun ei oo vielä mennyt? Putket kyllä on löytäny ottajansa alta aikayksikön...
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Dr. Muff
26.08.2014 22:35:26
Gary the pine: Tätä mä en tajua : "En lue pikaviestejä, yhteys puhelin tai XXXXXXXX(at)gmail.com"

Pari kivaa vanhaa ämyriä torilla ja laitoin myyjälle pikistä. Luin myöhemmin ilmon tarkemmin ja huomasin tuollaisen loppukaneetin. Joskus ennenkin miettinyt, että mikä siinä on niin vitun vaikeeta klikata pikaviestiä, lukea se ja vastata? Miten se eroaa sen tekstiviestin lukemisesta vaikkapa siitä ukkivainaan Nokian 1,2" tuuman ruudulta taikka sähköpostin avaamisesta samalla tietsikalla kuin lukis sen pikiksen.

Mun mielestä noi pikaviestijutut on vaan helvetin käteviä. Mut jos on joku periaatteellinen juttu, niin olkoon sit, ei vaan pysty ymmärtämään.

Enkä nyt tähän kaipaa mitään soittaja on voittaja-shaibaa. Mä en ainakaan jaksa kauheesti soitella tollasten perään. Nykyään tän kokoluokan kaupoissa tulee ensimmäisen kerran juteltua myyjän / ostajan kanssa rahanvaihtotilanteessa...

Kaupan tekeminen pikaviestitse on ihan ok tyyliin "ostan, laita tilinumero". Tää toimii jos kyseessä on joku puupennin arvoinen kapistus pedaali tms josta ei edes keksimällä keksi mitään kysyttävää.

Toinen puoli tossa on ne renkaapotkijat. Ne jotka pikaviestitse kyselee välillä hyvinkin spesifisiä kysymyksia, kysymyksiä joihin vastaaminen ottaa aikaa ja sen jälkeen "ostaja" jo feidaakin johonkin. Varsinkin jos kyseessä on joku keräilypeli josta oikeasti pitää saada joku määrä oikeaa tietoa ennen kun viitsii edes lähteä katsomaan. Puhelimeen vastaamalla saman infon saa välitettyä pienemmällä vaivalla. Ja yleensä ne jotka soittavat, myös ovat tosissaan liikkeellä. Nää juntit ketkä lähettää pikaviestin ilman tervehdystä ja nimeä, harvoin ovat niitä massiveikkoja joiden kanssa kaupat syntyvät.

Kolmas juttu on se, ettei ole kauhean katu-uskottavaa notkua muusi.netissä kaiken päivää ;-)
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
markkuilari
27.08.2014 01:02:06
Dr. Muff: Kaupan tekeminen pikaviestitse on ihan ok tyyliin "ostan, laita tilinumero". Tää toimii jos kyseessä on joku puupennin arvoinen kapistus pedaali tms josta ei edes keksimällä keksi mitään kysyttävää.

Toinen puoli tossa on ne renkaapotkijat. Ne jotka pikaviestitse kyselee välillä hyvinkin spesifisiä kysymyksia, kysymyksiä joihin vastaaminen ottaa aikaa ja sen jälkeen "ostaja" jo feidaakin johonkin. Varsinkin jos kyseessä on joku keräilypeli josta oikeasti pitää saada joku määrä oikeaa tietoa ennen kun viitsii edes lähteä katsomaan. Puhelimeen vastaamalla saman infon saa välitettyä pienemmällä vaivalla. Ja yleensä ne jotka soittavat, myös ovat tosissaan liikkeellä. Nää juntit ketkä lähettää pikaviestin ilman tervehdystä ja nimeä, harvoin ovat niitä massiveikkoja joiden kanssa kaupat syntyvät.

Kolmas juttu on se, ettei ole kauhean katu-uskottavaa notkua muusi.netissä kaiken päivää ;-)

Allekirjoitan tän täysin, mulla menny muutamissa kaupoissa/yrityksissä melkein viikko pikaviesteillä säheltäessä. Käyn mnetissä, tai muutenkaan netissä ehkä kerran päivässä, tai siis yössä, niin kyllä siinä kyssäreissä/vastauksissa kestää hitusen vähemmän aikaa puhelimella.
Twinkle
27.08.2014 08:36:57
Gary the pine: Tätä mä en tajua : "En lue pikaviestejä, yhteys puhelin tai XXXXXXXX(at)gmail.com"

Jos tätä palvelua ei käytä säännöllisesti, ts. hinkkaa keskustelualuetta ja toria päivittäin, niin ihmisellä ei välttämättä ole mitään asiaa käydä tällä sivustolla. Pikaviesti ei tavoita kuin säännölliset vakiokäyttäjät ja jos ei siihen ryhmään kuulu, niin turha on ottaa siihen laatikkoon niitä viestejäkään vaikka myytävää olisikin.
rrroope
28.08.2014 09:53:14
Twinkle: Jos tätä palvelua ei käytä säännöllisesti, ts. hinkkaa keskustelualuetta ja toria päivittäin, niin ihmisellä ei välttämättä ole mitään asiaa käydä tällä sivustolla. Pikaviesti ei tavoita kuin säännölliset vakiokäyttäjät ja jos ei siihen ryhmään kuulu, niin turha on ottaa siihen laatikkoon niitä viestejäkään vaikka myytävää olisikin.

jep.. on olemassa (kuulemma) vielä sellasta old skool -porukkaa jotka työpäivän aikana ei istu koneen ääressä ja vapaa-aikakin saattaa mennä pihalla tai muuten vaan jossain ihan muissa puuhissa. puhelin kulkee mukana ja siihen soittamalla saa kaupat sovittua hetkessä. ite kyllä karsastan tuntemattomille soittelua ja mieluummin hoidan hommat pikaviestein... joku sosiaalinen neuroosi. toisille ei oo juttu eikä mikään.
tuquoque
29.08.2014 10:22:47
Mä käytän eri tilanteissa eri taktiikoita.

Jos jotain oikein kiivaasti haluan, otan puhelun. Pikkunippelit joiden sivu suun meneminen ei kaada arkea hoituu pikaviesteillä. Pääsääntöisesti jotain kalliimpaa ostaessa alku hoituu pikaviesteillä, mutta viimeistään ennen rahansiirtoa saatan ottaa yhden puhelun. Musta kiva kuulla jonkun sanovan ääneen, että laite on oikeasti luvatussa kunnossa ja muutakaan feelua ei ole odotettavissa.

Itse ihmettelen myös palstalla olevia ostoilmoituksia. Useammin kuin kerran on käynyt niin, että ihan asialliseen tarjoukseen ei kuulu mitään vastausta. Olenkin päätellyt, että nämä ostoilmoja laittavat odottavat, että joku tarjoaa heille laitetta ilmaiseksi, muu ei kelpaa. Tämän puolesta puhuu sekin, että ostoilmoja on laitteista, joita palstalla saattaa samaan aikaan olla useampikin kohtuuhintaan myynnissä.

Sellaista se on ihmisten kanssa puuhailu, aina mielenkiintoista.
m.
Tsugu Way
29.08.2014 14:30:37
tuquoque: Itse ihmettelen myös palstalla olevia ostoilmoituksia. Useammin kuin kerran on käynyt niin, että ihan asialliseen tarjoukseen ei kuulu mitään vastausta. ....

...Tämän puolesta puhuu sekin, että ostoilmoja on laitteista, joita palstalla saattaa samaan aikaan olla useampikin kohtuuhintaan myynnissä.

Minulla on sellainen ymmärrys, että osto-ilmoitukset eivät toimi oikein kumminkaan päin. Osto-ilmoitusten jättäjät ihmettelevät, että mikseivät saa vastauksia. Samaan aikaan osto-ilmoihin vastaajat ihmettelevät että osto-ilmon jättäjä ei ikinä vastaa mihinkään tarjouksiin. Itselläni on kokemusta muutaman kerran jälkimmäisestä.
Blues is allright!
blues guitar
29.08.2014 14:38:26

tuquoque:....Itse ihmettelen myös palstalla olevia ostoilmoituksia. Useammin kuin kerran on käynyt niin, että ihan asialliseen tarjoukseen ei kuulu mitään vastausta. Olenkin päätellyt, että nämä ostoilmoja laittavat odottavat, että joku tarjoaa heille laitetta ilmaiseksi...

Itse olen kanssa tulkinnut nänä ilmoitukset onnen onkimisiksi, siilloin kun kyseistä tuotetta on ollut myynnissä kohtuuhintaan. Laittasvat ilmoitukseen jo suoraan että ostan jos saan ilmaiseksi. :D
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Laulava Kylätohtori
29.08.2014 14:42:52
blues guitar: Itse olen kanssa tulkinnut nänä ilmoitukset onnen onkimisiksi, siilloin kun kyseistä tuotetta on ollut myynnissä kohtuuhintaan. Laittasvat ilmoitukseen jo suoraan että ostan jos saan ilmaiseksi. :D

Hauskaa on myös verrata osto- ja myynti-ilmoitusten hintoja samasta tuotteesta. Sen verran jää 'gäppiä' hintojen väliin, ettei heti uskoisi, että puhutaan samasta tuotteesta...

Aika lapsellisia "Maksan enintään XXX €" toiveita näkee välillä....
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
kimurantti1
29.08.2014 14:59:15
blues guitar: Itse olen kanssa tulkinnut nänä ilmoitukset onnen onkimisiksi, siilloin kun kyseistä tuotetta on ollut myynnissä kohtuuhintaan. Laittasvat ilmoitukseen jo suoraan että ostan jos saan ilmaiseksi. :D

Njaa. Mun tulkinnan mukaan ostoilmoitus automaattisesti paljastaa, että ilmoituksen jättäjä oikeasti haluaa laitteen ja (todennäköisesti) on perillä uuden vastaavan hinnasta. Mitä harvinaisemmasta kamppeesta on kyse, sitä suurempi etulyöntiasema myyjällä on. Homma toimii toki myös toisinpäin, myynti-ilmoituksen jättö kertoo, että henkilö haluaa päästä eroon tavarastaan ja siinä ostaja on paremmassa neuvotteluasemassa, ellei tietenkin kyseessä ole jokin haluttu mutta käytettynä vähemmän liikkuva kampe.

Enää en ole jaksanut listata vaihdokeita myynti-ilmoituksiini. Yleensä mulla on jotain mitä tarvin, mutta on noin lottovoittoa pienempi mahdollisuus, että ostalla sattuu olemaan turhanpanttina juuri se putiikkipedaali jonka mä haluan.
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)