Aihe: Diablo
1 2 3 4 543 44 45 46 4753 54 55 56 57
saastara
21.03.2014 12:19:28
Fantasmic: se toinen olikin kaikista hehkutteluista huolimatta aika kaamea. Hienoja sävellyksiä ja soittoa mutta se miksaus oli vaan ihan hirveä.

Tää lause oli ehkä masentavinta mitä mä olen vuosiin lukenut.
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Miikss
21.03.2014 14:16:10
Jeszse: No esimerkiks rummut olis voinu kuulua synamattojen alta.

Just sopivasti ne minusta kuulu. Noh, mielipideasioita.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
vt1100
23.03.2014 09:32:54
Facebookista:

Diablo - band
Jumalan terve,

Status on se, että materiaalista on valmiina n. 2/3. Osa demottuna oikein laulujenkin kanssa mikä on ennenkuulumatonta meille.

Loputkin rallit on toki katsottuna jo siten, että tiedämme mistä aineksista ne rakennetaan ja sovitellaan loppuun. Pakko tietysti ollakin koska niiden järjestys on valittu jo ennalta. Edelleenkin helvetin tyytyväinen siihen mitä tuloillaan on. Uskaltaa uhrata ajatuksia jo rekvisiitallekin.

Mitään päivämäärää en lupaa mutta ei tuota konseptia kehtaa vissiin enää pöytälaatikkoonkaan jättää...

R
Herrah
23.03.2014 10:42:43
saastara: Tää lause oli ehkä masentavinta mitä mä olen vuosiin lukenut.

Siks että se on aika lailla spot on?
Pikku-Henry
23.03.2014 18:37:29
Tämä fb-päivitys on kyllä vuoden kovinta uutista metallin saralta. Meikäläinen ainaki on tänään saanut paljon innokasta viestiä aiheeseen liittyen ja olempas ehkä itsekin syyllistynyt moisen lähettämiseen =)

Tuo Malmbergin päivitys kuulostaa myös vähän valoisammalta " The rest of the songs still need a bit of arranging and all that wankery we musicians love to do, but the elements for all of the songs already exist."
Don't try and threaten me I've watched presidents die.
Fantasmic
23.03.2014 21:48:08 (muokattu 23.03.2014 21:52:42)
saastara: Tää lause oli ehkä masentavinta mitä mä olen vuosiin lukenut.

Sorry jos masensi, kyseessä oli kuitenkin vain oma henkilökohtainen mielipiteeni. "Live rehearsal" kuulostaa nyt vaan niin paljon paremmalta mutta jos joku tykkää enemmän albumiversiosta niin sehän on vain hienoa.

Ja niin. Pointtihan ei ollut nyt ihan se vaan kuinka asian esittää(jos on esittääkseen) kun levyn tulo viivästyy ja viivästyy. Joillakin se viivästyy ihan syystä ja jotkut keksii siihen ihan syitä.
Perro Stupido
23.03.2014 22:45:28
Fantasmic: Sorry jos masensi, kyseessä oli kuitenkin vain oma henkilökohtainen mielipiteeni. "Live rehearsal" kuulostaa nyt vaan niin paljon paremmalta mutta jos joku tykkää enemmän albumiversiosta niin sehän on vain hienoa.

Ja niin. Pointtihan ei ollut nyt ihan se vaan kuinka asian esittää(jos on esittääkseen) kun levyn tulo viivästyy ja viivästyy. Joillakin se viivästyy ihan syystä ja jotkut keksii siihen ihan syitä.

Onko joku artisti sulle velkaa jonkun levyn johonkin tiettyyn aikaan? Vai etkö vain malta odottaa kun olet niin innoissasi?
saastara
24.03.2014 08:16:36 (muokattu 24.03.2014 08:26:08)
Fantasmic: Sorry jos masensi, kyseessä oli kuitenkin vain oma henkilökohtainen mielipiteeni. "Live rehearsal" kuulostaa nyt vaan niin paljon paremmalta mutta jos joku tykkää enemmän albumiversiosta niin sehän on vain hienoa.

Ihan kämältä se levy mustakin kuulostaa, ei siinä mitään. Enemmän mulla särähti silmään päätelmä "tää levy sisälsi hienoja biisejä ja hienoa soittoa mutta soundit oli ihan hirveät, ergo levy on kaamea". Et sitä varmasti noin tarkoittanut, toivon mukaan, mutta tollaisen kuvan siitä sai.

Disclaimerina Time ei mun korvaan sisällä sen enempää hienoa sävellystä tai soittoa, eli en siihen kommentoinut. Tohon sun lainiin tiivisty vain niin hienosti kuuntelijoiden nykyinen obsessoituminen soundeihin, kuin myös tekijöiden tarve runkata aivan turhia ja merkityksettömiä yksityiskohtia loputtomiin koska ne uskoo / tietää, että soundi ratkaisee.. Tämä ilmiö siis erityisesti hevissä tuntuu olevan valloillaan.

Tästä noidankehästä yritin vain siis vähän vitsiä vääntää.
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Herrah
24.03.2014 10:58:13
saastara: Ihan kämältä se levy mustakin kuulostaa, ei siinä mitään. Enemmän mulla särähti silmään päätelmä "tää levy sisälsi hienoja biisejä ja hienoa soittoa mutta soundit oli ihan hirveät, ergo levy on kaamea". Et sitä varmasti noin tarkoittanut, toivon mukaan, mutta tollaisen kuvan siitä sai.

Disclaimerina Time ei mun korvaan sisällä sen enempää hienoa sävellystä tai soittoa, eli en siihen kommentoinut. Tohon sun lainiin tiivisty vain niin hienosti kuuntelijoiden nykyinen obsessoituminen soundeihin, kuin myös tekijöiden tarve runkata aivan turhia ja merkityksettömiä yksityiskohtia loputtomiin koska ne uskoo / tietää, että soundi ratkaisee.. Tämä ilmiö siis erityisesti hevissä tuntuu olevan valloillaan.

No tämä, ihan plussan arvoinen teksti.
vt1100
12.04.2014 12:24:33
Facebook:

JT,

Laittaessani tuossa taannoin yön hiljaisina tunteina yhden Utriaisen hartaasti hieroman demon soimaan luureihin, niin välittömästi sävelten puskettua eetteriin totesin, että nyt täytyy kyllä ottaa tekstien tiimoilta yhteys 08-suuntaan eräälle tutulle kuoleman ja ahistuksen erikoismiehelle.

Intuitio kun iskee niin sille kannattaa antaa aina periksi. Jos jotain, niin sen olen oppinut musan tekemisestä. Yllätin sitten ideallani saunomassa olleen piruparan kuten taannoin faksit Jäättenmäen Annelin. Siitä onkin reilusti yli kymmen vuotta, kun on viimeksi tullut sotkettua meidän kuvioihin ketään "ulkopuolisia".

Sävellyksen kuultuaan oli kaveri kumminkin tukevasti messissä. Sovittiin sitten, että väännän ensin itse kertosäkeen kuosiin kun mulla pyöri siihen kokonaista yksi rivi jo valmiiksi päässäni. Siitä sitten pompottelemaan ideoita edestakaisin.

Pakko myöntää, että todella virkistävää vaihtelua kokeilla survoa jonkun toisenkin tekemiä tavuja musiikin sekaan, kun meistä molemmilla on varmasti ollut ihan omanlaisensa näkemys sovituksesta. Luulen kyllä, että tässä nimenomaisessa tapauksessa se kuitenkin toi kappaleeseen jotain sellaista, mitä siellä ei muutoin tulisi koskaan olemaan.

Voin kyllä hyvin kuvitella noiden sävelten liikuttavan myös sitä paatuneimpaakin punaniskaa, kun hän istuu suviyössä rantakivellä taskulämmin koskenkorvapullo kädessään. Mistäkö uskon tietäväni tämän? Koska minäkin liikutuin ja se ei kuulkaa tule nykyisin ihan helpolla.

Eilen sain "C-osan" hyväksyttynä takaisin ja koitetaan jossain kohden tämä vielä demotakin. Nyt kumminkin seuraavan aiheen kimppuun. Maailma ei ole vielä valmis. Likikään.

R
Fantasmic
13.04.2014 15:50:16
saastara: Disclaimerina Time ei mun korvaan sisällä sen enempää hienoa sävellystä tai soittoa, eli en siihen kommentoinut. Tohon sun lainiin tiivisty vain niin hienosti kuuntelijoiden nykyinen obsessoituminen soundeihin, kuin myös tekijöiden tarve runkata aivan turhia ja merkityksettömiä yksityiskohtia loputtomiin koska ne uskoo / tietää, että soundi ratkaisee.. Tämä ilmiö siis erityisesti hevissä tuntuu olevan valloillaan.

No jo oli huono vitsi kun en sitä ymmärtänyt. Tai sitten olen tyhmä/olin kännissä. Taivun jälkimmäiseen vaihtoehtoon. ;)
Tuo on kyllä täysin totta mitä sanoit. Ollaan onnellisia siitä että tässä maassa bändien studiobudjetit on niin pieniä ettei
siellä kukaan voi hieroa vuotta-kahta. Tietenkään sävellyspuoleen sillä ei voi hoputtaa eikä siihen jos joku äänittää omassa studiossa.

Ärsyttää jo ihtiäkin tämä odottelu mutta parempi silti näin kuin että olisivat iskeneet kokonaan pillit pussiin. Diablolta kun on tullut vain hyviä levyjä.
timnicebutdim
14.04.2014 10:46:05

Fantasmic: ... Ärsyttää jo ihtiäkin tämä odottelu mutta parempi silti näin kuin että olisivat iskeneet kokonaan pillit pussiin. Diablolta kun on tullut vain hyviä levyjä.

Tämä. Itsekin pitkästä aikaa kuunnellut Diabloa nämä viime päivät ja helkkari soikoon että on hyviä biisejä ja riffejä ja rumpujuttuja ja ja ja... Olin jo melkein unohtanut kuinka loistava tää bändi on!

Innolla siis odotellaan uutta levyä. Onneksi eivät laittaneet pillejä pussiin.
Yrittänyttä ei laiteta, eikä laitettua yritetä.
Esko Piirimäki
06.05.2014 21:13:40
Jottai twiittejä siä kotisivuil niin kauhiam baljo huudella.
ramionparas
26.08.2014 10:55:20

Kirkossa kuulutettua:
Viime viikon lopulla saatiin vihdoin lyötyä lukkoon seuraavan levyn julkaisuajankohta. Asiaa onkin tässä kierretty levy-yhtiön ja ohjelmatoimiston kanssa kuin piru kirkkoa. Käteltiin Sukarin Topin sijaan syksystä 2015. Tuolloin siis päättyy vihdoin sekä bändin että syntisten pitkä odotus. Eikä tartte kysellä enää!
Kuten eräs rouva totesi television uutislähetyksessä suositusta rap-artistista: "On sanomaa mitä pitää kuunnella tarkkaan ja se on siisti nuori mies". Aivan kuin katsottaisimme täällä itseämme peilistä! Kyyti on tosin meillä tuleva olemaan ainakin parin piirun verran kylmempää.
Diablo "Silvër Horizon"
1. The Call
2. Isolation
3. Serpent Holder
4. Into the Void
5. (TBA)
6. Prince of the Machine
7. Silvër Horizon
8. (TBA)
9. Corium Black
10. Voyage to Eternity
http://www.mikseri.net/epm
Alex_K
26.08.2014 11:51:29
Ehdoton plussa!
"osaan soittaa onen intron"
-HP-
26.08.2014 20:13:03 (muokattu 26.08.2014 20:13:18)
Viimein! Virhe, liian lyhyt tai spontaani kirjoitus jne...
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
mega
29.08.2014 09:33:20

Soundin sivuilla pientä lisävalaistusta tulevaan: http://www.soundi.fi/uutiset/diablo … ussa-onhan-tata-odotettukin-perkele
"I'm not as young as I used to be, but I'll still be thrashing at a hundred and three (you'll see!)" - Razor "Taste the Floor"
Raiku
30.08.2014 10:18:32

Aikas teema saa olla jos 6 vuotta kestäny levyn vääntö, eikös tässä vissiin ollu jollain jäsenellä jotain henk.koht tragiikkaa elämässään josta osin johtuu tämä uskomaton pykiminen? 6-7 vuotta yhden teem levyn tekemiseen.. täytyy varmaan olla aika tajunnan räjäyttävä levy ku noin kauan kyhätään, ja sit jos se onkin floppi.tai ei eroa muista...
Tympee Huttunen
30.08.2014 10:38:47
Raiku: Aikas teema saa olla jos 6 vuotta kestäny levyn vääntö, eikös tässä vissiin ollu jollain jäsenellä jotain henk.koht tragiikkaa elämässään josta osin johtuu tämä uskomaton pykiminen? 6-7 vuotta yhden teem levyn tekemiseen.. täytyy varmaan olla aika tajunnan räjäyttävä levy ku noin kauan kyhätään, ja sit jos se onkin floppi.tai ei eroa muista...

Villi veikkaus, että tragiikka on ihan tasapainoilua palkkatöiden ja harrastuksen välillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)