Aihe: Suhr Guitars boikottiin - Epic Fails -
1 2 3 4 514 15 16 17 1822 23 24 25 26
antnis
26.08.2014 11:53:37
No veneelle sentään voi viedä ihmisiä, mutta kun keski-ikä lähestyy, niin alkavat tuttavat kysellä että "vieläkö se teidän Jorma sitä rokkia rämpyttelee, ei taida olla ihan kasvanut aikuiseksi" :D

Näin se vaan menee, ei täällä mutta muualla. Ihan kaikkialla muualla.
jpjanhun
26.08.2014 12:46:17 (muokattu 26.08.2014 12:55:59)

antnis: No veneelle sentään voi viedä ihmisiä, mutta kun keski-ikä lähestyy, niin alkavat tuttavat kysellä että "vieläkö se teidän Jorma sitä rokkia rämpyttelee, ei taida olla ihan kasvanut aikuiseksi" :D

-joo, etenkin jos sen jorman soitto on vähän sellaista säälittävää räpellystä. vähän niinkuin täällä meilläpäin. vähän kuin rohvessori ostaisi rolls roycen ja ajaisi sen seinään. kalliiden autojen ostossa on se ero että yleensä ostajat osaavat ajaa. kalliin kitaran ostaja sensijaan on varsin usein kuin kalliin kiväärin ostava sokea tai huononäköinen.. ei silti.. varmaan villissä lännessakin aikanaan melkein kaikilla piti joku kivääri olla vaikka silmälaseja ei olisi ollut saatavillakaan. ehkä tässä rock-kitaroinnissa on jotain tuollaista lännen perintöä.. eikös tämä rok sieltäpäin tule?

-heh. noniin, siinä tämän päivän sarkasmi ;)
elsewhere
26.08.2014 12:57:07 (muokattu 26.08.2014 12:57:18)
antnis: No veneelle sentään voi viedä ihmisiä, mutta kun keski-ikä lähestyy, niin alkavat tuttavat kysellä että "vieläkö se teidän Jorma sitä rokkia rämpyttelee, ei taida olla ihan kasvanut aikuiseksi" :D

Tässä tapauksessa kannattaa hankkia parempia tuttavia ;)
~ Love broke out and I forgot it's war.
Numb
26.08.2014 13:02:26

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd. … 587870094_2285882552238512225_n.jpg
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Muovinen
26.08.2014 14:26:25

Niin, sehän on tietenkin sitten ihan oma ongelma jos jaksaa murehtia mitä muut ajattelee. Mulla esim on ihan liikaa ja liian hyviä kitaroita mun soittotaitoon nähden ja kitaranopettaja oiskin hakusessa, että saatais vaaka vähän paremmin balanssiin ;D Enkä etsi opettajaa ulkoisen paineen vuoksi (sitä ei olekaan), vaan tuo vaaka on mun omassa mielessä.
jpjanhun
26.08.2014 14:46:25 (muokattu 26.08.2014 15:34:26)

Numb: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd. … 587870094_2285882552238512225_n.jpg

-onko siinä muka jotakin huvittavaa jos naapurin sedän olohuoneessa on tuollainen stäkki, naapurin setä pukeutuu noin ja sitten soittaa "smoke on the water":n alun väärin? setä sitten luukuttaa stäkkiä täysillä ikkuna auki niin että kylä raikaa ja kaikki jo tietävätkin missä kohtaa se smoke on the waterin alku menee väärin. sitten setä tulee vastaan kaupassa ja sanoo "rock on!". jos tällaisen joku näkee huvittavana niin sitten on kyllä sedälle vaan huonoa seuraa ja sedän kannattaa valita paremmat naapurit. vielä sedän kalliille kitarakokoelmalle naureskelu loppuu kun setä ilmoittautuu vuoden kyky - kilpailuun.

-kyllä mä ainakin kehotan setää ostamaan vielä muutaman kalliin custom-kitaran kun ne jotenkin soi paremmin ja setäkin sanoi huomanneensa sen. ties vaikka setä innostuisi harjoittelemaan kovemmin ja rupeaisi ammattisoittajaksi. voisi ne rahat kumminkin käyttää huonomminkin. niinkuin vaikka maailmanmatkaan tai vaikka liikuntaharrastuksen tukemiseen tai muuhun hyväntekeväisyyteen, koska näihin laitettaessa ne rahat varmasti uppoavat syvälle kankkulan kaivoon, sinne ihteensä.

-ps. kumminkin, jos setä ostaa kotimaista custom-tuotantoa, näkisin että kyseessä on kotimaisen tuotannon tukeminen tässä nykyisessä suomen talouskurjimuksessa. tässä tapauksessa oon kyllä täysin sitä mieltä että voi ne rahat huonomminkin käyttää. tää viimeinen ei sitten sisältänyt sarkasmia.
antnis
26.08.2014 15:39:44
elsewhere: Tässä tapauksessa kannattaa hankkia parempia tuttavia ;)

Ehkä kuiteski viiskymppisist kannattaa ettiä niitä normaaleja kuin hörhöjä lähellensä :-)
kekkuliheikki
26.08.2014 15:47:15
Mulle tuli taas jostain syysta hirvea Suhr-GAS. Outoa.
En allekirjoita.
the-Antero
26.08.2014 16:03:36

jpjanhun: -onko siinä muka jotakin huvittavaa jos naapurin sedän olohuoneessa on tuollainen stäkki, naapurin setä pukeutuu noin ja sitten soittaa "smoke on the water":n alun väärin? setä sitten luukuttaa stäkkiä täysillä ikkuna auki niin että kylä raikaa ja kaikki jo tietävätkin missä kohtaa se smoke on the waterin alku menee väärin. sitten setä tulee vastaan kaupassa ja sanoo "rock on!". jos tällaisen joku näkee huvittavana niin sitten on kyllä sedälle vaan huonoa seuraa ja sedän kannattaa valita paremmat naapurit. vielä sedän kalliille kitarakokoelmalle naureskelu loppuu kun setä ilmoittautuu vuoden kyky - kilpailuun.

Eiiiissssssmieessss!!!! Mä tapasin tänä kesänä just ton kuvailemasi henkilön. Pois lukien että pukeutuu siististi pukuun.

Käytiin vaimon sukulaisen 50 vuotispäivillä. Päivänsankari sitten suu vaahdoten esitteli kitaroitaan. Ei ollut onneksi mitään kalliita customeita. Kokeilin tokain stratoa jossa kielet oli varmaan 10 senttiä kaulan yläpuolella eikä soinut kunnolla. Sitten tää herra halusi näyttää taitojaan miten oli korvakuulolla löytänyt smoke on the waterin. Rokkisoinnuilla Aasta se veteli sitä ja mulla oli vaikea peitellä naurua :D

Eissss kun muistelee tuota vielä. Ihan kiva epiphone dotti sillä oli jota kokeilin jonkun Fender mallintavN läpi. Pyysin saada vähän säröä ja tää laitto sieltä flangerin päälle ja kertoi vielä että ei tiedä mitä mikäkin namiska tekee...

Loppujen lopuksi neuvoin miten se kitara viritetään. Virittimellä touhu näytti siltä että korkea e kieli menee oktaavin liian ylös ja napsahtaa poikki...

Sori offtopic mutta pakko oli jakaa...
(((MORE FUZZ)))
jpaa
26.08.2014 17:04:40
kekkuliheikki: Mulle tuli taas jostain syysta hirvea Suhr-GAS. Outoa.

Eikun kauppaan.

Ostahan joku helmi niin mä voin ostaa sen muutaman kuukauden kuluttua sulta alennuksella pois, puhaltaa sulla tuulet kuitennii eri suunnasta sitten taas. Recessed talla ja reverse lapa, black limba body burl kannella, pau ferro kaula ja otelauta. Aldrichit mikeiksi. Noilla olis hyvä.

Olis GAS. Onneks ei oo just nyt rahaa.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Laulava Kylätohtori
26.08.2014 17:14:37 (muokattu 26.08.2014 17:15:31)
kekkuliheikki: Mulle tuli taas jostain syysta hirvea Suhr-GAS. Outoa.

Outoa olisi, jos sulla ei olisi GAS...

e. Eikö muuten olisi aika, AngieRainbow osti Plexin, olet tällä hetkellä häviöllä... ;)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Mr. Speed
26.08.2014 18:52:33
Krice: Näissä custom-jutuissa ihmetyttää vähän sekin, että aika monet kitarat on ihan samanlaisia mitä saa marketista halvemmalla. Siis ei mitään varsinaisia custom-ominaisuuksia, vaan 1:1 samanlaisia kuin peruskepit. Kosmeettiset viimeistelyt ehkä hieman erilaisia/laadukkaampia.

Montaako custom-kitaraa olet käpistellyt? Tähän voitanee laskea sekä eri valmistajien custom shopin tekemät batch-kitarat ja sitten ihan mittatilauskitarat. Arvaan, että tämä lukema on itseisarvoltaan 0.

Jokainen saa laittaa harrastukseen just niin vähän/paljon kuin vain tahtoo, mutta miksi sitä pitää ihmetellä kun itsellä ei ole mitään muuta perustetta kuin mielikuva? Custom Shoppien väsäämissä kitaroissa on tosiaan monesti ihan se viimeistely parempaa, ja vaikka ihan sellanen perusjuttu, että puut on valikoidumpia, joten puolta siitä bodysta ei tarvitse jyrsiä pois että kitara painaa kohtuullisesti. Ei kaikki koe tarvitsevansa semmosta, eikä hinta korreloi suoraan laadun kanssa, mutta... Usein Custom Shop -leima tarkoittaa sitä, että materiaali on valikoidumpaa (parempaa?) ja työhön on mahdollisuus käyttää enemmän aikaa.

Kyllähän Volkkariltakin saa 3 litrasen Diesel-kutosen nahkasisustallakin, miksi siis ostaa BMW?
http://www.sieni.us/?id=38
WhipperSnapper
26.08.2014 20:27:28 (muokattu 26.08.2014 20:34:15)
Tähän väliin pakko sanoa, että onhan toi KUNUn keppi aivan järkyttävän hieno! Harmi että on ollut koettelemuksia. Itsellä on ollut 4 Suhria ja mistään ei voi sanoa huonoa asiaa. Mut tälläsia ikävä kyllä sattuu.

Joskus huollatin eräässä hyvämaineisessa Helsinkiläisessä kitaraliikkeessä vanhaa Mesan comboa ja korjasivat kyllä kaikki niin päin persettä kuin voi. Vikaa eivät itse löytäneet vaikka 5kk yrittivät ja loppujen lopuksi selvitin itse vian syyn toiselta vahvistimenkorjaajalta, jonka jälkeen liike osasi vihdoinkin saada sen toimivaksi. Siinä välissä takapaneeliin oli tullu jos jonkinmoisia BIAS-trimmereitä sekä muita virityksiä. Kunnon väännön jälkeen sain sentäs huollon hinnan järkeväksi liikkeen ensin yritettyä maksattaa huolto suoraan hinnastosta, jonka mukaan korjaajalla oli mennyt useampi työpäivä vian etsimisessä. Liike oli ihan oikeasti sitä mieltä, että koko työajasta olisi pitänyt maksaa kokonaisuudessaan vaikka toisen korjaajan mukaan vian korjaamiseen menisi 10min ja osaava saisi sen selville lähes välittömästi. Niin ja eihän se liikkeen korjaaja edes löytänyt itse sitä vikaa..
Jukka Häikiö
26.08.2014 21:44:42

KUNU: Höh, eihän tässä kehtaa julkisesti paljastaa asiaa ettei ihmiset pietä minua aivan hulluna. Mutta riittääkö jos sanon että minun mielestä tosi kallis.

Höh, jos ny joku laskis, paljonko elämän aikana on mennyt pätäkkää iloliemeen+ siihen liittyvään oheistoimintaan, vaikka ois ns. "kohtuukäyttäjä" ja ikää vaikka sen n.35v, niin halpoja on kalliimmatkin pelit.....eihän kalliissa soittimissa mitään järkeä ole(järkijutusta kun ei ole kyse), vaan ei ole monessa muussakaan hommassa, esimerkkinä vaikkapa niinkin arkinen juttu kuin auto.
Joku tällää 40 000€ johonkin aika perus-toitsuun ja sen vuorokautinen keskimääräinen käyttöaste on noin 1h, tulee muuten kaikkine kuluineen, arvonalennuksineen aikas arvokkaita kilsoja ja ajotunteja.
Jokaisella kai lienee se oma rajansa, mitä on valmis laittamaan soittovermeisiin, vaikka se monen mielestä onkin hulluutta, ihassama, sanois meidän teinit ja mä komppaan, voi ne euronsa huonomminkin käyttää, sen toitsun arvonalennuksella vois vaikka joka vuosi ostaa uuden CS-pelin.

Nimimerkillä: vm.-90 Mazdan ja vm.-90 Volvon omistaja(tod.näk. jompikumpi noista toimii aina, joskus jopa kummatkin).

"jiäpi sitten rahhoo nuihin soittopeleihin"
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
KUNU
26.08.2014 23:21:41
Krice: Näissä custom-jutuissa ihmetyttää vähän sekin, että aika monet kitarat on ihan samanlaisia mitä saa marketista halvemmalla. Siis ei mitään varsinaisia custom-ominaisuuksia, vaan 1:1 samanlaisia kuin peruskepit. Kosmeettiset viimeistelyt ehkä hieman erilaisia/laadukkaampia.

Loistava esimerkkinä tässä toimii ensimmäinen 6-kielinen Custom Shop Suhrini mikä on torilla tälläkin hetkellä naurettavalla hinnalla. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=904849

Kyseessä on siis "perus" Suhri mikä muistuttaa tosi paljon Suhrilla myynnissä olevaa Modern Satin, halvemman luokan sarjauotantokitaraa. Ulkonäöllisesti moni arvelisi hyvinki samanlaisiksi kepeiksi mutta totuus on karu kun hetken soittellee.
Olen soittanu kumpaakin kitaraa ja hintaeroa näillä on n.1000 euroa ohv hinnassa, huomaako sen? Kyllä huomaa.
Kummassaki on mahonki runko, custom shopin mahonki on Hondurasin mahonkia mikä soi huomattavasti tummemmin ja painoaki kepissä lisänä sen mukaisesti. CS versiossa myöskin paahdettu vaahtera kaula, SS nauhat, Gotohin floikka, eeben otelauta ja eri mikit.
Kyseessä on kaksi täysin eri kitaraa ja nuo erot huomaa jokainen vähänkin kitaraa kourassa pitänyt.
jpjanhun
26.08.2014 23:28:45 (muokattu 26.08.2014 23:30:14)

Jukka Häikiö: Höh, jos ny joku laskis, paljonko elämän aikana on mennyt pätäkkää iloliemeen+ siihen liittyvään oheistoimintaan, vaikka ois ns. "kohtuukäyttäjä" ja ikää vaikka sen n.35v, niin halpoja on kalliimmatkin pelit.....eihän kalliissa soittimissa mitään järkeä ole(järkijutusta kun ei ole kyse), vaan ei ole monessa muussakaan hommassa, esimerkkinä vaikkapa niinkin arkinen juttu kuin auto.
Joku tällää 40 000€ johonkin aika perus-toitsuun ja sen vuorokautinen keskimääräinen käyttöaste on noin 1h, tulee muuten kaikkine kuluineen, arvonalennuksineen aikas arvokkaita kilsoja ja ajotunteja.
Jokaisella kai lienee se oma rajansa, mitä on valmis laittamaan soittovermeisiin, vaikka se monen mielestä onkin hulluutta, ihassama, sanois meidän teinit ja mä komppaan, voi ne euronsa huonomminkin käyttää, sen toitsun arvonalennuksella vois vaikka joka vuosi ostaa uuden CS-pelin.

Nimimerkillä: vm.-90 Mazdan ja vm.-90 Volvon omistaja(tod.näk. jompikumpi noista toimii aina, joskus jopa kummatkin).

"jiäpi sitten rahhoo nuihin soittopeleihin"

-mutta sä ootkin huono esimerkki kun osaat soittaa. jos tapailisit yhä sitä smoke on the wateria niin olis vähän eri tilanne.. ;) hehee.. kummasti silloin saisi arvokitaroiden omistaminen koomisia piirteitä ;)
Krice
26.08.2014 23:40:33

Mr. Speed: Usein Custom Shop -leima tarkoittaa sitä, että materiaali on valikoidumpaa (parempaa?)

Mistä sen tietää? Kuka on sellainen puuasiantuntija, että ymmärtää tarkalleen puiden erot. En usko, että ainakaan kovin moni meistä. Pikemminkin ajattelisin niin, että isoimmilla valmistajilla on älyttömät puuvarastot, joista löytyy varmasti sopivan kuivuneet palikat hintahaitarin yläpäässä oleville malleille. Sen sijaan voi vain arvella mistä ja miten pienet custom-valmistajat hakevat puunsa, jostakin lähimetsästä arvatenkin. Koko juttu näköjään perustuu siihen, että kuluttajilla on vankka luottamus custom-valmistajien laatuun, koska "täytyyhän" kaiken olla parempaa kuin teollisesti valmistetuissa kitaroissa.
KUNU
26.08.2014 23:43:09 (muokattu 30.08.2014 07:36:12)
Krice: Mistä sen tietää? Kuka on sellainen puuasiantuntija, että ymmärtää tarkalleen puiden erot. En usko, että ainakaan kovin moni meistä. Pikemminkin ajattelisin niin, että isoimmilla valmistajilla on älyttömät puuvarastot, joista löytyy varmasti sopivan kuivuneet palikat hintahaitarin yläpäässä oleville malleille. Sen sijaan voi vain arvella mistä ja miten pienet custom-valmistajat hakevat puunsa, jostakin lähimetsästä arvatenkin. Koko juttu näköjään perustuu siihen, että kuluttajilla on vankka luottamus custom-valmistajien laatuun, koska "täytyyhän" kaiken olla parempaa kuin teollisesti valmistetuissa kitaroissa.

Ko Suhri tullee takasin korjaukselta niin tule käyhmään kylässä. Saat soittaa yhen soinnun tuola, se riittää tajuamaan kuinka hyvin tämäkin custom keppi soi. Johtuuko tuo älytön sointi sitten vain puista, ei varmaankaan vaan puut, osat, kielet yms. Mutta kitara on soitin missä useasti sointi on niin huono kuin ketjun heikoin lenkki on, ja tässä tapauksessa jokaisen elementin on oltava niin laadukas kuin mahdollista saavuttaakseen lopputuloksen mistä he kehtaavat laskuttaa.
Gabe
27.08.2014 09:00:17
Krice: Mistä sen tietää? Kuka on sellainen puuasiantuntija, että ymmärtää tarkalleen puiden erot.

Eihän niistä eroista tarvitse ymmärtää yhtikäs mitään, mutta kyllä ne siitä huolimatta kykenee huomaamaan vaikka olisi kuinka tietämätön aiheesta. Kyllä se hinta näkyy ja tuntuu käyttökokemuksessa, ei kannata julistaa mitään kokeilematta. Toki keskihintaisistakin kitaroista löytyy hyviä yksilöitä ja malleja kun etsii ja jokaisen kannattaa kokeilla itse mitä mieltä on, mutta ei toki kannata sokkona muodostaa mitään mielipiteitä. Olen itse soitellut aiemmin vallan juuri keskihintaisilla kitaroilla mutta eipä sinne ole enää paluuta tuon CS Stratocasterin hankinnan jälkeen. Tällaisen hinta on uutena kolmisen tonnia ja silti se on minusta ihan joka euron väärti. Sitten on vielä erikseen nämä pikkupajojen customit, pystyn täysin ymmärtämään miksi joku haluaa sijoittaa rahansa soittimiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)