Tubeman 21.05.2004 14:35:52 | |
---|
No jos se yksi ainoa putkivehje sattuu olemaan rautalankabändin leadkitaristin käytössä, niin kyllä sen vaan todellakin huomaa. Mulle vahvarin pitää olla täysputkipeli, koska mä yksinkertaisesti tartten sellaista ääntä. Muu ei käy siihen mitä mä teen. Se vaan on noin. Jossain muuntyyppisissä jutuissa, jonkalaisia mä just nyt en tee, voi trankkukin kelvata - jos se oikeasti on putkaria sopivampi. Edit: Niin, ja tietysti putkivahvistimenkin pitää olla laadukas; mä poden suht vaikeaa piirilevykammoa joten luultavasti en ostaisi vahvistinta jossa on yksikin PCB. Putkarin pitää myös olla oikeantyyppinen: mulla esimerkiksi on eri vahvistimet säröisemmille äänille ja puhtaille. Jälkimmäiseen mä tarvitsen ison headroomin omaavan kombon sointia. Jos tarkoitat rautalankabändisoundilla sitä perinteistä,niin ainakin mun korvaan nuo erot kitaran kohdalla olleet putki vs. transistori kilpailussa että putkikone on soundiltaan "pyöreä ja lievästi tunkkainen" transistorikone terävämpi,mutta eiköhän nuo säädöillä saada aika lähelle toisiaan.. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
the knife 21.05.2004 15:25:59 | |
---|
Lisäänpähän nyt minäkin mielipiteeni kekoon, eli: Soitin 13 vuotta transistorivehkeillä, ja pidin soundistani, enkä edelleenkään kumpaakaan transupeliäni myy. Naurettavasta 15W Bomber EX-205:tä lähtee niin omintakeisen laulava soolosoundi, että ainakin minä nautin (ehkä) enemmän kuin yhdestäkään ulkoisella säröllä tehdystä särösoundista. (Onhan monessa muussakin vahvarissa tietty särökanava, mutta kaikki kuulostavat erilaiselta, ja monesti ihminen tykkää siitä mihin on tottunut...) Fender M-80 bassonuppi ja 2 1x18"-kaappia taas antavat niin paljon alapäätä etten kenelläkään ole sellaista soundia kuullut jos dempattujen viitossointujen sahaamisesta puhutaan. Siksi en sitä myy. Ja nyt kun ostin tuon mystisen putki-DNS:n, josta kyselen tuolla toisessa aiheessa, niin sanon että en kummastakaan aiemmin mainitusta vahvarista saa niin nautittavia puhtaita soundeja kuin siitä, ja mielestäni sen putkikoneen eron kyllä kuulee, jos on ensin soittanut iät ajat transupelillä. Tosin vanha totuus on se ettei kaupassa koskaan saa kokeilla vahvistinta tarpeeksi että siitä saisi kunnon käsitystä. Valitettavasti. Kannattaa ehkä lainata kaverilta pitemmäksi ajaksi, tai vain kuunnella kaverin soittoa, ja tehdä päätelmiä niistä. Mielipiteitä on niin paljon kuin ihmisiäkin. Taas viime yönä. Liian paljon, liian nopeasti... -Musta Paraati |
Quu 21.05.2004 16:51:16 | |
---|
Kannattaa ehkä lainata kaverilta pitemmäksi ajaksi, tai vain kuunnella kaverin soittoa, ja tehdä päätelmiä niistä. Mielipiteitä on niin paljon kuin ihmisiäkin. Harmi vain, että mulla ei ole kuin 2 kaveria jotka soittaa ja toinenkin soittaa rumpuja :) Saati sitten, että toisella olisi mitään putkivahvaria ollut. Kattoos nyt kun mulla on jonkun porukan kanssa ylihuomenna jotkut treenit, niin siellä saattaa ehkä olla putkivehkeitä. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
askomiko 21.05.2004 18:45:13 | |
---|
Minua ainakin vain ärsytti ensimmäinen putkivehjes aluksi, kun soittotatsilla on 5 kertaa enemmän merkitystä kuin entisellä transistoripöntöllä. Räpellys ja heikko tatsi erottui paremmin. |
kupteri 21.05.2004 18:54:45 | |
---|
Minua ainakin vain ärsytti ensimmäinen putkivehjes aluksi, kun soittotatsilla on 5 kertaa enemmän merkitystä kuin entisellä transistoripöntöllä. Räpellys ja heikko tatsi erottui paremmin. Erittäin totta, putkivahvistin reagoi soittoon paljon paremmin kuin trankkupeli -> tarttee opetella parempi tätsi niin kehtaa taas kuunnella omaa soittoa :-) Tekee kyllä hyvää harrastukselle kehittyä itsekin... ja kyllähän tuo MUHKEA soundi kuulostaa hyvälle (vielä kun molemmilla kitaristeilla on putkikamppeet), bändikaveritkin tykkää :-) Virheiden paremmin läpikuulumisesta huolimatta bändin kokonaisuus kuulostaa paljon paremmalta kuin vuosi sitten. |
svilo 21.05.2004 21:00:55 | |
---|
Minua ainakin vain ärsytti ensimmäinen putkivehjes aluksi, kun soittotatsilla on 5 kertaa enemmän merkitystä kuin entisellä transistoripöntöllä. Räpellys ja heikko tatsi erottui paremmin. Mhehe, tuo on itseasiassa totta :) - tone is everything - |
Quu 21.05.2004 21:14:13 | |
---|
Minkäslaisia vehkeitä nämä pikkuputkivehkeet on? Laney & Kustom(onko edes täysputkipeli?) tulee mieleen, sellainen vielä ois saavutettavissa oleva... http://hevijammu.cjb.net
mongoloidi 21.05.2004 21:35:47 (muokattu 21.05.2004 21:37:07) | |
---|
Kustomin Tube12 on ainakin hybridi,mutta Laneyt taitaa olla ihan täysputkipelejä.....? Viisaammat kertokoot asiasta enempi. Torilta löysin tämmösen: http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0Tehoa on 6wattia ja itelleni ainakin jäi hyvät muistot tommosesta,kun kerran satuin testaamaan. Taannoin oli juttua pienistä putkipeleistä,koita vaikka ettiä haulla. |
Main screen turn on. |
mongoloidi 21.05.2004 23:34:40 | |
---|
Toi Vibro Champ on vielä yks niitä vahvareita,mitä ei tule kovinkaan usein vastaan. Niin,että jos edes vähän kiinnostaa niin on tuo Vibro Champ ainakin testaamisen arvonen. |
saturnzreturn 21.05.2004 23:48:59 | |
---|
HUOM: En ole kokoputkivehkeellä koskaan soittanut. hoho!! mikä tässä suomen veropolitiikassa nyt sitten muka on niin pahaa? tosin päivääkään en ole töissä ollut, mutta... my wallet's fat and so is my head |
Quu 22.05.2004 15:57:21 | |
---|
mikä tässä suomen veropolitiikassa nyt sitten muka on niin pahaa? tosin päivääkään en ole töissä ollut, mutta... No sehän nyt on suomen veropolitiikka :) Ei kaikilla (mm. minä) ole varaa laittaa 500-1000000e pelkkään vahvistimeen. Trankut ja hybridit kun nyt sattuu olemaan halvempia. http://hevijammu.cjb.net