Aihe: G&L El Toro
1 2 3
Karva-Aarne
21.05.2004 20:20:54
Moro vaan. Etsiskelin tässä hyvää bassoa, ja vastaan käveli tommonen G&L El Toro vm -86. Onko se hyvä, tai mitenkään verrattavissa Fender jazz bassoon? Ja mitä siitä kannattaa maksaa?
2541
21.05.2004 20:23:19

chief
21.05.2004 20:34:52
G&L:t ovat Leo Fenderin luomuksia. Laatubassoja ovat.
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
Karva-Aarne
21.05.2004 20:37:32
Jepjep, tuon minäkin löysin. Aika vähän tuntuu olevan kyseisestä pelistä informaatiota tuolla veeveevee-sivuilla. Mutta jos olisi omakohtaisia kokemuksia, niin kylläpä sydäntä lämmittäisi, vielä kahta kauhiammin!
käki
21.05.2004 21:05:32
Hei vaan Hairy Arnold ! Mielellämme toivottaisimme sinutkin tyytyväisten G&L:n omistajien joukkoon.

El Toro-basson näin viimeksi Suomessa myynnissä Helsingin Kitarapajan Bass Centerissä pari vuotta sitten. Hinta oli muistaakseni 800 €. Laskepa jenkkihintaan alvi +22% ja tulli (n. 3,7 %) ja rahtikulut(n.100 $) ja muunna summa euroiksi. Siitä näkee suuntaa antavasti, kannattaako ulkomailta osto.

Saattaa se kannattaa, koska El Toroja ei taida Suomessa hirveästi liikkua, kuten ei muitakaan vanhempia G&L:iä. Chiefillä on muistaakseni yksi '80-luvun alun L-2000:nen.

Kyllähän hyvästä käytetystä kannattaa maksaa, jos pääsee kokeilemaan. Tosin ostin oman L-2000:ni sikana säkissä Thomannilta. Ei tarvinnut lähettää takaisin, enkä tuota bassoa tule myymään enää pois.

El Torossa on luullakseni kaksi humbuckeria samaan tapaan L-2000:n kanssa. Jos soundi on yhtä tuhtia tavaraa, niin suosittelen.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
chief
21.05.2004 21:11:14
Se mun L-2000 on jostain 90-luvun puolivaiheilta.
käki
21.05.2004 21:17:14
Se mun L-2000 on jostain 90-luvun puolivaiheilta.

...pitäis ehkäpä tarkistella, ennen kuin laukoo...miten mulle tommonen tulikin päähän ?

No, se omakuvassasi oleva beisin malli on bodyltaan leveämpi kuin nykymallissa. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin se mallihan kapeni vasta 90-luvulla, jep.
chief
21.05.2004 21:24:52 (muokattu 21.05.2004 21:32:49)
Jaa, taitaapa se ollakin hiukan leveämpi. Enpä ole aikasemmin kiinnittänyt huomiota. Miksiköhän ne ovat sitä kaventaneet? Olisiko painon pudotus ollut mielessä? Toi mun G&L on aika turkasen painava. Tosin se on aika pirun hyvin balanssissa, ei oo yhtään kaulapainoinen.

EDIT: Niin, tosta El Torosta ei oo kokemusta mutta L-2000 on ainakin mua miellyttänyt. Kunhan sen monipuolisiin soundeihin pääsee vähän sisälle niin kyllä siitä löytää ainakin mulle hyvin toimivia soundeja. Tossa Torossa taitaa olla samat elektroniikat, mutta eri mikit.

http://www.guitarsbyleo.com/AUTOREG/interact.php3

Tuolta löytyy infoa G&L-kitaroista ja bassoista, ja hakemalla El Toroja voit ottaa yhteyttä kyseisen basson omistajiin jos kokemuksia haluat.
Karva-Aarne
21.05.2004 21:25:23
Hyvältäpä kuulostaa, oikein hyvältä. Toinen vaihtoehto olisi 90 -luvun japanialainen Fender. Ja kolmas Aria Pro II, en tosin tiedä mikä malli. Mikähän näistä sitten...

Nyt vaan kaikki kehumaan omia vehkeitään! (mulla on ainaki maailman isoin)
käki
21.05.2004 21:31:45
Hyvältäpä kuulostaa, oikein hyvältä. Toinen vaihtoehto olisi 90 -luvun japanialainen Fender. Ja kolmas Aria Pro II, en tosin tiedä mikä malli. Mikähän näistä sitten...

Myös japsiFenderit ovat mukiinmeneviä, elleivät peräti hyviä. Tuttuni osti muutama vuosi sitten vuoden '92 japsipresarin. Oli mielestäni erinomainen. Myös Sweatmasterin laulaja-basisti oli kuulemma kyseisestä bassosta kiinnostunut, peräti ostoaikeissa...

Yksilöitä kumminkin ovat nuo soittimet, ei niistä aina tiiä.
chief
21.05.2004 21:37:21
Juu, aina ei omat vehkeet sovi yhtä hyvin kaverin käteen.
onde
21.05.2004 23:08:06

No jos ei oo muita vaihtoehtoja ota toi G&L! Mulla oli G&L:n Interceptor -88 ja se on samaa kovaa tavaraa niinku El Toro! Kai kaikki jo tietää että noi G&L bassot tehdään käsityönä Leo Fenderin alkuperäsellä pajalla niillä samoilla työkaluilla mistä on lähtösin 50- ja 60-luvun Fenkut.Ainakin muutama vuosi sitten G&L:n pajasta lähti paljon pienempi määrä soittimia ku Fenderin Custom Shopista, eli tosta voi päätellä missä mennään!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Karva-Aarne
22.05.2004 15:21:10
Mittasin piruuttani Rapalan kalavaa'alla tuon Sinivalaan painon: 4, 65 kg eli kohtalaisen kokoinen venkale, kun sitä huonolla selällä hihnan varassa pitkään soittelee.

edit: Musarin Subi oli 4,43 kg. Hyvät keitot tekee siitäkin.

Jos nyt päädyn tähän G&L -vonkaleeseen, niin taitaa soundi muuttua hieman nykyisestä: tällä hetkellä omistan kanikonttorista hommatun (=halvin saatavilla ollut) Ibanez Axtarin, joka painaa arviolta noin puolet mainitusta neljästä ja puolesta kilosta. Taitaapa se muutenkin olla aavistuksen verran heppoisempi peli. Ei niin että sekään huono olisi, ei tietenkään!
käki
22.05.2004 15:26:43 (muokattu 22.05.2004 15:27:15)
Jos nyt päädyn tähän G&L -vonkaleeseen, niin taitaa soundi muuttua hieman nykyisestä: tällä hetkellä omistan kanikonttorista hommatun (=halvin saatavilla ollut) Ibanez Axtarin, joka painaa arviolta noin puolet mainitusta neljästä ja puolesta kilosta. Taitaapa se muutenkin olla aavistuksen verran heppoisempi peli. Ei niin että sekään huono olisi, ei tietenkään!

Ei, aina ei paino ratkaise soundia. G&L on näköjään luottanut tuon puun määrään/painoon aikojen alusta. Mutta tuntuu toimivan.

Tsekkaa myös Hellaksen maahantuomat Tribute-G&L:llät, jotka on tehty Koreassa. Sai tuo L-2000 Tribute 'Outstanding Value' -arvosanan Bass Playerin testissä. Hinta on jenkkiversiosta noin puolet, eli tonnilla lähtee. Ovat kyllä satasia halvempia Jenkeissä...
chief
22.05.2004 15:49:09
G&L:ää ja Tributea tuo maahan nykyään Soundata Helsingissä.

www.soundata.fi

Mua kiinnostaa tuo Tributen L-2500 eli viisikielinen versio L-2000:sta. Sekin on saanut hyviä arvosteluja muun muassa Bassplayerissä.

http://www.bassplayer.com/archive/0504/0504_Soundroom5.htm

Ovat muuten jenkeissä hinnaltaan tosiaan aika sopivalla tasolla. "List prices: $855; approx. street price: $580". Tuo $580 on jo niin halpa että huh! Soundatassa 925e lähtöhinta. Paljonkohan maksais edestakainen lentolippu jenkkeihin...

On muuten aika jännä systeemi toi "katuhinnan" ilmottaminen. Rapakon toisella puolella taitaa kilpailua olla pikkasen enemmän kuin täällä. Tosin taitaa markkinatkin olla pikkasen isommat.
Karva-Aarne
22.05.2004 16:17:32
G&L:ää ja Tributea tuo maahan nykyään Soundata Helsingissä.

www.soundata.fi

Hmm... ja nyt kun vielä tietäisi että mikä ero noissa Tributeissa on verrattuna 'oikeisiin' G&L:iin...

Se Aria pro II, mistä aikaisemmin mainitsin, olis semmonen SB-700 mallinen 70-80 luvun taitteesta. Kaula menee läpi rungon. Onhan se tietysti puolet halvempikin kuin G&L, mutta ei paskemmalta näytä sekään.

Yhä vaan harkitaan...
chief
22.05.2004 17:26:58
Tribute-mallit tehdään Koreassa. Mikit ovat samoja kuin jenkki-G&L:issä. Muut osat Korealaisia. Ne kai rahdataan kuitenkin jenkkeihin säädettäviksi kun ovat valmiita.
käki
23.05.2004 12:37:43
No jos ei oo muita vaihtoehtoja ota toi G&L! Mulla oli G&L:n Interceptor -88 ja se on samaa kovaa tavaraa niinku El Toro!

Interceptor on tavallaan keräilykappale, kuten tuo Kitar-Apajan L-5000; molempia on tehty www.guitarsbyleo.com -sivuston mukaan n. 400 kpl kumpaakin.
helperi
25.05.2004 01:54:06
Tarrraa hyvä mies siihen El Toroon. Itse olin samaa bassoa kysellyt ja oisin lähtenyt kokeilemaankin jos olisi löytynyt opiskelijan taloudesta sen verta kapasiteettia. Vituttaa edelleen... ja suruuni juon kämppikseni lahjoittamaa litrasta Jamesonia... Astu sinäkin rajan taakse ja maista G&L:ää.
On päiviä jolloin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)