Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 576 77 78 79 80215 216 217 218 219
Myrkky Nuoli
20.08.2014 11:25:47
Mie en ymmärrä. Oon todella tarkka näistä jutuista ja omassani ei kyllä ollut minkäänlaista ihmisen korvilla havaittavaa viivettä kanavanvaihdossa. Ja se oli ensimmäisen sukupolven kone, pajan demomalli. Eli ei varmasti ollut koodattu uusiksi.
When in doubt, lower your expectations.
novo
20.08.2014 12:17:16
Myrkky Nuoli: Mie en ymmärrä. Oon todella tarkka näistä jutuista ja omassani ei kyllä ollut minkäänlaista ihmisen korvilla havaittavaa viivettä kanavanvaihdossa. Ja se oli ensimmäisen sukupolven kone, pajan demomalli. Eli ei varmasti ollut koodattu uusiksi.

Jos se oli tehty oikein? Meikällä se on osastoo "paina ja odota hetki". Tarttee mielikuvitusta ja hyvää muistia, jos meinaa osua tahdin alkuun kanavan vaihtamisen kanssa.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
TTV
20.08.2014 14:35:06
novo: Jos se oli tehty oikein? Meikällä se on osastoo "paina ja odota hetki". Tarttee mielikuvitusta ja hyvää muistia, jos meinaa osua tahdin alkuun kanavan vaihtamisen kanssa.

Jos siinä kerran tuollainen häiritsevä ominaisuus on, niin kannattaa kyllä viitsiä hoitaa se nuppi Harrylle modaukseen, etteköhän te pääse kustannuksista yhteisymmärrykseen. Kuulostaa, että sulla on reilusti enemmän sitä viivettä kuin 100ms?

...Peräpukamakin on mukava poisleikattuna, vaikka leikkauksen jälkeen paska lentääkin hetken hallitsemattomasti :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Hanok
20.08.2014 16:16:10
Kaipa tässä tapauksessa on kuitenkin hyvä uutinen se, että tuohon viiveeseen voidaan vaikuttaa? Pitkä välimatka pajalle on tietysti ikävä juttu, mutta sitä ei ainakaan voi valmistajan syyksi panna.
Laulava Kylätohtori
20.08.2014 20:29:45
Ei muuta kuin vahvistin pajalle ja kuntoon. Sehän on juuri hienointa näissä customeissa, että niitä voidaan aina muokata tarpeen mukaan...

Testailin taas EL34:sia (Tung-Sol) ja 6V6:sia (Rjyssän pjutket) Expressissä ja Dustyssa. EL34:t ovat kieltämättä loistavia putkia nekin. Varsinkin Expressin säröpuolella toimivat varsin mainiosti, samoin Dustylla. Soundi on niillä melko räyhäkäs ja 'rokkimainen'. Puhtaat ovat mielestäni hyvät, mutta jotenkin 'steriilit' ja 'kliinit'.

Mutta kyllä se vaan on niin, että kunnon tanhut alkavat vasta, kun pistää 6V6:set sisään. Puhtaat soundit ovat kuin helmeilevän pirskahteleva keväinen auringossa soliseva vuoripuro. Kuin syvä kirkkaana läikehtivä laguuni. Hypnoottinen kolmiulotteinen kokemus saa jatkamaan soittoa samalla, kun ajan- ja paikantaju katoaa. Samoin särösoundi on kerrassaan loistava. Se on pehmeämpi ja jotenkin rikkaampi.

Varmaan arvasitte jo, että 6V6:t ovat myös tämän testin jälkeen minun valintani. Vaikka voisihan sitä jossain kohtaa pistää ihan vaan vaihtelun vuoksi EL34:set...
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Myrkky Nuoli
20.08.2014 20:37:45 (muokattu 20.08.2014 20:44:04)
Laulava Kylätohtori: Ei muuta kuin vahvistin pajalle ja kuntoon. Sehän on juuri hienointa näissä customeissa, että niitä voidaan aina muokata tarpeen mukaan...

Testailin taas EL34:sia (Tung-Sol) ja 6V6:sia (Rjyssän pjutket) Expressissä ja Dustyssa. EL34:t ovat kieltämättä loistavia putkia nekin. Varsinkin Expressin säröpuolella toimivat varsin mainiosti, samoin Dustylla. Soundi on niillä melko räyhäkäs ja 'rokkimainen'. Puhtaat ovat mielestäni hyvät, mutta jotenkin 'steriilit' ja 'kliinit'.

Mutta kyllä se vaan on niin, että kunnon tanhut alkavat vasta, kun pistää 6V6:set sisään. Puhtaat soundit ovat kuin helmeilevän pirskahteleva keväinen auringossa soliseva vuoripuro. Kuin syvä kirkkaana läikehtivä laguuni. Hypnoottinen kolmiulotteinen kokemus saa jatkamaan soittoa samalla, kun ajan- ja paikantaju katoaa. Samoin särösoundi on kerrassaan loistava. Se on pehmeämpi ja jotenkin rikkaampi.

Varmaan arvasitte jo, että 6V6:t ovat myös tämän testin jälkeen minun valintani. Vaikka voisihan sitä jossain kohtaa pistää ihan vaan vaihtelun vuoksi EL34:set...

Hyvää pohdintaa, mutta aika yllättävä lopputulema. Käytännössä yleisin näkemys on, että 6L6 on varsin puhdas ja kilisevä putki reippaallta headroomilla ja jäätävällä alapäällä, EL34 on nopeasti säröytyvä, räkäinen ja röyhkeä säröputki ja 6V6 on hyvä kompromissi näiden väliltä. Omat kokemukset vastaa täysin kyllä noita näkemyksiä. EL34 ja 6V6 on aivan erinomaisia putkia molemmat ja säröluonteeltaan minusta aika lähellä toisiaan. Tuo kliineys saattaa tietysti johtua siitä, että EL34:stä lähtee pirusti enemmän tehoa kuin 6V6:sta, eli saat kyllä runtata vahvarias reippaasti kovempaa EL34-päättärillä. Riippuu vähän vahvistimen suunnittelusta, mutta yleensä 2x 6V6 on 15W kieppeillä ja 2x EL34 siinä 50W hujakoilla.
Laulava Kylätohtori
20.08.2014 20:51:18
Myrkky Nuoli: Hyvää pohdintaa, mutta aika yllättävä lopputulema. Käytännössä yleisin näkemys on, että 6L6 on varsin puhdas ja kilisevä putki reippaallta headroomilla ja jäätävällä alapäällä, EL34 on nopeasti säröytyvä, räkäinen ja röyhkeä säröputki ja 6V6 on hyvä kompromissi näiden väliltä. Omat kokemukset vastaa täysin kyllä noita kokemuksia. EL34 ja 6V6 on aivan erinomaisia putkia molemmat ja säröluonteeltaan minusta aika lähellä toisiaan. Tuo kliineys saattaa tietysti johtua siitä, että EL34:stä lähtee pirusti enemmän tehoa kuin 6V6:sta, eli saat kyllä runtata vahvarias reippaasti kovempaa EL34-päättärillä. Riippuu vähän vahvistimen suunnittelusta, mutta yleensä 2x 6V6 on 15W kieppeillä ja 2x EL34 siinä 50W hujakoilla.

Juu, meikäläisen korvilla tullaan helposti yllättäviin lopputulemiin. :D

Mutta allekirjoitan kyllä tuon, minkä kirjoitit. Mutta olisiko 6V6 tosiaan EL34:n ja 6L6:n välistä? Ehkä JJ:n 6V6. Ja varmaan muutkin on, minun ei kannata alkaa kinaamaan näistä asioista parempikorvaisten kanssa. :) Ei noiden särömaailmat nyt tosiaan niin kaukana olleet toisistaan.

Mutta minusta suurin ja merkittävin ero tulee puhtaista soundeista. Niissä Tung-Solin ja NL:n 6V6:lla on ihan oma juttunsa, joka JJ:n putkista puuttui lähes kokonaan. Siksi en JJ:stä niin välitä. Ja se on juuri se "helmeilevä tanhumaisuus", joka 6V6:ssa on, mutta EL34:sta puuttuu...

Mutta varmaan tuo tehokin vaikuttaa. Tosin mulla on molemmissa 4*6V6-pääte, mutta nyt muistin, että joskus aikaisemmin, kun kokeilin EL34:sia, niin huomasin, että niitä piti tosiaan luukuttaa todella paljon ennen kuin se paras soundi irtosi niistä. Nyt en luukuttanut läheskään niin lujaa, vaikka volumea ihan reilusti olikin.

Se on hyvä, että viisaammat vähän oikovat näitä meikäläisen tarinoita, ettei kukaan aloittelija ota niitä liian vakavasti... :)
Myrkky Nuoli
20.08.2014 20:57:41 (muokattu 20.08.2014 20:58:29)
Laulava Kylätohtori: Juu, meikäläisen korvilla tullaan helposti yllättäviin lopputulemiin. :D

Mutta allekirjoitan kyllä tuon, minkä kirjoitit. Mutta olisiko 6V6 tosiaan EL34:n ja 6L6:n välistä? Ehkä JJ:n 6V6. Ja varmaan muutkin on, minun ei kannata alkaa kinaamaan näistä asioista parempikorvaisten kanssa. :) Ei noiden särömaailmat nyt tosiaan niin kaukana olleet toisistaan.

Mutta minusta suurin ja merkittävin ero tulee puhtaista soundeista. Niissä Tung-Solin ja NL:n 6V6:lla on ihan oma juttunsa, joka JJ:n putkista puuttui lähes kokonaan. Siksi en JJ:stä niin välitä. Ja se on juuri se "helmeilevä tanhumaisuus", joka 6V6:ssa on, mutta EL34:sta puuttuu...

Mutta varmaan tuo tehokin vaikuttaa. Tosin mulla on molemmissa 4*6V6-pääte, mutta nyt muistin, että joskus aikaisemmin, kun kokeilin EL34:sia, niin huomasin, että niitä piti tosiaan luukuttaa todella paljon ennen kuin se paras soundi irtosi niistä. Nyt en luukuttanut läheskään niin lujaa, vaikka volumea ihan reilusti olikin.

Se on hyvä, että viisaammat vähän oikovat näitä meikäläisen tarinoita, ettei kukaan aloittelija ota niitä liian vakavasti... :)

Noo, ei tässä kyse oikomisesta oo. Subjektiivisia juttujahan nämä on ja lopputulemaan vaikuttaa soittotyylistä ja musagenrestä lähtien kaikki. JJ:n 6V6 on minusta reippaasti 6L6 suuntaan perus 6V6:sta, eli todella iso alapää. Minusta jo liikaa. 4x 6V6 on toki joo jo sit enempi tehoa mut vieläki selvästi vähempi kuin 2x EL34. Ite oon tykästynyt EL34-cleaneihinkin isosti koneissa, jotka on niille suunniteltu. 70-luvun Marshallit/Laneyt jne. Oon enempi läskien saundien mies ja noista irtoaa sitä seinät kaatavaa keskialuejyrää sopivasti. EL34:lle kirkkaampi ja puhtaampi vastine olis KT77, semmoinen toimi Bluetonessakin oikein hyvin. Se ei minusta säröydy yhtä pehmoisen kuulosesti ja on vähän kliinisempi, mutta pirun hyvä putki sekin. Headroomia on paljolti enempi kuin EL34:ssä, vaikka on spekseiltään about sama. Jos jokus tuntuu, että 4x 6V6 ei tahdo riittää niin koklaappa 2x KT77. Se on vivahteikkaampi sieltä yläpäästä, ainaki muistelen niin.
iec
20.08.2014 21:09:10

Myrkky Nuoli: ... mutta yleensä 2x 6V6 on 15W kieppeillä ja 2x EL34 siinä 50W hujakoilla.

Paitsi Fenderin Deluxe Reverb-pohjaisissa vahvareissa 2x 6V6 on 22W. Ja kyllä täytyy myöntää että 6V6 kuulostaa hyvältä päätesäröllä ja tietysti myös kun ollaan suhteellisen puhtaalla alueella.

-iec
Ja niin päin pois...
VIPMetal
20.08.2014 21:39:56

Ei liity Bluetoneen, mutta ite oon jo pitkään pohtinu että kokeilis Mesan päätteeseen EL-34 putkia, kun sinne voi bias-kytkimen kääntämisellä semmoset heittää sisään. Enpä vaan oo koskaan saanu aikaseks, vaan aina 6L6:set siellä on. Toisaalta kyse ei oo pelkästä laiskuudesta, vaan on vähän tympiny laittaa satanen kiinni pelkkään testiin. Puhumattakaan että laittais NOS Telefunken EL-34 tahi RCA 6L6. RCA 6V6 on kyllä tossa VHT:n combossa, kun vaatii vaan sen yhden putken. Mutta tohon sataan wattiin alkaa maksaa nuo wanhat hyvät putket...
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Laulava Kylätohtori
21.08.2014 19:12:01
Myrkky Nuoli: Noo, ei tässä kyse oikomisesta oo. Subjektiivisia juttujahan nämä on ja lopputulemaan vaikuttaa soittotyylistä ja musagenrestä lähtien kaikki. JJ:n 6V6 on minusta reippaasti 6L6 suuntaan perus 6V6:sta, eli todella iso alapää. Minusta jo liikaa.

Jep, samaa mieltä. Minusta JJ:n 6V6:sta puuttuu aika paljon juuri "se juttu", josta pidän 6V6:sta.

4x 6V6 on toki joo jo sit enempi tehoa mut vieläki selvästi vähempi kuin 2x EL34.

No, ajattelinkin, että vahvarit tuuttasi lujempaa EL34 parilla kuin 6V6 nelikolla. Mutta ei se sitten ollut pelkkää kuvittelua.

Ite oon tykästynyt EL34-cleaneihinkin isosti koneissa, jotka on niille suunniteltu. 70-luvun Marshallit/Laneyt jne. Oon enempi läskien saundien mies ja noista irtoaa sitä seinät kaatavaa keskialuejyrää sopivasti. EL34:lle kirkkaampi ja puhtaampi vastine olis KT77, semmoinen toimi Bluetonessakin oikein hyvin. Se ei minusta säröydy yhtä pehmoisen kuulosesti ja on vähän kliinisempi, mutta pirun hyvä putki sekin. Headroomia on paljolti enempi kuin EL34:ssä, vaikka on spekseiltään about sama. Jos jokus tuntuu, että 4x 6V6 ei tahdo riittää niin koklaappa 2x KT77. Se on vivahteikkaampi sieltä yläpäästä, ainaki muistelen niin.

KT putkia olen joskus miettinytkin, että pitäisikö testata. Mutta toisaalta, jos ne ovat vielä EL34:kin kirkkaampia ja puhtaampia, niin tiedä sitten. Minusta EL34 on kyllä hyvä, mutta verrattuna 6V6:teen liian "puhdas" ja "steriili". Eli siitä puuttuu se juttu, joka on 6V6:ssa (varsinkin puhtailla soundeilla). Itse kutsun sitä "tanhumaisuudeksi", mutta ehkä voin jotenkin ymmärtää, jos se ei kerro kenellekään yhtään mitään. :D Ehkä se johtuu myös kytkennästä. Dustyn clean kanavahan on Fenderpohjainen. Tosin on sitä samaa herkkua myös Expressissä, kun kitaran volalla puhdistaa soundin cleaniksi...
Myrkky Nuoli
21.08.2014 19:46:52
Laulava Kylätohtori: KT putkia olen joskus miettinytkin, että pitäisikö testata. Mutta toisaalta, jos ne ovat vielä EL34:kin kirkkaampia ja puhtaampia, niin tiedä sitten. Minusta EL34 on kyllä hyvä, mutta verrattuna 6V6:teen liian "puhdas" ja "steriili". Eli siitä puuttuu se juttu, joka on 6V6:ssa (varsinkin puhtailla soundeilla). Itse kutsun sitä "tanhumaisuudeksi", mutta ehkä voin jotenkin ymmärtää, jos se ei kerro kenellekään yhtään mitään. :D Ehkä se johtuu myös kytkennästä. Dustyn clean kanavahan on Fenderpohjainen. Tosin on sitä samaa herkkua myös Expressissä, kun kitaran volalla puhdistaa soundin cleaniksi...

No täytyy kyllä tähän sanoa, että Bluetonen cleanikanava ei kieltämättä pääse oikeuksiinsa EL34:llä. Se on aika tylsän kuuloinen niillä kun taas säröosasto on timangia. 6L6:lla taas cleanit oli huikeat, mutta säröihin tuli jotenkin riipivä ja rakeinen yläpää verrattuan EL34:n räkäisen pehmoiseen saturaatioon. Helppo kuvitella, että 6V6 toimii kokonaisvaltasesti hyvin. KT77 on sinänsä puhtaampi, mutta sieltä yläpäästä reippaasti kimaltelevampi cleaneillä. Tosin saman tuloksen saavuttamiseen kun 6V6-nelikolla joutuu luultavasti nostamaan bändivolaakin. Pakko kai se on hyväksyä, että 6V6 vaan on sinun putki :D
TTV
25.08.2014 21:08:03 (muokattu 25.08.2014 21:09:04)
TTV: Bluetone-sivuista sellainen mobiilikäyttäjän huomio, että kosketusnäyttöluurilla (ainakin Lumia 920:llä) ne sivun ylälaidan valikot eivät toimi kunnolla: kun painaa esim "Palvelut", niin valikko ei avaudu ilman pitkää painallusta, jonka Lumia tulkitseekin jo mm. sivun tallentamista tarkoittavaksi pikatoiminnoksi. Saisiko ne ylävalikot tehtyä sellaisiksi, että kerran painettaessa se valikko laajenee, jolloin sopivan valinnan valitseminen helpottuu huomattavasti. Tokihan tää voi olla Lumian selaimenkin käpy ...

WindowsPhone 8.1:n selain näyttää noi ylävalikot oikein, eli homma korjaantui päivityksellä :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
29.08.2014 09:19:27
Testailinpa huvikseni etuasteputkia Expressissä. V2:ssa ja v3:ssa kokeilin EHX:iä, Brimareita, JJ ECC803S:iä ja TADin vastaavia. Luulen, että jätän TADin ECC803S:t paikalleen. Ne olivat sopivan pehmeäsoundisia ja tasoittivat vähän kirkkautta EHX:iin verrattuna.

V1:ssä kokeilin Brimaria, EHX:n 12AY7:aa, JAN GE 5751:stä sekä muistaakseni vielä jotain muutakin. Kaikissa oli omat hyvät puolensa. Varsinkin pienempitehoiset vähän "rauhoittivat" vahvaria, mutta kyllä 12AX7 on kuitenkin se juttu Expressiin. Sillä saa parhaat attackit ja punchit. Meinasin jo jättää alkuperäisen TADin V1:seen (7025 Highgrade), mutta päätin kuitenkin jostain syystä kokeilla vielä JJ:n ECC83S:ää, vaikken siitä ole oikein missään vahvarissa välittänyt. Yllätys oli suuri, kun se oli todella hyvän kuuloinen Expressissä. En olisi ikinä uskonut. Pitää nyt vielä testata TADin 7025:sta uudelleen ja kuunnella, kumpi on parempi...

Alkaa nämä putkiasiatkin tästä vähitellen selvitä, niin saa viimein pistää putkien suojat paikalleen ja ruuvata takalevyn kiinni. Ja, ah, keskittyä soittoon... :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
antnis
31.08.2014 00:20:56
Mä testailin tänään erilaisia etu- ja pääteasteputkia Bluetonessa ja DRRI:ssä. Tilasin viel oikeen Uraltonelta Tung-Solit päätteeseenkin kun täällä niitä parhaiksi NP-putkiksi kehuttiin. Eli oli etuasteessa JJ:tä ja Tung-Solia ja EH:ta ja Groove Tubesin Kiinaa ja ryssää ja päätteessä samoja merkkejä. Lopputulos? Aivan sama mitä siellä on, samalta mun soitto kuulostaa. Jos jotain pieniä eroja oli niin unohtuivat minuutissa. Jos jotain positiivista pitää hakea, niin löytyi kombo joka hiljensi DRRI:n suhinoita ilman keinokuormaa.
jsaily
01.09.2014 11:30:39
Myrkky Nuoli: Mie en ymmärrä. Oon todella tarkka näistä jutuista ja omassani ei kyllä ollut minkäänlaista ihmisen korvilla havaittavaa viivettä kanavanvaihdossa. Ja se oli ensimmäisen sukupolven kone, pajan demomalli. Eli ei varmasti ollut koodattu uusiksi.

Crossroadin kanavanvaihto on toteutettu mikroprosessoriohjattuna, ja kanava vaihtui alkuperäiselläkin ohjelmalla toiseen alle 100 ms:ssa (alkuperäinen kytkimen ohjelmallinen debounce-viive). Pidempi viive oli siinä kunnes seuraava kanavanvaihto sallittiin. Tämän sai näkymään kun koetti painella polkimia mahdollisimman nopeasti, joskus polkimen painallus jäi huomaamatta.

Lyhennettiin näitä viiveitä Matin kanssa kymmenesosaan elokuun alkupuolella kun eräs Bluetonen asiakas sitä pyysi. Nyt pystyy painelemaan niin nopeasti kuin ihminen kykenee ja kanava vaihtuu ;-)
jsaily
01.09.2014 11:32:30
TTV: Kun nyt aloitte putkista jutteleen, niin minäkin täräytin tohon Bugaboohon 6L6 tuikut ja olen tyytyväinen muutokseen. EL34 toimii tietyntyyppisissä saundeissa paremmin, mutta nyt on semmoinen saundikausi, että 6L6 toimii paremmin :-)

... Ai niin, hyviin tapoihinhan kuuluu mainostaa omia Tori-ilmoja, joten siellä ois nyt yks Bluetone kaappi kaupan ...

Onko sinulla kommentteja ja parannusehdotuksia Bugaboon autobias-järjestelmään? Olen suunnittelemassa siihen uutta piirilevyä ja samalla voidaan ottaa huomioon uusia ominaisuuksia softaankin.
TTV
01.09.2014 12:28:09
jsaily: Onko sinulla kommentteja ja parannusehdotuksia Bugaboon autobias-järjestelmään? Olen suunnittelemassa siihen uutta piirilevyä ja samalla voidaan ottaa huomioon uusia ominaisuuksia softaankin.

Jaa-a, ne aiemmin ilmoitetut viimeisimmän putkityypin ja sen biaksen muistaminen ovat yks ja sitten se jo toteutettu ONLINE-säätö on toinen. Noiden lisäksi ainoa käytännön juttu joka on pistänyt silmään on se, että Standby-kytkimen käyttö "perinteiseen tapaan" sekoittaa ABC:n, jolloin se ei anna päätteelle ajolupaa. Tämä olen kiertänyt pitämällä Standbyn aina soittoasennossa. Myöskin ne LED-indikaattorit saattavat toimia joskus vähän miten sattuu, yleensä siten, että ne ei pala ja silti ääni kuuluu.

ABC:n hehkutusaikaa voisi koittaa lyhentää vaikka siten, että ollaan jo lämpimänä, muttei ihan vielä lopullisessa biaksessa. Tällöin saisi hätäisenä sieluna nopeasti ääntä ilmoille. Tällä ei ole oikeasti merkitystä, jos ymmärtää piirin toiminnan, ekakertalaiselle voi tulla ihmetystä, kun vahvistin ei puhukkaan heti.
Laulava Kylätohtori
01.09.2014 18:36:35
Aiai, mutta kyllä vaan on maukas soundi Expressissä nyt, kun kaikki pienetkin yksityiskohdat on hiottu kohdilleen. Siitähän putkirumbassakin on kysymys (oli sitten nos tai ei nos). Ei se yksi osa-alue välttämättä paljoa vaikuta, mutta, kun viitsii hioa ne kaikki osa-alueet mielensä mukaiseksi, niin silloin se palkitaan. Toki soundi voi ennen optimointiakin olla loistava, ainakin Express oli, mutta onhan se nyt 'optimoituna' entistäkin herkullisempi.

Elementeiksi tuli siis WGS:n 12" Veteranit. Oikeastaan olen aika yllättynyt, kuinka hyvät puhtaat noissa on ja kuinka hyvin toimivat muutenkin Expressin kanssa. Kaapista tein myös täysin suljetun. Jotenkin vaan toimii suljettu paremmin - niin puhtailla kuin säröillä.

Putkiksi, paitsi v1:seen, jäi TADin ECC803S:t. EHX:tkin olivat sinänsä hyviä putkia, mutta tykkään enemmän TADien hillitymmästä treblestä. V1:ksi meinasi jo jäädä TADin highgain-vahvareihin tarkoitettu 7025, mutta jostain syystä päätin kokeilla siinä vielä tuota vanhaa JJ:n ECC83S, vaikken ole koskaan tykännyt siitä missään vahvarissa missään paikassa. Yllätys oli suuri, kun se osoittautui parhaaksi putkeksi Expressin v1:seen. Joten kannattaa todellakin kokeilla ennakkoluulottomasti niitäkin putkia, jotka eivät ole aikaisemmissa vahvistimissa toimineet...

Jäi tämän päivän lisätestit tekemättä. Eipä tullut kuin soiteltua tyytyväinen virne naamalla. Jaskan wahia tuli välillä poljettua ja Maxonin Auto Filteriäkin testattua, mutta muuten ei pedaaleille ollut tarvetta...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)