Aika mielenkiintoista, että kirjoitat tästä aiheesta juuri kun olen itsekin ajatellut asiaa paljon viime päivänä. Ja uskon muuten täysin kolumnisi sanomaan: olen jo vuosia ajatellut, että olen suht kehno pikkaaja kitaralla, mutta muutama päivä sitten rupesin juuri neuvomallasi tavalla "näkemään mielessäni" itseni pikkaamassa hyvin, ja se alkoi toimimaan melkein heti: muutaman tunnin päästä pystyin pikkaamaan hyvin ajoittain myös joitain Paul Gilbertin vaikeimpia likkejä ja jopa samalla nopeudella! Koko soitto homma siis loppui siihen, että koin suuren onnistumisen ilon normaalin pettymksen sijaan =) Eli, olen todellakin samaa mieltä koluminisi kanssa: mielikuva harjoittelu on todella hyödyllistä ja auttaa paljon. Näin ainakin minulla. Plussaa! =) Aina voi yrittää. |
Moi! Kiitos kommenteista, olen huomannut saman klassisen kitaran sormisoitossa ja etenkin arpeggioiden kanssa, kun rauhassa "näkee" itsensä soittamassa ja etenkin nopeammassa temmossa on itse soittimella soittaminen tuohon verrattuna lasten leikkiä. Terveisin Kimmo silhouette: Aika mielenkiintoista, että kirjoitat tästä aiheesta juuri kun olen itsekin ajatellut asiaa paljon viime päivänä. Ja uskon muuten täysin kolumnisi sanomaan: olen jo vuosia ajatellut, että olen suht kehno pikkaaja kitaralla, mutta muutama päivä sitten rupesin juuri neuvomallasi tavalla "näkemään mielessäni" itseni pikkaamassa hyvin, ja se alkoi toimimaan melkein heti: muutaman tunnin päästä pystyin pikkaamaan hyvin ajoittain myös joitain Paul Gilbertin vaikeimpia likkejä ja jopa samalla nopeudella! Koko soitto homma siis loppui siihen, että koin suuren onnistumisen ilon normaalin pettymksen sijaan =) Eli, olen todellakin samaa mieltä koluminisi kanssa: mielikuva harjoittelu on todella hyödyllistä ja auttaa paljon. Näin ainakin minulla. Plussaa! =) |