Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jyrsinteriä
1
harjta80
20.08.2014 09:42:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Onkos jengillä tietoa mistä EU:n alueelta voisi katsella jyrsinteriä? Suomalaiset firmat on tullut koluttua läpi ja ihan vertailun vuoksi kyselisin mitä ne maksaa ulkomailla.
 
hyvä se on ku sen maalaa...
harjta80
20.08.2014 09:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja jyrsimen olen ajatellut tilata tuolta Axminsteristä Briteistä. Dewaltin 2000w jyrsin maksoi siellä 305€ ja sama jyrsin K-Raudassa 540€. Tietysti ongelmana on että Briteissä tulee tuuman karat mutta saahan niihinki teriä.
 
hyvä se on ku sen maalaa...
Puavali
20.08.2014 10:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harjta80: Niin ja jyrsimen olen ajatellut tilata tuolta Axminsteristä Briteistä. Dewaltin 2000w jyrsin maksoi siellä 305€ ja sama jyrsin K-Raudassa 540€. Tietysti ongelmana on että Briteissä tulee tuuman karat mutta saahan niihinki teriä.
 
Samoja karoja on ympäri maailman, me vaan tullaan vähän jälkijunassa, kun pikkuhiljaa siirrytään ohuista karoista paksumpiin. Ebay:stä löytyy, kun haet "router bits".
 
harjta80
20.08.2014 10:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus on löytää hyvä laatuisia teriä. Nuo ebayn terät tuntuu olevan kiinan rautaa kaikki. Menet vaahteraa jyrsimään niin terä on entinen. Ja tuollaisia laakeriohjaimella olevia isoja teriä ei tunnu löytyvän ebaystä
 
hyvä se on ku sen maalaa...
JPHe
20.08.2014 10:57:59 (muokattu 20.08.2014 11:13:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites olisi www.mtmc.co.uk josta kone ja terät. Terät on hyvälaatuisia ja valikoimaa riittää.
 
Ja tosiaan, mulla on tuo sama kone, tosin joku vuosi sitten se maksoi vain 200 puntaa.
 
Tuosta esimerkiksi terä
http://www.mtmc.co.uk/Routing--Tool … 5-4927-12732116-12732121-34867.aspx
 
Sen saa 1/2" tai 12 mm karalla. Tuohon koneeseen voi tuolta tilata varaosana 12mm ja 8 mm istukat, sekä 1/4".
 
harjta80
20.08.2014 11:13:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Mites olisi www.mtmc.co.uk josta kone ja terät. Terät on hyvälaatuisia ja valikoimaa riittää.
 
Ja tosiaan, mulla on tuo sama kone, tosin joku vuosi sitten se maksoi vain 200 puntaa.

 
Nonnii.. Siinäpä se. mites muuten oot koneesta tykänny. itse ajattelin käyttää myös alajyrsimenä kun laittaa pöytään kiinni. Mahtaako olla kokemusta noista Black n Deckerin "leukapöydistä", joita myös tuo Axminster myy.
 
Jos kansalaisopiston kurssiehdotus menee läpi niin sitten saisi hommata tuollaisen jyrsimen itsellekin. suunnittelin kyllä että "leskariterän" ostaisi kurssille Ebaysta.
 
kiitokset vastauksesta
 
hyvä se on ku sen maalaa...
harjta80
20.08.2014 11:15:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Mites olisi www.mtmc.co.uk josta kone ja terät. Terät on hyvälaatuisia ja valikoimaa riittää.
 
Ja tosiaan, mulla on tuo sama kone, tosin joku vuosi sitten se maksoi vain 200 puntaa.
 
Tuosta esimerkiksi terä
http://www.mtmc.co.uk/Routing--Tool … 5-4927-12732116-12732121-34867.aspx
 
Sen saa 1/2" tai 12 mm karalla. Tuohon koneeseen voi tuolta tilata varaosana 12mm ja 8 mm istukat, sekä 1/4".

 
Suomen Kone ja Terässä kyseinen terä maksoi 50€ alv. 0. onkohan tuossa terät pienessä asteessa ettei heti haukkaa koko terän matkalta.
 
hyvä se on ku sen maalaa...
JPHe
20.08.2014 11:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harjta80: Nonnii.. Siinäpä se. mites muuten oot koneesta tykänny. itse ajattelin käyttää myös alajyrsimenä kun laittaa pöytään kiinni. Mahtaako olla kokemusta noista Black n Deckerin "leukapöydistä", joita myös tuo Axminster myy.
 
Jos kansalaisopiston kurssiehdotus menee läpi niin sitten saisi hommata tuollaisen jyrsimen itsellekin. suunnittelin kyllä että "leskariterän" ostaisi kurssille Ebaysta.
 
kiitokset vastauksesta

 
Kone on kaikin puolin hyvä. Itselläni on myös tuo B&B pöytä, joista tuo yksinkertaisempi on parempi jyrsimen kiinnitämiseen. Itselläni on tuo 850W dewalt sitten käsijyrsintään. Leskaria en oikeastaan edes käytä, vaikka se mulla onkin.
 
JPHe
20.08.2014 11:38:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossakin on ihan hyvän hintainen setti 1/2" istukalle.
http://www.rutlands.co.uk/sp+woodwo … e-multi-set-1-2-shank-tornado+tr303
 
Tosin itse muistaakseni en maksanut noinkaan paljoa.
 
Kefiiri
20.08.2014 11:57:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Leskaria en oikeastaan edes käytä, vaikka se mulla onkin.
 
Mikä ihme on leskari (:-/
Mistä nimitys tulee?
 
En ole musiikin asiantuntija.
JPHe
20.08.2014 12:22:13 (muokattu 20.08.2014 12:23:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Mikä ihme on leskari (:-/
Mistä nimitys tulee?

 
Ainakin nimitystä käyttävän Ikaalisten opiskelijat. Kyseessä sen verran vaarallinen terä, jotta sillä saadaan leskiä aikaiseksi. Kyseessä siis yläpuolisella laakerilla varusttu 50 mm pitkä terä.
 
Kefiiri
20.08.2014 12:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPHe: Ainakin nimitystä käyttävän Ikaalisten opiskelijat. Kyseessä sen verran vaarallinen terä, jotta sillä saadaan leskiä aikaiseksi. Kyseessä siis yläpuolisella laakerilla varusttu 50 mm pitkä terä.
 
Heh, jotain tämmöistä uumoilinkin. En ole koskaan törmännyt moiseen (epäilemättä osuvaan) nimitykseen tässä yhteydessä.
 
En ole musiikin asiantuntija.
kojones
20.08.2014 12:53:17 (muokattu 20.08.2014 12:54:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tulee vastaan varttituuman tai pienemmällä halkaisijalla olevia varrenpuoleisella laakerilla olevia teriä niin kiinnostaisi tietää. Eihän toi Stewmacinkaan teräsetti kallis oo, mutta vähän iso joihinkin paikkoihin se pienempikin.
 
E: Tapsa, Axminsterikin kannattaa tsekata. Noita Trendin teriä on kyl ebayssakin, mutta valikoimaa vähän liikaakin.
 
harjta80
20.08.2014 13:20:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelisin että Kleinin teriä oli koululla ja suhteellisen kestäviäkin ovat vaikka jyrsijöitä on sen 30+. Suunnittelin tosiaan että olis hommannu kurssille halvemmat terät ja sitten itselle vähän paremmat. Tuo leskentekijä terä saa kumminki olla hyvä laatuinen ettei tulee tapaturmia.
 
Ainakin noissa Axminsterin ja Suomen kone ja terän terissä on leikkuu hieman vinossa niin ei haukkaa puuta aivan koko matkalta.
 
Kärkkäisellä oli BnD jyrsin jossa oli holkit/karat/supisteet kolmelle eri koolle. sellaista ajattelin hommata käsikäyttöön. tiedä sitten onko miten hyvälaatuinen mutta oli sen 200€ halvempikin kun 900w dewaltti
 
hyvä se on ku sen maalaa...
JPHe
20.08.2014 13:57:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Jos tulee vastaan varttituuman tai pienemmällä halkaisijalla olevia varrenpuoleisella laakerilla olevia teriä niin kiinnostaisi tietää. Eihän toi Stewmacinkaan teräsetti kallis oo, mutta vähän iso joihinkin paikkoihin se pienempikin.
 
E: Tapsa, Axminsterikin kannattaa tsekata. Noita Trendin teriä on kyl ebayssakin, mutta valikoimaa vähän liikaakin.

 
Vaihtoehtona käyttää esim 2-3 mm terää ja laakerin laittaa varteen. Esim itse olen käyttänyt 3 mm terän kanssa 12 mm ulkohalkasijaltaan olevaa laakeria. Sabloonaan sitten 4,5 mm suurempi aukko. Laakerin voi liimata varteen, tai käyttää samoja kiinnittimä mitä muissakin laakeriterissä on.
 
zzy
21.08.2014 18:23:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen omat teräni ostanut täältä http://www.wealdentool.com/
 
Hyvä laatu ja kattava valikoima.
 
She's about all I can handle, it's too much for my brain.
Don Felder
21.08.2014 19:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämän firman jyrsinterät toimivia ja hinnaltaan kilpailukykyisiä?
 
http://plektratrading.fi/
 
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
darkus
24.08.2014 13:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhen 45mm terän alalaakerilla oon plektrasta ostanut ja hyvin on terävä vaikka aika rohkeesti pähkinä/vaahtera skitan vetelin sillä muotoonsa.
 
Attack Attack, We are back again baby!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «