Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia Yamaha HS 7 & 8 studiomonitoreista
1
Sai
18.08.2014 16:32:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa ensimmäisiä monitorejani. Teen elektronista musiikkia ja huoneiston pinta-ala on noin 30m2.
 
Monilla forumeilla näkyy keskusteluja HS-sarjan edellisistä malleista. Haluaisin nyt kokemuksia tästä uudesta generaatiosta. Entä miten ne poikkeaa yamahan MSP-sarjasta?
 
Onko hs8 liian tehokas 30 neliöiseen kerrostalokämppään?
 
Mitä muita monitoreta suosittelette hintaan 400-500€/pari?
 
sammakko54
20.08.2014 02:40:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mikään monitori voi olla liian tehokas. Volume säätimethän noista löytyy ja sisälle pukattua ääntä kun saa säädettyä alemmaskin. Itselläni on käytössä hs80m monitorit, ilmeisesti noiden edeltäjät, ja olen tykännyt. Toistavat tarpeeksi alas ilman subbaria ja ääni kuulostaa suht suoralta ilman suurempia korostuksia. -2db dippi on kuitenkin päällä yläkerrassa, kun tuntuivat omaan korvaan vähän liian freeseiltä ja miksauksista tahtoi tulla liian tumppuja. Sopivat myös musan kuunteluun hyvin, en tosin mikään luukuttaja ole.
 
Hippien kaveri.
Sai
25.08.2014 16:43:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Ei mikään monitori voi olla liian tehokas. Volume säätimethän noista löytyy ja sisälle pukattua ääntä kun saa säädettyä alemmaskin. Itselläni on käytössä hs80m monitorit, ilmeisesti noiden edeltäjät, ja olen tykännyt. Toistavat tarpeeksi alas ilman subbaria ja ääni kuulostaa suht suoralta ilman suurempia korostuksia. -2db dippi on kuitenkin päällä yläkerrassa, kun tuntuivat omaan korvaan vähän liian freeseiltä ja miksauksista tahtoi tulla liian tumppuja. Sopivat myös musan kuunteluun hyvin, en tosin mikään luukuttaja ole.
 
Kävin kuuntelemassa hs7:aa f-musiiikissa, ja itse koin saman asian noitten ylä-äänten kanssa. Ne tuntui vähän ärsyttäviltä, mutta niissä on kanssa mahdollisuus säätää, joten eiköhän ne mullekkin sovi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «