Aihe: ToneRite "kitaratäristin"?
1 2 3 4 542 43 44 45 4657 58 59 60 61
Seba
19.08.2014 20:25:29 (muokattu 19.08.2014 20:29:17)

73nd3r: Niin mezzä vastaa kuin sinne huutaa.
Yritin kyllä pyytää ketjuun jotain uutta johon olisi voinut vastatakin jotain muuta mitä tässä jo on yli nelkyt sivua, mutta kun tuo kaava alkoi taas.

Ei muuta kun tervetuloa kokeilemaan.
Huuteluun tulisi jotain pohjaakin.

Erikoinen tapa pyytää jotain uutta mukasarkastisesti itse palaamalla siihen vanhaan jankkaukseen josta kukaan ei ole puhunut pitkään aikaan.

eli niin se metsä näyttää huutavan.
0101978
19.08.2014 20:30:03
73nd3r: Niin mezzä vastaa kuin sinne huutaa.
Yritin kyllä pyytää ketjuun jotain uutta johon olisi voinut vastatakin jotain muuta mitä tässä jo on yli nelkyt sivua, mutta kun tuo kaava alkoi taas.

Aiheeseen on hankala saada mitään uutta näkökulmaa. Osa dumaa vehkeen kokeilematta, ja osa taas on huomannut eroa käytön jälkeen.
Jos kertoo testanneensa, ja on todennut julkisesti hyväksi kapistukseksi, niin muut irvailee ja aukoo päätään.
Jos ei ole testannut, niin irvailee ja aukoo päätään muuten vaan.

Sokkotesti ei kerro kaikkea, varsinkaan jos näytteissä on vähääkään vola- tai vireheittoja. Kitaran omistaja tietää parhaiten miltä kitara on ennen täristystä tuntunut, miten äänet syttyneet/soineet. Toneriten tuomia eroja ei myöskään huomaa jos on puukorva/puusilmä/tuohikieli,ect.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Seba
19.08.2014 20:34:01 (muokattu 19.08.2014 20:35:56)

0101978: Aiheeseen on hankala saada mitään uutta näkökulmaa. Osa dumaa vehkeen kokeilematta, ja osa taas on huomannut eroa käytön jälkeen.
Jos kertoo testanneensa, ja on todennut julkisesti hyväksi kapistukseksi, niin muut irvailee ja aukoo päätään.

Sokkotesti ei kerro kaikkea, varsinkaan jos näytteissä on vähääkään vola- tai vireheittoja. Kitaran omistaja tietää parhaiten miltä kitara on ennen täristystä tuntunut, miten äänet syttyneet/soineet. Toneriten tuomia eroja ei myöskään huomaa jos on puukorva/puusilmä/tuohikieli,ect.

Mutta jos ei ole VTT:llä todettua kiistatonta tutkimustulosta ja siitä käppyröitä niin ei se voi toimia.

Ei kannata edes testata, kannattaa vaan vastustaa tietämättä mitään.
73nd3r
19.08.2014 20:45:29
Sivu 44:
Seba:Erikoinen tapa pyytää jotain uutta mukasarkastisesti itse palaamalla siihen vanhaan jankkaukseen josta ***kukaan ei ole puhunut pitkään aikaan***.

Sivu 42:
Seba: Löin sen pärisemään toiset 3 päivää ja alkaa vihdoin jotain vaikutusta olla.
Alkujaan hieman ***muovinen saundi on pehmentynyt*** paljon nätimmäksi, sekä taas tämä ***mystinen tatsin parannus tapahtui***, enkä käsitä miksi tuota on nyt ***helpompi soittaa*** kuin vertailukitaraa?

Sivu 43:
Seba:Itseasiassa kävin äsken testaamassa nuo identtiset kitarat vähän ronskimmalla soitolla ja totesin että tuo täryytetty soi ***akustisesti helvetin paljon lujempaa ja kirkkaammin*** kuin toinen.
Huomattavasti lujempaa. En heti täryytyksen jälkeen huomannut noin suurta eroa niissä, ennen täryytystä en huomannut mitään eroa.
Tämä oikeastaan ***sinetöi kantani laitteen ehdottomasta toimivuudesta***, psykoakustikot voi olla ihan mitä mieltä huvittaa. ***Vertailukepakko sulkee omalle kohdalle psykoakustiikan riittävän hyvin pois***.

Oujee.
0101978
19.08.2014 21:04:57
Itseäni lainaten:

0101978: Aiheeseen on hankala saada mitään uutta näkökulmaa. Osa dumaa vehkeen kokeilematta, ja osa taas on huomannut eroa käytön jälkeen.
Seba
19.08.2014 21:07:11

73nd3r: Sivu 44:

Sivu 42:

Sivu 43:

Oujee.

Jos sulla on yhtään silmiä päässä totesin jo aiemmin että lukuunottamatta omaa toteamusta siitä ei ole keskusteltu, muut on sen jälkeen tulleita viestejä jossa minä totean sen jälleen toimivaksi omien testien perusteella, tällä kertaa on jopa vertailukelpoisia jonka kanssa ei ollut aluksi havaittavaa eroa. Nyt on.

Eli jos minä kerron testin tulokset, eikä aiheesta muuta ole niin se on toneriten toimivuuskeskustelua kun ihmetellään mistä johtuu että se meni ylävireeseen?

Taidat olla melkoinen.
73nd3r
19.08.2014 21:16:51
Seba: Jos sulla on yhtään silmiä päässä totesin jo aiemmin että lukuunottamatta omaa toteamusta siitä ei ole keskusteltu

Oujee2.

Klezberg: Voisiko tuo tatsihomma olla sitä, että kitara syttyy herkemmin soimaan? Sehän on semmoinen asia, jonka soittaja kompensoi eikä kuulija erota sitä.
Lastinen: Ehkä tärinä tosiaan laukaisee noita puun/lakan/liitosten jännityksiä ja kaula veltostuu vähän -> kaularauta vetää sitä enemmän -> ylävire -> kielet laskee -> parempi tatsi.
Spiral: Tai, täristin muuttaa kielen vedon jakautumista tallan, satulan ja virittimien välillä.

Seba, noilla sun "testeillä" voi todistaa tasan yhden asian: kitarantäristin täristää kitaraa. Ihan kiva, jos haluaa täristää kitaraa.
0101978
19.08.2014 21:21:58
73nd3r: Oujee2.

Seba, noilla sun "testeillä" voi todistaa tasan yhden asian: kitarantäristin täristää kitaraa. Ihan kiva, jos haluaa täristää kitaraa.

Toisin taas kuin sinun itse tekemilläsi testeillä?
Seba
19.08.2014 21:27:57 (muokattu 19.08.2014 21:34:23)

73nd3r: Oujee2.

Täristää juu, sivutuotteena kadottaa tumppuuden, soi kovempaa ja kirkkaammin, mutta mistäpä sä sen tietäisit kun mieluummin huutelet typeryyksiä puskasta kuin parantaisit omia ritsojasi kokeilemalla sitä. Mutta kun on kivampi dumata vaan mutun perusteella vailla pienintäkään kokemusta, niin se vasta viisasta onkin :)

Enkä mä tässä muille sitä ole todistamassa, vaan kuten aiemmin jo sanoin, se todistaa sen mulle, ja tällä kertaa ei jäänyt edes epäilystä kun oli jotain mihin verrata.

Olen tehnyt omia testejä, en yrittämässä todistaa kenellekään mitään, kukin soitelkoon millä lystää ja testatkoon itse tai olkoon testaamatta, ei se multa ole pois.
Klezberg
19.08.2014 21:50:46

Klezberg: Voisiko tuo tatsihomma olla sitä, että kitara syttyy herkemmin soimaan? Sehän on semmoinen asia, jonka soittaja kompensoi eikä kuulija erota sitä.
Lastinen: Ehkä tärinä tosiaan laukaisee noita puun/lakan/liitosten jännityksiä ja kaula veltostuu vähän -> kaularauta vetää sitä enemmän -> ylävire -> kielet laskee -> parempi tatsi.
Spiral: Tai, täristin muuttaa kielen vedon jakautumista tallan, satulan ja virittimien välillä.

Tuossa on esitetty hypoteeseja siitä että jos soittotuntuma paranee, niin mistä se voisi johtua (muista kuin psykologisista syistä). Mulle itselleni tää on ihan periaatteellista pohdintaa soittimen toiminnasta, ei sinänsä nimenomaisesti tähän täristämiseen liittyvää. Joku on kokenut muutoksen. Tuossa oli kaksi hypoteesia: soitin syttyy herkemmin soimaan ja että kaulan jännitys on muuttunut ja sitä kautta kielet alempana. Kumpikin muutos tapahtuessaan vaikuttaa soittotuntumaan, vaikkei mitään täristimiä olisi käytetty lähimaillakaan. Kaulahomma on tullut itselle vastaan maniskan kanssa, ilman täristimiä. Vaihdan kielet ja kylläpä tuntuu kevyeltä soittaa... hetken aikaa kunnes kaula kerkiää mukaan.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
73nd3r
19.08.2014 22:00:30
Seba: Enkä mä tässä muille sitä ole todistamassa
Aika pirun monta viestiä sit tolta pohjalta laittelit julkiselle nettiforumille.

Omalta kohdaltani: en kiellä ketään täristelemästä tai päristelemästä omiaan. Enkä ostamasta tota Toneriteä jos haluaa.
(En viittinyt lukea noita 40+ sivua, mutta muistini mukaan tämänkin toteaminen on "vanhan jankkausta".)

Mut sit ku lähdetään tukemaan tuota firman sissimarkkinointitaktiikkaa forumilla niin yritän hiukka heittää kapulaa rattaisiin (= pyytää jonkinlaista *objektiivista* todennusta subjektiiviselle kokemukselle).
Vaikka vaan siksi, ettei ymmärtämättömiltä lapsilta menis viikkorahat hukkaan. Tai vittuillakseni.
Arkka
19.08.2014 22:06:41

73nd3r: Mut sit ku lähdetään tukemaan tuota firman sissimarkkinointitaktiikkaa forumilla niin yritän hiukka heittää kapulaa rattaisiin (= pyytää jonkinlaista *objektiivista* todennusta subjektiiviselle kokemukselle).
Vaikka vaan siksi, ettei ymmärtämättömiltä lapsilta menis viikkorahat hukkaan. Tai vittuillakseni.

Melkoista sissimarkkinointia kyllä:

Seba: Tyytyväinen olen kitaran tulokseen, vaikka täryytin olikin 15 eurolla rakennettu akvaariopumppu dimmerillä.
73nd3r
19.08.2014 22:10:00
73nd3r: tukemaan tuota firman sissimarkkinointitaktiikkaa
Noin siis originaali.
Seba
19.08.2014 22:18:00

73nd3r: Aika pirun monta viestiä sit tolta pohjalta laittelit julkiselle nettiforumille.

Olen pahoillani että kirjoitin kokemuksiani julkisesti

Omalta kohdaltani: en kiellä ketään täristelemästä tai päristelemästä omiaan. Enkä ostamasta tota Toneriteä jos haluaa.
(En viittinyt lukea noita 40+ sivua, mutta muistini mukaan tämänkin toteaminen on "vanhan jankkausta".)

Oisit sitten antanut olla niin tätäkään vääntöä ei olisi ollut.

Mut sit ku lähdetään tukemaan tuota firman sissimarkkinointitaktiikkaa forumilla niin yritän hiukka heittää kapulaa rattaisiin (= pyytää jonkinlaista *objektiivista* todennusta subjektiiviselle kokemukselle).

Hyvin markkinoin 11€ akvaariopumppua.
Jos 2 samalta kuulostavaa kitaraa ei kuulosta enää samoilta toisen pöristelyn jälkeen niin enpä itselle parempaa todennusta tarvii.
Vittuilu on ihan kivaa, kun ei sulla muutakaan sanottavaa aiheesta ole.
Sen sijaan kokeilisit itse, pyytelet objektiivista todennusta subjektiiviselle kokemukselle kuulostaa aika köyhältä tai kädettömältä jos ei ole varaa akvaariopumppuun tai osaa valjastaa siitä pärisytintä.

Mulla on tuossa objektiivisesti 2 samanlaista kitaraa jotka soi täysin erilailla nyt. Tokikaan et ole niitä kuullut ennen ravistelua, mutta jos haluat lisää todennusta niin osta 2 uutta samanlaista kitaraa jotka tuntuu ja soi about samalla lailla niin lainaan sulle pumppua viikoksi jonka ajan pöristelet toista.

Sitten voit perustaa mielipiteesi johonkin objektiiviseen.
Seba
19.08.2014 22:21:01

73nd3r: Noin siis originaali.

Ah, huomasit jopa etten käytä edes aitoa asiaa, niin paha sitä on markkinoida.
Pumpun ovh 11€, siitä sain euron alennusta, lisäsin dimmerin joka maksoi vitosen.

nimim. huijattiinko viikkorahani?
0101978
19.08.2014 22:22:54
Tai vittuillakseni.

Tämä on niin asiallista, niin metsä vastaa ect kommenttien perään?
Klezberg
19.08.2014 22:24:09

Niinkös se on että omat kokemukset on objektiivisia, mutta muiden kokemukset subjektiivisia?
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Mr. Speed
19.08.2014 22:26:42
Seba: Ah, huomasit jopa etten käytä edes aitoa asiaa, niin paha sitä on markkinoida.
Pumpun ovh 11€, siitä sain euron alennusta, lisäsin dimmerin joka maksoi vitosen.

nimim. huijattiinko viikkorahani?

Tää on paha, kun eläkkeellä on liikaa aikaa, ja lääkkeetkin on ottamatta. Kyllä näitä kylähulluja joka ketjuun löytyy.
http://www.sieni.us/?id=38
Meursault
20.08.2014 00:11:42

Pelottava ketju tämä. Hehe ja tämähän oli luonnollisesti vain objektiivinen mielipiteeni höhö. Olisi kyllä hienoa kun labrassa tätä testattaisiin ja saataisiin ehkä piste tälle. Eli tapahtuuko muutoksia värähtelyssä tms. Vähän vaikea uskoa että tämä keskustelu täällä mihinkään johtaa nääs? Viihdyttäväähän tämä silti on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)