Aihe: Milloin stratosta tulee palacaster?
1 2 3 4 5 6
Gabe
16.08.2014 21:56:33
darrell: Palacaster sisältää kahden eri valmistajan puuosia.

Minusta kitara muuttuu palacasteriksi vaikka siinä olisi saman valmistajan puuosat mutta malli on kummassakin eri. Esim. Fender AM Standard runko ja AM Deluxe kaula tekee minusta jo palacasterin.
blues guitar
16.08.2014 22:07:40 (muokattu 16.08.2014 22:09:40)

Gabe: Minusta kitara muuttuu palacasteriksi vaikka siinä olisi saman valmistajan puuosat mutta malli on kummassakin eri. Esim. Fender AM Standard runko ja AM Deluxe kaula tekee minusta jo palacasterin.

Niin...mikä se olisi malliltaan? Palacasterissa mallilla ei ole niin väliä, koska sitä ei useastikaan pysty määrittämään.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Gabe
16.08.2014 22:27:26
blues guitar: Niin...mikä se olisi malliltaan? Palacasterissa mallilla ei ole niin väliä, koska sitä ei useastikaan pysty määrittämään.

Eikai se olisi malliltaan mikään, olisi palacaster. Tarkoitin että myös saman valmistajan eri mallisista osista koottu kitara on palacaster, kun aiempana sanottiin että palacaster syntyy kun puuosat ovat eri valmistajilta.
blues guitar
16.08.2014 22:49:43

Gabe: Eikai se olisi malliltaan mikään, olisi palacaster. Tarkoitin että myös saman valmistajan eri mallisista osista koottu kitara on palacaster, kun aiempana sanottiin että palacaster syntyy kun puuosat ovat eri valmistajilta.

Sitä minäkin tarkoitin. Jos mallia ei pysty määrittämään niin silloin se on palacaster.
Mieleeni tulee sellainenkin sekoitus että on Fender CS kaula ja mexicolainen body.
Ei sitä ainakaan custom shoppina voi myydä, vaikka kaulassa niin lukeekin ja kaikki osat on Fenderiä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Gabe
17.08.2014 14:50:28
blues guitar: Sitä minäkin tarkoitin. Jos mallia ei pysty määrittämään niin silloin se on palacaster.
Mieleeni tulee sellainenkin sekoitus että on Fender CS kaula ja mexicolainen body.
Ei sitä ainakaan custom shoppina voi myydä, vaikka kaulassa niin lukeekin ja kaikki osat on Fenderiä.

Samasta asiasta puhuttiin siis, luin hätäisesti. :)
Old Joe
17.08.2014 20:32:16
blues guitar: Jos mallia ei pysty määrittämään niin silloin se on palacaster.

Jos tuota vielä täydennetään: "Jos mallia ei pysty määrittämään ilman lisä selvityksiä", niin siinäpä se määritelmä lienee pähkinän kuoressa.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Tomtom
18.08.2014 11:32:53
Mites ku mulla on Am Dlx osista kasattu luuttu, jossa siis kaikki paitsi mikit (CS) on dlx:ää mutta eri sarjanumeroilla? Hyväksyn tuolle kyllä sinänsä palacaster- arvonalennuksen koska tuota ei ole tarkoitus myydä "ikinä"..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Lennu
18.08.2014 11:47:57

Tomtom: Mites ku mulla on Am Dlx osista kasattu luuttu, jossa siis kaikki paitsi mikit (CS) on dlx:ää mutta eri sarjanumeroilla? Hyväksyn tuolle kyllä sinänsä palacaster- arvonalennuksen koska tuota ei ole tarkoitus myydä "ikinä"..

No kiva juttu, onnea hyvästä kitarasta :)
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
Gabe
18.08.2014 14:24:22
Tomtom: Mites ku mulla on Am Dlx osista kasattu luuttu, jossa siis kaikki paitsi mikit (CS) on dlx:ää mutta eri sarjanumeroilla? Hyväksyn tuolle kyllä sinänsä palacaster- arvonalennuksen koska tuota ei ole tarkoitus myydä "ikinä"..

Tästä puhuttiinkin jo tuolla aiemmin. Kyllähän se periaatteessa palacaster on kun se eri paloista on koottu, ainakin myydessä olisi hyvä mainita että on osista koottu. Mutta eihän tämä käyttöarvoon vaikuta, eikä välttämättä myynti hintaankaan kun on kuitenkin sama malli. Mistä muuten haalit osat tuohon? Tuliko edullisemmaksi kuin valmiin yksilön ostaminen?
tuquoque
18.08.2014 14:30:03
Old Joe: Jos tuota vielä täydennetään: "Jos mallia ei pysty määrittämään ilman lisä selvityksiä", niin siinäpä se määritelmä lienee pähkinän kuoressa.

Siinä se on. Nyt tämän ketjun voi lukita :)
m.
Tomtom
19.08.2014 09:48:05 (muokattu 19.08.2014 09:49:04)
Gabe: Tästä puhuttiinkin jo tuolla aiemmin. Kyllähän se periaatteessa palacaster on kun se eri paloista on koottu, ainakin myydessä olisi hyvä mainita että on osista koottu. Mutta eihän tämä käyttöarvoon vaikuta, eikä välttämättä myynti hintaankaan kun on kuitenkin sama malli. Mistä muuten haalit osat tuohon? Tuliko edullisemmaksi kuin valmiin yksilön ostaminen?

Olin laiska ja en jaksanut selata näköjään kunnolla. Niin, kyllä mä myyntitilanteessa tuon tietty mainitsisin, vaikka veikkaan kyllä että vaikuttaisi hintaan.

Haalin osat aikoinaan ebaystä kun tiesin tarkkaan mitä haluan eikä passelia meinannut löytää mistään. Tuosta on näköjään jäsenkuvauksessa pari kuvaakin.

Candy Tangerine- runko 2-point tallalla ja snap-on kammella, vaahterakaula, mikeiksi ostin Acme:lta alunperin Lindy Fralinint jotka vaihtui sitten EMG:n Luke- setin kautta nykyiseen cs- settiin. oliskohan koko paska ollut tyyliin vajaa tonni, eli ei halpaa mutta ei ole tarvinnut ainakaan harmitella epämiluisaa väritystä tai muita speksejä. Mun mielestä strato on työmiehen lapio ja jos osia vaihtaa soittettavuuden parantamiseksi niin ainakaan mulle se ei alenna mailan arvoa.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Laulava Kylätohtori
19.08.2014 10:08:01
Tomtom: Mun mielestä strato on työmiehen lapio ja jos osia vaihtaa soittettavuuden parantamiseksi niin ainakaan mulle se ei alenna mailan arvoa.

Ei periaatteessa minullekaan, jos ne muutokset ovat juuri sellaisia, joita haluan. Mutta ongelma taitaa olla, että on vaikea löytää ostajaa, joka haluaa juuri sellaiset osat kuin myyjä on vaihtanut. Ja kukaan ei tietenkään ole valmis maksamaan sellaisista osista tai muutoksista, joita ei halua.

Sehän juuri lienee yksi custom-vehkeiden myynnin suurimmista ongelmista ja syy siihen, että niistä hinta putoaa niin paljon...
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
darrell
19.08.2014 10:38:45
Laulava Kylätohtori: Ei periaatteessa minullekaan, jos ne muutokset ovat juuri sellaisia, joita haluan. Mutta ongelma taitaa olla, että on vaikea löytää ostajaa, joka haluaa juuri sellaiset osat kuin myyjä on vaihtanut. Ja kukaan ei tietenkään ole valmis maksamaan sellaisista osista tai muutoksista, joita ei halua.

Sehän juuri lienee yksi custom-vehkeiden myynnin suurimmista ongelmista ja syy siihen, että niistä hinta putoaa niin paljon...

Ainoa keino määrittää palacasterin rahallinen arvo on rahamäärä, jolla kitara vaihtaa omistajaa, kun niille ei oikein ole yleispätevää markkinahintaa.
Nooh, ehkä jotain Warmoth-stratoa myydään osien hinnalla.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
tuquoque
27.08.2014 00:28:43
tuquoque: Palacastereista, brändeistä ja modaamisesta vielä. Myyntipalstan ilmojen kuvien mielikuvamainontaa on hauska seurata. Aina kun myydään ns. hyväksytyn brändin kitaroita pidetään huoli, että brändi kanssa näkyy kuvassa. Jos brändin hyväksyttävyyden kanssa taas on vähän niin ja näin, jätetään se pois kuvasta.

Tässä loistava esimerkki. Sattumalta kuva rajautunut niin, että vain lavan logo jää näkymättömiin :)

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=907780

Tähän asiaan liittyen tässä on hauska ilmo.
Kitarasta on 10 kuvaa, mutta jostain syystä brändi/lapa on leikkautunut ihan kaikista.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=912476
m.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)