jhlamm 17.08.2014 10:26:35 | |
---|
joku muu sikko: Mun mielestä voisi laittaa säännön että omaa pitää saada mainostaa jos sen hinta on alle 50% thomann listahinnasta. Silloin se istuu ketjun aiheeseen niin kuin pitääkin. Joo eihä tuo 50 % ole vielä tae halvasta hinnasta. Esimerkiksi ittellä on virheetön Peaveyn kaappi alta puoleen hintaan myynnissä ja se tuntuu silti olevan niille se normi hintataso. Sama pätee näihin Rectoihin, kuten jo joku mainitsikin. Ainahan noista nyt voi tarkalleen vääntää, mikä on halpaa ja mikä ei. Niistä sitten kai jokainen voi erikseen väännellä, mutta mielestäni tälle palstalle olis jees, jos ei laitettais omia ilmoituksia. Jos se oikeasti on halpa niin kyllä joku sen tänne laittaa. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
TTV 17.08.2014 11:15:46 | |
---|
Mun mielestä tässä ketjussa saa jokainen myydä itseään tai kaveriaan, M.netin raati kyllä kommenteillaan huolehtii ylihintaisuuden vahvasta esilletuomisesta :-) Samaa tulkinnanvaraisuuttahan näihin "halpoihin hintoihin" liittyy, kuin mitä "turvonneisiin hintapyynteihin", jossa ilmoitusten raiskaus ja repostelu yltää jo Intian tasolle ... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
RaskasMielinen 17.08.2014 11:55:03 | |
---|
TTV: Mun mielestä tässä ketjussa saa jokainen myydä itseään tai kaveriaan, M.netin raati kyllä kommenteillaan huolehtii ylihintaisuuden vahvasta esilletuomisesta :-) Samaa tulkinnanvaraisuuttahan näihin "halpoihin hintoihin" liittyy, kuin mitä "turvonneisiin hintapyynteihin", jossa ilmoitusten raiskaus ja repostelu yltää jo Intian tasolle ... Periaatteessa itsekin luotan tämän raadin kriittisyyten, mutta mun mielestä omien kamojen mainostaminen pitäisi kieltää siksi, ettei kohta muodostu pääsäännöksi sellainen, että ensin ilmoitus tori-osioon ja sitten maininta siitä tähän ketjuun - varmuuden vuoksi, kun kerran muutkin... |
TTV 17.08.2014 12:23:43 | |
---|
RaskasMielinen: Periaatteessa itsekin luotan tämän raadin kriittisyyten, mutta mun mielestä omien kamojen mainostaminen pitäisi kieltää siksi, ettei kohta muodostu pääsäännöksi sellainen, että ensin ilmoitus tori-osioon ja sitten maininta siitä tähän ketjuun - varmuuden vuoksi, kun kerran muutkin... Joo, toki oman hännän turha nostelu on typerää, mutta näköjään kaikki keinot otetaan käyttöön oman edun maksimoimiseksi. Ite pitäydyn omissa tori-ilmoituksissa, enkä rölötä niitä ainakaan tänne, menee tavara kaupaksi tai sitten ei .... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Confidentum 17.08.2014 12:26:31 (muokattu 17.08.2014 12:37:10) | |
---|
Aina kun tähän ketjuun on tullut uusia kirjoituksia, sitä toiveikkaana kurkkaa, että mitähän edullista joku on pongannut...paskannakki...jotaki ihme jargonia vaan väännetään...ihan persiileen menny tämä(kin) ketju EDIT: .....taisinpa langeta ansaani...samaa jargoniahan se oli tämäkin...ohshit |
Jukka Häikiö 17.08.2014 12:42:16 | |
---|
Tsugu Way: Tätä olenkin miettinyt, että mitenhän (ja mihin hintaan) käyvät torilla kaupaksi kitaranrakentajina vielä tuntemattomien kavereiden esimerkiksi jollain kurssilla lopputyönä rakentama kitara. Varmaankin todella hankalasti hinnoiteltava? Jos kaveri on sitä Ikaalisissa sydänverellään kuukausia rakentanut laadukkaista puuosista, niin hänen näkökulmastaan tuhat euroa ei liene ole alakanttiin. Mutta kuka maksaa tonnin tuntemattoman sällin veistämästä kitarasta? Yhtään vähättelemättä sen kitaran laatua. Mutta sitten ongelmat vasta alkavatkin, kun kitaran veistäjä on saanut sen myytyä (vakuutellut ja dokumentoinutkin kaikki työvaiheet ostajalle) kohtuulliseen hintaan, mutta uusi ostaja ei olekaan tyytyväinen ja alkaa sitä myydä eteenpäin. Helkkarin vaikea vakuutella seuraaville ostajille, että "se on sen ja sen (tuntemattoman) sällin siellä ja siellä tekemä, mutta varmasti yhtä hyvä kuin customshopin tuotteet...". Veikkaan, että hinta tippuu roimasti tässä vaiheessa. Ittelle kävi aikoinaan näin. Suoraan veistäjältä (onneksi "alehintaan") vaihdoin. Ei ollutkaan mun juttu ja kaupittelemaan. Olihan todella hankala saada menemään. Ois pitäny myydä jo suurinpiirtein Squierin hinnalla. No sain sitten menemään tämän veistäjän tutulle, kun se kuiteki tiesi, että laatukamppeesta kysymys. Mutta takkiin otin kuitenki tässä kierroksessa muutaman satasen. Noi on sitä osastoa, että niitä pitää vaan jaksaa myydä, kun oikea sälli saa pelin kouraan se kyllä tietää mistä on kyse, mulla on muutama tuntemattoman veistäjän keppi ollut ja yhdestäkään ei ole takkiin tullut, ei tosin voittoakaan ja oma ostohinta ollut tietysti myös kohdallaan. Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan. |
Gabe 17.08.2014 14:52:42 | |
---|
Tsugu Way: Tätä olenkin miettinyt, että mitenhän (ja mihin hintaan) käyvät torilla kaupaksi kitaranrakentajina vielä tuntemattomien kavereiden esimerkiksi jollain kurssilla lopputyönä rakentama kitara. Varmaankin todella hankalasti hinnoiteltava? Tällainen on laadustaan huolimatta kyllä tosi vaikea hinnoitella ja saada kaupaksi. Ei auta kuin odotella että joku kiinnostuu. Isot merkit on helpompi saada kaupaksi kuin pienten tai uraansa vasta uraansa aloittelevien tekeleet. |
Ziggy Bubba 17.08.2014 14:59:27 | |
---|
Antakaas nyt olla vaan ylimääräisten lätinöiden, sama pätee omien kamojen kauppaamiseen. Nyt lopetan höpinät minäkin ja jään odottamaan niitä hyviä diilejä. |
Tinippa84 17.08.2014 20:14:22 (muokattu 17.08.2014 20:16:40) | |
---|
Gary the pine: Kerros mulle vielä yksilöidysti, että mikä tossa sun mielestä on nyt erityisen halpaa? Nooo, eiks toi RK ole jo puoli-ilmanen? Roadsterikaan ei mun mielestä ole hinnalla pilattu. |
VIPMetal 17.08.2014 21:51:25 | |
---|
Tinippa84: Nooo, eiks toi RK ole jo puoli-ilmanen? Roadsterikaan ei mun mielestä ole hinnalla pilattu. No ei nuo nyt oo mitenkään edullisia, RK ollut halvemmallakin myynnissä. Samoin Roadster. "I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" |
ZK 17.08.2014 22:16:41 (muokattu 20.08.2014 17:26:29) | |
---|
VIPMetal: No ei nuo nyt oo mitenkään edullisia, RK ollut halvemmallakin myynnissä. Samoin Roadster. Näinhän se on ollut. |
Gary the pine 17.08.2014 23:28:21 | |
---|
Tinippa84: Nooo, eiks toi RK ole jo puoli-ilmanen? Roadsterikaan ei mun mielestä ole hinnalla pilattu. No noi on niitä ns. käypiä markkinahintoja joita niistä nyt kantsii koittaa pyytää, mutta ei ne mitään halpoja ole. Roadsterit on jostain syystä roikkunu torilla 1750e ja ylöspäin kuukausitolkulla ja tässä topicissa nyt vissiinkin haetaan silleen hinnoteltuja kamppeita, että vaikkei olis tarvetta niin tekis mieli ostaa pois. Yks RK1 roikku varmaan puoli vuotta hintaan 1500e (ellei toi oo se sama), joten en sitäkään pitäis halpana. Halpa lähtee tänään tai meni jo eilen... Tulin, näin, paskoin housuun. |
Jeppis... Tulin, näin, paskoin housuun. |
VIPMetal 18.08.2014 07:45:12 (muokattu 18.08.2014 08:22:31) | |
---|
Gary the pine: Yks RK1 roikku varmaan puoli vuotta hintaan 1500e (ellei toi oo se sama), joten en sitäkään pitäis halpana. Halpa lähtee tänään tai meni jo eilen... Juurikin näin. Turha tänne on tulla itkemään jotain 0,7x Thomann on halpaa juttuja. E: Mainitaan nyt vielä et hinnat eivät ole enää takavuosien tasolla. "I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" |
JuSu 18.08.2014 08:12:17 | |
---|
Ziggy Bubba: Antakaas nyt olla vaan ylimääräisten lätinöiden, sama pätee omien kamojen kauppaamiseen. Nyt lopetan höpinät minäkin ja jään odottamaan niitä hyviä diilejä. Minäpä lätisen vielä yhden asian... Monet noista vinkeistä on muotoa: 'Tää on halpa: **linkki**' Ja sitten siellä linkissä ei ole mitään enää, kun halpa laite tietty on myyty alta aikayksikön. Kannattaisiko kirjoittaa viestiin laitteen malli ja merkki ja se halpa hinta? Palvelisi tämä ketju myöhemminkin. JuSu |
iec 18.08.2014 08:15:57 | |
---|
JuSu: Minäpä lätisen vielä yhden asian... Monet noista vinkeistä on muotoa: 'Tää on halpa: **linkki**' Ja sitten siellä linkissä ei ole mitään enää, kun halpa laite tietty on myyty alta aikayksikön. Kannattaisiko kirjoittaa viestiin laitteen malli ja merkki ja se halpa hinta? Palvelisi tämä ketju myöhemminkin. JuSu Ja plussa paukahti tästä :) -iec Ja niin päin pois... |
Laulava Kylätohtori 18.08.2014 08:43:31 | |
---|
Joo, komppia Ziggylle, että nyt ne turhat lätinät pois ja enemmän niitä vinkkejä tänne. Itsekin tosin pistin AVRIn tänne taannoin, mutta olihan siinä hinta (muidenkin kuin minun mielestäni) todella halpa ja se myös meni nopeasti. Mutta noin muuten tänne ei pitäisi jokaista "must tää on niinku halpa"-ilmoitusta pistää. Kyse ei ole siitä, onko se omasta mielestä halpa vaan sitä, että onko se muiden mielestä halpa. Itse pistin omani tänne vasta, kun se oli myynti-ilmoituksen kommenttikentässä julistettu virallisesti halvaksi. Joten olisiko siinä ideaa, että sen oman ilmoituksen voi pistää tänne siinä kohtaa, kun se on muiden toimesta todettu halvaksi. On aika vitun tympeää, jos tänne laitetaan aina automaattisesti omat ilmoitukset. Ja jos se ilmoituksen tuote ei ole 5-7 päivässä myyty, niin sen ei todellakaan olisi kuulunut olla täällä... Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
joku muu sikko 18.08.2014 10:28:13 (muokattu 18.08.2014 10:31:08) | |
---|
jhlamm: Joo eihä tuo 50 % ole vielä tae halvasta hinnasta. Esimerkiksi ittellä on virheetön Peaveyn kaappi alta puoleen hintaan myynnissä ja se tuntuu silti olevan niille se normi hintataso. Sama pätee näihin Rectoihin, kuten jo joku mainitsikin. Ainahan noista nyt voi tarkalleen vääntää, mikä on halpaa ja mikä ei. Niistä sitten kai jokainen voi erikseen väännellä, mutta mielestäni tälle palstalle olis jees, jos ei laitettais omia ilmoituksia. Jos se oikeasti on halpa niin kyllä joku sen tänne laittaa. No tottakai se ostajan pitää lopulta olla itse kärryillä siitä mikä on hyvä hinta ja mikä ei ole. Nämä Mesat on kai jotain poikkeustavaroita, myös triaxis etusia myydään torilla alle 1/3 tompan hinnasta eikä meinaa näköjään silti mennä kaupaksi. Ei siinä minusta mitään jos omaansa rummuttaa. Raati kyllä vittuilee tyhjän mainostajat muualle. Mitä enemmän keskustelua, sitä enemmän hyötyä lukijoille ja yleinen hintatietoisuus lisääntyy. |
ZK 18.08.2014 17:38:23 (muokattu 25.08.2014 17:43:24) | |
---|
Sattuuhan näitä. :) |
VIPMetal 18.08.2014 20:34:01 | |
---|
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" |