Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: GHS Fast Fret
1
nisumaka
15.08.2014 09:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletteko käyttäneet bassoon. Tai onko ollut muita kikkoja hyvää liukuvuutta ajatellen. Varsinkin näin elokuussa saattaa olla aika kosteaa ("nihkeää") ulkolavoilla, ja ainakin mulla tuppaa loppuillasta takeltelemaan vasen käsi. Olen hoitanut ihan vaan polish-tyyppisillä aineilla homman, mutta kiinnostaisi, onko muita vaihtoehtoja. Tuota GHS:ää käytin kitaraan, mutta se lisää aika rajusti hiomattiomien kielten "vinkumista". Bassossa olisi flat woundit, joten kiinnostaisi kokeilla.
 
pekezu
15.08.2014 11:37:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Oletteko käyttäneet bassoon. Tai onko ollut muita kikkoja hyvää liukuvuutta ajatellen. Varsinkin näin elokuussa saattaa olla aika kosteaa ("nihkeää") ulkolavoilla, ja ainakin mulla tuppaa loppuillasta takeltelemaan vasen käsi. Olen hoitanut ihan vaan polish-tyyppisillä aineilla homman, mutta kiinnostaisi, onko muita vaihtoehtoja. Tuota GHS:ää käytin kitaraan, mutta se lisää aika rajusti hiomattiomien kielten "vinkumista". Bassossa olisi flat woundit, joten kiinnostaisi kokeilla.
 
Suosittelen et kokeilet, koska ei se fast fretti ainakaan pitäis niitä kieliä tuhota.
 
Käsittääkseni se myös kuluu aika nopeasti pois joten en usko että suurta vahinkoa tapahtuu.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
nisumaka
15.08.2014 12:06:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni se myös kuluu aika nopeasti pois joten en usko että suurta vahinkoa tapahtuu.
 
Tää oli mulla just mielessä. Taitaa olla silikonia tai vastaavaa. Joka tapauksessa sen voi joo poistaa, jos ei futaa.
 
Groovelover
15.08.2014 18:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fast Fretiä on aina gig bagissä mukana, bassossa on flätit ja fast fretillä soittotuntuma paranee.
 
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Raaku
15.08.2014 20:37:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen kokeilemaan, kuluu tosiaan nopeasti pois eikä maksakaan mitenkään paljoa.
 
Itse olen käyttänyt oikean käden takia, kun en sillä puolella tykkää tahmeudesta ollenkaan. Pieni liukkaus helpottaa tietysti varsinkin nopeiden juttujen soittamista.
 
nisumaka
16.08.2014 09:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset asiallisista kommenteista.
 
pekezu
17.08.2014 18:34:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vois itekin melkein koklata moista tököttiä.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
Rämppy
18.08.2014 09:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tämä fastfretti hoida samalla myös ruusupuista otelautaa? Näin muistelen jonkun sanoneen.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Raaku
18.08.2014 12:01:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Eikös tämä fastfretti hoida samalla myös ruusupuista otelautaa? Näin muistelen jonkun sanoneen.
 
Kyllähän noin putelissa taitaa lukea, tyyliin "Great for wood". En sitten käytännössä tiedä, ei se puuta ainakaan tunnu pilaavan. Itselle otelaudan hoito vaan on enemmän säännöllistä lian poistamista kun jonkin ylimääräisen lisäämistä.
 
nisumaka
19.08.2014 07:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Putsasin eilen bassoni, vahasin kaulan ja laitoin GHS:n Fast Fretit kieliin. Erittäin toimiva juttu. Kielet siis flat wound, en tiedä, miten regoisi, jos hiomattomat. "Vinkuisivatko"? Akkarille, kun tein taannoin samaisen huollon, sain "kielet vinkumaan" häiritsevän paljon.
 
Jura
24.08.2014 01:40:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän jatkuvasti hiomattomissa kielissä enkä ole huomannut mitään vinkunaa, tosin mulla särö aina päällä niin sillä saattaa olla jotain merkitystä.
 
Pidentää myös kielien ikää kun pitää niihin imeytyvän lian pois, siis kun säännöllisesti käyttää.
 
nisumaka
25.08.2014 10:14:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän jatkuvasti hiomattomissa kielissä enkä ole huomannut mitään vinkunaa, tosin mulla särö aina päällä niin sillä saattaa olla jotain merkitystä.
 
Mä veikkaan, että tosta on kysymys. Tuo Fast Frethän arvatenkin alun perin kehitettiin rokki-kitaristeille. Sille löytyy vaan erinomaista muutakin käyttö, kuten basson kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «