Aihe: NOS-putket
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18 19 20
Gabe
12.08.2014 09:14:44
Myrkky Nuoli: Katotaan mitä paskaa sieltä tulee! Saattaa sieltä liietäkin pari jos kaikki on kondiksessa. Ainakin kovasti mittaustuloksia lateli nenulle. I will be ilmotteling kunhan tulevat jenkkilästä.

Hitto kun uskaltaisi itsekin ostaa enemmän Ebaysta, säästäisi pitkän pennin. Ongelma on vain siinä että kun ei ole testeriä käytössä niin pitäisi luottaa ainoastaan myyjän sanaan. :/ Päivittelehän sitten kun saapuvat.
jii.haanpaa
12.08.2014 10:53:40
Gabe: Hitto kun uskaltaisi itsekin ostaa enemmän Ebaysta, säästäisi pitkän pennin. Ongelma on vain siinä että kun ei ole testeriä käytössä niin pitäisi luottaa ainoastaan myyjän sanaan. :/ Päivittelehän sitten kun saapuvat.

Ebayn palautejärjestelmä on melko lahjomaton. Esim saksan ebaysta löytyy useampia putkikauppiaita, joiden valikoimat ovat vähintään kattavat, tarkat mittaustiedot saatavilla ja muutakin dataa tarjolla. Ne joiden kanssa itse olen kauppoja tehnyt, vastaavat myös typeriinkin kysymyksiin kärsivällisesti. Paljon olen putkia tilaillut ja vielä toistaiseksi ei ole perseilyä esiintynyt ja tavara on ollut kuranttia. Toki vähän pitää ymmärtää mitä on ostamassa.

Voisihan noita mnetin toriltakin ostella, mutta onpahan yksi "välikäsi" vähemmän.
Heikki
12.08.2014 10:59:20 (muokattu 12.08.2014 11:39:52)

tommiot: Saat plussan, mutta selitätkö vielä mitä tarkoitat katodin resistanssilla, vaikka se ei varmaan täällä kiinnosta ketään muuta kuin mua. Katodin resistanssihan riippuu sisäisen anodiresistanssin lisäksi anodivastuksesta:

Jos syötetään katodille testijännite (hila maadoitettuna) niin impedanssi katodiin katsoessa löydetään helposti: (R+ra)/(mu+1), joka ei ole transkonduktanssin (mu/ra) käänteisluku. Transkonduktanssi kyllä vaikuttaa suoraan katodin impedanssiin, ja transkonduktanssin vaikutus taajuusvasteeseen katodikonkan suhteen on aika olematon.

Hyvä että huomasit virheeni virheeni. 1/gm pitää paikkansa vaan pentodeille tai triodille jolla ei ole anodikuormaa.
Gabe
12.08.2014 11:12:26
jii.haanpaa: Ebayn palautejärjestelmä on melko lahjomaton. Esim saksan ebaysta löytyy useampia putkikauppiaita, joiden valikoimat ovat vähintään kattavat, tarkat mittaustiedot saatavilla ja muutakin dataa tarjolla. Ne joiden kanssa itse olen kauppoja tehnyt, vastaavat myös typeriinkin kysymyksiin kärsivällisesti. Paljon olen putkia tilaillut ja vielä toistaiseksi ei ole perseilyä esiintynyt ja tavara on ollut kuranttia. Toki vähän pitää ymmärtää mitä on ostamassa.

Voisihan noita mnetin toriltakin ostella, mutta onpahan yksi "välikäsi" vähemmän.

Pitänee tutustua tarjontaan ajan kanssa kun alkaa aihe olla hallussa. Jos viitsit niin linkitä toki ihmeessä luotettavaksi todettuja myyjiä tänne tai vaikka pikaviestillä? Vähän harmittaa kun joidenkin on pakko perseillä ja hankaloittaa hommaa kaikkien kannalta. Tuolla oli aiemmin linkitettynä se yksikin kauppias joka ilmeisesti myy aitojen seassa uudelleen leimattua JJ:tä, tosi hyvät palautteet silläkin on. :/
Stalkah
12.08.2014 12:22:25 (muokattu 12.08.2014 15:32:14)

Oma alotuskattaus Bad Catia varten alkaa olemaan aika selvä. 5751 -tyyppinen tulee vaiheenkääntäjän putkeksi ja puhtaan kanavan putkeksi tulee 12AU7 / ECC82, näin alkuun. Särökanavaan pitää keksiä vielä joku hyvä 12AX7 tai 7025.

Sitten päättäriin tulevat putkoset. Mikähän juju tuossa on, kun on niin halpa: http://www.tubeampdoctor.com/en/sho … _EL34_Svetlana_winged_C_Russia_1070

Vai eikö noita uudempia SED -putkia (vähän ennen tuotannon lopettamista valmistettuja) putkia sitten kunnioiteta niin paljon?
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Stalkah
12.08.2014 13:11:14

Gabe: Käykö pitkäksi aika kun maaliviiva näkyy?? :D Ainakin oma kissa mouruaa hyvin nykyputkillakin, hienoasäätöähän tämä on. 5751 on oma ehdoton lemppari, kerrohan sitten mitä pidät kun saat omaa kokemusta.

Niin ja ei aika nyt varsinaisesti pitkäksi käy. Fiilis senku nousee, ku uus vahvari on tuloillaan :)

JAN GE 5751 on vissiin muute lopussa Kitarapajalta, mutta Uraltonelta onneksi löytyy.
jniska
13.08.2014 08:15:27
Gabe: Ok, pitääpä vältellä tätä puljua. Herää kysymys miten asiallisia ne niiden myymät aidotkaan ovat jos tällaiseen ryhtyvät. Reklamoitko muuten asiasta? Jos, niin miten he vastasivat?

EL34:set menivät takaisin ja hyvittivät ostohinnan, postikulut tuli takkiin. 12AX7:sta huomasin tuon jutun vasta puoli vuotta jälkeenpäin ja kaksi on ehtaa tavaraa. En jaksa reklamoida, hinta kun oli halvahko. En osta niiltä mitään enää ja olen muutamalle ulkomaiselle keskustelupalstalle pistänyt varoitukset.
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
Gabe
13.08.2014 08:31:45
Stalkah: Niin ja ei aika nyt varsinaisesti pitkäksi käy. Fiilis senku nousee, ku uus vahvari on tuloillaan :)

JAN GE 5751 on vissiin muute lopussa Kitarapajalta, mutta Uraltonelta onneksi löytyy.

Hyvää jaksaa odottaa. :) Älkää kaikkia 5751 putkia hamstratko, pitäisi taas ensi kuussa tilata vähän lisää varastoon.

jniska: EL34:set menivät takaisin ja hyvittivät ostohinnan, postikulut tuli takkiin. 12AX7:sta huomasin tuon jutun vasta puoli vuotta jälkeenpäin ja kaksi on ehtaa tavaraa. En jaksa reklamoida, hinta kun oli halvahko. En osta niiltä mitään enää ja olen muutamalle ulkomaiselle keskustelupalstalle pistänyt varoitukset.

Ok, netti on kyllä siitä kätevä että tällainen tieto leviää ja ehkä joku toinen välttyy samalta. Onhan tuo tosi ärsyttävää. :/
Laulava Kylätohtori
13.08.2014 11:24:08
Miten te noita putkia vaihdatte? Eikös siinä tarvitse aina sammuttaa vahvari, joka hidastaa hommia aika tavalla? Näin olen ainakin kuvitellut ja tehnyt....
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
aristoteles666
13.08.2014 11:57:11 (muokattu 13.08.2014 11:57:32)

Laulava Kylätohtori: Miten te noita putkia vaihdatte? Eikös siinä tarvitse aina sammuttaa vahvari, joka hidastaa hommia aika tavalla? Näin olen ainakin kuvitellut ja tehnyt....

etuasteputkia voi vaihtaa lennossa.
nyppäiset irti ja laitat toisen.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
varakeef
13.08.2014 11:58:23
Laulava Kylätohtori: Miten te noita putkia vaihdatte? Eikös siinä tarvitse aina sammuttaa vahvari, joka hidastaa hommia aika tavalla? Näin olen ainakin kuvitellut ja tehnyt....

Niin, onhan ne aika kuumiakin. Sitten on se huonossa valossa ja työasennossa sohiminen, että saisi putken oikeassa asennossa pidikkeeseen. Kauhia riesa.

En kyllä sähköt päällä kehtaisi ruveta sohimaan.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
VIPMetal
13.08.2014 12:07:41

No ite sammutan aina vahvistimen ja odottelen hieman että kärsii koskea putkeen. Kaverihan olis hyvä olla hommassa niin sais ite istua samassa kohtaa ja soitella menemään.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
aristoteles666
13.08.2014 12:23:44 (muokattu 13.08.2014 12:24:57)

etuasteputket nyppii paljain käsinkin, voi käyttää hanskoja jos on liian kuuma, mutta omat sormet on kyllä kestäneet ne ihan ilman.

ja vahvistin on silloin poissa kotelostaan, jolloin niiden vaihtaminen on helppoa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
VIPMetal
13.08.2014 12:44:30

aristoteles666: etuasteputket nyppii paljain käsinkin, voi käyttää hanskoja jos on liian kuuma, mutta omat sormet on kyllä kestäneet ne ihan ilman.

ja vahvistin on silloin poissa kotelostaan, jolloin niiden vaihtaminen on helppoa.

On mulla muovihanska kädessä, EHX:n Tube Glovekin löytyy, mutten oo oppinu käyttään sitä. Mesan räkkietusen hyvä puoli on, että putket sojottaa perää kohti, helppo vaihtaa vahvistimen takaa.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Stalkah
13.08.2014 13:32:02

aristoteles666: etuasteputkia voi vaihtaa lennossa.
nyppäiset irti ja laitat toisen.

Saisko tähän vähän faktaa ja perusteluja, että miksi noin on? Yleensähän putkipelien kanssa pitää olla saakutin varovainen, jonka takia tuo vähän särähtää korvaan. En ihan ekana uskaltais ite moista tehdä :D
JaaGeRMaisTeR
13.08.2014 14:12:23
aristoteles666: etuasteputket nyppii paljain käsinkin, voi käyttää hanskoja jos on liian kuuma, mutta omat sormet on kyllä kestäneet ne ihan ilman.

Ei kannata ilman hanskoja. Eivät tykkää rasvaisista sormenjäljistä ja saattaa kärähtää helpommin.
Laulava Kylätohtori
13.08.2014 14:22:54
JaaGeRMaisTeR: Ei kannata ilman hanskoja. Eivät tykkää rasvaisista sormenjäljistä ja saattaa kärähtää helpommin.

Joku väitti, ettei tämä olisi putkien kanssa ongelma, koska eivät lämpene yhtä paljon kuin esim. halogeenilamput. Korostan vielä, että itse en tiedä asiasta yhtään mitään, paitsi olen aina varmuuden vuoksi putsannut putket mikrokuituliinalla. Samalla se suojaa käsiä kuumilta putkilta, vaikka olen samaa mieltä, että kyllä etuasteputkia pystyy käsittelemään paljainkin käsin...

Vai vaihtelee porukka etuputkia virrat päällä? Mielenkiintoista. Em. tahon toimesta valistettiin, että putkia ei kannattaisi irrottaa eikä asentaa virrat päällä. Tosin kyseinen taho ei ole, eikä kuvittele olevansa, mikään putkivahvistinrakennuksen auktoriteetti. Mutta luulen, että vaihdan putkeni tulevaisuudessakin virrat pois päältä. Stand by -kytkimen asennolla ei ilmeisesti ole merkitystä tässä kohtaa?

Otetaan nyt vielä sellainen ot-kysymys, että eikö kaappia vaihdettaessakin kannata aina sammuttaa vahvistin? Vai vaihteleeko porukka kaappeja stand by sellaisessa tilassa, jossa soittoa ei kuulu (onko se stand by silloin päällä vai pois päältä)???
varakeef
13.08.2014 15:21:37
Laulava Kylätohtori:
Otetaan nyt vielä sellainen ot-kysymys, että eikö kaappia vaihdettaessakin kannata aina sammuttaa vahvistin? Vai vaihteleeko porukka kaappeja stand by sellaisessa tilassa, jossa soittoa ei kuulu (onko se stand by silloin päällä vai pois päältä)???

Sen kyllä teen stand by-asennossa - siis virrat päällä, mutta ääni ei kuulu.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Laulava Kylätohtori
13.08.2014 15:30:53
varakeef: Sen kyllä teen stand by-asennossa - siis virrat päällä, mutta ääni ei kuulu.

Eli vahvistin ei rikkoudu stand by -asennossa (ääni ei kuulu), vaikka kaappia ei olisi kytketty?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)