jhlamm 02.08.2014 12:07:03 | |
---|
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Juzpe 02.08.2014 12:09:21 | |
---|
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku |
AngieRainbow 03.08.2014 13:01:35 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
JaaGeRMaisTeR 03.08.2014 13:08:49 (muokattu 03.08.2014 14:58:38) | |
---|
Minäkin laitoin krääsää myyntiin ja kai nuo edullisia on ehkä.. Osa ainakin. |
Gary the pine 03.08.2014 16:49:05 | |
---|
AngieRainbow: Tämähän on mainio ketju, kun voi mainostaa omia myynti-ilmoituksia! No, tarkoitus pyhittää keinot. Hakekaa pojat Jubilee kuleksimasta, jotta mä pääsen ostamaan lisää 60-luvun koneita. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=904157 Yleensähän noi putkarit tekee kauppansa vähän paremmin kun on tuutit mukana, nyt toi on vähän niinku Corolla ilman konetta... Tulin, näin, paskoin housuun. |
AngieRainbow 03.08.2014 20:13:51 (muokattu 03.08.2014 20:14:23) | |
---|
Gary the pine: Yleensähän noi putkarit tekee kauppansa vähän paremmin kun on tuutit mukana, nyt toi on vähän niinku Corolla ilman konetta... Eiku Corolla ilman bensaa. Kone löytyy kyllä ja on kunnossa. Ajattelin, että on ostajalle mukavampi, kun mulla on vain kallista löpöä. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gary the pine 03.08.2014 20:23:05 | |
---|
AngieRainbow: Eiku Corolla ilman bensaa. Kone löytyy kyllä ja on kunnossa. Ajattelin, että on ostajalle mukavampi, kun mulla on vain kallista löpöä. No joo, ehkä niinkin, mut onhan se jäätävä pettymys jos testaa styrkkaa joka kuulostaa hyvältä, sit siitä revitään tuutit mäkeen ja ei sitten enää niillä Uraltonen halvimmilla JJ:llä kuulostakaan samalta. Tulin, näin, paskoin housuun. |
jii.haanpaa 03.08.2014 20:37:04 (muokattu 03.08.2014 20:44:44) | |
---|
Gary the pine: No joo, ehkä niinkin, mut onhan se jäätävä pettymys jos testaa styrkkaa joka kuulostaa hyvältä, sit siitä revitään tuutit mäkeen ja ei sitten enää niillä Uraltonen halvimmilla JJ:llä kuulostakaan samalta. Jos ostajalla on korva viritettynä kuin allekirjoittaneella, niin juuri tuossa vahvarissa ei mun mielestä vanhat NOS-putket oikein pääse oikeuksiinsa. Itse testasin tuossa kaikenlaisia nossituksia, mutta jätin jonkun perussetin (saattoi olla jj:tä ainakin päättärissä) sisään kun se kuulosti mielestäni parhaalta. Tuo 2558 tykkää mun mielestä mahdollisimman pehmeistä etusista, sen verran raikas on avoimen boxin ja vintage30:n yhteistyö. Näköjään exä palannut Tampereelle, vaikka onkin vaan ohikulkumatkalla :) |
ZK 11.08.2014 19:44:32 | |
---|
|
ÄrGee 11.08.2014 20:06:47 | |
---|
|
Gary the pine 12.08.2014 08:24:44 | |
---|
Tota noin, eikös se myyntipalsta ole ihan erikseen ja tänne tulee ilmiannot ja linkit kamppeisiin, jotka ovat jonkun muun kuin myyjän mielestä edullisia? Eihän tossa nyt ole mitään järkeä, että ensin työntää ilmoituksen torille ja sitten kiiruhtaa tänne julistamaan vuosisadan diiliä... Tulin, näin, paskoin housuun. |
Laulava Kylätohtori 12.08.2014 08:33:18 | |
---|
Gary the pine: Tota noin, eikös se myyntipalsta ole ihan erikseen ja tänne tulee ilmiannot ja linkit kamppeisiin, jotka ovat jonkun muun kuin myyjän mielestä edullisia? Eihän tossa nyt ole mitään järkeä, että ensin työntää ilmoituksen torille ja sitten kiiruhtaa tänne julistamaan vuosisadan diiliä... Näkisin, että omiakin myynti-ilmoja saa 'ilmiantaa', jos kyse on oikeasti halvasta hinnasta, eli oikeasta huippudiilistä. Jos taas on 0,7 kertoimen sijaan käytetty 0,69 tai "must tää on niinku iha halpa", niin ei sellaisia tänne, kiitos. Se on täysin totta, että eihän tätä jaksa kukaan lukea, jos jokainen vain automaattisesti linkkaa myynti-ilmonsa tänne siinä toivossa, että joku erehtyisi otsikon takia pitämään sitä halpana... Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
ZK 12.08.2014 09:23:20 | |
---|
Gary the pine: Tota noin, eikös se myyntipalsta ole ihan erikseen ja tänne tulee ilmiannot ja linkit kamppeisiin, jotka ovat jonkun muun kuin myyjän mielestä edullisia? Eihän tossa nyt ole mitään järkeä, että ensin työntää ilmoituksen torille ja sitten kiiruhtaa tänne julistamaan vuosisadan diiliä... Sanoisin edullinen jos soitellaan ja tarjotaan jopa enemmän kun olen ilmoittanut että kamoja on jo tulossa porukkaa katsomaan ja todennäköisesti vielä ostamaankin. Ken ensin ehtii se laitteet saa jos tosissaan on ja jos jostain syystä ei kelpaa niin sitten seuraavalle mutta hintaa en itse ole nostanut siltikään vaan sen mitä laitan valmiiksi ilmoitukseen on mielestäni riittävän halpa ja reilu hinta myytävästä laitteesta. Eikös se ole ihan ok ilmoittaa sitten omistakin jos kerran halvalla hyvää tavaraa myy? |
Gabe 12.08.2014 09:46:05 | |
---|
ZK: Eikös se ole ihan ok ilmoittaa sitten omistakin jos kerran halvalla hyvää tavaraa myy? Onhan se periaatteessa, tätä ei vain oikein jaksa seurata kun koko ketju on mennyt pelkäksi omien myyntien mainostamiseksi. :) |
JaaGeRMaisTeR 12.08.2014 14:15:56 | |
---|
Gabe: Onhan se periaatteessa, tätä ei vain oikein jaksa seurata kun koko ketju on mennyt pelkäksi omien myyntien mainostamiseksi. :) Tämä on totta. Toinen mikä hankaa vähän vastaan on tuo 70% ovh:sta. Kuka prkl tuollasenkin aivopierun on keksinyt. |
Laulava Kylätohtori 12.08.2014 14:23:09 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Tämä on totta. Toinen mikä hankaa vähän vastaan on tuo 70% ovh:sta. Kuka prkl tuollasenkin aivopierun on keksinyt. Älä ny! Se on ihan hyvä nyrkkisääntö, kun hinnoitellaan hyväkuntoista bulkkikamaa. Tosin ei sitä pidä joka paikkaan soveltaa, eikä liian tiukkaan tulkita. Mutta tavalliselle kamalle se on ihan ok lähtökohta, jota voi sitten mielensä mukaan muutella. Kysyntähän sen hinnan aina loppuviimeksi määrää... Tosin onhan täällä ilmeisesti sellaisiakin valopäitä, jotka tosissaan kuvittelevat, että tuote kuin tuote on pakko myydä tuohon 0,7:n hintaan... :D Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
VIPMetal 12.08.2014 14:26:04 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Tämä on totta. Toinen mikä hankaa vähän vastaan on tuo 70% ovh:sta. Kuka prkl tuollasenkin aivopierun on keksinyt. Tää on kyllä m.netin perustuskirjasta löytyvä totuus torin käytetyn hinnalle! En uskaltais lähteä kyseenalaistamaan tätä... "I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" |
darrell 12.08.2014 14:45:03 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Tämä on totta. Toinen mikä hankaa vähän vastaan on tuo 70% ovh:sta. Kuka prkl tuollasenkin aivopierun on keksinyt. Ei se mikään pieru ole, vaan havaintoihin perustuva trendi. Toisekseen, yleisempi tapa lienee 0.7 * Thomannin hinta, kuin ovh. Ainakin itse olen saanut myyntiin menneet kamat siedettävässä ajassa (alle viikko) kaupaksi jotakuinkin tuolla tavalla. En aktiivisesti seuraa käytettyjen markkinoita, niin sen käyvän hinnan sitten voi hakea vaikka kokeilemalla, mutta rasittavaa se on sekin. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
RaskasMielinen 12.08.2014 15:00:53 (muokattu 12.08.2014 15:02:05) | |
---|
Omien kamojen mainostaminen tässä ketjussa on alkanut jurppimaan myös minua. Tämän ketjun peruslähtökohta on mun mielestäni erinomainen: jonkun muun kuin myyjän itsensä huomio/mielipide on tehnyt tästä kiinnostavan. Se on mennyttä aikaa se. Mitä tulee tuohon 70%:n "sääntöön", niin eiköhän sitä ole puitu aika monessa ketjussa viimeaikoina jo tarpeeksi. Se on kysynnän ja tarjonnan laki mikä määrää eikä mikään muu. Jos juuri sillä hetkellä ei ole vilkasta kysyntää jollekin artikkelille, niin hinta määräytyy sen perusteella, miten alas myyjä on valmis menemään (rahapulassaan tai hölmöyttään tai ei vain jaksa roikottaa eikä ole niin viimeisen euron päälle). Sitä paisti, monista kommenteista ilmenee, ettei joku myyntikohde meinaa aina mennä kaupaksi edes törkeään alihintaan, kun tärvitaan ensin se ostaja... Ymmärränkö oikein, että tuo 70% uuden hinnasta -inttäminen on joillekin keino uskotella, että omat kamat ovat sen ja sen arvoisia, että niistä saa (jos on käytettynä tai jollakin hyvällä diilillä uutena ostanut) aina omansa pois ja mukama jotain voittoakin. Seinällä roikkuvat kitarat voivat olla myös pahan päivän vara, mutta kun se päivä iskee ja rahaa on saatava heti, niin toteutuva kauppahinta on "nykyisessä markkinatilanteessa" oletettavasti jotain aivan muuta kuin mitä asianomainen on itselleen ja eukolleen uskotellut - ja aina ei siis mene kaupaksi sittenkään. No ainakin niillä voi lämmittää takkaa:) Kysynnän ja tarjonnan laki perustuu muutokseen, kun taas energian häviämättömyyden laki pysyvyyteen. Lämpöarvo siis pysyy, nou hätä:D |
Onko ok jos pistän ilmoituksen torille ja frendit mainostaa sitten sitä tässä ketjussa? Eikö nyt ole kaikkien hyväksi se että halvalla saa hyvää settiä? Miten se edes kuuluu asiaan tai edes yleensäkään vaikuttaa mihinkään jos omaa ilmoitustaan mainostaa? Itse ainakin olen tyytyväinen kun saan ostaa edullisesti skepoja sun muuta. Ehkä porukkaa jurppii kun ei ole massia ja TOISET saa HALVALLA sitten tavarat viedä joita itse niin paljon haluaisi? Itsellä periaate on että eka saa ja jos ei kelpaa niin sitten toinen ja hinta on sama jos ei väkisin lisää halua maksaa sitten. Kyllä mullekin raha kelpaa. ;) Oli miten oli mut hattu meni ja sillee kulki ja oliko se miten oli ilman nostoja..??? =tosi fiksuja nyt ollaan ja väitellään tästäkin ja koskaan ei olla sen enempää oikeassa tai väärässä. Hyvää kesää nyt kuitenkin kaikille ja rauhaa. :) |