Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer UB1832FX-PRO EURORACK kokemuksia?
1
kalma63
07.08.2014 17:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere,
 
t-kaupassa ois tämmönen Behringer UB1832FX-PRO EURORACK -mikseri. Onko jonkulla kokemuksia, meneekö livekäytössä pienemmissä paikoissa? Vai onko kyseessä täys p..
 
Tossa vielä linkki
http://www.thomann.de/fi/behringer_ub1832fxpro_eurorack.htm
 
xx,
JS
 
Einherjar
07.08.2014 18:51:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringerien kesto on aina arvoitus. Jotkut kestää ikuisuuden ja jotkut eivät kuukauttakaan.
 
Pikkumiksereistä näin yleisesti voisi sanoa, että ne on juuri niin hyviä kun hinta antaa ymmärtää ja "ylimääräiset ominaisuudet" antaa olettaa. Mitä enemmän niihin on ämpätty mukaan, niin sitä enemmän kaikesta on jouduttu säästämään.
Itse mielelläni näissä kokoluokissa haluan ulkoistaa mikseristä master-eq:t, efektit ja vastaavat. Tämä lähinnä siksi, että niitä voi sitten päivittää parempiin tarvittaessa.
 
Kannattaa tehdä listaus tarvittavista ominaisuuksista ja sitten laittaa kaikkea vähintään yksi lisää listaan. Sitten on jonkin verran varaa laajentaa, ilman että tarvii vaihtaa mikseriä.
Oletetaan siis että tarve on vaikkapa: 6 mikkiä, kaksi monitoria (l. pre-aux), yksi efektikone (post-aux) ja yksi kiippari (stereona, plugeilla). Tuon perusteella siis katselisin mikseriä johon menee vähintään: 8 mikkiä, kolme stereolinjaa (kiippari+kaikupaluu+ylimääräinen), kolme pre-auxia ja kaksi post-auxia (olettaen ettei ole esim. ryhmiä mistä voisi ottaa lisäksi ulos). Sitten vähän kartoitusta mikserien hinnoista (myös niistä kalliimman pään peleistä, että tietää missä mennään) ja perseen keston mukaan sitten mikseriä haltuun.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
musamies
10.08.2014 10:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut vuosikaudet UB2222FX-PRO ja kyllä sillä muuten pärjäsi, muttei kestävyys ole ollut kovin kehuttava. Viat ovat ruvenneet lisääntymään niin jyrkästi, että veikkaisin härvelin komponenttien laadussa olevan jotain sanomista.
 
Jatkossa aion panostaa laadukkaampaan vehkeeseen,_mielellään digimikseriin, jotta pienessä härvelissä olisi paljon käyttökelpoisia ominaisuuksia.
 
Härvelin hajoaminen on ehkä siinä mielessä harmillista kun olen tottunut käyttämään sitä vaikka pienessä kaljapöhnässäkin ettei tarvi kauaa miettiä mitä mikäkin nappi teki.
 
miksaajasetä
10.08.2014 13:26:16 (muokattu 10.08.2014 13:34:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut pari kertaa seuraamassa Behringerin UB-sarjalaisen käyttöä livetilanteessa - taisi olla karvan isompi UB2442FX-PRO - ja kyllä täytyy sanoa, että kävi sääliksi sitä, joka joutui tuon "mikserin" takana istumaan. Ainakin siinä yksilössä varmaan joka toinen liukusäätimeen koskeminen aiheutti kuuluvan räsähdyksen.
 
Suosittelen kyllä lämpimästi säästämään hetken lisää ja hankkimaan hieman laadukkaamman mikserin. Samalla on hyvää aikaa miettiä omat tarpeet, kuten Einherjar tuossa edellä jo mainitsikin.
 
Digimiksereistä sen verran, että niiden käytön opetteluun joutuu paneutumaan enemmän kuin analogisten mikserien kanssa, ja ainakin toistaiseksi hintaakin tulee väkisin enemmän kuin pienen analogisen mikserin tapauksessa. Tästä huolimatta itselläni lähtee kuitenkin nykyisin useimmiten matkaan X32Rack ja iPad, vaikka kanavia olisi 2-3 käytössä, koska silloin mikserin voi jättää lavan nurkkaan ja kaukokaapelin varastolle.
 
musamies
10.08.2014 17:11:44 (muokattu 10.08.2014 17:12:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miksaajasetä: Olen ollut pari kertaa seuraamassa Behringerin UB-sarjalaisen käyttöä livetilanteessa - taisi olla karvan isompi UB2442FX-PRO - ja kyllä täytyy sanoa, että kävi sääliksi sitä, joka joutui tuon "mikserin" takana istumaan. Ainakin siinä yksilössä varmaan joka toinen liukusäätimeen koskeminen aiheutti kuuluvan räsähdyksen.
 
Tällasta ominaisuutta on vanhemmiten ruvennut tulemaan yhä enemmän ja mikä mainiointa, toinen masterliuuista on mykistynyt. Silti en niin synkällä mielellä ole asian suhteen kun vehje tarjosi halvan kurssin siihen minkälaisiin asioihin mikserin suhteen voisi jatkossa kiinnittää huomiota...
 
Digimiksereistä sen verran, että niiden käytön opetteluun joutuu paneutumaan enemmän kuin analogisten mikserien kanssa, ja ainakin toistaiseksi hintaakin tulee väkisin enemmän kuin pienen analogisen mikserin tapauksessa. Tästä huolimatta itselläni lähtee kuitenkin nykyisin useimmiten matkaan X32Rack ja iPad, vaikka kanavia olisi 2-3 käytössä, koska silloin mikserin voi jättää lavan nurkkaan ja kaukokaapelin varastolle.
 
En tiedä mikä tällä hetkellä on omatoimimiksaajan ykkösvehje - tämä esimerkiks painaa näköjään 10 kiloa:
http://www.thomann.de/fi/allenheath_qu_16.htm
 
Itse tykkäisin niin kevyen luokan vehkeestä että sen viitsii ottaa joka bänditreeneihin mukaan ja huolellisella perehtymisellä sillä saisi tehtyä kuitenkin yhtä ja toista.
 
Mä haluaisin varsinkin hyvän kaikulaitteen vakiona, hyvät EQ ominaisuudet ja kompressori-/limitteri- ja gate ominaisuudet.
 
Kauko-ohjattavuus olisi myös hyvin kiintoisaa.
 
zak69
10.08.2014 17:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Tällasta ominaisuutta on vanhemmiten ruvennut tulemaan yhä enemmän ja mikä mainiointa, toinen masterliuuista on mykistynyt. Silti en niin synkällä mielellä ole asian suhteen kun vehje tarjosi halvan kurssin siihen minkälaisiin asioihin mikserin suhteen voisi jatkossa kiinnittää huomiota...
 

 
En tiedä mikä tällä hetkellä on omatoimimiksaajan ykkösvehje - tämä esimerkiks painaa näköjään 10 kiloa:
http://www.thomann.de/fi/allenheath_qu_16.htm
 
Itse tykkäisin niin kevyen luokan vehkeestä että sen viitsii ottaa joka bänditreeneihin mukaan ja huolellisella perehtymisellä sillä saisi tehtyä kuitenkin yhtä ja toista.
 
Mä haluaisin varsinkin hyvän kaikulaitteen vakiona, hyvät EQ ominaisuudet ja kompressori-/limitteri- ja gate ominaisuudet.
 
Kauko-ohjattavuus olisi myös hyvin kiintoisaa.

 
No sit se on X32 Rack ja ipad :)
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
musamies
10.08.2014 17:19:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: No sit se on X32 Rack ja ipad :)
 
Perskules ku mä olen varovaiseen tarkasteluun ottanut vaihtoehdon voisko B tai joku muu vastaava mikseri jäädä sittenkin kaupan hyllylle :D Vai onko noi kalliimmat B mikserit sitten huomattavasti parempia laadultaan?
 
zak69
10.08.2014 17:28:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Perskules ku mä olen varovaiseen tarkasteluun ottanut vaihtoehdon voisko B tai joku muu vastaava mikseri jäädä sittenkin kaupan hyllylle :D Vai onko noi kalliimmat B mikserit sitten huomattavasti parempia laadultaan?
 
No tästä ko. vermeestä löytyy täältä juttua tosi paljon ja muistaakseni yhtään hajoamista tms ei ole tullut vastaan. Kehuja kerännyt niin harrastelijoilta kuin ammattireiskoiltakin, hinta-laatusuhde vähintäänkin kohdallaan.
Itse vaihdoin luottotiskin (yamaha 01V96vcm) tähän enkä ole katunut hetkeäkään, soundit etusissa ja efekteissä mielestäni helposti paremmat kuin tuossa jammussa esim.
Sit taas jossain x32-malleissa, missä siis fyysiset faderit, on ollut jotain pientä sanomista esim. painonapit jumittaa jne mutta ei mitään radikaalia vikaa.
Mut tosiaan juttua löytyy täältä ja vaikea keksiä kilpailijaa samassa hintaluokassa ja näillä ominaisuuksilla.
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
miksaajasetä
10.08.2014 21:43:07 (muokattu 10.08.2014 21:49:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin... Vinkkinä vielä, että tämän palstan torilta saa laadukkaita analogisia miksereitä usein kohtuuhintaan, varsinkin kun monet siirtyvät digitaaleihin. Tässä on muutama esimerkki:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=902205
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=905744
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=905091
 
nannne
11.08.2014 12:47:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Perskules ku mä olen varovaiseen tarkasteluun ottanut vaihtoehdon voisko B tai joku muu vastaava mikseri jäädä sittenkin kaupan hyllylle :D Vai onko noi kalliimmat B mikserit sitten huomattavasti parempia laadultaan?
 
Toi qu-16 on muutes kyllä oikeinki näppärä kojes. Ainaki käyttölogiikka ja snaudi miellytti kyllä. Kannattaa testata jos liitännät on riittävät.
 
musamies
11.08.2014 17:59:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nannne: Toi qu-16 on muutes kyllä oikeinki näppärä kojes. Ainaki käyttölogiikka ja snaudi miellytti kyllä. Kannattaa testata jos liitännät on riittävät.
 
Se tuntuu vähän ku isolta jytkyltä!
 
Miettiny eikö näitä vois olla myös pieniä jytkyjä tyyliin Alto Ghibli kokoluokka:
http://images.bidorbuy.co.za/user_i … /193966/193966_121110134647_001.JPG
 
Tollasellakin saa treenit miksattua ja jos ajateltas, että enempi ominaisuuksia saisi käyttämällä sitä iPad:illä, olisi kunnon kaiut yms. ja kauko-ohjaus... ideana, että toimis myös ilman iPadiä ja sellasen avulla pystys säätelee enempi...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «