A.O.K. 11.08.2014 09:04:31 | |
---|
Myrkky Nuoli: Siinä ei tosin oo eristettyjä lähtöjä, jotenka en näe mitä järkee tuommoseen on sijoittaa muuta kun jos tykkää tuosta palikkamallista enemmän kun vaikka onespotista. Mieluummin hommaisin T. Rex Fuel Tank Juniorin jos haluaa panostaa yhtään perushakkuria enempää. Luotettavuus noissa tulee yleensä siitä, että ne asennetaan kiinteesti lautaan. Ihan samalla tavalla noissakin on piuhat ja plugit alttiita rasitukselle kun 1spottia käyttäessä jos niitä irrottelee, venkslaa ja pyörittelee. Noi Cioksit ei ole hakkurivirtalähteitä ainakaan mun käsityksen mukaan. Mulla on Cioks Baby ja siinä on 4 samassa virrassa olevaa ja yksi eristetty, kaikki 9dc. Kaikki hurinat ja pärinät mitä Onespotilla tuli, hävisi kun vaihdoin tuohon Cioksiin. Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
Jii-Gee 11.08.2014 09:04:32 | |
---|
AngieRainbow: (kun se perkeleen 1spot, jätti silloin kerran keikalla pulaan)? Mitä silloin tapahtui.. hajosko se ihan itsekseen vai mikä oli kyseinen pulatilanne ?? |
Myrkky Nuoli 11.08.2014 09:24:17 | |
---|
A.O.K.: Noi Cioksit ei ole hakkurivirtalähteitä ainakaan mun käsityksen mukaan. Mulla on Cioks Baby ja siinä on 4 samassa virrassa olevaa ja yksi eristetty, kaikki 9dc. Kaikki hurinat ja pärinät mitä Onespotilla tuli, hävisi kun vaihdoin tuohon Cioksiin. Joo, kyllä ne laadukkaampia on joka tapauksessa, se on selvä homma. Mutta about saaman hintaan saa Fuel Tankin eristetyillä lähdöillä. When in doubt, lower your expectations. |
AngieRainbow 11.08.2014 10:29:08 (muokattu 11.08.2014 10:41:47) | |
---|
Jii-Gee: Mitä silloin tapahtui.. hajosko se ihan itsekseen vai mikä oli kyseinen pulatilanne ?? Alkuosa keikkaa meni ihan hyvin, mutta sitten mun kitarasta ei kuulu enää mitään. Tämähän on se kaikista mukavin tilanne kesken keikan. No, siinä tietenkin kaikkia johtoja sitten tarkistamaan, että ovat varmasti kiinni ja sitä rataa. Yleisö ja muu bändi odottaa vittuuntuneena, mutta mä en saa ääntä kuuluviin. Sitten yksinkertaisesti otin kitarapiuhan ensimmäisestä pedaalista ja laiton sen vahvistimeen ja vetelin loppu keikan sitten pelkällä vahvistimella. Tästä on jo monta vuotta aikaa, mutta siihen loppui mun ja 1spotin yhteistyö. En tiedä, mitä sille tapahtui, mutta ko keikka oli Tampereen Hervannassa hämärissä olosuhteissä ja siinä tuli välillä humalaista yleisöä lavalle riehumaan, joten voihan se olla, että minä vähän turhaan laitan sitä tuon 1spotin piikkiin. Olisi kait siinä voinut hajota kalliimpikin laite nyt, kun tarkemmin miettii. Tossa olisi torilla tommonen jo aikaisemmin linkittämäni halpis: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=903951 Onko noi Rolandin ja Bossin virtalähteet parempia kuin 1spotit? Jos joku haluaa myydä halvalla 1spotin, niin laittakaa pikaviestiä. Mä säästään rahaa vintage-gas päissäni, joten kyllä tästä mielellään edullisesti suoriutuisi. Mummo-vainaa tapasi sanoa: "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa." :D En tiedä sitten päteekö tämä enää nyky maailmassa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
dr_solo666 11.08.2014 11:08:02 | |
---|
"When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert |
AngieRainbow 11.08.2014 13:09:21 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
dr_solo666 11.08.2014 13:40:28 | |
---|
"When you are a guitar player, you must tweak" -Paul Gilbert |
AngieRainbow: Onko noi Rolandin ja Bossin virtalähteet parempia kuin 1spotit? Vanhemmat tavan reguloidut Boss/Roland -virtalähteet on hyviä. Uudemmat mallit on hakkureita aivan kuten 1-Spot, eron huomaa painossa ja siinä, että hakkurit näyttävät enemmän nykyajan kännykän latureilta - siihen käyttöön ne on alunperin suunniteltukin. Boss PSA-230 (hyvä): http://whizmart.com/au/image/cache/ … a/boss_psa-230p-power_l-500x500.jpg Boss PSA-230S (ei-hyvä): http://www.google.fi/imgres?imgurl= … &page=1&start=0&ndsp=17 S-kirjain tuolla mallinimen perässä tarkoittaa että virtalähde on "switching", eli hakkuri. Valitettavasti noita vanhoja ei enää moni tee, mutta ne on audiokäytössä ylivertaisia. Käytettynä niitä näkyy torilla joskus alle 10e/kpl. Jos sulla on vahvistimen edessä vain viritin ja joku tavan säröpedaali, voit aivan huoletta ottaa virrat niihin yhdestä tuollaisesta Bossista kaapelilla, jossa on pari jakopäätä. That said, vaikka pedaaleja on vain kaksi, mun mielestä on siltikin vaivalloisempaa laittaa välipiuha, virtapiuhat ja asetella ne lavalle. Myöskin jos pedaalit on lattialla sellaisenaan, on piuhat (varsinkin heppoiset virtapiuhat) paljon kovemmassa rasituksessa, ja ihan vaan vaarassa lähteä irti keikalla jos vähän varomattomasti potkaisee. Tiedän että tää on kalliimpi ratkaisu kuin kysyit, mutta mä laittaisin ne vaikka Pedaltrain Nanoon kiinni, sinne alle mene mukavasti Fuel Tank Jr. Sulla on kuitenkin aika kalliit kamppeet, en näe mitään järkevää syytä uhrata käytännön toimintavarmuutta keikalla. Virrat noihin kahteen perus purkkiin saa vaikka miten, mutta sekä pedaalien että virtalähteen kiinnittäminen kunnolla ylipäätään johonkin tekee setupista huomattavasti vähemmän vika-alttiin. Kantsii muuten pitää paristoja silti pedaaleissa, vaikka ne onkin laudassa kiinni. TBP-pedaalin voi vaan polkaista päältä, mutta kun bufferoidusta pedaalista virransyöttö katkeaa, kateaa signaali kytkimen molemmissa asennoissa. Pedaali puolestaan ei ime paristosta virtaa, jos a) inputissa ei ole plugipiuhaa tai b) virtajakissa on piuha. Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
Laulava Kylätohtori 11.08.2014 14:56:46 | |
---|
Jumalat puhuvat hullujen suulla... |
juki 11.08.2014 20:50:39 | |
---|
kimurantti1: TBP-pedaalin voi vaan polkaista päältä, mutta kun bufferoidusta pedaalista virransyöttö katkeaa, kateaa signaali kytkimen molemmissa asennoissa. Pedaali puolestaan ei ime paristosta virtaa, jos a) inputissa ei ole plugipiuhaa tai b) virtajakissa on piuha. Lisäksi releellä toteutettu TBP pedaali käyttäytyy bufferoidun pedaalin tapaan samoin; ilmiö, jota itse ihmettelin joskus tovin, kun TBP Lovepedal mykistyi -- ei virtaa, ei signaalia läpi.. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
kojones 11.08.2014 21:26:15 | |
---|
juki: Lisäksi releellä toteutettu TBP pedaali käyttäytyy bufferoidun pedaalin tapaan samoin; ilmiö, jota itse ihmettelin joskus tovin, kun TBP Lovepedal mykistyi -- ei virtaa, ei signaalia läpi.. Typerästi toteutettu releellä kytkeminen jos noin käy. |
juki 12.08.2014 11:49:05 | |
---|
kojones: Typerästi toteutettu releellä kytkeminen jos noin käy. Samaa mieltä vaikka en tiedäkään miten releohjauksen ohitus tulisi toteuttaa, että näin ei kävisi. Itse asiassa tämä Lopedalin joissain pedaaleissa käyttämä rele-TBP on näemmä Jon Cusackilta lisentoitu kytkis, jota hän käyttää ilmeisesti kaikissa pedaaleissa myös (Cusack pedals: http://cusackmusic.com/category/products/) ja kutsuu sitä nimeltä "soft-select relay switching". Hyvinä puolina ovat ilmeisen edulliset ja kestäväksi havaitut kytkimet sekä 'pop free' toiminta releen myötä. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
AngieRainbow 22.08.2014 20:51:49 | |
---|
Mulla on nyt molemmissa pedaaleissa paristot ja homma toimii. Mitenkäs ton Boss TU-3:n kanssa: Täytyykö kitarapiuha ottaa irti sekä in- että outputeista, jotta paristo ei kulu vai riittääkö, että piuhan irrottaa vain inputista??? Tein aika kompaktin kahden pedaalin keikkalaudan. Olisi paljon helpompaa, jos piuhan irrottaminen inputista riittäisi, koska George L on aika ahtaassa raossa outputissa. Joten kuluuko se paristo, jos piuha on kiinni TU-3:n outputissa? Tänx! What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
kojones 22.08.2014 20:57:02 | |
---|
AngieRainbow: riittääkö, että piuhan irrottaa vain inputista??? Riittää, inputissa se kytkin yleensä on. |
kimurantti1 22.08.2014 21:14:52 | |
---|
AngieRainbow: Mulla on nyt molemmissa pedaaleissa paristot ja homma toimii. Mitenkäs ton Boss TU-3:n kanssa: Täytyykö kitarapiuha ottaa irti sekä in- että outputeista, jotta paristo ei kulu vai riittääkö, että piuhan irrottaa vain inputista??? Tein aika kompaktin kahden pedaalin keikkalaudan. Olisi paljon helpompaa, jos piuhan irrottaminen inputista riittäisi, koska George L on aika ahtaassa raossa outputissa. Joten kuluuko se paristo, jos piuha on kiinni TU-3:n outputissa? Tänx! Onko sulla jokin syy miksi juuri TU-3, ts. tarvitko Bossin bufferia vai onko se vaan ylivoimaisesti paras katsoa? Jos vastaus molempiin on ei, niin true-bypass -pedaalihan ei söisi paristoa muuten kuin virittäessä, ja olisi tuollaiseen hommaan snadisti kätevämpi. Ja paketti varaparistoja teipillä kiinni pedaalilautaan. Trust me, it will happen. :-) Joku kaunis kerta paristo simahtaa ikävässä paikassa. Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
AngieRainbow 22.08.2014 21:21:40 | |
---|
kimurantti1: Onko sulla jokin syy miksi juuri TU-3, ts. tarvitko Bossin bufferia vai onko se vaan ylivoimaisesti paras katsoa? Jos vastaus molempiin on ei, niin true-bypass -pedaalihan ei söisi paristoa muuten kuin virittäessä, ja olisi tuollaiseen hommaan snadisti kätevämpi. Ja paketti varaparistoja teipillä kiinni pedaalilautaan. Trust me, it will happen. :-) Joku kaunis kerta paristo simahtaa ikävässä paikassa. Älä nyt hyvä mies ala hämmentämään pakkaa, kun kaikki kamat on kerrankin reilassa! TU-3:een on syynä se, että se nyt vaan sattuu olemaan tossa lattialla. Mä en ole mikään pedaaliexpertti, joten toi "bufferi-asia" on mulle aika hepreaa, vaikka siitä kuuleekin aina puhuttavan. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
erty 22.08.2014 21:23:51 | |
---|
Kyllä true bypass-pedaalikin kuluttaa paristoa jos inputissa on piuha vaikkei pedaali olisikaan päällä. Alkuperäseen aiheeseen: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_powerplant_junior.htmKopio T-rexin Fuel Tank juniorista. Mulla on molemmat, toiminnassa en huomaa mitään eroa. Eristetyt 120mA:n lähdöt joten ei pitäisi setupin hurista ainakaan virransyötön osalta. |
Myrkky Nuoli 24.08.2014 01:31:28 (muokattu 24.08.2014 01:32:00) | |
---|
erty: Kyllä true bypass-pedaalikin kuluttaa paristoa jos inputissa on piuha vaikkei pedaali olisikaan päällä. Juuri näin. Input-jakkia käytetään yleensä kytkimenä, joka katkaisee patterin virtapiiristä ulos myös noissa TBP speduloissa. Ei vaikutusta asiaan. When in doubt, lower your expectations. |
kimurantti1 24.08.2014 18:58:04 (muokattu 24.08.2014 19:06:31) | |
---|
Myrkky Nuoli: Juuri näin. Input-jakkia käytetään yleensä kytkimenä, joka katkaisee patterin virtapiiristä ulos myös noissa TBP speduloissa. Ei vaikutusta asiaan. Mitenhän mä oon ollut päinvastaisessa uskossa, no aina oppii uutta. Googlen mukaan Korg Pitchblack kuluttaa virtaa about näin: Pois päältä 0.07mA Päällä 8mA Virittäessä 35 mA Luulisi, että vähemmän Pitchblack kuluttaa kuin bufferoitu TU-3. Bossin sivuilla lukee TU-3:n virran kulutukseksi 30mA. En tiedä päteekö toi luku siihen, kun pedaali on pois päältä ja toimii vain bufferina, tuskin kuluttaa ihan noin paljon, mutta silti on syytä olettaa, että Pitchblackissa kestää paristo kauemmin. AngieRainbow: Älä nyt hyvä mies ala hämmentämään pakkaa, kun kaikki kamat on kerrankin reilassa! TU-3:een on syynä se, että se nyt vaan sattuu olemaan tossa lattialla. Mä en ole mikään pedaaliexpertti, joten toi "bufferi-asia" on mulle aika hepreaa, vaikka siitä kuuleekin aina puhuttavan. Jos soundi on kunnossa, niin ei ole mitään syytä murehtia bufferista. Sun kannalta olennaista kuitenkin on, niin kuin ylempänä sanoin, että esim. Korg Pitchblackissa todennäköisesti kestää paristo pitempään kuin TU-3:ssa. Ihan vaan sillä, jos (ja kun) alkaa paristojen vaihto jossain kohtaa vituttaa. :-) Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
PIM 25.08.2014 10:25:26 | |
---|
Pikku vinkkinä tähän väliin, että ainakin Kuljunkartanon Löytötavaratalossa on myynnissä Vartan 9V alkalipattereita 20kpl boxissa hintaan 9,95e eli 50 senttiä kipale. Itse ostin varoiksi pari pakettia ja parasta ennen päiväys näytti olevan 2016 loppuun eli ei pitäisi heti hapantua käsiin. Näyttää saavan samaan hintaan myös nettikaupasta. http://www.ltt24h.fi/tuote/varta-hi … ergy-6-lr61-9v-20kpl/4008496573509/Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |