Aihe: Muusikoiden netin virallisesti hyväksymät soittolaitteet?
1 2 3 4 5
lavaamo
09.08.2014 19:18:50
Tärkeintä on miettiä millä Tauski soittaisi.
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
pappasfin
09.08.2014 21:26:55
Joidenkin mielestä ei voi suositella ainakaan kalliita soittimia, koska niissä on monesti sitä kuuluisaa merkki / brändi lisää ja varsinkin jos on vieläpä signature niin makselee extra lisää.

Joidenkin mielestä halvasta HB:stä tai Anttilan Williamsista saa ihan kelpo soittimen kun "vähän" tuunaa ja jotkut on vieläpä olleet sitä mieltä, että halvasta saa paljon kalliimpaa paremman vehkeen.

Joidenkin mielestä ei kannata ostaa sitä kaikkein kalleinta vaan jotain tonnin kitaraa kun sen ero esim. 2K hintaiseen ei ole niin suuri etc.

Mikä siis voisi oikein olla Muusikoiden.net virallisesti hyväksymät soittolaitteet? ;D

Kamaa taitaa olla sen verran paljon ja meitä on moneksi että yhtä pätevää listaa tuskinpa voi tehdä, joka sitten kävisi jokaiselle.

Mä suosittelen niitä mistä mulla on kokemus ja lisään perään, että se mistä mä tykkään ei välttämättä toinen tykkää vaan pitää mennä sen mukaan mistä oma fysiikka ja korvat tykkää ja mieluusti kokeilee ennen ostamista juuri sen tuotteen minkä aikoo ostaa eikä osta sikaa säkissä.
PappaSFin
Stalkah
09.08.2014 21:41:26

pappasfin: Joidenkin mielestä halvasta HB:stä tai Anttilan Williamsista saa ihan kelpo soittimen kun "vähän" tuunaa ja jotkut on vieläpä olleet sitä mieltä, että halvasta saa paljon kalliimpaa paremman vehkeen.

HB:sta saattaa vielä modifioimalla saada hyvän pelin, mutta Anttilan Williamsit on lähinnä "kitaran näköisiä esineitä" (jotain tuntematonta neroa lainatakseni). Jälkimmäisistä ei oo kun kalliiksi seinäkoristeeksi tai polttopuuksi.
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Twinkle
09.08.2014 22:40:37
"Innostuksen tappaja" on kyllä varmaan pehmeintä mitä m.netissä kuulee, tunnen useita ihmisiä jotka on aloittaneet halvalla rimpulalla ja parin kympin harley bentonin kombolla. Jos se soittoinnostus katoaa sen takia kun vehkeet ei ole kalliit niin sitten ei ole soittamaan edes tarkoitettu. Harvassa on oikeasti ne vehkeet, joilla soittamaan opettelu on mahdotonta.
Gabe
09.08.2014 22:54:20 (muokattu 10.08.2014 00:48:33)
Twinkle: "Innostuksen tappaja" on kyllä varmaan pehmeintä mitä m.netissä kuulee, tunnen useita ihmisiä jotka on aloittaneet halvalla rimpulalla ja parin kympin harley bentonin kombolla. Jos se soittoinnostus katoaa sen takia kun vehkeet ei ole kalliit niin sitten ei ole soittamaan edes tarkoitettu. Harvassa on oikeasti ne vehkeet, joilla soittamaan opettelu on mahdotonta.

Eihän tässä kukaan sanonut että ne kalliit pitäisi olla heti alkuun, vaan että kannattaa ostaa heti alkuun joku edullinen mutta hyväksi havaittu soitin. En ymmärrä miksi ostaa tai suositella edes ensimmäisiksi soittimiksi jotain parin kympin hankalasoittoisia rimpuloita kun pienellä satsauksella saa jo ihan asialliset kamppeet torilta. Kyllä tuollainen postimyynti Williams on lähinnä kitaran irvikuva eikä takuulla edesauta kenenkään kehittymistä soittajana. Benttoneistakaan ei ole hyviä omakohtaisia kokemuksia. Pacifica ja Classic Vibe taas ovat jo sellaisia että niillä pärjää vaikka miten pitkälle eivätkä maksa paljon mitään.

e. Itsehän aloitin halvoilla rimpuloilla, jälkeen harmittaa kun vain olisi nähnyt vähän vaivaa ja ottanut asioista selvää. Olisi ollut vähän kivettömämpi alkutaival. :) Mutta totta turiset siinä että jos paloa löytyy niin ei sitä paskat kamatkaan kokonaan sammuta, mutta kyllä ne parhaansa yrittää. :) Vaimon kummipoika sai joku aika takaperin tällaisen Williamsin ja onhan se aika onneton. Fiksut vanhemmat eivät edes vahvistinta ostaneet, tällaisista lähtökohdista on aika raskasta pienen muusikon ponnistaa. Tämän sijaan kun olisi hommattu vaikka Classic Vibe ja THR käytettynä (minä tarjouduin etsimään) ja hyvä soitonopettaja niin oltaisiin jo pitkällä. Nyt se Williams röhnöttää siellä sängyn alla pölyä keräämässä.
antnis
09.08.2014 22:55:49
Twinkle: "Innostuksen tappaja" on kyllä varmaan pehmeintä mitä m.netissä kuulee, tunnen useita ihmisiä jotka on aloittaneet halvalla rimpulalla ja parin kympin harley bentonin kombolla. Jos se soittoinnostus katoaa sen takia kun vehkeet ei ole kalliit niin sitten ei ole soittamaan edes tarkoitettu. Harvassa on oikeasti ne vehkeet, joilla soittamaan opettelu on mahdotonta.

Juu no näillä foorumeillahan kovin jätkä on aina se, joka päästää isoimmat valitukset pienimmistä asioista.
Sajamon
10.08.2014 00:10:38
SM57 on hyvä mikrofoni. Oikeasti!

Mallintavat vahvistimet ovat hyviä, ei välttämättä high endiä etsivälle mutteivat ollenkaan niin huonoja kuin miksi niitä aina haukutaan. Paljon enemmän soittajasta kiinni.

Neutrikit ja cordialin piuhat.

Hanuri.
Ku sais vain aamulla nukkua ja päivät soitella.
WanhaWetäjä
10.08.2014 01:25:19

Gabe: Pacifica ja Classic Vibe taas ovat jo sellaisia että niillä pärjää vaikka miten pitkälle eivätkä maksa paljon mitään.

https://dl.dropboxusercontent.com/u … 8467/Pacifica%26POD%20HD%20500x.mp3

Tässä pätkässä kitara on tosiaankin lähes ilmainen eli n. 200€ maksanut Pacifica ja paljon parjatun Line6:n tuote POD HD 500x. Hyvin oon pärjännyt keikoillakin, pois myymääni Stratoa ei ole ollut yhtään ikävä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Artist
10.08.2014 05:22:37
Telefunkenin putket. Muuttavat vahvistimen soundia just siihen suuntaan kuin itse haluaa.

Kiinnostaako ketään oikeasti onko ne omat kamat ns. "yleisesti hyväksytty"?
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Ziggy Bubba
10.08.2014 10:50:40 (muokattu 10.08.2014 10:53:55)

Artist: Telefunkenin putket. Muuttavat vahvistimen soundia just siihen suuntaan kuin itse haluaa.

Lähinnä yksi kaveri noita hehkuttaa, hän vielä myy niitä torilla.

E: Ymmärrän toki huumorin, hyvä pointti.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
tender.insanity
10.08.2014 11:12:57
Artist:

Ei ainakaan minua. Ostan tavaraa intuition, ulkonäön ja youtuben sekä muiden foorumeiden käyttäkäkokemusten perusteella. Mulle ei väliä, onko made in USA, Japan, Indonesia, Korea.. Pääasia että itse tykkää.
JaaGeRMaisTeR
10.08.2014 11:16:28 (muokattu 10.08.2014 11:18:02)
lavaamo: Tärkeintä on miettiä millä Tauski soittaisi.

Tauski soittaa lyömäsoittimia. Väärä alue siis.

tender.insanity: Ei ainakaan minua. Ostan tavaraa intuition, ulkonäön ja youtuben sekä muiden foorumeiden käyttäkäkokemusten perusteella. Mulle ei väliä, onko made in USA, Japan, Indonesia, Korea.. Pääasia että itse tykkää.

Tämä on hyvä asenne. Mitäpä sitä turhaan tuijottamaan valmistusmaata, kunhan soitin on hyvä.
Jeszse
10.08.2014 15:20:56
JaaGeRMaisTeR: Tauski soittaa lyömäsoittimia.

Niin, minkäslainen saundi sun muijassa on?
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
hallu
10.08.2014 15:55:26
Artist: Telefunkenin putket. Muuttavat vahvistimen soundia just siihen suuntaan kuin itse haluaa.

Ei tietenkään kiinnosta, mutta sellainen asia tuli mieleen että nuori aloitteleva soittaja voi asiaa silti miettiä. Nimittäin jos soittamiseen liittyy sosiaalinen ulottuvuus (bänditoiminta, etc.) niin silloin saattaa haluta alussa "sulautua joukkoon" välttääkseen ylimääräistä huomiota. Nuori siksi, että nuorella se identiteetti saattaa vielä haeskella paikkaansa joten tämä sosiaalinen yhteys voi olla pinnalla ja aloitteleva siksi että se oma näkemys ei vielä ole ehtinyt vahvistua.

Jokainen vähänkään pidempään soittanut tietää ettei kamoilla ole mitään väliä missään yhteydessä ja ainoat propsit saa sillä miten niitä kamojaan käyttää ja ennen kaikkea kuinka mukava heppu on siellä takahuoneessa.
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Arkka
10.08.2014 16:17:36

Artist: Kiinnostaako ketään oikeasti onko ne omat kamat ns. "yleisesti hyväksytty"?

Ei ainakaan mua, pikemminkin päinvastoin :) ..mutta vaikka oon soittanut kitaraa 1700-luvulta, niin jos nyt ostaisin rummut, niin menisin ekana rumpupalstalta lukemaan mikä on settien yamahapacifica. Sitten toki testaamaan, että sopiiko mulle.

Ja esim. oma kitarasaundi-ihanteeni ei ole suuren yleisön mieleen, mutta mnetin suositut suositukset ovat yleensä kelpo kamoja, eli kyse on enää siitä natsaako omaan makuun.
JaaGeRMaisTeR
10.08.2014 19:15:33
Jeszse: Niin, minkäslainen saundi sun muijassa on?

Enpä ole testannut.. Soittelen mielummin kitaraa :) Entäs omastas?
markus16
10.08.2014 19:20:27
No mut voiks telellä muka soittaa hevii? Doubt that...
Meadow: söi immersiota aika pahasti ku ainoat vaihtoehdot on olla jeesus kristus tai pieksämäen mukavin mies
Karhukoira74
10.08.2014 20:04:54

Jeszse: Niin, minkäslainen saundi sun muijassa on?

Totaalisen repeämisen johdosta nasahti plussa =D =D =D
Paha, mutta totta =D
-So many assholes, so few bullets-
Sarko
10.08.2014 21:43:54
Telecaster on niin monipuolinen kitara että ET soitti sillä kotiinsa. Ei virhettä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)