Aihe: ESP Eclipse vs. LTD EC-1000?
1 2 3 4 5
enema
01.02.2008 21:48:42
Jos joku muuten haluaa ostaa ESP Eclipsen joka näkyy mun omakuvassa niin on myytävänä..
Labambaa oppii tanssimaan kun työntää tussin perseeseen ja rupeaa piirtämään seinään kahdeksikkoa.
yannara
05.08.2014 21:28:55

Ai saatana, tää EC-1000 on mustana niin mun märkäuni! Nykyäänhän näitä ei enää koreassa tehdä. Pitäis vaan myydä muut romut veks ja hankkia ainoa täydellinen skitta.
Metalkallo
06.08.2014 00:00:36 (muokattu 06.08.2014 00:01:53)
yannara: Ai saatana, tää EC-1000 on mustana niin mun märkäuni! Nykyäänhän näitä ei enää koreassa tehdä. Pitäis vaan myydä muut romut veks ja hankkia ainoa täydellinen skitta.

Kannatan tsekkaamaan tämän.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=897784

Made in japan ja laadullisesti kuin Gibson. Gotohin hyvät virittimet ja pitäisi olla myös hihnalukot. Ei pahan hintainenkaan. Mieluummin ainakin itse ottaisin edwardsin kuin LTD:n. Itse omistan tämän kitaran vintage white värityksellä ja hyvä on.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Räbbänä
06.08.2014 11:01:20
Metalkallo: Kannatan tsekkaamaan tämän.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=897784

Made in japan ja laadullisesti kuin Gibson. Gotohin hyvät virittimet ja pitäisi olla myös hihnalukot. Ei pahan hintainenkaan. Mieluummin ainakin itse ottaisin edwardsin kuin LTD:n. Itse omistan tämän kitaran vintage white värityksellä ja hyvä on.

Runkoaihiot Kiinasta ja viimeistely Japanissa samalla tehtaalla, joka suolsi Stankku ESP:t. Ihan mukavia kepakoita, mutta ei mitään maailmoja mullistavaa. Kivan kevyet puut oli yhteen osunut ja Sykes-mallin jumbonauhat olivat ihan kiva lisä nahkahousuhevimasiinaan.
↑↑↓↓←→←→BA
yannara
06.08.2014 11:10:42

No juu, toi Edwards on kyllä ollut tiedossa, ollaan hinnastakin keskusteltu, mutta jos maksaisin noin paljon kitarasta, niin sitten se saisi olla jo uusi. Eli mieluumin mä vaikka puren hammasta ja maksan 800€ uudesta tonnisesta, kuin maksan 600€ käytetystä (vaikka olisikin vähän parempi). Käytetty on aina käytetty.
Laulava Kylätohtori
06.08.2014 11:18:48
yannara: No juu, toi Edwards on kyllä ollut tiedossa, ollaan hinnastakin keskusteltu, mutta jos maksaisin noin paljon kitarasta, niin sitten se saisi olla jo uusi. Eli mieluumin mä vaikka puren hammasta ja maksan 800€ uudesta tonnisesta, kuin maksan 600€ käytetystä (vaikka olisikin vähän parempi). Käytetty on aina käytetty.

Mutta kitara ei ole auto. Käytetty kitara saattaa olla paljon parempi kuin uusi. Säädöt tehty, puut ovat elämisensä eläneet, nauhat hiottu, puut kuivuneet jne. jne.. Vanhassa ei ole takuuta, mutta vanhassa ne vastaavat viat on korjattu.

Toki, jos uuden haluaa, niin tottakai uusi. Uudessa on tietysti uuden mojo jne.. Mutta pointtini oli vain, että ei kitara kulu käytössä tai huonone kuten jotkin muut laitteet, eli sinänsä käytetyn kitaran osto on erilaista...
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Bf109
06.08.2014 17:53:48
yannara: Nykyäänhän näitä ei enää koreassa tehdä.

Ei sitä Koreaa kannata liikaa tuijottaa, osaa ne tehdä paskaa sielläkin ja vastaavasti kaikki Kiinasta tuleva ei ole sutta ja sekundaa.

Laulava Kylätohtori: Käytetty kitara saattaa olla paljon parempi kuin uusi. Säädöt tehty, puut ovat elämisensä eläneet, nauhat hiottu, puut kuivuneet jne. jne.. Vanhassa ei ole takuuta, mutta vanhassa ne vastaavat viat on korjattu.

Kyllähän kitara kuluu jos sitä on paljon soitettu, ainakin nauhat. Mutta tuosiaan noi kaukoidän vehkeet ovat varmempia ostoksia käyettynä kuin uutena, juuri tuon puun kuivumisen takia.

Säädöistä taas ei kannata paljoa mietiskellä, ne kun on useimmiten helppo laittaa itsekin kohdalleen kunhan kaula vain on kunnossa.
JaaGeRMaisTeR
06.08.2014 18:11:29
Bf109: Ei sitä Koreaa kannata liikaa tuijottaa, osaa ne tehdä paskaa sielläkin ja vastaavasti kaikki Kiinasta tuleva ei ole sutta ja sekundaa.

Tuli tästä mieleen, että hain juuri Kiinan kitaran. Eikä muuten ole susi. Oikein hyvä kitara. Tuntui jopa paremmalta soitettavalta, kun huomattavasti kalliimmat ja arvostetummat.
Morri
06.08.2014 19:37:58
yannara: No juu, toi Edwards on kyllä ollut tiedossa, ollaan hinnastakin keskusteltu, mutta jos maksaisin noin paljon kitarasta, niin sitten se saisi olla jo uusi. Eli mieluumin mä vaikka puren hammasta ja maksan 800€ uudesta tonnisesta, kuin maksan 600€ käytetystä (vaikka olisikin vähän parempi). Käytetty on aina käytetty.

Kaikella kunnioituksella, nyt järki käteen. Itse unohtaisin heti tuon LTD:n (olen omistanut tuollaisenkin, kuten myös tuon Edwardsin), Edwards on paljon parempi vaihtoehto ja toisaalta käytetty Eclipsejä on vähän väliä torilla alta tonnin, just taisi mennä yksi, tosin vähän "relicoitunut" 750 eurolla. Mä sanoisin että käytetty kannattaa näin tarkan euron aikana AINA tsekata ensin. Toki jos haluaa viskata turhaan satasia ikkunasta ulos niin kaikin mokomin. Samoin voi varautua kiroaamaan mahdollisesti tehtaan jäljiltä aika huonostikin viimeisteltyä keihästä, se että täällä muka kepit säädettäisiin ja tsekattaisiin liikkeissä ennen myyntä on aika skeidaa, hyvä jos perusliikkeissä kalliimmillekaan mitään viitsitään tehdä, poikkeuksia toki on. Valveutunut käytetyn myyjä on todennäköisesti jo laittanut kepin iskuun, vaihdon syynä kun monesti on vaan julmettu GAS ;)
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
RaskasMielinen
06.08.2014 20:19:11

Mulla on yksi Eclipse ja yksi Edwards. Toinenkin Eclipse on ollut sekä yksi tonninen. Kyllä se laadun tuntu mun kokemuksen mukaan on seurannut hintaa näissäkin, ei tosin hintaeron verran. Tonninen on hyvä kitara laatuhardiksella mutta Edwards parempi ja ESP erinomainen. Käytettyä suosisin. Ja kyllä, löytyy myös Gipponin ja Tokain lespat. Erinomaisia nekin.
yannara
07.08.2014 09:09:28

Morri: vaihdon syynä kun monesti on vaan julmettu GAS ;)

Avaisitko tätä vähän, GAS?
Laulava Kylätohtori
07.08.2014 09:13:34
yannara: Avaisitko tätä vähän, GAS?

Guitar Acquisition Syndrome = GAS

Eli pakonomainen tarve ostaa uusia kitaroita...
Milkop
07.08.2014 11:15:27

Laulava Kylätohtori: Guitar Acquisition Syndrome = GAS

Eli pakonomainen tarve ostaa uusia kitaroita...

Tai sitten ihan vain Gear Acquisition Syndrome. Kaikenlaisen roinan haaliminen.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Laulava Kylätohtori
07.08.2014 13:02:50
Milkop: Tai sitten ihan vain Gear Acquisition Syndrome. Kaikenlaisen roinan haaliminen.

Joo, ei se tauti pelkkiin kitaroihin rajoitu....
yannara
16.09.2014 17:42:14

No niin, olen nyt vihdoin saanut jotain aikaiseksi ja olen näillä näkymin ostamassa 450€ hintaan 2 vuotta vanhaa LTD ec-401 vb vehjettä, eli tämmöinen: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec401_vintage_black.htm

Kuvien mukaan vehje on ihan bränikkä-uusi kunnossa ja pääsen kyllä käpistelemään kitaraa ennen viimeistä ostospäätöstä. Mikäs on muusikoiden mielipide? Vertailin ec-1000 vehkeeseen, ja en äkkiseltään huimia eroja löytänyt. Eli toi 401 ei tarkoita sitä, että se on 401€ arvoinen kuin ec-1000 olisi tonnin arvoinen :D
Decadetroll
17.09.2014 05:30:06
yannara: No niin, olen nyt vihdoin saanut jotain aikaiseksi ja olen näillä näkymin ostamassa 450€ hintaan 2 vuotta vanhaa LTD ec-401 vb vehjettä, eli tämmöinen: http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec401_vintage_black.htm

Kuvien mukaan vehje on ihan bränikkä-uusi kunnossa ja pääsen kyllä käpistelemään kitaraa ennen viimeistä ostospäätöstä. Mikäs on muusikoiden mielipide? Vertailin ec-1000 vehkeeseen, ja en äkkiseltään huimia eroja löytänyt. Eli toi 401 ei tarkoita sitä, että se on 401€ arvoinen kuin ec-1000 olisi tonnin arvoinen :D

En tuohon hintaan ostais 401. Onpi tonnisarjalaistan saanut siihen hintaan torilta välissä.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
yannara
17.09.2014 07:48:47 (muokattu 17.09.2014 07:54:06)

Decadetroll: En tuohon hintaan ostais 401. Onpi tonnisarjalaistan saanut siihen hintaan torilta välissä.

No tätä mä olen kanssa vähän miettinyt, että maksanko nyt liikaa? Kun näitä keskusteluita lukiessani huomannut, että jotkut puhuu, että jo tonnisen voi saada alle viidellä sadalla.

Onhan tuossa nytkin yksi ec-1000 vb myytävänä käytettynä, siitäkin pyydetään 750€, ei mitään järkeä :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)