Aihe: Nightwish
1 2 3 4 5120 121 122 123 124207 208 209 210 211
Regalis Apertura
30.07.2014 14:04:12
Jaa että missä mielessä? Ja kuka olisi mielestäsi parempi vaihtoehto yhteistyökumppaniksi Nightwishille? Toisaalta olisiko joku toinen orkestraatioiden tekijä/johtaja/kapellimestari/whoever voinut vaikuttaa mitenkään em. Imaginaerumin "ähkysoundin" vähentämiseenkään jos Tuomas sitä kuitenkin halusi...
John My
30.07.2014 18:32:00
Suosikkibiisini Nightwishiltä on Wish I Had An Angel, joka on mielestäni 2000- luvun parhaita rock- sävellyksiä.
Siinä on tavoitettu sisällöllisesti energiaa ja ajatusta unohtamatta melodian tärkeyttä.
Jälleen korostuu kitaristin komppauksen etuiskut eli fraseerauksen taito, jota toivoisi lisää rumpaliltakin, ynnä basistilta.
Jos bändi säveltää näin hienoja biisejä, niin mistä on kiinni opetella lisää musavaikutteita muista musiikkityyleistä?
Anyway olen onnellinen ja ylpeä, että tämä on suomalainen bändi !!!
Jeszse
30.07.2014 18:36:38 (muokattu 30.07.2014 18:36:58)
John My: Suosikkibiisini Nightwishiltä on Wish I Had An Angel, joka on mielestäni 2000- luvun parhaita rock- sävellyksiä.
Siinä on tavoitettu sisällöllisesti energiaa ja ajatusta unohtamatta melodian tärkeyttä.
Jälleen korostuu kitaristin komppauksen etuiskut eli fraseerauksen taito, jota toivoisi lisää rumpaliltakin, ynnä basistilta.
Jos bändi säveltää näin hienoja biisejä, niin mistä on kiinni opetella lisää musavaikutteita muista musiikkityyleistä?
Anyway olen onnellinen ja ylpeä, että tämä on suomalainen bändi !!!

Näemmä jakaa hyvin mielipiteet, sillä mun mielestä ko. biisi on helvetin tylsä ja tasapaksun poppimeininkinsä ja teknojytäkomppinsa puolesta heittämällä huonoin Nightwishin biisi.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Alex_K
30.07.2014 18:43:28 (muokattu 30.07.2014 18:46:12)
Kuin myös. Niin tylsä ja tasapaksu. Ghost riverissä on jotain omaa mieltä kiehtovaa..

Ja lisätään toinenkin kummitus:
https://www.youtube.com/watch?v=JYjIlHWBAVo
"osaan soittaa onen intron"
Jeszse
30.07.2014 18:46:10
Omat suosikit löytyy edelleen Oceanbornilta, yhtään uudempaa matskua väheksymättä. Ei oo erityisemmin Tarjan jälkeinen matsku maistunu. Hienoja sävellyksiä kyllä, mut rupee oleen vähän liikaa tavaraa niillä. Aiemmin tässä ketjussa oli ollu vissiin puhetta niistä ns. bändilevyistä, joilla mun mielestä Nightwish oli parhaimmillaan.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Alex_K
30.07.2014 18:47:00 (muokattu 30.07.2014 18:48:39)
Totta tuokin. Itse en tästä teatraalisuudesta piittaa tuon taivaallista. Enemmän tätä nykyä nauttinut Empun soitannasta Veli Paloheimon riveissä..

Tähänkin lisäystä. Toivon todellakin Floorin tuovan tähän uuteen levyyn sitä energiaa, jota on laulajalta pitkän aikaa kaivattu.
Toki, verkkokalvoilla on teinivuosien Nightwishin pikkumestakeikat ja Tarjan punaiset nahkapökät.
"osaan soittaa onen intron"
John My
30.07.2014 19:33:46
Täällä on hyviä kommentteja ja lisään sen verran, että popin puolella Toton Bottom of your soul on suosikkibiisini myös, jossa on taasen tätä puolifraseerausta eli pop/rockin ja jazzin välillä olevaa tulkintaa.
Kaikki fraseeraus on oikein, jos se saa kyseisen kappaleen toimimaan kokonaisuutena, ugh, olen puhunut, taas.
Funkånaut
30.07.2014 20:02:09

John My: Kaikki fraseeraus on oikein, jos se saa kyseisen kappaleen toimimaan kokonaisuutena, ugh, olen puhunut, taas.

Kyllä toi glaseeraus on enemmän makuuni.
"Humalassa musa on parempaa ja naiset kauniimpia." - Vanha suomalainen kansanviisaus
LyraB
30.07.2014 23:06:20 (muokattu 30.07.2014 23:07:26)
John My: Suosikkibiisini Nightwishiltä on Wish I Had An Angel, joka on mielestäni 2000- luvun parhaita rock- sävellyksiä.!

Pystyn samaistumaan, mutta en nyt välttämättä aivan suosikkibiisikseni sano. Ja se teknojytä riffin pohjalla on komia mauste minusta. Mutta että jos täällä lempibiiseistä puhutaan, niin..

Ensimmäisenä muistan Stargazersin, joka aikanaan räjäytti tajunnan introllaan. Tämän aikainen Nightwish ei kuitenkaan sen suuremmalle fanitukselle jäänyt.
Oncen mukana tuli Nemot ja juurikin IWIHA, mutta ennen kaikkea Dark Chest Of Wonders. Kyseinen biisi sai minut innostumaan uudestaan (ja kovemmin) tähän bändiin. Tälläkin kertaa intro oli se joka sai aikaan ihastumista täydellisyytensä vuoksi.

Imaginaeurum muutti pakan jälleen. Storytime kipusi ykkössijalle välittömästi tultuaan julkaistuksi. Se ei kuitenkaan kauaa kerennyt paikkaa pitämään, sillä Scaretale näki päivänvalon. Ensimmäisellä kuuntelukerralla fiilis oli vähän "no mikä s**tana tämä..". Toisella kerralla pää nyökkyi ja kolmannella oltiinkin jo melkein peilin edessä old-school tyyliin.

Yritän kai sanoa, että tuo biisi kypsyi hitaasti päähäni. Imaginaerum-elokuvan paras kohtaus on ehdottomasi tuo biisi. Kylmät väreet meni leffateatterissa koko esityksen ajan. Nykyään tulee fiilisteltyä paljon kyseistä kappaletta varsinkin perjantaina ennen kapakkaa.

E: Niin ja olihan Ever Dream aikoinaan ihan saatanan kova. Vähän unohtui jo, mutta Floorin laulama se heräsi uudellen henkiin
Jeszse
30.07.2014 23:36:22 (muokattu 30.07.2014 23:37:11)
LyraB: Imaginaeurum muutti pakan jälleen. Storytime kipusi ykkössijalle välittömästi tultuaan julkaistuksi. Se ei kuitenkaan kauaa kerennyt paikkaa pitämään, sillä Scaretale näki päivänvalon. Ensimmäisellä kuuntelukerralla fiilis oli vähän "no mikä s**tana tämä..". Toisella kerralla pää nyökkyi ja kolmannella oltiinkin jo melkein peilin edessä old-school tyyliin.

Scaretale on kyllä mun makuun parasta mitä Olzonin aikana tehtiin. Storytime taas ei toiminu, ensikuuntelulla reaktioni oli lähinnä "vittu mitä paskaa". Siihen aikaan ku sen luukutus alko, olin töissä paikassa jossa soi radio rock, joten se palo puhki parissa viikossa. Onneks tosin pystyin kontrolloimaan radioo mieleni mukaan siinä puljussa, ni ei tarvinnu paljo kuunnella mitään jos ei huvittanu.

e: Paitsi se Scaretalen Frederik-väliosa aiheuttaa edelleen myötähäpeää.
Burn
06.08.2014 12:28:17

https://www.youtube.com/watch?v=3W7TJcuuYgQ&feature=youtu.be

Oho oho. Nevalainen tauolle terveydellisiin syihin vedoten ja Hahto soittaa tulevan levyn kannut!
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Vainaja
06.08.2014 12:40:14
Ohho. No kyllähän tuo väsyneen näkönen olikin. Eikun pikaisia paranemisia.

Ehtiiköhän Hahto kiireiltään vetämään myös kiertueen?
''Mä mitään nuotteja tarvi! Mä vedän fantasialla!''
SnowCrow
06.08.2014 15:16:47 (muokattu 06.08.2014 15:17:26)
Vainaja: Ohho. No kyllähän tuo väsyneen näkönen olikin. Eikun pikaisia paranemisia.

Ehtiiköhän Hahto kiireiltään vetämään myös kiertueen?

Wintersunin Facebookissa luki näin: Kai stays as a full-time member of Wintersun continuing to record and tour with band.

https://www.facebook.com/wintersun/posts/10152620533442402

edit: Eipä ainakaan varmaan Wintersunin kanssa tule olemaan kiireitä Kailla.. :-DD
reaper666
06.08.2014 16:54:59
SnowCrow: Wintersunin Facebookissa luki näin:

https://www.facebook.com/wintersun/posts/10152620533442402

edit: Eipä ainakaan varmaan Wintersunin kanssa tule olemaan kiireitä Kailla.. :-DD

Tossa wintersunin fb-jutus lukee, että Kai liittyi nightwishiin ihan OFFICIALLY. Nightwishleiristä sitteb taas, että enemmänkin sessiojäsen.

vaikka kyllähän Kaille varmaan nightwish-pesti kelpaisi. Saisi kierellä ja varmaan parempi taloudellinen tilanne. Nyt vaan joutuu kuuntelemaan utopistisia juttua/kiukkuteluja. Vaikka eivät toki häntä koske.
janezki_
06.08.2014 16:57:09
Vainaja: Ehtiiköhän Hahto kiireiltään vetämään myös kiertueen?

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Vaikka Wintersunin kanssa on hiljaista tällä hetkellä, niin sitten kun alkaa tapahtua niin aika vaikea olisi kaikkea yhteen sovittaa. Tähän siis lisäksi Swallow The Sun, jolta uutta matskua on tulossa. Ja NW:n kiertueet kestää sen 2v., joten aika tiukassa ois aikataulut. Tai mistä sitä ikinä tietää. NW:n kiertueiden alkamiseen on vielä niin pitkä aika, että tässä ehtii tapahtua ihan mitä.

Mutta nyt NW:llä sellainen rumpali levylle, että siitä homma ei jää kiinni (ellei Holopainen laita vain sitä peruskomppia vetämään :D)

Ja Jukalle paranemisia, toivottavasti palaa vielä omalle penkilleen kannujen taakse.
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
janezki_
06.08.2014 16:59:04
reaper666: Tossa wintersunin fb-jutus lukee, että Kai liittyi nightwishiin ihan OFFICIALLY. Nightwishleiristä sitteb taas, että enemmänkin sessiojäsen.

Tätä myös itse katoin. Tai sitten Hahto tietää, että Mäenpäällä menee vielä 3 vuotta miksatessa, niin hyvin ehtii tehdä NW-levyn ja kiertää niiden kanssa pari vuotta.
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
Espmarshall
06.08.2014 20:16:49
Jukka on todennäköisesti nightwishin tulevan levyn rumpuosuudet alustavasti soittanut, mutta luulen, että Hahto soittaa vain lopulliset versiot levylle. Jukka tosiaan on kuukauden päivät kappaleita treenannut ja kaikki kappaleet ovat jo bändin osalta lähes valmiina, joten ei Kaille jää paljoa työtä levyn osalta.

Hyvä ystäväni kärsi myös todella pahasta unettomuudesta ja toipui siitä muutamassa kuukaudessa. Jukan tilannetta en tiedä mutta toivon, että hän pääsee soittamaan tulevalla kiertueella. Henkilökohtaisesti pidän paljon Kain soitosta Wintersunissa, mutta Jukka kuuluu Nightwishiin nyt ja aina :)

Katsotaan milloin hän palaa takaisin, mutta oma veikkaukseni on ensi vuoden alussa.
What is best is ESP :)
vt1100
06.08.2014 20:41:23
Nevalainen Insomniumin uusi rumpali!
UltimateGreedo
06.08.2014 22:51:08

Nyt sitten rumpujen puolella helvetillinen rumba päälle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)