Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 574 75 76 77 78215 216 217 218 219
aristoteles666
06.08.2014 11:07:23 (muokattu 06.08.2014 11:07:37)

mopar: Mites nää liittyy otsikon aiheeseen?

keskustelut etenee ylhäältä alaspäin, ja vaihtaa välillä sivuakin.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
mopar
06.08.2014 11:09:51

aristoteles666: keskustelut etenee ylhäältä alaspäin, ja vaihtaa välillä sivuakin.

Tää ei kyllä vastannu mun kysymykseen....
TTV
06.08.2014 11:11:28

Samaa ihmettelen itekkin! Nää automaattikommentaattorit voisivat esittää nippelintarkkoja tulkintojaan jossain ihan muualla, ellei ne sitten liity just Bluetonen laitteisiin.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
VIPMetal
06.08.2014 11:36:58

Bluetonessakin on putkia, joiden vaihtaminen toisiin ei muuta vahvistinta mihinkään. Se kai oli tämä informatiivinen anti tällä erää.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Mr. Speed
06.08.2014 13:42:12 (muokattu 06.08.2014 13:42:29)
TTV: Torilla näytti vanha vahvistinarsenaalisi olevan myynnissä ja perusteena mainio Bluetone-GAS ;-) Tuleeko rankkakin customointi vai pikkuviilauksella jostain olemassa olevasta ?

Tuota noin.. :D Homma alkaa pikkuhiljaa muotoutua, enää on pari eipä-juupas vaihtaria :D Eli kovasti alkaa rajaaminen ja ympyrän sulkeminen olla valmista. Sen verran voin paljastaa, että perus Crossroadia ei ole tulossa.

E: Ostappas tuo VHT pois kuleksimasta :D Voin sen sulle halpalla myyä.
http://www.sieni.us/?id=38
Shredator
08.08.2014 21:13:39

Piti ostaa Mesa, mutta Bluetone-gas nostelee päätään. Kädet ja ohta hikoilee kun yritän hillitä ihteäni. Saakohan sitä edes nukuttua :D
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Myrkky Nuoli
08.08.2014 21:17:42
Ostakaa herrasmiehet minun Bluetone. Voisin vaikka hankkia simppelimmän Bluetonen tilalle :)
When in doubt, lower your expectations.
TTV
08.08.2014 21:24:41
Shredator: Piti ostaa Mesa, mutta Bluetone-gas nostelee päätään. Kädet ja ohta hikoilee kun yritän hillitä ihteäni. Saakohan sitä edes nukuttua :D

Jokin normi-malliko polttelee vai custom ?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Shredator
08.08.2014 22:40:23

TTV: Jokin normi-malliko polttelee vai custom ?

Customoitu AC/DC polttelee. Hmm...
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Laulava Kylätohtori
13.08.2014 09:06:38
Eli kävipä niin ikävästi viime viikolla, että Dusty Roadista hajosi pääteputki rikkoen vahvistimen. Vahvarin mykistyttyä ja suurimmat palaneen käryt tuuletettuani puhelu Harrylle. Tämän jälkeen vahvari auki, diagnosointi, pari kuvaa Harrylle ja uusi puhelu. Vielä tarkistusmittaus ja uusi vastus postiin. Vastuksen vaihto Harryn ohjeiden mukaan ja testaus --> Toimii! Ei muuta kuin vahvari kasaan ja kovaa soittoa...

Eli homma kävi uskomattoman kivuttomasti, nopeasti ja helposti. Ei tarvinnut lähetellä vahvaria mihinkään eikä odotella turhia rahteja tai huoltoja. Olen aina tiennyt, että eyelet-levy on helppohuoltoinen, mutta itse asiassa se on käytännössä vieläkin helpompaa, mitä olin kuvitellut. Tällaisessa tilanteessa sitä osaa arvostaa, että vahvari on kotimaista tekoa - helpottaa ja nopeuttaa hommia.

Ja kiitokset Harrylle, että luotti meikäläiseen sen verran, että sain itse korjata tuon, eikä tarvinnut lähetellä mihinkään...
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
VIPMetal
13.08.2014 09:16:08

Laulava Kylätohtori: Eli kävipä niin ikävästi viime viikolla, että Dusty Roadista hajosi pääteputki rikkoen vahvistimen. Vahvarin mykistyttyä ja suurimmat palaneen käryt tuuletettuani puhelu Harrylle. Tämän jälkeen vahvari auki, diagnosointi, pari kuvaa Harrylle ja uusi puhelu. Vielä tarkistusmittaus ja uusi vastus postiin. Vastuksen vaihto Harryn ohjeiden mukaan ja testaus --> Toimii! Ei muuta kuin vahvari kasaan ja kovaa soittoa...

Eli homma kävi uskomattoman kivuttomasti, nopeasti ja helposti. Ei tarvinnut lähetellä vahvaria mihinkään eikä odotella turhia rahteja tai huoltoja. Olen aina tiennyt, että eyelet-levy on helppohuoltoinen, mutta itse asiassa se on käytännössä vieläkin helpompaa, mitä olin kuvitellut. Tällaisessa tilanteessa sitä osaa arvostaa, että vahvari on kotimaista tekoa - helpottaa ja nopeuttaa hommia.

Ja kiitokset Harrylle, että luotti meikäläiseen sen verran, että sain itse korjata tuon, eikä tarvinnut lähetellä mihinkään...

Olipa hienoa palvelua! Hyvä, että sait vahvistimen takas kuntoon.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Twinkle
13.08.2014 09:36:23
Laulava Kylätohtori: Olen aina tiennyt, että eyelet-levy on helppohuoltoinen, mutta itse asiassa se on käytännössä vieläkin helpompaa, mitä olin kuvitellut.

Siin on käynyt tuuri, koska se voisi olla helvetin kusinen urakkakin kun kaikki johdot on leikattu määrämittaan ja joku laku irtoaa sen levyn alta. Vielä kun jotkut on niin ahtaita, että sen levyn voi laittaa paikalleen vain ennen jakkeja, sulakepesiä ja muita pitempiä hiluja, niin joutuu purkamaan puolet härvelistä. Joskus jopa niin paljon (comboissa) että putken kannatkin pitää repiä hittoon ennen kuin levyn pohjaan pääsee käsiksi.

Mut juu, onhan se helppo korjata jos tilaa on ja ongelma löytyy helposti, ts. osa on selvästi tunnistetatavissa.
harryk
13.08.2014 10:09:10

P-to-p-pohjaisen (sis. eyelet ja turret-versiot) vahvistimen voi teknisesti suunnitella monella tavalla. Meidän lähtökohtamme Bluetone vahvistinten suunnittelussa on alusta alkaen ollut se, että niitä pitää pystyä tarvittaessa huoltamaan tai modailemaan nopeasti ja kivuttomasti. Tämä säästää kaikkien aikaa ja rahaa.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Mr. Speed
13.08.2014 10:13:54
Jaha. Tässähän sitä tuli sit tilattua oma Crossroad :3
Laulava Kylätohtori
13.08.2014 10:19:34
Mr. Speed: Jaha. Tässähän sitä tuli sit tilattua oma Crossroad :3

Onnittelut! :)

Millaisilla spekseillä otit?
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Mr. Speed
13.08.2014 10:47:22
Laulava Kylätohtori: Onnittelut! :)

Millaisilla spekseillä otit?

Ykköskanavaan tulee Fenkun Twini-maailmaa, joka on tuttu Dusty Roadista. Kakkoskanava on sitten modattu Marshall 2144, joka on aika eri kuuloinen kuin JCM800 ja kolmoskanavaan tulee Soldano SLO100 modernisoituna. Pääte on 100W 4 x 6L6GC :)
Terry Pantheras
14.08.2014 14:27:13
Mr. Speed: Ykköskanavaan tulee Fenkun Twini-maailmaa, joka on tuttu Dusty Roadista. Kakkoskanava on sitten modattu Marshall 2144, joka on aika eri kuuloinen kuin JCM800 ja kolmoskanavaan tulee Soldano SLO100 modernisoituna. Pääte on 100W 4 x 6L6GC :)

Eiks tuo 2144 ole joku vanha kombo?
SATANIC JAZZ BAND
Juzpe
14.08.2014 14:29:02 (muokattu 14.08.2014 14:29:56)

aristoteles666: kielissä muuttuu soundi jo yhden keikan jälkeen

En jaksa tai oikeastaan halua uskoa, että puhut aianakaan henkilökohtaisesta kokemuksesta.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
Mr. Speed
14.08.2014 14:30:30
Terry Pantheras: Eiks tuo 2144 ole joku vanha kombo?

On, ja paras soundinen Marshall, jonka soundia olen päässyt kuulemaan :D Paljon enempi prätkärockia, vähempi AccaDaccaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)