Aihe: Guns N' Roses
1 2 3 4 554 55 56 57 58125 126 127 128 129
Dr. Muff
02.08.2014 21:12:36
The Jack: Jokainen noista kolmesta tiluspedestä on ihan väärässä bändissä. Mitä lie Axl miettinyt kyseisiä variksenpelättimiä palkatessa. DJ Ashba tosiaan naurettavin kaikista, mutta ei se koukkunokka jolla roikkuu skeba polvissa jää kauaksi taakse. Thal on pätevä kitaristi soittotaidon puolesta, mutta hänenkään tyyli tai soundi ei sovi Gunnareihin kyllä yhtään. Kamalaa katsottavaa. Tästä DVD:stä tulee ensimmäinen Guns N Roses -julkaisu jota en tule hankkimaan.

Totta kun rotta. Toi dj asba tappo osittain mun kiinnostuksen axlin bändiin. Habitus ja kaikki on slash wannabe-osastoa ilman meriittejä tai annettavaa. Finck ja bucketheat olivat kuitenkin kiinnostavia soittajia, chinese democrasyllä paljon hyviä juttuja, mut nää nykyiset ovat lähinnä ärsyttäviä. Mitä lie axl miettinyt. Jo bumblefootin tulo oli paska siirto, olkoon kuinka hyvä soittaja tahansa, mut väärä genre.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
nahkalipsi
03.08.2014 08:19:22
The Jack: korviin asti tatuoitu LA dude hyökkäilee jatkuvalla syötöllä kameraa kohti keskisormi pystyssä.

Hohoo. Hyvin sanottu :)

Katoin ton koko paskan niin olihan se kyllä huono. Siis tosi huono.
Axlin kimitys paikoin todella nolon kuuloista vaikka 100% tod näk on vedetty (ainakin) laulut uusiksi jossain studiossa tms.
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
Dirtyh
03.08.2014 11:48:48

Fortus on kyllä mun milestä ihan ok. Habituksen ja soiton puolesta olisi voinut olla Izzyn korvaaja jo silloin 91. Ashban habitus on kyllä luontaan työntävä mutta mieluummin mä sen sooloja kuuntelen kuin Finckin. Sama pätee Thalin ja Bucketheadin kohdalla.

Rumpalihan tässä on jopa parempi kuin Matt Sorum.

Axl kuullostaa vielä matalalta laulaessaan ihan hyvältä mutta korkealta ei enää lähde yhtään ja sehän tässä viritelmässä se suurin ongelma on. Vika on siinä mielessä myös kuulijassa (minussa) että eihän tämä mitenkään voi olla sama kuin vm.88 Gunnarit Ritz:ssä mutta silti sitä aina odottaa samaa. Ja vaikka olisikin niin ei kuulijakaan menisi siitä yhtä banaaniksi kuin silloin meni.
käsi
03.08.2014 14:01:03 (muokattu 03.08.2014 14:23:18)

Jzci: Hoho, tuo dj ashba on kyllä noloin jätkä ikinä. Muutenkin meininki on kyllä niin nickelback tason radio rock osastoa että hohhoijaa.

Hyvinhän toi soittaa, eipä siinä mitään vikaa ole. Lahjakas kaveri ja monipuolinen kepittäjä.

edit: silti en oikein ymmärrä näitä kolmen kitaristin säätöjä. Ehkä tässä on pakko olla kolme sen takia että leipoivat tuosta kiinan demokratia levystä sellaisen jossa on kymmeniä kitararaitoja päällekäin. ja livenä ei ole helppoa toteuttaa.

ja enkä ymmärrä iksi kaksi kiipparistia. Ei ehkä kuulukkaan ymmärtää.
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
käsi
03.08.2014 14:07:12

slowdive: Joo, eipä mulla mitään angstia ole ketään nuita bändin tyyppejä kohtaan. Ihan varmaan miehiä paikallaan, eikä tuo nyt mitenkään hirveän huonoltakaan kuulosta. Vaan kyllähän siitä se joku fiilis uupuu ihan täysin, minkä niistä 80-90-luvun alun livevedoista sai. Nostalgiaahan se tietenki on..

Chinese Democracy oli kuitenkin mun mielestä pätevä levy, ja seuraavankin tsekkaan jos sellainen on tullakseen.

Jäin miettimään tätä samaa. Mulle on vaikeaa hyväksyä tilannetta kun tämä oli mulle aioinaan todella iso bändi ja se muuttu osaltaan mun suhtautumista musiikkiin. Kaipaan koko ajan lavalle Duffia ja Slashiä, kelpaisi kyllä Sorum tai Adler. Ja tietenkin Izzy.
Mutta minkäs teet.

Tuo nyky bändi on tainnut olla pidempään kasassa kuin orginaali kokoonpano. Tai ainkain joiltakin osilta on ollut. Ei toi veto huono ole. Ei mitenkään. Kaikki soittaa hyvin jne mutta se jokin henki tai olisiko tunne oikea sana puuttuu. Pidän Dj Ashban kitaroinnista, mutta ei se silti mulle korvaa Slashiä ikinä. Eikä pidä. Olen hiljalleen alkanut lämmetä tällä bändille, piti vain jotenkin saada ajatukset ohjattua "oikeaan" suuntaan. Levyhän on loistava mitä nämä teki. Kaikilla pmittapuilla se on jäätävän kova levy. Pakko nostaa hattua bändille, ne tietävät kyllä mihin ovat astuneet ja ihan kaikki ei jaksaisi sitä kaatosateellista paskaa joka paikassa mikä tulee.
ZK
04.08.2014 08:12:20 (muokattu 04.08.2014 08:13:11)
käsi: Jäin miettimään tätä samaa. Mulle on vaikeaa hyväksyä tilannetta kun tämä oli mulle aioinaan todella iso bändi ja se muuttu osaltaan mun suhtautumista musiikkiin. Kaipaan koko ajan lavalle Duffia ja Slashiä, kelpaisi kyllä Sorum tai Adler. Ja tietenkin Izzy.
Mutta minkäs teet.

Tuo nyky bändi on tainnut olla pidempään kasassa kuin orginaali kokoonpano. Tai ainkain joiltakin osilta on ollut. Ei toi veto huono ole. Ei mitenkään. Kaikki soittaa hyvin jne mutta se jokin henki tai olisiko tunne oikea sana puuttuu. Pidän Dj Ashban kitaroinnista, mutta ei se silti mulle korvaa Slashiä ikinä. Eikä pidä. Olen hiljalleen alkanut lämmetä tällä bändille, piti vain jotenkin saada ajatukset ohjattua "oikeaan" suuntaan. Levyhän on loistava mitä nämä teki. Kaikilla pmittapuilla se on jäätävän kova levy. Pakko nostaa hattua bändille, ne tietävät kyllä mihin ovat astuneet ja ihan kaikki ei jaksaisi sitä kaatosateellista paskaa joka paikassa mikä tulee.

Harmittaa tosiaan paljon kun homma ei vaan toimi. Minullekin bändi oli aikoinaan se kova juttu ja nyt vaan nolottaa kuunnella hommaa mitä väännetään väkisin. Hitto kun saisivat jotenkin sen vanhan grooven tohon porukkaan edes osittain ja Axlki pystyis hieman parempaan niin voisin taas alkaa kuuntelemaan mutta ennen sitä en vain pysty enää tota juttua ilman vihan&vitutuksen tunteita käsittelemään. Ehkä vielä joskus?
nahkalipsi
04.08.2014 12:54:39 (muokattu 04.08.2014 12:55:17)
Mietin tossa eilen, että muistankohan nyt vaan väärin vai olinko niin hurmoksessa mutta v2010 livenä se Axlin ääni oli helvetin paljon parempi. Silloin diggailin välittömästi Ashban soitosta versus ne aiemmat 2006-vuoden ääliöt.

Nyt heti tuli mieleen, että joissain 2000 -luvun pätkissä mitä oon juutuupista joskus kattonu niin oli vähän tollasta vuoristorataa sen äänen toimivuuden kanssa...

Niin ja semisti huvittaa kun Axlilla on nykyään aina hattu päässä. Taitaa tukka lähtee vanhalta mieheltä. Ei nuo hatusta pursuavat haivenetkaan kovin pitkiltä näytä.

Kuvitelkaa lyhyttukkanen Axl Rose... eiss
Roses are red, violets are blue. All my base are belong to you
käsi
04.08.2014 13:33:50

Axl nykyisessä vaatetuksessa ja laiskan ja teennäisen tanssi muuviensa kanssa ei vakuuta. Joskus ne pyöräilyshortsit vitutti mutta energia ja raivo lavalla oli nähtävissä.
Siihen uskoi kun se lauloi jonku welcome to the junglen.

Jos se saisi edes osan sitä energiaa ja raivoa lavalle homma nousisi ihan uudelle tasolle. Bändissä on lahjakkaita soittajia. Ja ne todella yrittää puskea hommaa eteenpäin.
En tarkoita että Axlin pitäisi nuorentua yhtäkkiä. Ikä tekee tehtävänsä, mutta jotain iloa ja meininkiä sen toimintaan pitäisi saada. Ja menis nyt oikeasti jollekin stylistille:)
ZK
04.08.2014 15:57:06
Kyllähän se alkuperäinenkin GNR mokaili lavalla ja paljon mutta oli vaan niin jotenkin rock ettei se haitannut. Ehkä se on tämä nykyhomma kun kaikki on netissä ja ihmiset puuttuvat monesti vain siihen negatiiviseen puoleen ettei siksi osata arvostaa tätä kokoonpanoa vaikka vetäisivät kovankin keikan välillä. Pitänee itse mennä katsomaan ja miettiä sitten uudestaan asiaa.

Kovat soittajat on kyllä messissä mutta ehkä eivät tosiaan saa groovea siihen hommaan kuitenkaan niin että setti pelaisi kunnolla. Hieman irtonaisi toisiinsa verrattuna ja jotenkin juuri sellaista yksin yrittämistä enemmän kuin koko bändin voimin vetämistä.

Näitä vaiheita tosin tulee joka bändillä joten toivon parempaa tulevaisuutta ja joskus vielä se GNR näyttää kyntensä!
Joees
04.08.2014 16:46:04
käsi: Pidän Dj Ashban kitaroinnista, mutta ei se silti mulle korvaa Slashiä ikinä. Eikä pidä. Olen hiljalleen alkanut lämmetä tällä bändille, piti vain jotenkin saada ajatukset ohjattua "oikeaan" suuntaan.

Tässä oot asian ytimessä. Ei Ashban ole tarkoituskaan korvata Slashia vaikka tietyllä tavalla onkin Slashin "tontilla" tossa orkesterissa. Yhtälaillahan Fortus olisi Izzyn tontilla.
Jonkun ne Slashin soolot on kuitenkin joka tapauksessa soitettava mikäli meinaavat vanhoja biisejä soittaa livenä. Tässä tullaan myös siihen että tuon orkesterin on soitettava niitä vanhoja hittejä livenä koska ihmiset on omalla tavallaan typerää väkeä koska ne haluaa kuulla jatkuvasti ne samat vanhat hitit. Sama ongelma vaivaa aikalailla kaikkia vanhoja isoja bändejä. Ihan sama miten paljon olis hyvää uutta materiaalia tehtynä ja julkaistuna niin ne vanhat hitit on sisällytettävä keikkasettiin.

Mun mielestä tätä nykyistä bändiä ei pidä verrata vanhempaan ja tunnetumpaan versioon. Se juna meni jo. Axlilla on oikeus käyttää Guns N' Rosesin nimeä ja se hälle suotakoon.

Ashbasta vielä sen verran että kyllähän sillä on LA-skenessä meriittejä ihan riittävästi. Hoitaa tonttinsa myöskin hyvin joten miksipä se ei bändissä olisi.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
järjestyssäännöt
05.08.2014 00:33:57
The Jack: Lavakarisma täysi nolla. Hiukan ärsyttävän näköistä, kun tommonen korviin asti tatuoitu LA dude hyökkäilee jatkuvalla syötöllä kameraa kohti keskisormi pystyssä.

Plussaa, katselin tuota keikkaa vähän alusta ja rupesi vituttamaan toi ukkeli, hullu pitää olla jos ton dvd:n hankkii
Jokapaikanapina
05.08.2014 01:38:48
Joku kuvaili taannoin nyky-Axlia aika rumasti, mutta hauskasti ja jossain määrin myös osuvasti sanoin "steppaava läski".
Jamz
05.08.2014 13:42:59
Asshba tuo mieleen Kissin Thayerin. Tontin hoitaa kyllä mallikkaasti, mutta kun ei oo "se oikea"...
Raja se on raittiudellakin.
krautio
05.08.2014 15:09:06

Tänään tuli radiosta Coma biisi. Mielestäni aika kankea ja tylsä biisi, tuli aikoinaan aina skipattua se.
Hey Ho, Let's Go!
Saunatakki
05.08.2014 15:18:03
krautio: Tänään tuli radiosta Coma biisi. Mielestäni aika kankea ja tylsä biisi, tuli aikoinaan aina skipattua se.

Minulle taas tuo on UYI -levyjen parhaimmistoa Estrangedin kanssa. Huikea.
"Oi pupu on siellä! Herttileili mites tänne on päässy villieläimiä?! No ei se mikään villieläin ole, onpahan muuten vaan hauska." - Matti Kyllönen
Stradlin
05.08.2014 17:53:40
Saunatakki: Minulle taas tuo on UYI -levyjen parhaimmistoa Estrangedin kanssa. Huikea.

Tämä on totuus.

Mitä nyt tuota keikkapätkää sieltä täältä tsekkailin, niin mielenkiintoisimpia osuuksia vaikuttivat olevan ne joissa bändi jamitteli jotain ihan omiaan. Voisivat potkia steppaavan läskin pihalle ja ruveta tekemään keskenään uutta musiikkia.
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
The Jack
05.08.2014 18:44:59
krautio: Tänään tuli radiosta Coma biisi. Mielestäni aika kankea ja tylsä biisi, tuli aikoinaan aina skipattua se.

Tunnustettava että itsekin skippasin sitä vuosia, mutta lopulta se avautui. Alkuun siitä ei saa oikein otetta, kun biisi tuntuu tempoilevan joka suuntaan. Nerokas sävellys ja parhaimpia esimerkkejä Axlin ja Slashin aikoinaan loistavasta yhteistyöstä. Kumpikaan ei näihin korkeuksiin pääse omillaan.

Coma on Slashin suosikkeja Gunnareiden tuotannosta ja olisi halunnut soitella sitä paljon enemmän keikoillakin. Axl ei tykännyt niinkään biisiä esittää, jonka ymmärtää senkin. Taitaa olla aika pirullinen laulettava ainakin loppuosiltaan.
kkaarre
06.08.2014 09:15:35
The Jack: Coma on Slashin suosikkeja Gunnareiden tuotannosta ja olisi halunnut soitella sitä paljon enemmän keikoillakin. Axl ei tykännyt niinkään biisiä esittää, jonka ymmärtää senkin. Taitaa olla aika pirullinen laulettava ainakin loppuosiltaan.

Coma on myös meikäläisen suuri suosikki. Hieno kappale kaikilta osin. Muutenkin Illuisionit on meikäläisen mielestä parasta GNR-musaa.
Se on se viina, se on se viina.
Tympee Huttunen
06.08.2014 09:41:30
Sipesuikka: Coma on myös meikäläisen suuri suosikki. Hieno kappale kaikilta osin. Muutenkin Illuisionit on meikäläisen mielestä parasta GNR-musaa.

En tajua. Kuuntelin taas ton eilen ja kuulosti kun putkeen olisi laitettu neljä biisinraakiletta. Ei punaista lankaa ollenkaan ja paikoin vähän vasurilla vedetyt laulusovitukset.

Illusioneiden parhaimmistoa on ne biisit, joita sille levylle ei tehty, vaan jotka olivat olemassa jo esikoisen aikaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)