Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laihon räkki
1
Viper51
18.12.2004 20:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä aihe on varmasti käsitelty jo monta kertaa, mutta olisiko kenelläkään tietoa mitä laitteita Laihon räkki sisältää? Olen katsellut paria live pätkää, mutta en ole saanut täyttä varmuutta mitä laitteita siellä on. Marshall:in 1960 kaappi ja joku Peaveyn pääte siinä ainakin taisi olla.
 
Vyötiäinen
18.12.2004 20:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä aihe on varmasti käsitelty jo monta kertaa, mutta olisiko kenelläkään tietoa mitä laitteita Laihon räkki sisältää? Olen katsellut paria live pätkää, mutta en ole saanut täyttä varmuutta mitä laitteita siellä on. Marshall:in 1960 kaappi ja joku Peaveyn pääte siinä ainakin taisi olla.
 
Ainakin Lee Jacksonin Perfect Connection GP-1000 tjsp. on etusena.
 
Vyötiäinen nukkuu 15 tuntia päivässä.
Jormaz
18.12.2004 21:07:57 (muokattu 18.12.2004 21:13:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ollut (kuulemma?) toi Lee Jackson ja päätteenä ENGL:in EL84-malli.
 
L: Ja Rocktron Velocity xxx ollut joskus päätteenä? Kö?
 
Andrey Bolshakov - Master of Shred
ReBeat
18.12.2004 21:24:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä oli joskus toi GP-1000 ja muistaakseni se oli itsekseen todella nuhainen laite. Säröä ei lähtenyt juurikaan ja mitään ZRRR-säröjä siitä ei todellakaan lähtenyt. Mulla oli sillon kyl' aika pienitehoiset mikit enkä kokeillut mitään boostereita, mutta silti on epäilyttänyt että josko Laihon etuaste olisi ollut joku modattu versio (niinkuin Peter Lerchelläkin joskus oli). Ei Laiho sinänsä varmaan hirveästi sirinäsäröä tarvitse, koska soolosoundin pitää pysyä selkeänä ja tiukkana. En kokeillut sitä koskaan kovin lujilla volumeilla.
 
mungiisi
18.12.2004 21:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lee Jacksonin Perfect Connection GP-1000 etuaste ja VHT:n tai Peaveyn pääteaste
 
Viper51
18.12.2004 21:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Olen tässä räkkiä rakentamassa ja sooloja tulee hiukan enemmän soitettua, siksi tuo laihon soundi kiinnostaa. Ajattelin alunperin hankkia Engl:in 530 etuasteen ja käytettynä olisi tarjolla Englille kaveriksi Marshall:in 9100 pääte. Mulla on kaappina Marshall:in 1960AV kaappi Celestion:in Vintage 30 elementeillä. Ongelma on vaan siinä, kun välillä tulee soitettua jotain Soilwork/In Flames meininkiä ja välillä taas saksa poweria :) Onkohan tuo Engl/Marshall yhdistelmä liian 80 lukuinen tuollaiseen?
 
Kitaravirtuaali
18.12.2004 21:50:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä oli joskus toi GP-1000 ja muistaakseni se oli itsekseen todella nuhainen laite. Säröä ei lähtenyt juurikaan ja mitään ZRRR-säröjä siitä ei todellakaan lähtenyt. Mulla oli sillon kyl' aika pienitehoiset mikit enkä kokeillut mitään boostereita, mutta silti on epäilyttänyt että josko Laihon etuaste olisi ollut joku modattu versio (niinkuin Peter Lerchelläkin joskus oli). Ei Laiho sinänsä varmaan hirveästi sirinäsäröä tarvitse, koska soolosoundin pitää pysyä selkeänä ja tiukkana. En kokeillut sitä koskaan kovin lujilla volumeilla.
 
Laiho on itse sanonut, että itsekseen tuo Lee Jackson onkin nuhainen vehje, mutta kuumilla Jacksonin aktiiveilla irtoaa sitä räyhää. Muistaakseni taisi olla jotain siihen suuntaan, että saa tosissaan ruuvata että löytää sen yhden ainoan hyvän soundin.
 
Jormaz
18.12.2004 21:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Olen tässä räkkiä rakentamassa ja sooloja tulee hiukan enemmän soitettua, siksi tuo laihon soundi kiinnostaa. Ajattelin alunperin hankkia Engl:in 530 etuasteen ja käytettynä olisi tarjolla Englille kaveriksi Marshall:in 9100 pääte. Mulla on kaappina Marshall:in 1960AV kaappi Celestion:in Vintage 30 elementeillä. Ongelma on vaan siinä, kun välillä tulee soitettua jotain Soilwork/In Flames meininkiä ja välillä taas saksa poweria :) Onkohan tuo Engl/Marshall yhdistelmä liian 80 lukuinen tuollaiseen?
 
Mulla on toi ENGL E530 ja päätteenä Carvinin TS100, jossa nyt on EL34-putket kiinni. Ehkäpä sitten kun putket vaihdatan joskus niin voisi pistää toisen kanavan pyörimään EL34:llä ja toisen 6L6:lla, vois tulla mielenkiintonen soundi, vielä jos olis kaksi isoa kaappia mihin ajaa stereona. Jos modernia mättöä halajat niin ehkä 6L6-putket, toisaalta Helloweenin tapaiseen perinnehenkisempään vääntöön EL34.
 
Andrey Bolshakov - Master of Shred
Kahis
19.12.2004 11:41:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lee jackson perfect connection GP-1000
Lee jackson perfect connection SP-1000
Sansamp psa-1
Peavey classic 50/50
 
ainakin tommosia löytyy
 
Kampuzzjeah!
19.12.2004 13:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jossai tämän vuoden soundissa oli laihon haastattelu nii siinä oli että siitä lee jacksonista lähtee säröä kunnon mikeillä.oli siinä muutakin asiaa sen kamoista.
 
Meidän liikunnan opettaja kertoi että mitä palloilulajeja tietää:"jalkapallo,pesäpallo,sulkapallo,koripallo,pallo,lentopallo,polttopallo.."
Joonak88
04.08.2014 21:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viper51: Tämä aihe on varmasti käsitelty jo monta kertaa, mutta olisiko kenelläkään tietoa mitä laitteita Laihon räkki sisältää? Olen katsellut paria live pätkää, mutta en ole saanut täyttä varmuutta mitä laitteita siellä on. Marshall:in 1960 kaappi ja joku Peaveyn pääte siinä ainakin taisi olla.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/121313.jpg
 
jumara
04.08.2014 21:53:35 (muokattu 04.08.2014 21:57:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joonak88: http://muusikoiden.net/dyn/users/121313.jpg
 
http://i39.photobucket.com/albums/e … dperv/HolyNecropost_zpsecba4c7f.jpg
 
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
Gary the pine
04.08.2014 23:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I was like...
 
https://www.youtube.com/watch?v=rRRkfI7omtE
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
Shredder96
05.08.2014 04:32:00 (muokattu 05.08.2014 05:04:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä oli viime kesänä muistaakseni joko mnetissä juuri tai jossakin muualla juttua. Silloin taisi aivan Laihon räkin kokoaja itse kirjoittaa blogin mitä hän on kytkenyt ja miten. Linkkiä tähän en nyt äkkiseltään löydä...
 
eikun jahas... löytyihän tämä sittenkin...
 
http://backstage.custom-sounds.com/ … -of-bodom-usa-tour-2013-kitararakki
 
"Notta siis kalja käteen ja lukulasit nokalle, sillä nyt alkaa kitarakamajargoni."
 
Edit: Huomasinpas vasta nyt että onpas vanha keskustelu :D Noh väliäkö tuolla
 
Once more into the fray, Into the las good fight I'll ever know. Live and die on this day, Live and die on this day.
jhlamm
05.08.2014 09:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tuo Joonan räkki lienee melko lähellä ja sitten kaverilla on vielä tuo RR24 kitarana niin ollaan melko lähellä autenttista.
 
Tosiaan onhan Laihon kamat vaihtuneet aikojen saatosta, mutta muistaakseni joskus siinä kiinni oli melkolailla edellä linkatun mallinen eli
- Rocktron intellifex
- RSP 2400 Hush
- Lee Jackson Perfect Connection GP-1000 (etuaste)
- VHT two/fifty/two
- (joskus räkissä näkyi myös Tch 21 sansamp etuaste)
 
Tästä aikaisemmassa setissä hänellä on löytynyt
- Rocktron velocity 300 (pääteaste)
- Engl 530 (myöhemmin Roopella käytössä)
 
Uudemmasta setistä
- Marshall JVM 410 (Halo of bloodilla)
- Olisiko ollut efektinä G-major?
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
hannlain
05.08.2014 09:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm:
- Engl 530 (myöhemmin Roopella käytössä)
 
Uudemmasta setistä
- Marshall JVM 410 (Halo of bloodilla)
- Olisiko ollut efektinä G-major?

 
englejä käyttivät molemman CoB-kitaramiehet Halo of Bloodin jenkkirundilla. Täällä lisää juttua: http://backstage.custom-sounds.com/ … -of-bodom-usa-tour-2013-kitararakki
 
Mit vit?
slapvete
05.08.2014 23:35:07 (muokattu 05.08.2014 23:40:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeisin havaitsemani inkarnaatio Laihon "räkistä" on:
 
Sennheiser EW500 G3 -langaton
Marshall JVM410H (kanava 2, oranssi mode)
_Marshall 1960BV 4x12"
 
Halo of Bloodin sessiot on soitettu Marshallilla ja 1960BV-kaapilla. Englit on historiaa.
 
Tuosta Custom Soundsin raportti kuvien kera: http://backstage.custom-sounds.com/ … -children-of-bodom-ja-reckless-love
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
hannlain
06.08.2014 09:06:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Halo of Bloodin sessiot on soitettu Marshallilla ja 1960BV-kaapilla. Englit on historiaa.
 
Englit oli jenkkirundilla romun minimoimisen takia. Ilmeisesti ei tuonkaan luokan bändeillä ole vielä haluja tai rahoja roudata ihan kuinka paljon tahansa ulkomaan kiertueilla (varsinkaan, jos tarvitsee lentokonetta käyttää). Mutta nyt ollaan jo aiheen sivussa...
 
Mit vit?
jhlamm
06.08.2014 09:10:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hannlain: Englit oli jenkkirundilla romun minimoimisen takia. Ilmeisesti ei tuonkaan luokan bändeillä ole vielä haluja tai rahoja roudata ihan kuinka paljon tahansa ulkomaan kiertueilla (varsinkaan, jos tarvitsee lentokonetta käyttää). Mutta nyt ollaan jo aiheen sivussa...
 
Joo eihän kaikkea mukaan saa, mutta aiheeseen liittyy kyllä. Samantyyppisen soundin saa ruuvattua monesta pelistä ja semmoisen jopa, että itse artisteille kelpaa. Toki onhan levyltä toiseen soundissa eroja, mutta kyllä kun riffin tyyliin yhdistää niin bodomiksi sen erottaa.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
juici
06.08.2014 15:26:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Joo eihän kaikkea mukaan saa, mutta aiheeseen liittyy kyllä. Samantyyppisen soundin saa ruuvattua monesta pelistä ja semmoisen jopa, että itse artisteille kelpaa. Toki onhan levyltä toiseen soundissa eroja, mutta kyllä kun riffin tyyliin yhdistää niin bodomiksi sen erottaa.
 
Laiho jossain haastiksessa sanoi, että alkuaikojen kiertueilla (esim. Japanissa) riitti kun pyysi, että hommatkaa keikkapaikalle JCM900 ja Boss SD-1. Sillä sai kuulemma haluamansa soundin ja niitä löytyi mistä vain.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «