Aihe: TubeFactor 1 2 | |
---|---|
![]() 21.05.2004 01:14:21 | |
Mä myin yhden pedaalin torin kautta. Paketin lähetys viivästyi oman saamattomuuteni takia joten laskin vapaaehtoisesti hintaa 5 tai 10 €, en muista tarkkaan. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. | |
![]() 21.05.2004 11:50:30 | |
Mä myin yhden pedaalin torin kautta. Paketin lähetys viivästyi oman saamattomuuteni takia joten laskin vapaaehtoisesti hintaa 5 tai 10 €, en muista tarkkaan. No oletpas reipas. Nailed by Vasara | |
![]() 21.05.2004 12:04:18 | |
Vähän kyllä alkaa ärsyttää tämä evil_twinin mollaaminen. Kun ei nyt kuitenkaan tiedetä tapauksen eikä osapuolten taustoja. Mulla on tullut vastaan muutamia tapauksia ihan muissa asioissa, missä oli kyse yksinkertaisesti kommunikaatio-ongelmista. Itä-suomessa päin saatetaan keskustelussa sopia jostakin asiasta, eikä samanlaisen keskustelun pohjalta eteläsuomalainen välttämättä edes tajua että jotain on sovittu - kunhan on puhuttu vasta alustavasti. Saman murrealueen sisällä, samassa kaupungissakin kun on paljon eri tapoja hoitaa asioita. Ehkä tässäkin tapauksessa on ollut kyse vastaavasta, kaupanteossa pitäisi sekä ostajan että myyjän sanoa asiat mahdollisimman selvästi kun on kyse sopimusasiasta. Turhaan sitä yritetään "tuomita" tällaisen pohjalta, mitä ihmeen tuomareita tässä yritetään olla edes... Eikä kukaan edes saa tuomiota! =) | |
![]() 21.05.2004 12:26:11 | |
Vähän kyllä alkaa ärsyttää tämä evil_twinin mollaaminen. Kun ei nyt kuitenkaan tiedetä tapauksen eikä osapuolten taustoja. Mulla on tullut vastaan muutamia tapauksia ihan muissa asioissa, missä oli kyse yksinkertaisesti kommunikaatio-ongelmista. Itä-suomessa päin saatetaan keskustelussa sopia jostakin asiasta, eikä samanlaisen keskustelun pohjalta eteläsuomalainen välttämättä edes tajua että jotain on sovittu - kunhan on puhuttu vasta alustavasti. Saman murrealueen sisällä, samassa kaupungissakin kun on paljon eri tapoja hoitaa asioita. Ehkä tässäkin tapauksessa on ollut kyse vastaavasta, kaupanteossa pitäisi sekä ostajan että myyjän sanoa asiat mahdollisimman selvästi kun on kyse sopimusasiasta. Turhaan sitä yritetään "tuomita" tällaisen pohjalta, mitä ihmeen tuomareita tässä yritetään olla edes... Eikä kukaan edes saa tuomiota! =) Tämä kohta tekstistä luulisi menevän jakeluun vaikka olisi hevonvitusta kotoisin ja puhuisi pelkästään paikallista hevonvittua Nähtyäni ilmoituksen soitin hänelle,sovimme hinnan ja teimme kaupat.Lupasin tulla hakemaan efektin parin päivän päästä Nailed by Vasara | |
![]() 21.05.2004 13:49:17 | |
Vasara: Tämä kohta tekstistä luulisi menevän jakeluun vaikka olisi hevonvitusta kotoisin ja puhuisi pelkästään paikallista hevonvittua Näin juuri. Wilo: Itä-suomessa päin saatetaan keskustelussa sopia jostakin asiasta, eikä samanlaisen keskustelun pohjalta eteläsuomalainen välttämättä edes tajua että jotain on sovittu - kunhan on puhuttu vasta alustavasti. Saman murrealueen sisällä, samassa kaupungissakin kun on paljon eri tapoja hoitaa asioita. Ei näin. Tämä on juuri sitä paskaa joka vie pohjan luottamukselta. Yleisesti ottaen. En tiedä oletko ollut tekemisissä aikuisten kanssa oikeassa maalilmassa, mutta siellä tuollaista länkyttäjää jonka puheesta ei saa selvää ei kauaa katsella. Heppoisten faktojen perusteella lynkkaaminen on todellakin typerää. Mutta kuten tässä on jo moneen kertaan käynyt ilmi nyt ei näin ole. Ainakin oma nenäni sanoo että paska haisee tämän pahan kaksosen selityksissä. Ja pahasti. Lick my lovepump! | |
![]() 21.05.2004 14:12:37 | |
En tiedä oletko ollut tekemisissä aikuisten kanssa oikeassa maalilmassa, mutta siellä tuollaista länkyttäjää jonka puheesta ei saa selvää ei kauaa katsella. Heppoisten faktojen perusteella lynkkaaminen on todellakin typerää. Mutta kuten tässä on jo moneen kertaan käynyt ilmi nyt ei näin ole. Ainakin oma nenäni sanoo että paska haisee tämän pahan kaksosen selityksissä. Ja pahasti. En tiedä mitä tuolla länkyttäjällä tarkoitat, enkä käsitä miksi alat minun tekstini perusteella asioita väärin tulkitsemaan - ehkäpä se on sinun tapasi. Onneksi ei minun, yritän yhä tulla mahdollisimman hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Ihmettelen, miten voi olla mahdollista että yhden hyvin mitättömän ja merkityksettömän tapauksen perusteella, on eräs henkilö haukuttu maanrakoon, tuomittu ja vittuiltu vielä päälle. Tapauksen josta ei edes tiedetä kaikkea. Joku järki saisi olla myös nettiin lähetettävissä, sinänsä merkityksettömän tuntuisissa kirjoituksissa. | |
![]() 21.05.2004 14:25:44 (muokattu 21.05.2004 14:26:02) | |
wilo: En tiedä mitä tuolla länkyttäjällä tarkoitat Juuri tuollaista henkilöä josta oli aiemmin puhetta. En sinua. enkä käsitä miksi alat minun tekstini perusteella asioita väärin tulkitsemaan - ehkäpä se on sinun tapasi. Mitä meni ohi? Sekö kun kertasit kuinka eri murteisilla voi olla vaikeaa ymmärtää toisiaa ja toisaalta kaupan ehdot pitäisi kuitenkin olla molemmilla tiedossa? Pointtini oli se että tuo ymmärtämättömyys ei ole mikään selitys tai veruke. Homma ei toimi kuin sen kerran jos lähtee tuolle tielle. Enkä ymmärrä miksi osittain puolustit tällaista tapaa toimia. Onneksi ei minun, yritän yhä tulla mahdollisimman hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Samoin. Pyrin myös sanomaan suoraan mitä mieltä olen. Ihmettelen, miten voi olla mahdollista että yhden hyvin mitättömän ja merkityksettömän tapauksen perusteella, on eräs henkilö haukuttu maanrakoon, tuomittu ja vittuiltu vielä päälle. Ihmettelen miten tuollaista käytöstä edes voi puolustella. Ja olet toki oikeassa siinä että aika pienestä tikusta tehdään asiaa, mutta minusta tässä on kyse enemmänkin asenteista tällaista toimintaa kohtaan. Ei tämä ole eka kerta kun jengi perseilee näissä asioissa. Jospa tästä olisi jotain hyvötyä. Edes ketjun aiheelle itselleen. Joku järki saisi olla myös nettiin lähetettävissä, sinänsä merkityksettömän tuntuisissa kirjoituksissa. En ole samaa mieltä. Onko tässä ketjussa jotain muuta kuin selkeitä ja suorasukaisia mielipiteitä? Lick my lovepump! | |
![]() 21.05.2004 14:27:42 | |
Ja aiheeseen: Mikäli tuo ensimmäinen viesti piti kutinsa niin tässä ei ole kyse siitä ymmärsikö ostaja ja myyjä toisiaan. Lick my lovepump! | |
![]() 21.05.2004 14:33:35 (muokattu 21.05.2004 14:33:55) | |
Mitä meni ohi? Sekö kun kertasit kuinka eri murteisilla voi olla vaikeaa ymmärtää toisiaa ja toisaalta kaupan ehdot pitäisi kuitenkin olla molemmilla tiedossa? Kuten sanoin, ei ole välttämättä edes kyse murteista, vaan siitä kuinka asian ilmaisee. Toisen mielestä asia on selvä kuin pläkki, toisen mielestä ei ole mitään sovittu. Enkä ymmärrä miksi osittain puolustit tällaista tapaa toimia. En ole puolustanut tällaista tapaa toimia. Kuten sanoin, mielestäni se on kovin lyhytnäköistä. Sen sijaan en pidä oikeana sitä, että tällaisen viestiketjun perusteella muodostetaan mielipide jostakusta henkilöstä ja hänet sitten jopa mustamaalataan. Ja olet toki oikeassa siinä että aika pienestä tikusta tehdään asiaa, mutta minusta tässä on kyse enemmänkin asenteista tällaista toimintaa kohtaan. Mun mielestä ei ole kyse siitä, että tehdään tikusta asiaa - kyllä näistä pitää puhua. Mutta ei pidä katsella kaikkea niin älyttömän mustavalkoisesti, mikään tässä maailmassa ei ole joko hyvää tai pahaa. Tähänkin voisi suhtautua pääosin siten, että kaupankäyntitavoissa on parantamisen varaa - molemmille. Sen lisäksi, että myyjän on kunnioitettava tehtyä tai vireillä olevaa kauppaa, on myös ostajan syytä täsmentää sovitut ehdot. Vaikka puhelimitse. En ole samaa mieltä. Onko tässä ketjussa jotain muuta kuin selkeitä ja suorasukaisia mielipiteitä? Tässä ketjussa on mielipiteitä, mutta harva niistä on selvästi ja järkevästi perusteltu. Suorasukaisuus tosiasiassa edellyttää perustelua. | |
![]() 21.05.2004 14:42:33 | |
wilo: Kuten sanoin, ei ole välttämättä edes kyse murteista, vaan siitä kuinka asian ilmaisee. Toisen mielestä asia on selvä kuin pläkki, toisen mielestä ei ole mitään sovittu. No, tämän ketjun jutun puoleta tätä ongelmaa ei käsittääkseni ollut... Sen sijaan en pidä oikeana sitä, että tällaisen viestiketjun perusteella muodostetaan mielipide jostakusta henkilöstä ja hänet sitten jopa mustamaalataan.} ...muistaakseni tuolla aiemmin osapuolet ovat aikalailla samaa mieltä siitä mitä tapahtui. Myyjä totesi että paska juttu, mutta näin kävi (=mä vaan olin kusipää, sori). En jaksa enää kahlata ekaa sivua läpi, korjaa jos olen väärässä. Mutta ei pidä katsella kaikkea niin älyttömän mustavalkoisesti, mikään tässä maailmassa ei ole joko hyvää tai pahaa. Samat sanat. Itse ainakin koen että tästä voisi olla tälle myyjä-jampalle jotain iloa. Kuten sanottu tuolla pelillä ei oikeassa maailmassa pötki pitkälle. Ja jos tähän pitää jotain referenssiä sanojensa painoksi pistää niin kauppaa on tullut tehtyä ympäri Suomea jo useamman vuoden ajan. Jos ei muuta niin tuon olen oppinut. En onneksi kantapään kautta:-) Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin se on myyjän ongelma saada asiakas ymmärtämään mikä on homman nimi. Jos tässä tapauksessa ostaja vielä puhelimessa kertaa jutut ja miten noutaa kaman niin eihän tästä voi montaa johtopäätöstä tehdä. Tähänkin voisi suhtautua pääosin siten, että kaupankäyntitavoissa on parantamisen varaa - molemmille. Ostajan käyttäytymisessä en näe mitään ihmeellistä. Kertokaa mullekin mitä hän teki väärin? Sen lisäksi, että myyjän on kunnioitettava tehtyä tai vireillä olevaa kauppaa, on myös ostajan syytä täsmentää sovitut ehdot. Vaikka puhelimitse. Eikö näin tapahtunut? Tai sitten meidän pitää päättää kumpaa uskomme tässä tapauksessa. Tässä ketjussa on mielipiteitä, mutta harva niistä on selvästi ja järkevästi perusteltu. Suorasukaisuus tosiasiassa edellyttää perustelua. Eikö ole perusteltu? Jo ennenkuin tämä dialogimme alkoi? Lick my lovepump! | |
![]() 21.05.2004 18:50:42 | |
Tube Factor on hyvä purnukka. Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster. Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)