Aihe: Fender Stratocaster
1 2 3 4 58 9 10 11 12139 140 141 142 143
Laulava Kylätohtori
01.08.2014 23:28:01
Muovinen: Tiedän lähinnä sen miltä sen pitäis näyttää: tummahko sunburst tortoise/valkoisella pleksillä, ruusupuuotelaudalla ja isolla lavalla. Mieluusti vielä relikoitunut jotta se markettikitaran puhtoinen säihke ois mahdollisimman kaukainen mielikuva. Tämänkin sanottuani olen kaikesta tuosta valmis tinkimään soundin ja tatsin vuoksi.

AVREja ei kait saa relikoituna eikä isolla lavalla (?). Omani oli '62 eli tummahko 3-tone sunburst vaalean vihreällä pleksillä ja ruusupuulla, mutta pienellä lavalla.

Roadworn stratot lienevät aika hyviä. Ainakin se oli, mitä kaupassa hiplasin. Mutta siinä taitaa olla 12" radius, jos se nyt mitään vaikuttaa. Jotkut jopa tykkäävät (kuulemma). Enkä nyt muista, oliko siinä iso lapa, ei tainnut olla...
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Don Felder
01.08.2014 23:31:26
Muovinen, täällä olisi muutama strato tarjolla:
http://aronsoitin.fi/kaytetyt
En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
Krice
01.08.2014 23:32:15

Muovinen: Mieluusti vielä relikoitunut jotta se markettikitaran puhtoinen säihke ois mahdollisimman kaukainen mielikuva.

Relikointi keksittiin ehkä 5 vuotta sitten. Alkuperäiset 60- jne. luvun stratot oli uusia (relikoimattomia) kun ne tulivat tehtaalta ulos. Siihen aikaan ajatus relikoinnista oli tuntematon.
Muovinen
01.08.2014 23:48:52

AVRI ois varmasti tosi hyvä valinta pienen pienistä visuaalisista puutteista huolimatta. Yksi asia mitä unohdin mainita on etten tartte tremolotallaa mihinkään mutta jos se on olennainen osa stratosoundia (olkoonkin sitten blokattuna) niin pitäähän siinä sellainen olla. Matalatehoiset mikit myös pop.
Gabe
01.08.2014 23:52:56
Muovinen: Tiedän lähinnä sen miltä sen pitäis näyttää: tummahko sunburst tortoise/valkoisella pleksillä, ruusupuuotelaudalla ja isolla lavalla. Mieluusti vielä relikoitunut jotta se markettikitaran puhtoinen säihke ois mahdollisimman kaukainen mielikuva. Tämänkin sanottuani olen kaikesta tuosta valmis tinkimään soundin ja tatsin vuoksi.

Minkälaisella budjetilla olet liikkeellä? Esimerkiksi Fenderin Road Worn '60s Stratocaster on hyvä valinta jos haluaa röydetyn straton "halvemmalla", se on mielestäni tosi hyvä kitara vaikka onkin mehikaani. Jos ajattelit enemmänkin pätäkkää polttaa tähän niin CS mallistosta löytyy jo kivasti valinnan varaa. American Vintage sarjalaisia ei saa ainakaan valmiiksi kulutettuina, jos röydetty ulkoasu ei ole kovin tärkeä niin AVRI sarja kannattaa laittaa korvan taa. Oma strato gas laantui Custom Shop '60 Stratoon, mutta kyllä ne testikierroksella mukana olleet AVRI:t olivat kovia ja Road Worniinkin olisin ollut tyytyväinen.

Onnea etsintään, päivittelehän sitten mihin päädyit. Kyllä sitä ihmisellä strato on oltava. :)
73nd3r
01.08.2014 23:57:52
Mikäs on Muovisella putjetti?

AVRIssa pitää huomata se 7.25" radius, jos se ei käy niin ei. Ja niissä on se oikea, pikkulapa.

Noilla sun haluilla sanosin että sää tarttet oikeen rääkätyn Highway Onen sopivaa vuosimallia että on se airokaula.
Ei tartte tinkiä ulkonäköjutuista eikä soundistakaan.
mopar
02.08.2014 00:07:46 (muokattu 02.08.2014 00:08:24)

No sit se on tämä---> http://www.custom-sounds.com/nash-s … rst-p-1991.html?manufacturers_id=59

E: Jaa ei tossa olekkaan isoa lapaa...
antnis
02.08.2014 00:38:14 (muokattu 02.08.2014 00:38:42)
Laulava Kylätohtori: AVREja ei kait saa relikoituna eikä isolla lavalla (?). Omani oli '62 eli tummahko 3-tone sunburst vaalean vihreällä pleksillä ja ruusupuulla, mutta pienellä lavalla.

Roadworn stratot lienevät aika hyviä. Ainakin se oli, mitä kaupassa hiplasin. Mutta siinä taitaa olla 12" radius, jos se nyt mitään vaikuttaa. Jotkut jopa tykkäävät (kuulemma). Enkä nyt muista, oliko siinä iso lapa, ei tainnut olla...

Road wornit ovat muuten aina seiskaradiuksella ja pienellä lavalla. Road worn tele on myös 7.25 ja hyvä soitin sekin. Varmaan parhaimpia meksikolaisia soittimia mitä F on valmistanut.
Ziggy Bubba
02.08.2014 01:29:04 (muokattu 02.08.2014 01:39:21)

antnis: Road wornit ovat muuten aina seiskaradiuksella ja pienellä lavalla. Road worn tele on myös 7.25 ja hyvä soitin sekin. Varmaan parhaimpia meksikolaisia soittimia mitä F on valmistanut.

Oma (Kurt Cobain) Jaguar on 9.5" radiuksella. Tämä on meksikon Road Worn -sarjaa myös. Eli variaatioita löytyy.

E: lapa on kyllä pieni, että siinä kohtaa osui maaliin.

Laadukas soitin on tämäkin, on laitettu ajatusta tämän kasaamiseen.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
antnis
02.08.2014 01:47:09
Ziggy Bubba: Oma (Kurt Cobain) Jaguar on 9.5" radiuksella. Tämä on meksikon Road Worn -sarjaa myös. Eli variaatioita löytyy.

E: lapa on kyllä pieni, että siinä kohtaa osui maaliin.

Laadukas soitin on tämäkin, on laitettu ajatusta tämän kasaamiseen.

Katos vaan, no sanotaan sitten että kaikki Road Worn Stratot :)
Kunnallisjäte
02.08.2014 07:53:23 (muokattu 02.08.2014 07:58:31)

Muovinen: No tuo iso lapa on ehkä vihoviimeinen vieno vaade ja tuo pienikin näyttää ihan hyvältä, kun muut asiat on kunnossa. Tuo Nash siis kelpais ulkonäkönsä puolesta vallan mainiosti. Tosin ottaisin mieluummin relikoituneen kuin relikoidun.

Mun budjetti on vielä epämääräinen. Ehdottomasti alle 2k ja mieluummin vieläpä ihan selvästi. Realistinen hintaluokka varmaan 1-1,5k ja silloinkin joutuis jotain maksujärjestelyä tekemään. Mutta eipä tässä hätää, en ala ostaan shaibaa kiireen vuoksi. Syyskuulle on sovittu nyt tutun kitaradiilerin kanssa stratotreffit ja sitten katsotaan, että löytyiskö hänen tallista sopiva keppi. Maksuista ollaan päästy aina sopimukseen ;)

edith: Tuota radiusta en oo koskaan tarkemmin ajatellu, joten en osaa sanoa siihen vielä mitään. Youtube kertoi näin alkuun että mistä siinä on kyse. Jotain opittu tänäänkin.

Tuon oman 0,02€ keskusteluun.

Sun mainitsemilla spekseilla ja budjetilla ottaisin tän
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=903709

Jos on pakko olla Fender se on ok, american special on isolapainen sarja:
http://www.fender.com/en-FI/series/american-special/
Löytynee suomesta helpostikin.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että stratoja tekee vinopino erilaisia pienlafkoja käytännössä masterbuid-meiningeillä. Nämä usein liikkuvat käytettynä siinä 1,5k€ hinnoissa. Merkkejä mm. K-Line, LsL, Haar, Nash guitars, Rebel Relic, Panucci nyt ainakin.
Kartoitin itselleni tarjontaa muutama vuosi sitten tällä topikilla:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=203692&o=0&#p10189070

Itse olen päätynyt K-Line merkin faniksi, tosin malliksi on vaihtunut telecaster.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
seventy4
02.08.2014 08:37:26
antnis: Katos vaan, no sanotaan sitten että kaikki Road Worn Stratot :)

Ei sanota. Road Worn Player stratossa on 9.5 ;)
Jii-Gee
02.08.2014 11:25:20

Muovinen: Okei, operaation Straton Hankinta esivalmistelut. Mitkäs noissa nyt on siis olennaisimmat erot mallien välillä ja..

Tiedän että kun tähän hankintaan lähden, niin en tyydy puolivillaiseen lopputulokseen vaan sen pitää natsata kerralla.

Mutta ku aina ei osu ekalla laakilla vaikka kuinka luulisi tietävänsä mitä haluaa.
( terveisin nimimerkillä "n kymmenkunta stratoa tuli / oli / ja meni ennenku alkoi kaikki natsaamaan.." )

Mä ostaisin 'ihan-vaan-jonkun-normistraton' millä opettelisin ekaks stratoelämää, ja sit vast se täsmähankinta ku alkaa olemaan kokemusta stratosta soittimena ihan itse soittaen eikä vain netistä kysellen.
Mun suositukset tähän hommaan Squier Classic Vibe -sarja sekä Fender Japan / Tokai Japan -vehkeet.
Hyviä ja helkkarin hyviä keppejä, edullisia hankkia ja liikkuvat käytettynä torilla ihan kivasti.
Muovinen
02.08.2014 12:09:34

Jii-Gee: Mutta ku aina ei osu ekalla laakilla vaikka kuinka luulisi tietävänsä mitä haluaa.
( terveisin nimimerkillä "n kymmenkunta stratoa tuli / oli / ja meni ennenku alkoi kaikki natsaamaan.." )

Vaikeaahan se on kerralla onnistua mutta pitää yrittää. Haluaisin nykyisellään minimoida kamarunkkuun menevän ajan joten paneudun tähän kohtuuella kerrasta. Ite oon soitellu kohta 20 vuotta ja löysin ensimmäisen totaalisen napakympin muutaman Guildin kanssa pari vuotta sitten.

Mun suositukset tähän hommaan Squier Classic Vibe -sarja sekä Fender Japan / Tokai Japan -vehkeet.
Hyviä ja helkkarin hyviä keppejä, edullisia hankkia ja liikkuvat käytettynä torilla ihan kivasti.

Varmasti aivan hyviä vaihtoehtoja tutusteluun.

Tykkään tosta mun 400-sarjan ESP telestä kovasti. Mitenkäs saman sarjan stratot, ovatko yhtä kovia pelejä?
Jamz
02.08.2014 12:12:34
Uusi strato ois hakusessa, hintaluokka max. 1000e. Perinteistä haetaan. Seuraavat asiat on pakolliset: Fender, SSS mikit ja D Kaulaprofiili. Vintagetallasta ja isosta lavasta plussaa, mutta ei pakko olla. Lähinnä noita speksejä, tällä hetkellä 70s classic sarja, mutta onko muita ideoita? Muuten ostaisin perus Am stankun, mutta se kaulaprofiili.. Nykyinen stratoni on modern C profiililla ja en ole siihen aivan tyytyväinen ollut koskaan, vaikka sillä viisi vuotta on menty jo. Nykyiseen on käynyt mielessä pelkkä kaulan päivityskin, jos ei muuta keksitä.
Raja se on raittiudellakin.
Gabe
02.08.2014 13:12:36
Muovinen: Tykkään tosta mun 400-sarjan ESP telestä kovasti. Mitenkäs saman sarjan stratot, ovatko yhtä kovia pelejä?

Eivätköhän ne ole. Mulla saattaisi olla haisu yhdestä 400-sarjan ESP Stratocasterista joka saattaisi olla tulossa myyntiin, ja vielä siellä sinun kulmilla! Voin välittää tiedon jos kiinnostaa.
Muovinen
02.08.2014 14:51:47

Gabe: Eivätköhän ne ole. Mulla saattaisi olla haisu yhdestä 400-sarjan ESP Stratocasterista joka saattaisi olla tulossa myyntiin, ja vielä siellä sinun kulmilla! Voin välittää tiedon jos kiinnostaa.

No sillähän minä tuosta kysyinkin, koska tällä minun vakidiilerillä (4 kauppaa tehty, 3 osarilla) on moinen myös :) On kyllä muitakin stratoja.
Gabe
02.08.2014 20:44:50
Muovinen: No sillähän minä tuosta kysyinkin, koska tällä minun vakidiilerillä (4 kauppaa tehty, 3 osarilla) on moinen myös :) On kyllä muitakin stratoja.

En usko että menee metsään jos siihen päädyt.
mopar
02.08.2014 21:08:31

Jamz: Uusi strato ois hakusessa, hintaluokka max. 1000e. Perinteistä haetaan. Seuraavat asiat on pakolliset: Fender, SSS mikit ja D Kaulaprofiili. Vintagetallasta ja isosta lavasta plussaa, mutta ei pakko olla. Lähinnä noita speksejä, tällä hetkellä 70s classic sarja, mutta onko muita ideoita? Muuten ostaisin perus Am stankun, mutta se kaulaprofiili.. Nykyinen stratoni on modern C profiililla ja en ole siihen aivan tyytyväinen ollut koskaan, vaikka sillä viisi vuotta on menty jo. Nykyiseen on käynyt mielessä pelkkä kaulan päivityskin, jos ei muuta keksitä.

Jos venyttäis johonki n.1200€ niin käytettynä sais jo vaikka minkälaista. Siis näitä vintage -henkisiä stratoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)