Aihe: Kingston Wall -yhteisö
1 2 3 4 539 40 41 42 4372 73 74 75 76
Emeli
14.07.2014 14:41:14
Palékastro plays Kingston Wall heittää epävirallisesti virallisen pienen minirundin, Tavastialta kirjanjulkaisupippaloista tuttu poppoo esiintyy seuraavissa paikoissa:

16.7. Tampere, Jack The Rooster
18.7. Pori, Monttu
19.7. Helsinki, On The Rocks
25.7. Hämeenlinna, Suisto-klubi

Tulkaa paikanpäälle, peace, love and Kingston Wall!
"Nobody dies virgin - life fucks us all" -kurt cobain
UltimateGreedo
14.07.2014 21:39:42 (muokattu 14.07.2014 21:40:13)

Liityn kanssa Puustisen kirjoittaman kirjan kehujiin.

En ole koskaan ollut mikään ääretön Kingston Wall -diggari, vaikka täyspitkät hyllystä löytyvätkin.

Kirja on loistava. Wallista ei maalailla mitään kiiltokuvaa, vaan ne mahdolliset nurjatkin puolet otetaan esiin.

Ainoastaan seikkailut Ior Bockin luona Intiassa meinasin pikakelata, vaikka tärkeä osa saagaa onkin. Kirjan loppuun odotin mietteitä, miksi Walli teki niin kuin teki. Nyt kun mietin, niin lopetus oli erinomainen näinkin. Lukijan annettaan itse aprikoida asiaa. En ole pohtinut kirjan lopettamisen jälkeen oikein mitään muuta.
GrooverMan
19.07.2014 11:38:16
Emeli: Palékastro plays Kingston Wall heittää epävirallisesti virallisen pienen minirundin, Tavastialta kirjanjulkaisupippaloista tuttu poppoo esiintyy seuraavissa paikoissa:

16.7. Tampere, Jack The Rooster
18.7. Pori, Monttu
19.7. Helsinki, On The Rocks
25.7. Hämeenlinna, Suisto-klubi

Tulkaa paikanpäälle, peace, love and Kingston Wall!

Mihin aikaan tänään On The Rocksissa soitto soi?
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Emeli
19.07.2014 15:01:25
GrooverMan: Mihin aikaan tänään On The Rocksissa soitto soi?

Siinä on meitä ennen poppoo nimelt Salaiva joka alottelee siinä puol kymmene ja Palekastro alottelee arviolt joskus puol 11 aikoihin
"Nobody dies virgin - life fucks us all" -kurt cobain
Chimera
27.07.2014 21:22:02
Nyt on kirja luettu vihdoin ja viimein. (Olen hieman huono keskittymään lukemiseen.) Olipahan aika surullista luettavaa tuo, mitä viimeisen n. puolen vuoden aikana tapahtui. En tiennyt, että Walli menetti noinkin kovasti kiinnostuksen bänditoimintaan ja soittamiseen.

Aika töksähtäen vain loppui koko teos, mutta ehkei kirjoittaja Puustinen kokenut tarpeellisena heittää Wallin kuoleman jälkeisiä lähipiirin muisteloita, surua ja tuntemustensa kertaamista, vaikka sellaista ehkä odotinkin. Täyden kympin arvoinen kirja joka tapauksessa.

Vastaavanlaisen lopputuloksen pelossa, henkisesti hieman epävakaana ja vilkkaan mielikuvituksen omaavana ihmisenä, en uskaltaisi ihan hevin kokeilla edes kannabista - puhumattakaan mistään vähänkään vahvemmasta psykedeelisestä substanssista.

Rauha edelleen Wallin muistolle ja onneksi ainutlaatuinen musiikki elää ikuisesti.
"Whiskey in a Jaroooo", hoilasi James Hetfield 1,5 promillen humalatilassa Pietarsaaren jalkapallostadionilla.
nitehawk
04.08.2014 08:25:31
Jep, täältä liitytään samaan kehukerhoon.

Lepakon livetaltioinnit tuli kateltua youtubesta lukemisen jälkeen. Ainutlaatuista meininkiä ja kirjan arvoinen saaga. Toivottavasti DVD-projekti jatkuu ja joskus tulee kauppoihin, mielellään ennakkoontilaaminen onnistuisi myös. Ihan tuurista kiinni täällä napapiirin pohjoispuolella että ehtii saamaan käsiinsä jonkin harvinaisemman julkaisun.

- Tuomas
jukkajylli
04.08.2014 13:35:30
nitehawk: Jep, täältä liitytään samaan kehukerhoon.

Lepakon livetaltioinnit tuli kateltua youtubesta lukemisen jälkeen. Ainutlaatuista meininkiä ja kirjan arvoinen saaga. Toivottavasti DVD-projekti jatkuu ja joskus tulee kauppoihin, mielellään ennakkoontilaaminen onnistuisi myös. Ihan tuurista kiinni täällä napapiirin pohjoispuolella että ehtii saamaan käsiinsä jonkin harvinaisemman julkaisun.

- Tuomas

Mitäs sitä dvd:tä julkaisemaan, kun lepakot ja puolalanpuistokin on näköjään tuubissa. Sieltähän niitä voi käydä tsiigailemassa!. Hymiö.
And it's just a waste of time..
nitehawk
04.08.2014 14:24:33
Noh, kuitenkin se DVD-levyhyllyssä on aivan eri asia kuin linkki bookmarkseissa :) Kommenttiraidat, haastattelut ym. lisämateriaali myös olisi mainio lisämauste.

Hienosti muuten konkretisoitui valtaisa ero studio- ja livevetojen välillä ainakin "On my own"-kappaleessa.
shuffle
11.09.2014 18:43:10 (muokattu 11.09.2014 18:49:04)
Tuli kirja sitten lopulta luettua.
Kerrassaan hieno teos. Piti paahtaa putkeen läpi, muutaman tunnin nukuin välissä.
KW tuli nähtyä kahdesti, Joensuun Public Housessa muistaakseni talvella 92/93, ja Ilosaarirockissa -93. Public Housen keikka oli mahtava, vaikka itse mesta oli keikkamestaksi aika onneton. Olin silloin Joensuussa opiskelemassa.
Sellainen yhtymäkohta on tarinaan, että menin itse kolkuttelemaan Hesperian ovia muutamaa kuukautta Peteä myohemmin. Olin suunnilleen samassa kondiksessa.
Pääsin sisään. Hannu Lauerma oli siellä silloin lääkärinä, mulla on Hannun allekirjoittama epikriisi muistona. Hannu olisi ehkä ollut Petelle avuksi, kun on sen jälkeen kirjoittanut kirjan paholaisesta/pahuudesta.
Kie Von Hertzenin osuus tarinassa hieman yllätti. Kietä kun on aina kelannut lähinnä sinä Donkkarien kitaristina. Nyt kuulen Kien soiton toisella tavalla, kuulen sen mistä se hieman psykedelinen tyyli on ainakin osittain tullut.
Töölön kirkolla on osuutensa Suomen rockhistoriassa. Uudessa Michael Monroesta kertovassa kirjassa muistaakseni luki, että Hanoi treenasi 70-luvun lopussa Töölön kirkon kellarissa. Muistaakseni luki vielä niin, että Makkonen&McCoy&Nasse tapasivat siellä ensi kerran.
Hieno kirja ja hieno bändi.
jukkajylli
14.09.2014 20:58:32
Public House! Mä mietin yks päivä sen keikkapaikan nimeä. Jostain syystä jäi mieleen, että tarjosivat padallisen lihasoppaa..
HalfaSole
21.09.2014 00:24:52 (muokattu 21.09.2014 00:47:40)
Ensimmäinen palstakirjoitukseni. Koskaan.

Seuraavaan oivallukseen päädyin nuorena miehenä, pohtiessani intensiivisesti muutamana iltana 3:n albumin sisältöä suhteessa tekijänsä, vähintäänkin ulkopuolelta katsoen, äkilliseen ja yllättävään kuolemaan. Olen käytännössä varma siitä, että en ole ensimmäinen laatuaan joka seuraavan arvoituksen(?) on tekijänsä antamien vihjeiden nojalla purkanut. En vain ole koskaan havainnut kenenkään missään asiayhteydessä tähän kysymykseen viitanneen. Pidemmittä puheitta.

3:n levyn kansivihko. Viimeinen sivu, siten myöskin viimeinen tilaisuus viestiä (mikäli otamme huomioon Wallin haastattelun jossa hän mainitsee "ympyrän sulkeutuneen" kolmannen levyn valmistumisen myötä).

"One=Van(er)* ...or what do you think?"

No tätä mieltä minä olen.
Bror Svedlin kirjoittaa teoksensa Bockin Perheen Saaga sivulla 6 seuraavasti:

"Pakanaperheissä on seurattu lukuja. Esimerkiksi vuosi 1946 oli VAANEREITTEN vuosi. Luku saatiin niin, että laskettiin yhteen kaksi viimeistä numeroa: neljä ynnä kuusi tekee kymmenen. Vaanereitten luku on kymmenen ja...Aasereitten luku on kaksitoista"

Eli, vaanereitten luku on kymmenen(10) ja Aasereitten luku on kaksitoista(12).

Mihin Walli asteriskilla mahdollisesti viittaa? Tarkastellaan sanoituksia kappaleeseen For all Mankind:

"One* day we will say goodbye
to all of them who live the time"

Eräänä päivänä = One day (?)

Vaanerien päivänä = Va:n day (...?)

Bockin vaikutus levyyn on ollut saatavilla olevien tietojen nojalla mitä ilmeisin. Saagan mukaan Vaanereitten luku pätee vuosilukuihin, miksi ei siis myös päivämääriin. Tehdään ajatusleikinomainen johtopäätös soveltamalla yllä mainittua lukukäsitystä:

Vaanereitten luku oli 10
Vuosi 1946 oli Vaanereitten vuosi --> 4+6=10
Petri Wallin kuolinpäivä oli 28.6 --> 2+8=10
Petri Walli kuoli Vaanereitten päivänä

"Or what do you think...?" selvästi kehottaa pohdintaan. Yksi tulkinta on siis se, että tämä oli hänen tarkoituksellinen viestinsä, siinä tilanteessa ja sinä ajankohtana. Petri Wallin Saaga-teoksessa kerrotaan Wallin ratkaisun olleen äkkipikainen ja impulsiivinen. Puustisen teoksen mukaan Walli myös jätti Bockin vaikutuksen taakseen kolmannen levyn valmistumisen jälkeen. Luvut viittaavat vastakkaiseen, tavalla tai toisella.

Tarkoitusperäni asian esittämiseen kirjallisessa muodossa ovat vilpittömät: pohjaton, auttamaton uteliaisuus ja mielenkiinto mitä monilukuisimpia ilmiöitä kohtaan. Hartain toiveeni on, etten aiheuta minkäänlaatuista mielipahaa yhdellekään Wallin tunteneelle henkilölle. Erään tämän johtopäätöksen kannalta ratkaisevan kohdan jätän sisällyttämättä. Siinä hienotunteisuuteni voittaa nälkäni. Joka tapauksessa:

"The moving finger writes; and, having writ,
Moves on: nor all thy Piety nor Wit,
Shall lure it back to cancel half a Line,
Nor all thy Tears wash out a Word of it."
ganesha
21.09.2014 21:47:39
melko kaukaa haettua; kuinkahan monesta päivämäärästä sais summattua saman? veikkaan että aika monesta. todellisia motiiveja ihmisten lopullisille ratkaisuille voi vain arvailla, mut useinhan ne on niitä samoja: päihteiden käyttö ja sen seurauksena erilaiset mielenterveysongelmat, talousvaikeudet, ihmissuhdekiemurat. Nämä kun kaikki sulloo samaan koriin niin avot.
HalfaSole
22.09.2014 09:12:11 (muokattu 22.09.2014 09:15:15)
Tämähän on Ganesha selviö, viittasin vain siihen että Walli on sen hetkisessä tilassaan
voinut jättää tämän viestin, levyn muun "kryptisen" aineiston myös puhuesa tällaisen tulkintavan puolesta. Tietystii kyseessä voi olla puhdas sattuma, mutta levyn kutoutuminen Bockin saagan ympärille ei tästä
johtopäätöksestä ainakaan villiä tee missään tapauksessa.

Asteriski ainoastaan yhden sanan yhteydessä ja sanojen "one" ja "van" äänneasujen rinnastaminen: mikähän funktio tällä sinun mielestäsi sitten voisi olla? koristeena?
Tympee Huttunen
22.09.2014 09:50:55
HalfaSole:
Asteriski ainoastaan yhden sanan yhteydessä ja sanojen "one" ja "van" äänneasujen rinnastaminen: mikähän funktio tällä sinun mielestäsi sitten voisi olla? koristeena?

Koko juttuhan perustuu äänneasuihin ja niillä leikittelyyn. "one" ja "van" voi ihan hyvin liittyä toisiinsa, mutta tosiaan toi numero 10-viittaus löytyy etsimällä vähän kaikkialta. Jos mietitään vaikka pelkästään tuota kesäkuuta (6):

10.päivä
19.päivä
28.päivä

Vähän soveltaen, samalla tavalla kuin vaanereiden vuosi päiväksi :
4.6
13.6
22.6

Jos tuon kaveriksi aletaan etsimään viittauksia numeroon 12, niin niitä löytyy samalla mitalla. Veikkaan, että kyseessä ei ole edes sattuma, vaan numerologialle tyypillinen todennäköisyys.
HalfaSole
22.09.2014 13:14:08 (muokattu 22.09.2014 13:34:48)
Lastinen: Koko juttuhan perustuu äänneasuihin ja niillä leikittelyyn. "one" ja "van" voi ihan hyvin liittyä toisiinsa, mutta tosiaan toi numero 10-viittaus löytyy etsimällä vähän kaikkialta. Jos mietitään vaikka pelkästään tuota kesäkuuta (6):

10.päivä
19.päivä
28.päivä

Vähän soveltaen, samalla tavalla kuin vaanereiden vuosi päiväksi :
4.6
13.6
22.6

Jos tuon kaveriksi aletaan etsimään viittauksia numeroon 12, niin niitä löytyy samalla mitalla. Veikkaan, että kyseessä ei ole edes sattuma, vaan numerologialle tyypillinen todennäköisyys.

Ilman muuta, juurikin näin. Minä en Wallin tarkoitusperistä tiedä mitään, enkä myöskään väitä että olen päätelmässäni oikeassa, mutta:

Walli kysyy suoraan viimeisellä sivulla onko One = Van(er) ja täydentää tätä kysymystä asteriskilla. Asteriski löytyy kappaleesta For all Mankind nimenomaan kohdasta "One day...". Jos One = Van(er), tuo mainittu kohta voidaan lukea sekä
One day, että Van(er)day, eikö? Vanday we will say goodbye, to all of them who live the time. Vaanerien päivänä sanomme hyvästit. Jos ei näin, niin johonkin tämä asteriski kuitenkin viittaa. Asteriski löytyy vain sanan "one" perästä ja kansilehden viimeiseltä sivulta jossa kuulijalta kysytään mitä mieltä olet. Mitä muita vaihtoehtoja on? Numeroita voi pyöritellä loputtomiin se joka haluaa, mutta selittäkää miksi tämä asteriski on mainittuun sananyhteyteen liitetty.

Asia mietitytti minua yli kymmenen vuotta takaperin, eikä sillä ole merkitystä olenko
osunut oikeaan vai en. Tehkää päätelmälläni niinkuin parhaaksi katsotte.
HalfaSole
22.09.2014 13:17:08 (muokattu 22.09.2014 13:18:06)
HalfaSole: Ilman muuta, juurikin näin. Minä en Wallin tarkoitusperistä tiedä mitään, enkä myöskään
väitä että olen päätelmässäni oikeassa, mutta:

Walli kysyy suoraan viimeisellä sivulla onko One = Van(er) ja täydentää tätä kysymystä asteriskilla. Asteriski löytyy kappaleesta For all Mankind nimenomaan kohdasta "One day...". Jos One = Van(er), tuo mainittu kohta voidaan lukea sekä
One day, että Van(er)day, eikö? Vanday we will say goodbye, to all of them who live the time. Vaanerien päivänä sanomme hyvästit.

Asia mietitytti minua yli kymmenen vuotta takaperin, eikä sillä ole merkitystä olenko
osunut oikeaan vai en. Lisänä mainitsen että Walli kuolintapa viittaa MAHDOLLISESTI myös Bockin saagaan. Vanhukset nimittäin menivät temppeliin (kirkko) ja kuolivat kaatumalla (putoaminen).
jukkajylli
22.09.2014 22:10:10
Kyl vaneri aina lastulevyn voittaa..
Jukka Häikiö
22.09.2014 23:13:11

jukkajylli: Kyl vaneri aina lastulevyn voittaa..

Joo, lastulevy pitäs kieltää laissa, ainakin kitarakaapeissa ja MDF, vaneria sen olla pitää, UGH!
...juujuu, ihan mihin lappuun vaan....
jukkajylli
22.09.2014 23:39:43
Jukka Häikiö: Joo, lastulevy pitäs kieltää laissa, ainakin kitarakaapeissa ja MDF, vaneria sen olla pitää, UGH!

Joo. Meilki on noi keittiön kaapit ihan paskana. Kauhee remppa pitäis tehä. Se lastulevy ku kastuu, kato, niin se on niinku siinä..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)