Aihe: Fender Stratocaster
1 2 3 4 5 6 7 8 9139 140 141 142 143
Ziggy Bubba
30.07.2014 20:30:36

LaMotta: No se otsikko nyt vaan oli sellainen aivopieru. Oikeastaan syy tähän oli se, että kun noille kaiken maailman Stratocasterhilavitkutinkysymyksille ilmaantui melkein joka päivä uusi ketju.

Musta otsikko on vähintäänkin hyvä.

Jostain syystä esim. Tokain japsi-stratot ei aiheuta samaa vertailua/tappelua kuin Gibson-aiheisissa ketjuissa Love Rockit. Hyvä niin.
Mun kamademot Youtubessa: ZE BUBBA's page
LaMotta
30.07.2014 20:32:44

mopar: En kyllä tarkoittanu noita mun juttuja sulle henk.koht. vaan höpöttelin ihan yleisesti.

Niin sen ymmärsin jo alunperin. Nou hätä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
mopar
30.07.2014 20:53:19

Jeps. Eiköhän jatketa stratoista. Mulla itellä on pari Squieria, yks mexiko fenkku ja nashin relikki. Kaikki siis stratoja. :)
mopar
30.07.2014 21:52:27

Void: Täältä löytyy Eric Johnson signature, sunburst vm. 2005. Huikea peli, erityisesti mikeistä ja kaulasta tykkään paljon. Eikä ohuesti lakatussa ja hienosti viistetyssä bodyssakaam vikaa ole. Kaikin puolin kympin kitara siis. Mitä nyt laukusta on molemmat lukot hajonneet :(

Kolme näitäkin on talossa käynyt. Kaikki hyviä mutta tää viimeisin tietysti paras , köh ;)

EJ stratot muakin kiinnosti ennen kuin Nashin ostin. Ja vieläkin vähän kiinnostaa. EJ:ssä on speksit kohillaan. Ohuet nitrolakat ja vintage -tyyli raudat. Ainoa miinus on se että mulle pitää olla otelauta ruusupuuta ja niissä Johnsoneissa on ne bindaukset kaulassa ja se ei mulle käy.
Laulava Kylätohtori
30.07.2014 22:36:51
Eikös se EJ stratossa ole 12" radius. On suorastaan kerettiläistä kutsua sellaista mutanttia stratoksi... ;)
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Ziggy Bubba
30.07.2014 22:39:47 (muokattu 30.07.2014 22:47:07)

Aika vähän on ollut Strato-soundia täällä, korjataas puutetta. Tässä oma Standard suht perinteisen germanium-fuzzin edessä:
https://dl.dropboxusercontent.com/u … set/Neo%20Floyd%20Strat%20Tones.m4a

MI Audion Neo Fuzz hoitaa siis murinat alkuun.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
mopar
30.07.2014 22:42:01

Laulava Kylätohtori: Eikös se EJ stratossa ole 12" radius. On suorastaan kerettiläistä kutsua sellaista mutanttia stratoksi... ;)

Kyllä se mulle menis.

Mut kahden ruuvin talla stratoissa...se se ois mulle pyhäinhäväistys. :P
Jii-Gee
30.07.2014 23:13:54

LaMotta:
Jokainen Gibson-topiikki myös käy jossain vaiheessa läpi Tokai vs Gibson kinan, joten miksei niin voi tehdä tässäkin ketjussa Fenderin suhteen.

Ziggy Bubba:
Jostain syystä esim. Tokain japsi-stratot ei aiheuta samaa vertailua/tappelua kuin Gibson-aiheisissa ketjuissa Love Rockit. Hyvä niin.

Hyvin viihtyvät keskenään Fenkku ja Toksu, ja molemmat pääsee keikoillekin.. tosin ei kyl samaan aikaan vaan vuorollaan.

https://dl.dropboxusercontent.com/u … 2478/blondie62%20%26%20goldie64.jpg
Ziggy Bubba
30.07.2014 23:35:58

Jii-Gee: Hyvin viihtyvät keskenään Fenkku ja Toksu, ja molemmat pääsee keikoillekin.. tosin ei kyl samaan aikaan vaan vuorollaan.

https://dl.dropboxusercontent.com/u … 2478/blondie62%20%26%20goldie64.jpg

Jopas on nätit pelit, etenkin toi valkonen laittaa veden kielelle.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Yallup
31.07.2014 07:54:42
mopar: Kyllä se mulle menis.

Sanokaas te tietäväiset, miksi Straton tallassa on joko kuusi tai kaksi ruuvia. Onko kahdesta ruuvista se etu, että meni 4 ruuvia vähemmän. Tosin se maksoi silti enemmän ;-)
"Tosta se taitaa lähteä.."
2randpo
31.07.2014 08:48:59

Laulava Kylätohtori: Eikös se EJ stratossa ole 12" radius. On suorastaan kerettiläistä kutsua sellaista mutanttia stratoksi... ;)

Näin se kyllä on. Sama juttu jos on semmonen ohut vaahterakaula stratossa, soundi ja soitettavuus heti ihan persiöstä.
Insanely happy
Laulava Kylätohtori
31.07.2014 11:45:40
Kuinkahan paljon potikat/tonekonkat/piuhat ym. vaikuttavat soundiin, jos puhutaan alle tonnin keskihintaisista kitaroista ja vaihtaa osat samanlaisiin, mutta huippulaadukkaisiin?

Onko kukaan vaihtanut Japanin Tokaihin tai Fenderiin sähköjä? Kokemuksia, miten soundi muuttui, vai muuttuiko se?
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
Sarko
31.07.2014 11:50:52
Siirretty toisesta topicista:

Laulava Kylätohtori: Kuinkahan paljon potikat/tonekonkat/piuhat ym. vaikuttavat soundiin, jos puhutaan alle tonnin keskihintaisista kitaroista?

Onko kukaan vaihtanut Japanin Tokaihin tai Fenderiin sähköjä? Kokemuksia, miten soundi muuttui, vai muuttuiko se?

e. tarkoitan siis, että vaihtaa osat samanlaisiin, mutta huippulaadukkaisiin...

Kuulopuheiden ja yhden oman kokemuksen mukaan Japanin peleissä voi olla aika ryöttäiset sähköt, vaikka itse kitarat ovat huippuluokkaa. Kyllähän jotkin CTS-potikat parantavat toimintavarmuutta ja vähentävät häiriöalttiutta, ehkäpä muuttavat soundia "avoimemmaksi". Taannoisesta Danelectrosta en soundissa huomannut eroa, vaikka kiinalaiset potikat vaihtuivat vastaaviin CTS-potikoihin. Enemmän luulisin "kuultuun" soundiin vaikuttavan potikoiden ohmi-määrät.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
hollstro
31.07.2014 11:59:31

mopar: Kyllä se mulle menis.

Vintagehörhönä olen samaa mieltä, mutta olen soittanut muutamalla erinomaisella (CS) Stratolla joissa on toi modernimpi talla perinteisillä tallapaloila. Hyvin ne soi, ja hyvin piti vireenkin kammetessa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Stalkah
31.07.2014 12:05:40

Ziggy Bubba: Aika vähän on ollut Strato-soundia täällä, korjataas puutetta. Tässä oma Standard suht perinteisen germanium-fuzzin edessä:
https://dl.dropboxusercontent.com/u … set/Neo%20Floyd%20Strat%20Tones.m4a

MI Audion Neo Fuzz hoitaa siis murinat alkuun.

Mukava piristys kyllä. Maukkaita soundeja ja hyvää soittoa on aina ilo kuunnella :)
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
petrip
31.07.2014 12:06:04
Sarko: Taannoisesta Danelectrosta en soundissa huomannut eroa, vaikka kiinalaiset potikat vaihtuivat vastaaviin CTS-potikoihin. Enemmän luulisin "kuultuun" soundiin vaikuttavan potikoiden ohmi-määrät.

Jos komponentin sähköinen arvo on sama, täytyy olla melkoinen "kultakorva" jos kuulee eroja. Ja taas kerran: jos vaikka kuulet eroja, kumpi on parempi. Halvempi vai kalliimpi?
Vilpur1
31.07.2014 13:02:00
petrip: Jos komponentin sähköinen arvo on sama, täytyy olla melkoinen "kultakorva" jos kuulee eroja. Ja taas kerran: jos vaikka kuulet eroja, kumpi on parempi. Halvempi vai kalliimpi?

Näinhän se taitaa olla. Konkan arvoa tai kytkentää muuttamalla saakin sitten tälläisen puukorvakin huomaamaan eron soundissa.
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Jii-Gee
31.07.2014 14:36:28

Laulava Kylätohtori: Onko kukaan vaihtanut Japanin Tokaihin tai Fenderiin sähköjä? Kokemuksia, miten soundi muuttui, vai muuttuiko se?

Fenkussa vaihdettu kaikki sähköt, Tokaissa kaikki alkuperäistä poislukien tallmmikki.
Ei mainittavia & merkittäviä eroja, ainakaan silloin ku se kaikki muu huuto-mäiske-räminä on läsnä.
73nd3r
31.07.2014 14:58:18
Yallup: Sanokaas, miksi Straton tallassa on joko kuusi tai kaksi ruuvia.
Kahden ruuvin tremolo toimii. Kuuden ruuvin vintagetremoloa saa jatkuvasti olla ränkkäämässä.
:-D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)