Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5406 407 408 409 410497 498 499 500 501
Jucciz
29.07.2014 01:34:50 (muokattu 29.07.2014 01:35:22)
Sarko: Lainaan itseäni vähän. Lainauksessa mainittu setti kotiutui treenikämpille, miltei parin päivän maakuntamatkailun jälkimainingeissa. Bandmaster kuulostaa juuri siltä, miltä sen ajattelinkin kuulostavan: täydelliseltä blackface-herkulta. Vibrato-efekti on herkullinen ja syvä, puhdasta headroomia löytyy vaikka naapureille lainata. Normal-kanava kasvattaa hampaat volume-potikan ollessa seiskan-kasin kieppeillä, rouheuden ollessa hyvinkin "retroa" ja purevaa. Rakastan ja nautin.

Otapa joskus mukaan ja ajellaan rinnakkain tuon Blonde 6G7-A:n kanssa!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Sarko
29.07.2014 12:21:59
Jucciz: Otapa joskus mukaan ja ajellaan rinnakkain tuon Blonde 6G7-A:n kanssa!

Tällaisen voisi järjestää seuraavan kerran kun Tampereelle eksyy auton ja kamojen kans!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
elon arska
29.07.2014 12:36:48
Oon ostanu tässä lähiaikoina vahvistimen ja kitaran.
Haista jätkä vittu ja mee veivaa Volgaas.
iec
29.07.2014 13:35:10

PRS SE EG h-s-s -mikityksellä tuli taloon. Mahtava kitara ja paras soittotatsi mitä mulla on kitaroissa koskaan ollut. Kiitokset jäsen ammonra :lle. Hyvin on kitara säädetty ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.

Kitara on hyvä kompromissi LP:n ja Straton väliltä. Kannattaa muidenkin pistää korvan taakse jos tarvitsee tuhtikaulaisen ja hyväsoittoisen kamppeen Stratoa lyhemmällä skaalalla.

Tässä kuva vastaavanlaisesta kitarasta: http://www.harmonycentral.com/forum/forum/guitar/acapella-41/1123346-

-iec
Ja niin päin pois...
JaaGeRMaisTeR
29.07.2014 17:27:17
iec: PRS SE EG h-s-s -mikityksellä tuli taloon. Mahtava kitara ja paras soittotatsi mitä mulla on kitaroissa koskaan ollut. Kiitokset jäsen ammonra :lle. Hyvin on kitara säädetty ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.

Kitara on hyvä kompromissi LP:n ja Straton väliltä. Kannattaa muidenkin pistää korvan taakse jos tarvitsee tuhtikaulaisen ja hyväsoittoisen kamppeen Stratoa lyhemmällä skaalalla.

Tässä kuva vastaavanlaisesta kitarasta: http://www.harmonycentral.com/forum/forum/guitar/acapella-41/1123346-

-iec

Naureskelinkin tuota ilmoitusta myyjälle aiemmin. Minttu yksilö ilman käytönjälkiä ja haussa oli lie kuin kauan. Sitten myyntiin :D
iec
29.07.2014 20:58:15

JaaGeRMaisTeR: Naureskelinkin tuota ilmoitusta myyjälle aiemmin. Minttu yksilö ilman käytönjälkiä ja haussa oli lie kuin kauan. Sitten myyntiin :D

Pääasia että minä sain hemmetin hyvän kitaran ja myyjä sai mielestään hyvän hinnan ja minä maksoin mielestäni edullisen hinnan: Kaikki tyytyväisiä :D . On kyllä aivan mahtava kitara ja tuntuu että juuri tällaista olen etsinyt. Ja palasin muuten soittimen värissä juurilleni, eli ensimmäinen omilla rahoilla ostamani instrumentti oli Elvis-merkkinen basso, joka oli myös valkoinen. (Se Elvis meni kaupaksi ilmeisesti jollekin Elvis-keräilijälle tai sitten rekvisiitaksi Elvis-aiheiseen teatteriesitykseen...)

En mene vannomaan, mutta aavistelen, että tämä yksilö pysyy mulla pitkään (ja USAn McCarty-versiot on niin tuhottoman kalliita mun taloudelle, että ei tule varmaan ostettua pitkään aikaan niin kallista soitinta). Mun Epiphone LP:ssä on liian ohut kaula (60s slim) ja Joppejoon puista tehdyssä Stratossa on sopivan paksu kaula, mutta liian pitkä skaala + ei ole humpparia tallassa. Tässä Pärssisessä on sopivan paksu kaula, sopiva skaala, humppari tallassa ja kielet ei rämise vaikka ovat melko matalalle säädetty.

-iec
Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
30.07.2014 09:04:45
Lollarin Dirty Blackface -setti Japanin Fenderiin. Ei niinkään siksi, että alkuperäiset olisivat huonot, vaan ihan puhtaasti mielenkiinnosta ja kokeilumielellä. Sen verran näitä Lollareita hehkutettu, että pakkohan se oli testata...

Ja kyllä vaan ovat loistavat mikit. Alkuperäisiin verrattuna ehkä vähän puhtaampi ja selkeämpi ääni. Soundillinen parannus ei mielestäni ollut mikään huikea. Särösoundi parani enemmän kuin puhtaat. Yritin jotain nauhoitellakin, lähinnä omaan käyttöön, mutta pitää nyt katsoa, jos sieltä jotain julkaisukelpoista löytyisi. Tai onnistuiko koko nauhoitus ollenkaan...
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
tender.insanity
30.07.2014 09:11:04
Hyvin palvellut Boss GT-8 lähti vaihtoon vähän aikaa sitten ja tilalle tuli Rocktron Intellifex.
Antti K
30.07.2014 10:37:50
Marshall JTM-1-nuppi tuli hommattua. Aika kovaääninen peli tehoisekseen...

--
Antti
arppah8
30.07.2014 12:13:11

Mooer Shimverb tuli ostettua pikatestin jälkeen. Mainio hinta/hupisuhde.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
käsi
30.07.2014 13:39:06

taurus merkiltä tuli hommattua tuollainen 2x12 kaappi. olin jo jonkin aikaa etsinyt korvaajaa framuksen 2x12 kaapille. Tämä tuli eteen vähän niinkuin tilauksesta. Olin sitä aiemmin testannut ja pitänyt siitä. Alennus oli kova koska oli menossa tyhjennysmyynti että saa uutta rompetta tilalle. Niin eipä tarvinnut miettiä hetkeäkään. Ja mukaan otin ison läjän suosikkikieliä, eli Italian quality strings merkkisiä. Niitä ei oikein saa mistään niin piti varastoon ottaa kerralla iso läjä
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Jucciz
30.07.2014 16:08:04
Vähän lisää Alnicoa taloon:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/alnikoo.jpg

- Jensen P12Q vuosimallia '59
- Rola 12KM23 -pari vuosimallia '60

P12Q on toki vanha tuttu (toimii upeasti esim. Fenderien perässä - monien ykkösvalinta vaikkapa Deluxeen, mutta myös muihin). Rola sen sijaan oli kokonaan uusi tuttavuus, ja pikatestin perusteella aivan älyttömän hyväsoundinen kaiutin. Paljon samaa henkeä vanhojen Jensenien kanssa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
arppah8
30.07.2014 19:06:48

Ziggy Bubba: Vois käydä huvikseen testimässä koko sarjan, jos sieltä vaikka löytyis itelle käyttistä soundia. Pieni koko on vaan niin hyvä homma.

Ovathan noi mainioita laitoksia, etenkin hintaansa nähden. Virekikkailulootat (PitchBox ja oktaaveri) ovat paskoja mutta muuten oikein käyttistä kamaa.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Alex_K
30.07.2014 19:08:46
iec: PRS SE EG h-s-s -mikityksellä tuli taloon. Mahtava kitara ja paras soittotatsi mitä mulla on kitaroissa koskaan ollut. Kiitokset jäsen ammonra :lle. Hyvin on kitara säädetty ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.

-iec

Itse soittelin joskus vuosia sitten PRS:llä jossa oli scallopedtu otelauta. Perkeleen kevyt tatsi ja tosi mukava soittaa. Kysyin hintaa sille, olisin voinut ostaa pois. 25000mk. Jätin ostamatta. :D
"osaan soittaa onen intron"
mopar
30.07.2014 22:12:53

Laulava Kylätohtori: Lollarin Dirty Blackface -setti Japanin Fenderiin. Ei niinkään siksi, että alkuperäiset olisivat huonot, vaan ihan puhtaasti mielenkiinnosta ja kokeilumielellä. Sen verran näitä Lollareita hehkutettu, että pakkohan se oli testata...

Ja kyllä vaan ovat loistavat mikit. Alkuperäisiin verrattuna ehkä vähän puhtaampi ja selkeämpi ääni. Soundillinen parannus ei mielestäni ollut mikään huikea. Särösoundi parani enemmän kuin puhtaat. Yritin jotain nauhoitellakin, lähinnä omaan käyttöön, mutta pitää nyt katsoa, jos sieltä jotain julkaisukelpoista löytyisi. Tai onnistuiko koko nauhoitus ollenkaan...

Selkeäsaundiset on. Mulla kylläkin Dirty Blonde -setti. Edellisiin kitaroihin / mikkeihin verrattuna todela erottelevat mikit.
Laulava Kylätohtori
30.07.2014 22:40:50 (muokattu 30.07.2014 22:44:17)
mopar: Selkeäsaundiset on. Mulla kylläkin Dirty Blonde -setti. Edellisiin kitaroihin / mikkeihin verrattuna todela erottelevat mikit.

Jep. Soittelin tänään lisää ja soundi ON selkeä, erotteleva ja puhdas. Mutta mielestäni ei kuitenkaan liian kliininen tai mitään. Loistavat ovat, huh sentään...

Jos olisin lapseton kerrostalossa asuva työtön poikamies, niin olisin jo huomenna kolkuttamassa ovesi takana, mutta nyt on aika sen verran kortilla, että ei taida aika riittää. Olisi vain ollut todella mielenkiintoista testata rinnan tuota omaa BF-settiä ja sinun Blondea.

Tosin nettijuttujen perusteella Blonde on ohuempi, kirkkaampi, twängikkäämpi ja niistä löytyy enemmän quackia, joten luulen, että tuo BF on paras Lollarin setti minulle. Jep, nettijuttujen - ja vieläpä Ameriikan sivustoilta...

e. himppu sentään. Kyllä AVRIn soinnissa on jotain tiettyä avoimuutta ja ilmavuutta, joka tuntisi puuttuvan Tokaista ja japsiäffästä. Siis toisaalta pidän Tokain soundista enemmän, mutta joku pieni vivahde siitä puuttuu, joka AVRIssa on. Tuleekohan se puista, tallasta vai lakkauksesta? Voisiko se olla AVRIn ohuempi lakka joka sen tekee, vaikkei Tokaissakaan mitään hirmukerrosta lakkaa ole...
Sarko
30.07.2014 23:31:25
Laulava Kylätohtori:

e. himppu sentään. Kyllä AVRIn soinnissa on jotain tiettyä avoimuutta ja ilmavuutta, joka tuntisi puuttuvan Tokaista ja japsiäffästä. Siis toisaalta pidän Tokain soundista enemmän, mutta joku pieni vivahde siitä puuttuu, joka AVRIssa on. Tuleekohan se puista, tallasta vai lakkauksesta? Voisiko se olla AVRIn ohuempi lakka joka sen tekee, vaikkei Tokaissakaan mitään hirmukerrosta lakkaa ole...

Oiskohan niin että AVRIt ja kaikki muutkin kitarat ovat osiensa summia: lakat, kielet, talla, puut, sähköt... Tästä summasta sitten tietyn kitaran soundi muodostuu. Äkkiseltään voisin kuvitella puiden ja tallan vaikuttavan soundiin lakkaa enemmän. Esim. ennen tota mun nykyistä AVRI Teleä edeltänyt Baja Tele oli muistikuvieni mukaan "kirkkaampi" ja hyökkäävämpi soundiltaan, tosin käytin tuolloin vahvistimena Vox AC15CC1:stä, josta ei tosiaan keski- eikä ylätaajuuksia puuttunut. AVRI on soundiltaan tasapainoisempi ja "jyhkeämpi".
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Mr. Speed
31.07.2014 08:13:09
Laulava Kylätohtori: Jep. Soittelin tänään lisää ja soundi ON selkeä, erotteleva ja puhdas. Mutta mielestäni ei kuitenkaan liian kliininen tai mitään. Loistavat ovat, huh sentään...

Jos olisin lapseton kerrostalossa asuva työtön poikamies, niin olisin jo huomenna kolkuttamassa ovesi takana, mutta nyt on aika sen verran kortilla, että ei taida aika riittää. Olisi vain ollut todella mielenkiintoista testata rinnan tuota omaa BF-settiä ja sinun Blondea.

Tosin nettijuttujen perusteella Blonde on ohuempi, kirkkaampi, twängikkäämpi ja niistä löytyy enemmän quackia, joten luulen, että tuo BF on paras Lollarin setti minulle. Jep, nettijuttujen - ja vieläpä Ameriikan sivustoilta...

Kitarat on tosiaan osiensa summia, mutta AVRI-sarjalaisissa taitaapi olla ainakin nitrolakat ja paksummat kaulat. Jos noin niinkun rakenteellisia eroja katsotaan.
http://www.sieni.us/?id=38
Laulava Kylätohtori
31.07.2014 08:51:25
Sarko: Oiskohan niin että AVRIt ja kaikki muutkin kitarat ovat osiensa summia: lakat, kielet, talla, puut, sähköt... Tästä summasta sitten tietyn kitaran soundi muodostuu. Äkkiseltään voisin kuvitella puiden ja tallan vaikuttavan soundiin lakkaa enemmän. Esim. ennen tota mun nykyistä AVRI Teleä edeltänyt Baja Tele oli muistikuvieni mukaan "kirkkaampi" ja hyökkäävämpi soundiltaan, tosin käytin tuolloin vahvistimena Vox AC15CC1:stä, josta ei tosiaan keski- eikä ylätaajuuksia puuttunut. AVRI on soundiltaan tasapainoisempi ja "jyhkeämpi".

Mr. Speed: Kitarat on tosiaan osiensa summia, mutta AVRI-sarjalaisissa taitaapi olla ainakin nitrolakat ja paksummat kaulat. Jos noin niinkun rakenteellisia eroja katsotaan.

Jep, osiensa summiahan ne, joten sinänsä lienee aika vaikea erotella, mikä soundissa johtuu mistäkin. Ja tuo tasapainoinen ja jyhkeä kuvastaa kyllä hyvin AVRIa. Mutta kun AVRIssa on nitrolakka (ainakin pinnassa, jotkut väittävät, että olisi poly nitron alla) ja Tokaissa paksumpi polylakka, niin minusta tuo ero vaikuttaa juuri sellaiselta, mitä ovat väittäneet lakasta aiheutuvan.

Kaulat ovat profiililtaan, paksuudeltaan, radiukseltaan ja nauhoiltaan identtiset. Tämä on siis tavallinen AVRI vintage correctilla '62 kaulalla, Hot Rodissa on sitten paksumpi. Tosin talla on eri ja oletettavasti AVRIssa parempi. Ehkä sekin voi vaikuttaa tuolla tavalla. Tokaissa tosin on saarnirunko, mutta minusta siinä on kyllä hyvät puut. Soundi ja sustain kohdallaan, todella kevyt ja resonoi voimakkaasti. Tosin en ole CS Fenkkuja tms. omistanut, niin voi olla, että kuvittelen paremmaksi, mitä oikeasti on.

Mutta jostain syystä pidän Tokaista enemmän sähköillä soitettaessa, vaikka AVRIn "selkeyttä" (tai avoimuutta tai miksi sitä nyt kutsuisi) siihen kaipaankin. Tosin erot ovat todella pienet, eikä niillä ole mitään käytännönmerkitystä.

Jos nyt vertauksia pitää taas hakea, niin AVRI on nainen, jolla on mahtava kroppa, mutta luonteet eivät kohtaa. Tokai on taas nainen vähän huonommalla perseellä, mutta luonne on 'match made in heaven'...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)