Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halpa Tele-tyypinen kitara; Harley Benton TE-80 NT?
1 2 3 4 5
iPadGuitarist
26.07.2014 08:53:31 (muokattu 26.07.2014 09:05:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla en löytänyt tästä kitarasta mitään.
En ole aiemmin harkinnutkaan HB kitaroita, mutta joidenkin foorumien mukaan Squier Telecaster Affinity:ssa on todella kapea kaula ja isokätisemmällä otteiden kanssa on vaikeuksia. Jotkut ovat jopa myyneet samantien uuden muuten hyvän kitaran pois. Tietysti pitäisi mennä kokeilemaan jonnekin ja ehkä sen teen, mutta tuo Harley Benton TE-80 NT Deluxe http://www.thomann.de/fi/harley_benton_te80_nt_deluxe_series.htm alkoi kiinnostamaan - onko kokemuksia? Kaula on leveämpi ja "Hardrock Canadian C-Shape Maple Neck" - onko tuo kaula verrattavissa Fenderin C-kaulaan? Tykkään paksuista kauloista eli se olisi plussaa. Löytyykö tästä minkäänlaisia Tele-soundeja?
 
Entä onko kokemuksia HB TE-52:sta? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbt1952.htm
 
Muita ehdotuksia teleksi satunnaiseen kotisoitteluun hintaluokassa < 200€?
 
Tappajabanaani
26.07.2014 09:42:11 (muokattu 26.07.2014 09:44:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri tuota mallia en ole koskaan kokeillut, mutta vastoin yleistä mielipidettä kaikki testaamani Bentonit ovat olleet ihan soittokelpoisia. Hyvistä halpiksista kokemusta mulla on Jack and Dannyn kitaroista, joita myy ainakin Musicstore.de.
 
http://www.musicstore.de/is-bin/INT … nufacturerName%3DJack%2Band%2BDanny
 
Noissa huntin ritsoissa kyllä laatu voi heitellä melkoisesti, mutta itselläni ei vielä ole ihan kelvottomia yksilöitä sattunut vaikka sokkona olisi tilattukin.
 
teknomies
26.07.2014 13:03:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan että on ihan hyvä. Tosiasia on, että nykyisellä tietokoneohjatulla työstötekniikalla on vaikea ryssiä. Tallan intonaatio, kielten korkeudet, satulan viilaukset, kaulan oikaisut pitää joka tapauksessa osata tehdä, ne riippuu kielisetistä, kosteudesta, lämpötilasta, kuinka paljon soittaa, yms yms. Mikkien vaihdot, konkat ja pedaalit jees, näitä riittää ja kun skitta on hienosäädetty ne vaikuttaa soundiin eniten (sormien ohella).
 
Itekkin ajatellut yhtä bentonin mallia.
 
Yks pointti huippukalliisiin retroskittoihin on se, että niiden valmistustoleranssit oli 50 vuotta sitten aika häilyviä. Jos sellaisen saa käteensä nykypäivänä esim bentonilta, niin jengi vaan kelaa että huono skitta eikä viitsi kaivaa esille sen persoonallista soundia, joka nousee sen virheellisyyksistä.
 
iPadGuitarist
26.07.2014 17:55:15 (muokattu 26.07.2014 18:11:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin sitten Jack & Danny:n Telen http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/ … le-Shape-Natural/art-GIT0000934-000 - ja koska oli niin edullinen, niin samalla tilasin kaikenlaista muuta sälää, kuten kitaravahvarille sopivan mikin, kuulokkeet, kielisettejä, Squier Strat Mini:ini uudet virittimet, kielten ohjurit ja mikkien kuoret, seinäkoukkuja kitaroille ja loppusumma oli vain hieman Affinityn hintaa suurempi :)
 
Kiitos vinkeistä!
 
ilmaseppa
27.07.2014 12:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iPadGuitarist: Tilasin sitten Jack & Danny:n Telen http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/ … le-Shape-Natural/art-GIT0000934-000 - ja koska oli niin edullinen, niin samalla tilasin kaikenlaista muuta sälää, kuten kitaravahvarille sopivan mikin, kuulokkeet, kielisettejä, Squier Strat Mini:ini uudet virittimet, kielten ohjurit ja mikkien kuoret, seinäkoukkuja kitaroille ja loppusumma oli vain hieman Affinityn hintaa suurempi :)
 
Kiitos vinkeistä!

 
Varmaan ihan hintansa väärti. Potikat on myös sellaiset, että kun ne vaihtaa pykälää parempiin, niin kitaran käyttöarvo äkkiä tuplaantuu näissä halpiksissa. Itsellä on yksi staggin soittopeli. Ei muuta valittamista, mutta ne esiasennuspotikat alkoivat äkkiä rahisemaan ja pätkimään.
 
Seppä Ilmarinen
Acid_Punk
27.07.2014 12:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tuollainen jaska&däni-tele ollut viitisen vuotta ja mielestäni hintaansa nähden mainio soitin. Kaula on soitettavuudeltaan yksi parhaimmista mitä on koskaan omiin näppeihin sattunut. Pari vikaakin tullut vastaan, mikkivalitsin reistaillut ja g-kielen bendailut sammuu 14. nauhan kohdalta. En tiedä mistä tuo johtuu. Nauha ei ole mielestäni koholla ja kaulakin kohtuu suora, mutta ratkaisin ongelman nostamalla kielten korkeutta.
 
tapiomarko
28.07.2014 04:38:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta kitarasta löytyy vähän tietoa,, johonkin artikkeliin törmäsin ja hinta-laatu suhde erittäin ok. Tosin painava teleksi, jopa 4,5kg. Tuon vuoksi oma innostus vähän laantui.
 
Yksi mahdollisuus elämämme jokaisena hetkenä...
Myrkky Nuoli
28.07.2014 08:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa hintaluokassa Jack & Danny on ehdottomasti parasta mitä on tullut vastaan. Semmoisella tuli keikattua, nauhotettua, ryyditettyä helteessä festareilla. Ikinä sitä ei tarvinnut virittää :D
 
Edelleen luotettavin kitara mitä mulla on koskaan ollut, mutta ei siitä laatukitaran kanssa kilpailemaan kuitenkaan ollut. Tietenkään. Todella miellyttävä soitettava se oli kyllä ja mikkien vaihdolla hienosaundinenkin.
 
When in doubt, lower your expectations.
teknomies
28.07.2014 12:40:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Tuossa hintaluokassa Jack & Danny on ehdottomasti parasta mitä on tullut vastaan. Semmoisella tuli keikattua, nauhotettua, ryyditettyä helteessä festareilla. Ikinä sitä ei tarvinnut virittää :D
 
Edelleen luotettavin kitara mitä mulla on koskaan ollut, mutta ei siitä laatukitaran kanssa kilpailemaan kuitenkaan ollut. Tietenkään. Todella miellyttävä soitettava se oli kyllä ja mikkien vaihdolla hienosaundinenkin.

 
heh heh, ettei vaan olis kitarakauppiaan kommentti, tai muuten vaan pitää motivoida että on tullut mällättyä kun halvemmallakin olis pärjännyt :-)
 
hinta ei oo mikään kriteeri nykyvalmistusteknologialla, kun muuta että voi sanoa siinä on merkkilogo .. kiinassa iphonetkin tehdään parin kympin kappalehintaa, apple vaan brändää päälle logon ja myy 600 egellä ... jos joku muu sais myydä ihonen omalla brändillä (vrt halpiskitat) sais satasella ...
 
Bf109
28.07.2014 13:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teknomies: kiinassa iphonetkin tehdään parin kympin kappalehintaa, apple vaan brändää päälle logon ja myy 600 egellä ... jos joku muu sais myydä ihonen omalla brändillä (vrt halpiskitat) sais satasella ...
 
Joo tyhjät cd-levytkin on halpoja mutta hinta pompsahtaa kun bändi soittaa sinne jotain musaa. Ihme homma...
 
Meinaan vain että kännykän tuotantokuluista iso osa muodostuu ohjemiston tekemisestä jotka toi sun esimerkki sivuuttaa mallikkaasti.
 
Antti1
28.07.2014 13:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne kännytkään ihan niin halpoja ole edes materiaalien puolesta. Tässä lainaus googlen ekasta osumasta:
 
"The bill of materials for the 16-GB iPhone 5s comes to about $191. The device costs about $8 to manufacture, bringing the total to $199. The 64-GB model costs Apple only $19 more to make, for a total of $218. The full retail price of the 16-GB 5s is $649, while the 64-GB 5s goes for $849."
 
Mutta itse aiheeseen sanoisin, että osta ja kokeile, jos mielenkiintoa riittää. Mun kokemuksien mukaan nykyajan halpissoittimet saattavat olla varsin hyviä. Usein niitä saattaa joutua vähän modaamaan, mutta niin se mulla menee kalliimpienkin kanssa oikeastaan lähes poikkeuksetta.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Tappajabanaani
28.07.2014 13:33:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin niinkuin lähes aiheeseen liittyen.
 
Mulla on tämmöinen http://www.musicstore.de/fi_FI/FIM/ … 10-SG-Surf-Green/art-GIT0011806-000
 
Satula oli aivan hirveä muovirimpula ja talla ei ole kauhean laadukkaan oloinen, mutta ihan käyttökelpoinen tuo on moiseksi halpissoittimeksi. Enemmän tuo koristeen virkaa nykyään toimittaa, mutta on tuolla yksi keikka tullut soitettua. Hauskana yksityiskohtana mainittakoon, että logo rapisi lavasta itsekseen pois.
 
iPadGuitarist
28.07.2014 16:48:27 (muokattu 28.07.2014 16:52:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapiomarko: Tuosta kitarasta löytyy vähän tietoa,, johonkin artikkeliin törmäsin ja hinta-laatu suhde erittäin ok. Tosin painava teleksi, jopa 4,5kg. Tuon vuoksi oma innostus vähän laantui.
 
Perskule onko noin painava. No kotona polvella soitellessa varmasti menee. Jos tuo on yhtään 98€ väärti, niin ehkä pitää muitakin J&D:n malleja kokeilla...
 
Onko muuten kokemuksia J&D mini teleistä? http://www.musicstore.de/en_EN/EUR/ … terscotch-Blonde/art-GIT0027510-000
Ainakin tuo hankkimani Squier Strat Mini soi edelleen säännöllisesti vaikka 'parempiakin' kitaroita on tullut hankittua.
 
Kefiiri
28.07.2014 17:17:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iPadGuitarist: Perskule onko noin painava.
 
Varmaan yksilöt ovat eri painoisia... oliko MyrkkyNuolella noin painava J&D tele?
 
En ole musiikin asiantuntija.
Myrkky Nuoli
28.07.2014 23:55:08 (muokattu 28.07.2014 23:56:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teknomies: heh heh, ettei vaan olis kitarakauppiaan kommentti, tai muuten vaan pitää motivoida että on tullut mällättyä kun halvemmallakin olis pärjännyt :-)
 
??
 
Ei oo mitään tekemistä minkään soitinkaupan kanssa minulla, ikävä tuottaa pettymys. Loppuosaa tekstistä en ymmärrä, varsinkaan mitä tuo motivoiminen meinaa. Eikä oo tullu kyllä mällättyäkään, hyvin duunariosaston kitaroita on mulla.
 
Kyllä halvalla kitaralla voi musaa tehdä ja jos se riittää, se riittää. Sanoin myös, että ei tuostakaan halppiksesta ollut kilpailemaan laatukitaroiden kanssa. Tästä syystä mulla ei ole enää halppissähkökitaroita. Mutta taisit siinä kohin olla jo naputtelemassa. Kiva kiitti :)
 
Kefiiri: Varmaan yksilöt ovat eri painoisia... oliko MyrkkyNuolella noin painava J&D tele?
 
En muista, että se ois erityisen painava ollut. En kyllä punninnu koskaan. Toisaalta olin sillon tottunut Les Pauliin, että saattoi käsitys painavasta ja kevyestä olla vähän vääristynyt.
 
When in doubt, lower your expectations.
Jucciz
29.07.2014 00:07:13 (muokattu 29.07.2014 00:08:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää ostin joskus markka-aikaan (n. vuonna 1998) Thomannilta ihan testimielessä Harley Bentonin "Telecasterin". Kuvaavaa kitarassa oli se, ettei siitä soundin perusteella voinut päätellä, oliko päällä tallamikki, kaulamikki vai väliasento.
 
Kitara ei käynyt ikinä yhdelläkään keikalla ja onneksi kaverini osti sen pian käytännössä hankintahintaan itselleen kotirämpyttimeksi. Itse en olisi kelpuuttanut vehjettä edes siihen.
 
http://jucciz.com/?section=old&page=hbtele
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
sticky fingers
29.07.2014 22:55:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mää ostin joskus markka-aikaan (n. vuonna 1998) Thomannilta ihan testimielessä Harley Bentonin "Telecasterin". Kuvaavaa kitarassa oli se, ettei siitä soundin perusteella voinut päätellä, oliko päällä tallamikki, kaulamikki vai väliasento.
 
Kitara ei käynyt ikinä yhdelläkään keikalla ja onneksi kaverini osti sen pian käytännössä hankintahintaan itselleen kotirämpyttimeksi. Itse en olisi kelpuuttanut vehjettä edes siihen.
 
http://jucciz.com/?section=old&page=hbtele

 
Onhan noikin voineet reilun viidentoista vuoden aikana parantua paljonkin. Tod.näk. ovatkin.
 
En silti itelleni ostais.
 
"On rikottava annettu lupaus, mistä on myöhemmin seurauksena tunnonvaivoja, ja jonkinlainen epämies ja valapatto sitä tietää olevansa lopun elämänsä." - L. Lassinmaa
teknomies
30.07.2014 12:16:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bf109: Joo tyhjät cd-levytkin on halpoja mutta hinta pompsahtaa kun bändi soittaa sinne jotain musaa. Ihme homma...
 
Meinaan vain että kännykän tuotantokuluista iso osa muodostuu ohjemiston tekemisestä jotka toi sun esimerkki sivuuttaa mallikkaasti.

 
Bf109: Joo tyhjät cd-levytkin on halpoja mutta hinta pompsahtaa kun bändi soittaa sinne jotain musaa. Ihme homma...
 
Meinaan vain että kännykän tuotantokuluista iso osa muodostuu ohjemiston tekemisestä jotka toi sun esimerkki sivuuttaa mallikkaasti.

 
Kyllä mä oon edelleenkin sitä mieltä, että merkkiskitan ja kiinalaisen välillä suurin ero on hinnassa ja mielikuvissa.
 
Ohjelmistovertaus ei oikeen skulaa tässä, skitat on suunniteltu 50 vuotta sitten about perfect, nyt vaan tehdasautomaatiojärjestelmät ja osaava halpa köyhempien maiden työvoima vääntää ne kasaan.
 
About perfect tarkoittaa sitä, että jos tsekkailet netissä dokkareita huippukitaristien kamoista, niin onpahan virityksiä siihen laatuskittaan vaadittu. Kukas oli tää yks tunnettu kitaristi, jonka soundit tunnusmerkki oli japanilaisen trankkubudjettinauhurin etuasteen käyttö mikkien buustaukseen ennen efektejä ja styrkkaria .. sounds like a pro :-)
 
tai Queenin Brian May, muistanko mä väärin että sen itseduunattu skitta tuli maksamaan 5 puntaa, mikkeinä itsemodifioituja ykskelasia jota sai mahdollisimman halvalla, ja kun poika ei tiennyt miten mikit kytketään oikeaoppisesti niin laittoi niille kytkimet että päällä/pois/vaiheen kääntö - ja kehitteli tyyliä eväillä "näillä mennään"
 
Henkan jutuista tulee taas mieleen, että onpa intonaation säädöt jäänet jonnekin vai onko sillä joku budjettitalla ja otelauta kun kielet rämisee nauhoihin ... muttei haittaa, koska se natsaa sen tyyliin
 
ja vanhojen skittojen "laatumikit" on käämitty käsin vailla toleransseja fiiliksen mukaan että nyt on riittävästi kierroksia .. ja mitähän jämälankaa nyt tuli käytettyä kun pääkela loppu kun duunarin pitää saada liksapäivä putkeen ... näitä innovaatioita special-mikkivalmistajat yrittävät mallintaa
 
jengi polttaa rahaa youtube-demoja katsellessa, aikaa kuluu vertailuja tehdessä, perfect lopputulosta haetaan
 
eli instrumentin merkki ja mitä se maksaa ei oo pääasia vaan mitä sillä saa aikaan, tota mä tarkoitan.
 
teknomies
30.07.2014 12:32:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: ??
 
Ei oo mitään tekemistä minkään soitinkaupan kanssa minulla, ikävä tuottaa pettymys. Loppuosaa tekstistä en ymmärrä, varsinkaan mitä tuo motivoiminen meinaa. Eikä oo tullu kyllä mällättyäkään, hyvin duunariosaston kitaroita on mulla.
 
Kyllä halvalla kitaralla voi musaa tehdä ja jos se riittää, se riittää. Sanoin myös, että ei tuostakaan halppiksesta ollut kilpailemaan laatukitaroiden kanssa. Tästä syystä mulla ei ole enää halppissähkökitaroita. Mutta taisit siinä kohin olla jo naputtelemassa. Kiva kiitti :)

 
Eipä mittään, vähän huumoriosastoa "merkit" v. "kiinalaiset" nykyteknologian ja historian tiimoilta vaan :-)
 
Laulava Kylätohtori
30.07.2014 12:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teknomies: Kyllä mä oon edelleenkin sitä mieltä, että merkkiskitan ja kiinalaisen välillä suurin ero on hinnassa ja mielikuvissa..
 
No ei se nyt ihan noinkaan ole, vaikka paljon asiaa kirjoititkin. Se, että puupala näyttää samalta, ei todellakaan tarkoita, että se on ominaisuuksiltaan, soinniltaan ja laadultaan sama. Samoin talla tai satula saattavat kaukaa katsoen näyttää samalta, mutta eivät todellakaan ole. Vrt. halpatyökalu vs. kallis työkalu. Näyttää samalta, mutta toisella ei tee mitään, toisella tekee. Toki niillä halpistyökaluilla saa näyttävän näköisen työkalukokoelman autotallin seinälle, mutta harmi vaan, että niillä ei pysty tekemään mitään.
 
Tosin onhan nuo halpiksetkin nykyään jo hyviä, vaikka laatu ei kalliimpien tasolle ylläkään. Ja mitä kalliimmaksi mennään, niin sen vähemmän sillä rahalla saa enää 'paremmuutta' ja jossain kohtaa maksetaan enää mojo-tekijöistä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että laatu kitarasta maksettaisiin vain brändistä verrattuna halpikseen.
 
Toki pelimanni soittaa millä vaan ja aina kuulostaa helvetin hyvältä ja vise versa, joten miehestähän (sormista?) se loppu viimeksi on kiinni...
 
Jumalat puhuvat hullujen suulla...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «