Aihe: iPad apuna keikalla
1 2 3 4 5 6 7 8 913 14 15 16 17
Isotalo
28.04.2013 14:10:33
Maors: Onko kukaan käyttänyt mitään analysaattori ohjelmaa ipadilla? Onko suositella mitään hyvää?

Mitä on tarkoitus analysoida? Runoja vai tilastoja?
Haipuma
15.05.2013 14:40:32
Itse olen käyttänyt nyt vuoden verran iPadilla Setlistmakeria http://www.arlomedia.com/apps/setlistmaker/main/home.html

Kyseinen ohjelma on osoittautunut aivan täydelliseksi ohjelmaksi :) Lyhykäisyydessään ohjelma toimii:
- syötät song databaseen biisit mitä haluat repertuaarissasi käyttää
- joka biisiä kohti saa syötettyä ison kasan infoa. Voit liittää pdf tai jpg laput, sävellajit, sanat, vaikka taustanauhat, MIDI-dataa (tää on kiva kun näpäyttää biisin nimeä, ni saa vaihdettua motiffista padin näytöltä soundin biisin mukaan)
- kokoat eri biiseistä settejä, joita voit helposti muovata suuntaan ja toiseen

Päivityksiä ja parannuksia tulee koko ajan lisää. Tarjouduin itse jopa ohjelman tekijälle suomen kielen kääntäjäksi, mutta ei ole vielä riittävästi vapaaehtoisia :)

Sit jos on bändissä useita tyyppejä, joilla on myös iPad ja kyseinen ohjelma asennettuna, voidaan padit synkata siten, että settilistamuutokset tulee automaattisesti kaikille.
"Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä."
baron
15.05.2013 15:50:00

Haipuma: Itse olen käyttänyt nyt vuoden verran iPadilla Setlistmakeria http://www.arlomedia.com/apps/setlistmaker/main/home.html

Mä oon käyttänyt forScorea kun se oli eka jonka löysin mutta tuo sun ohjelmasi vaikuttaa kokeilemisen arvoiselta!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
ÄM
15.05.2013 19:49:30

Haipuma: Itse olen käyttänyt nyt vuoden verran iPadilla Setlistmakeria http://www.arlomedia.com/apps/setlistmaker/main/home.html

Kyseinen ohjelma on osoittautunut aivan täydelliseksi ohjelmaksi :) Lyhykäisyydessään ohjelma toimii:
- syötät song databaseen biisit mitä haluat repertuaarissasi käyttää
- joka biisiä kohti saa syötettyä ison kasan infoa. Voit liittää pdf tai jpg laput, sävellajit, sanat, vaikka taustanauhat, MIDI-dataa (tää on kiva kun näpäyttää biisin nimeä, ni saa vaihdettua motiffista padin näytöltä soundin biisin mukaan)
- kokoat eri biiseistä settejä, joita voit helposti muovata suuntaan ja toiseen

Päivityksiä ja parannuksia tulee koko ajan lisää. Tarjouduin itse jopa ohjelman tekijälle suomen kielen kääntäjäksi, mutta ei ole vielä riittävästi vapaaehtoisia :)

Sit jos on bändissä useita tyyppejä, joilla on myös iPad ja kyseinen ohjelma asennettuna, voidaan padit synkata siten, että settilistamuutokset tulee automaattisesti kaikille.

Sopiiko kysyä, ennenku rupean minäkin testailemaan tuota...
Onko siis lähtökohta joka tapauksessa se, että biisit täytyy syöttää sinne databaseen ja sit niihin voi liittää esim lappua, pdf:nä?
Vertaa, ForScoressa kun heitän dropboxista vaan neljäsataa pdf-lappua ohjelmaan, on mulla heti käytettävissä kirjasto, josta rakennella settilistoja.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Haipuma
16.05.2013 08:14:11
ÄM: Sopiiko kysyä, ennenku rupean minäkin testailemaan tuota...
Onko siis lähtökohta joka tapauksessa se, että biisit täytyy syöttää sinne databaseen ja sit niihin voi liittää esim lappua, pdf:nä?
Vertaa, ForScoressa kun heitän dropboxista vaan neljäsataa pdf-lappua ohjelmaan, on mulla heti käytettävissä kirjasto, josta rakennella settilistoja.

Kyllä, joka biisi pitää syötää erikseen ohjelman sisäiseen song databaseen. Vaivaahan siitä tulee verrattuna tuohon ForScoreen jos biisejä on satoja. Idis on kuitenkin, että kun olet biisin syöttänyt, saa biisiin liitettyä monenlaista dataa (tempot, mididataa, jne.).

Toi ForScore vaikuttaa kyllä kelpo ohjelmalta lappujen lukuun. Helpompi tietysti käyttää kun pdf:t voi heittää suoraan ohjelmaan. En ole itse taas tuota kokeillut.
"Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä."
ÄM
16.05.2013 11:20:49

Haipuma: Kyllä, joka biisi pitää syötää erikseen ohjelman sisäiseen song databaseen. Vaivaahan siitä tulee verrattuna tuohon ForScoreen jos biisejä on satoja. Idis on kuitenkin, että kun olet biisin syöttänyt, saa biisiin liitettyä monenlaista dataa (tempot, mididataa, jne.).

Toi ForScore vaikuttaa kyllä kelpo ohjelmalta lappujen lukuun. Helpompi tietysti käyttää kun pdf:t voi heittää suoraan ohjelmaan. En ole itse taas tuota kokeillut.

Ou-jee,

Jälleen kerran kahdessa kelpo purkissa, molemmissa omat hyvät puolensa; kumpa saisi yksiin kouriin.

Toi midihomma vaikuttaa kyllä jännältä. Sillä vois esim saada ohjattua, valoshown ja digimikserin efektien vaihdot, biisikohtaisesti.

ForScoressakin on jotain vastaavaa, muttei ilmeisesti yhtä joustavasti.
Saa assignattua lapulle tietyn biisin, musakirjastosta, vaan saako midifileä, ni epäilen.

Täytyy ehkä tutustua tuohonkin, vaikka nyt rupeaa just olemaan ForScore järjestyksessä, silleen, että senkun lisäilee uusia biisejä, kun niitä tulee.
baron
16.05.2013 13:14:23

ÄM:Täytyy ehkä tutustua tuohonkin, vaikka nyt rupeaa just olemaan ForScore järjestyksessä, silleen, että senkun lisäilee uusia biisejä, kun niitä tulee.

Mä oon kohta puolen vuoden ajan lisäillyt ForScoreen uusia piisejä aina kun keikka tai treenit edessä ja siellä alkaa olla parisataa? (en löytänyt että ForScore osaisi kertoa kappalemäärän) piisiä eli suunnilleen ne jotka käytännössä keikalla voi tulla eteen.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
ÄM
16.05.2013 21:23:31

baron: Mä oon kohta puolen vuoden ajan lisäillyt ForScoreen uusia piisejä aina kun keikka tai treenit edessä ja siellä alkaa olla parisataa? (en löytänyt että ForScore osaisi kertoa kappalemäärän) piisiä eli suunnilleen ne jotka käytännössä keikalla voi tulla eteen.

Joo kappalemäärää en oo minäkään löytänyt.
Eipä sillä sinänsä mitään tee, mutta olishan tuo kivaa statistiikkaa.
EP
17.05.2013 07:36:48 (muokattu 17.05.2013 07:55:10)
baron: Mä oon kohta puolen vuoden ajan lisäillyt ForScoreen uusia piisejä aina kun keikka tai treenit edessä ja siellä alkaa olla parisataa? (en löytänyt että ForScore osaisi kertoa kappalemäärän) piisiä eli suunnilleen ne jotka käytännössä keikalla voi tulla eteen.

Ennen jotkut kehui, että pystyy 'vetämään' 1000 biisii hatusta, nyt voi sanoo et löytyy lähes rajattomasti iPad :sta! ..riimittelyä het aamusta! : )

E: Otsikko vois olla "iPad keikalla!" ..heh, vitsivitsi! :D
elash
24.07.2014 18:14:00
Vanha ketju, mutta kysytäänpä kuitenkin.

Käyttääkös kukaan Adobe Readeria nuottien lukemiseen iPadilta? Muuten homma toimii hienosti, mutta tuollainen Airturn olisi näppärä laite sivun kääntämiseen. Eli onko kenelläkään kokemusta toimiiko Airturn Adobe Readerin kanssa?
Janus
24.07.2014 20:57:01
elash: Vanha ketju, mutta kysytäänpä kuitenkin.

Käyttääkös kukaan Adobe Readeria nuottien lukemiseen iPadilta? Muuten homma toimii hienosti, mutta tuollainen Airturn olisi näppärä laite sivun kääntämiseen. Eli onko kenelläkään kokemusta toimiiko Airturn Adobe Readerin kanssa?

Näin näppituntumalta sanoisin kyllä, sillä käsittääkseni Airturnin taakse/eteen-painikkeet simuloivat norminäppäimistön PgUp/PgDn-nappeja - ja veikkaisin, että Adobe Reader tottelee niitä kuten pitääkin. Jos kodista löytyy Applen langaton näppis (tai langallinen + Camera Connector Kit?), niin sillähän voi testata PgUp/PgDn-näppäinten vaikutusta Adobe Readerin ollessa auki.
Pylkkänen
27.07.2014 14:22:31
EP: Aivan samaa mielipuolta!

E: Tahallaan väärinluettu otsikko "ipad keikalla" Hahahaa.. : ))

EP: Ennen jotkut kehui, että pystyy 'vetämään' 1000 biisii hatusta, nyt voi sanoo et löytyy lähes rajattomasti iPad :sta! ..riimittelyä het aamusta! : )

E: Otsikko vois olla "iPad keikalla!" ..heh, vitsivitsi! :D

Kiertääkö jutut samaa rataa, ja pitääkö joka ketju olla sotkemassa noilla itsestäänselvyyksillä, jos ei ole mitään sanottavaa?
Viikset miehen tekee!
Qsine
27.07.2014 15:04:56

Pylkkänen: Kiertääkö jutut samaa rataa, ja pitääkö joka ketju olla sotkemassa noilla itsestäänselvyyksillä, jos ei ole mitään sanottavaa?

Mnetin humppafoorumi on kiertänyt samaa rataa suurin piirtein Mackin ja Lordin lähdöstä asti.
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen
EP
27.07.2014 15:28:48
Pylkkänen: Kiertääkö jutut samaa rataa, ja pitääkö joka ketju olla sotkemassa noilla itsestäänselvyyksillä, jos ei ole mitään sanottavaa?

Yli vuoden wanhajuttu ja voi voi jos huumorintaju puuttuu! :/
Pylkkänen
27.07.2014 18:14:48
Qsine: Mnetin humppafoorumi on kiertänyt samaa rataa suurin piirtein Mackin ja Lordin lähdöstä asti.

Tämä on itseasiassa totta. Mikäs miehet ajoi foorumilta pois? Viikatemies?
Viikset miehen tekee!
Begemoth
28.07.2014 22:49:32
Ei kai viikate oo vielä korjannut..
Latasin Forscoren nuottikansiokseni keikoille, kun tuo ipad kulkee aina mukana ja imaisin PCltäni Forscoren-ohjelman muistiin hyvän määrän PDFiä ja Word-tiedostoja.
PC tarvitsi kuitenkin iTunesin, jotta se tunnisti ipadin ja sitten alkoi data liikkumaan jouhevasti.

Word-fileet iTunes muutti minusta synkronoitaessa PDFiksi. Kätevää.
Ongelmana oli vain yksittäisten PDf-sivujen yhdistäminen yhdeksi nuotiksi, kun siinä Brasialaisessa ukulelessa on kolme sivua ja eihän sitä kesken biisin ehdi ladata uutta nuottia, kun pitää tiluttaa niin tiheään.. ;)

Latasin vielä PDF splicerin ipadille ja sillä yhdistin erilliset sivut yhdeksi PDFksi. Sitten vaan exporttasin tiedoston Forscoreen.

Pitää hakea jostain vielä teline ipadille ja ehkä se sivunkääntäjäkin, kun kunnon palvelusväki on nykyään niin kortilla, että.

Odotan tähän väliin EP:n sääraporttia tai muuta asiaan liittyvää.
Nhooh..
WanhaWetäjä
11.12.2014 18:13:02

ÄM:

Hommasin tuon forScoren, nyt alkaa jumalaton skannaaminen, onneksi koneella on jo muutama sata lappua pdf. muodossa.

Onko se tosissaan noinkin helppoa eli että kun on hirveä kasa biiseja ne voi siirtää kerralla vaikka Google Drivella tai iCloudin/Dropboxin kautta iPadille joka on kotiverkossa?

Sitten vaan tallentaa ne forScoreen tehtyihin kansioihin ? Mulla on iMac>iPad, joten kommunikointi koneiden välillä toimi loistavasti.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
baron
11.12.2014 21:24:40

WanhaWetäjä:
Sitten vaan tallentaa ne forScoreen tehtyihin kansioihin ? Mulla on iMac>iPad, joten kommunikointi koneiden välillä toimi loistavasti.

Kiitä luojaasi, mullä sekä desktop että läppäri ovat Windows-laitteita ja varmaan tarkoituksella Apple on tehnyt kommunikaation niiden ja iPadin välillä hankalaksi!
onni
13.12.2014 04:16:31
Nyt tarttis viisaita neuvoja. Millä saan bluetoothilla vaihdettu sivuja. Androids on ja sivun kääntäjänä pedaali. Usbilla toimii hienosti.
Ota lisää!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)