Aihe: Mikkien vaihto Fenderiin
1
Jyräys
14.05.2004 10:12:03
Joo eli mulla on tollanen fenderistä rakennettu nauhaton basso, ja siinä on aika kulahtaneet noi mikit. Mitkä mikit siihen kannattaisi laittaa, mitä suosittelette, ja voikos noi vanhat mikit vaan ottaa pois ja kolvata uudet tilalle samoihin johtoihin, vai joutuuko temppuilemaan noitten johtojen kanssa. Mistä kannaattaa tilata/ostaa mikit.
Jykä
absqua
14.05.2004 14:10:42
Joo eli mulla on tollanen fenderistä rakennettu nauhaton basso, ja siinä on aika kulahtaneet noi mikit. Mitkä mikit siihen kannattaisi laittaa, mitä suosittelette, ja voikos noi vanhat mikit vaan ottaa pois ja kolvata uudet tilalle samoihin johtoihin, vai joutuuko temppuilemaan noitten johtojen kanssa. Mistä kannaattaa tilata/ostaa mikit.

Seymour Duncanin mallit "vintage" ja "hot" toimivat nauhattomassa hyvin. Jos siis haet perinteistä soundimaailmaa. Jos olet mieltynyt Pastorius-tyyppiseen vähän pierevään tallamikkisoundiin niin noista em. mikeistä vaihtoehto "hot" on hyvä. Vaikka kyllähän sen soundin saa mikeillä kuin mikeillä jos tatsi vaan on oikea. :-)

Mikit voi kolvata sinne suoraan niiden edellisten paikalle ilman mitään erikoisvehkeilyjä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
14.05.2004 14:29:55

..., ja voikos noi vanhat mikit vaan ottaa pois ja kolvata uudet tilalle samoihin johtoihin, vai joutuuko temppuilemaan noitten johtojen kanssa. ...

Samoihin johtoihin ei voi laittaa. Ne vanhat mikit on poistettava johtoineen kaikkineen. Uusissa mikeissä on johdot valmiina ja ne kolvataan kiinni potikoihin edellisten mallin mukaisesti.
"G-strings are for strippers"
Wil-J
20.05.2004 19:57:46
Mitäs nämä ko mikit maksaa... Oon harkinnu Jazziini vaihtaa mikit että sais vähän rouheemman soundin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)