Aihe: Ammattitaitoisimmat artistit?
1 2 3 4 5 6
baron
20.05.2004 08:07:45

No täällä on tullu tehtyä.

Oon mäkin kerran...
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
ronkeli
20.05.2004 09:18:34 (muokattu 20.05.2004 09:19:56)
No jos mä nyt itsekkin vastaisin tähän aiheeseen.

Olin viimelauantaina Tapani Kansan keikalla ja vaikka hän keikkamatkallaan oli joutunut poliisien haaviin ajettuaan melkoisen reipasta ylinopeutta tutkaan( niinkuin lehdistäkin olemme voineet lukea ), niin komeasti hän sen keikan läpi veti.
Oli hyvällä päällä ,ei äksyillyt bändille tms. Vaikka voisi olettaa ,että se ylinopeus kärähtäminen v....taakin.
Yleisö piti kovasti näkemästään ja kuulemastaan, suosionosoituksista päätellen.
Eli ammattitaitoinen suoritus Tapsalta.
Notefix
20.05.2004 09:44:39

Olin viimelauantaina Tapani Kansan keikalla ja vaikka hän keikkamatkallaan oli joutunut poliisien haaviin ajettuaan melkoisen reipasta ylinopeutta tutkaan

Eiks se aja tutkaan juuri silloin kun uutta levyä on tuloillaan?
My name is Baron, Notefix Baron "
Rantsu
20.05.2004 10:14:39
--- vaikka hän keikkamatkallaan oli joutunut poliisien haaviin ajettuaan melkoisen reipasta ylinopeutta tutkaan( niinkuin lehdistäkin olemme voineet lukea ), niin komeasti hän sen keikan läpi veti.
Oli hyvällä päällä ,ei äksyillyt bändille tms. Vaikka voisi olettaa ,että se ylinopeus kärähtäminen v....taakin.

No tuo on kyllä todella ammattitaitoa - että pystyy tekemään työnsä hyvin, vaikka jokin asia harmittaa. Hattu päästä, arvon herrat ja leidit!
Suomi soittaa humppaa.
mack the knife
20.05.2004 12:06:22
Joo, kyllä olis erittäin suotavaa, että artisti olis joskus soittanu itse jotain soitinta. Mulla on yksi kokemus: Kysyttiin "laulajalta", mikä sävellaji tässä biisissä loppujen lopuksi on, kun lappuun oli tuhrattu miljoona kertaa alkuun: "ei tältä korkeudelta". Kyseinen artisti pani pään kallelleen ja lauloi oikein niskavibran kanssa: A-a-a-a-a-a! Tästä se menee... Sen lisäksi varsinkin naislaulajat on sitä mieltä, että ei voi mennä puolta sävelaskelta mihinkään päin siitä, mitä lapussa lukee. Esim. biisi on Ab-mollista, ei voi muuttaa. Sitten bändi turaa koko homman ihan munilleen, ja laulaja puhuu jälkeenpäin, että ei kyllä taittunu. Multa ei primaesa taitu tuollaisista laatikoista. (no ei niin hyvin kyllä tavallisistakaan) Mitäs sanotte?
Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio)
samulijp
20.05.2004 13:53:02
EDIT: Lisätään vielä että Anna on myös ihanin artisti

Amen!!
.::COB - Children Of Baron::. My name is Baron, Samuli Baron!
Janus
20.05.2004 14:18:12
Nummelan Esa.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
WanhaWetäjä
20.05.2004 16:22:58

Onneksi en itse käytä koskaan alkoholia,enkä myöskään tee elämässä virheitä..

No ...tu se on hyvä!On yks ihan kunnollinenkin soittaja olemassa ;-)))
Mynthor
20.05.2004 16:42:39
Nummelan Esa.

Jätkä ei osaa laulaa.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Mynthor
20.05.2004 16:50:36
No tuo on kyllä todella ammattitaitoa - että pystyy tekemään työnsä hyvin, vaikka jokin asia harmittaa. Hattu päästä, arvon herrat ja leidit!

Jeah, Suomessahan on ollut tapana, että kun joku intensiivisen nappien popsinnan kolhima, elähtänyt ihmisraunio suostuu vetämään settinsä selvinpäin, haukkumatta bändiä/yleisöä tai muuten vaan sekoilematta, niin heti ollaan ruuvaamassa pronssilaattaa stagen seinään.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
Pylkkänen
20.05.2004 17:58:10
Marjorie
"Music Is The Best" -FZ
Have
20.05.2004 18:13:05 (muokattu 20.05.2004 18:16:28)
Jeah, Suomessahan on ollut tapana, että kun joku intensiivisen nappien popsinnan kolhima, elähtänyt ihmisraunio suostuu vetämään settinsä selvinpäin, haukkumatta bändiä/yleisöä tai muuten vaan sekoilematta, niin heti ollaan ruuvaamassa pronssilaattaa stagen seinään.

Uroilla etenkin. Naaraspuolisilla toi sekoilupuoli edelleenkin vaikuttaa negatiivisesti urakehitykseen.
P.S. Hienosti ilmaistu asia Mynthoni ja vielä Innasen "Tangolaulaja" avatarina. Hienoa!
Justiina.
20.05.2004 20:14:41 (muokattu 20.05.2004 21:02:16)
Voin kai vastata tähän, vaikka en muusikko olekkaan ? ( kysymyshän kun oli osoitettu muusikoille )
Mielestäni myös Tomi Markkola on ihan ammattitaitoinen artisti. Hän vaikuttaa miellyttävältä persoonalta ja ohjelmisto on tanssilavoilla on hyvin tanssittavaa.

Minä olin myös tansseissa Somerniemen Ämyrillä 15.5 jolloin Tapani Kansa siellä esiintyi.
Tapsa ja hänen bändinsä olivat todella hyviä.
Kun lehdestä sitten luin ,että Tapsa oli tuolla keikkamatkalla jäänyt ylinopeus kaahailusta kiinni, niin mieleen tuli heti ,että ei sitä hänen esiintymisestään ja käytöksestään ainakaan minään ärtyneisyytenä huomannut. ( Paitsi ,että Tapsa ja bändi tulivat hiukan myöhässä lavalle. Toinen orkka joutui soittamaan pari ylimääräistä biisiä. )

Ei mitään pronssilaattoja tarvitse ruveta mihinkään ruuvailemaan ,mutta minun mielestäni oli kelpo ammattimiehen merkki, ettei T.Kansa vetänyt keikkaansa lekkeriksi, tuosta harmittavasta tapauksesta huolimatta, vaan hoiti hommansa ensiluokkaisesti.
Sakkoja niin kovasta ylinopeudesta tuli varmaan siihen malliin ,että tämä keikka taisi mennä hänen osaltaan ns. pelastusarmeijalle.

ps. Ainakaan Tapani Kansa ei vaikuttanut yhtään elähteneeltä ihmisrauniolta. Pikemminkin päinvastoin. Hän oli hyväkuntoisen sekä tyylikkään oloinen ja näköinen ja puhtia riitti .
WanhaWetäjä
20.05.2004 21:03:26

Onneksi en itse käytä koskaan alkoholia,enkä myöskään tee elämässä virheitä..

No jatketaan vielä tästä...mä en käytä alkoholia keikoilla koska mä olen siellä lauteilla ikäänkuin töissä,mulla on sitten erikseen sitä ns. vapaa-aikaa,sillon voi tehdä mitä lystää...vaikka keikan jälkeen...

Kieltämättä yksi suuri nautinto on ollut keikan jälkeen ottaa hotellihuoneessa se eka olut kun bändin denso solisti tsiikaa siinä vieressä kuola valuen ja tietäen että ei voi ottaa sitä pullollistakaan,koska se olisi sitten menoa...no,vittuako niitä säälii,juoppoja paskahousuja,menisivät stana hoitoon!!!Ohjataanhan muillakin aloilla dokuja hoitoon???

Kerran kun tää meidän tuuridensomme vähän vittuili rumpalin viininjuonnista(joka kyllä pysyi aisoissa)vastaus tuli lakonisesti:"ne ottaa jotka pystyy"......kyllä meni taiteilija hiljaiseksi...aaaah,näitä elämän pieniä kohokohtia,näitä on NIIN kiva muistella ihan vaan vastapainoksi sille vitutukselle ja harmille mitä peruuntuneet keikat ja maksamattomat liksat ovat aikaansaaneet just näitten dokujen takia...joo,onhan niissä toki soittajiakin ollut,mutta jos sä hillut samanlailla turpa täynnä kuin joku kuuluisa artisti ja olet kuitenkin vaan vaivainen soittaja niin jokainen tietää mitä siitä tänä päivänä seuraa...sä olet kohta työtön soittaja...siinä on mun mielestä ihan tapeeksi syytä olla ottamatta keikoilla ;-)
työläinen
20.05.2004 22:26:04
Voin kai vastata tähän, vaikka en muusikko olekkaan ?

Kaulimesta päähän!
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
isojussi
20.05.2004 22:58:59
Marjorie

Olen samaa mieltä.

Maikku on tehnyt pitkän duunin, että on päässyt pinnalle ja sen kuulee.

Ei mikään yhden vuoden tangotähti
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
mr.muzak
21.05.2004 01:02:59
....kohokohtia,näitä on NIIN kiva muistella ihan vaan vastapainoksi sille vitutukselle ja harmille mitä peruuntuneet keikat ja maksamattomat liksat ovat aikaansaaneet just näitten dokujen takia...joo,onhan niissä toki soittajiakin ollut,mutta jos sä hillut samanlailla turpa täynnä kuin joku kuuluisa artisti ja olet kuitenkin vaan vaivainen soittaja niin jokainen tietää mitä siitä tänä päivänä seuraa...sä olet kohta työtön soittaja...siinä on mun mielestä ihan tapeeksi syytä olla ottamatta keikoilla ;-)

Niin..Jokainen soittaja voi pyrkiä tuohon solistin asemaan ja käyttäytyä sitten tuolla tavalla jos sen omakseen kokee. Vaikka se rivimiehestä tuntuu pahalta, niin asia ei tule muuttumaan mihinkään...oikein ku rupee vituttaa niin kannattaa ehkä vaan harkita niitä oikeita töitä.
nopsa
11.07.2004 17:42:51
ootsä wanha wetäjä jo wähän liian wäsynyt näihin hommiin?kokoajan pelkkää walitusta,jos sä oot noin starbo,niin mee itse siihen framille käkkimään,vituttaa tommoset uikuttajat,et vuonna yks ja kaks oli asiat niin ja näin,maitokin tuli suoraan lehmästä,get a life ja tehkää jotain...
oizo
11.07.2004 19:05:35
EDIT: Lisätään vielä että Anna on myös ihanin artisti

Oha se ihana. :) Eilen näin livenä eka kertaa ja sattumalta ens viikolla toisen kerran. Seuraa johtajaa encorena rokkas!
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)