Aihe: Kenelläkään Pedullaa?
1
Johannes_t
05.04.2004 10:07:25

Olen miettinyt Pedulla Buzzin hankkimista (kun saisi sen rahoitukseen kuntoon :P) jo jonkin aikaa. Onko kukaan soittanut kyseisellä bassolla, muuten kuin testimielessä. Siis keikkaa/studio-hommia tms.? Jos pienen omaisuuteni tuohon sijoitan, olisi mukava tietää etukäteen, kuinka kyseinen nauhaton soveltuu eri tyyleihin jne.
balzary
05.04.2004 10:13:37 (muokattu 05.04.2004 10:44:12)

Olen miettinyt Pedulla Buzzin hankkimista (kun saisi sen rahoitukseen kuntoon :P) jo jonkin aikaa. Onko kukaan soittanut kyseisellä bassolla, muuten kuin testimielessä. Siis keikkaa/studio-hommia tms.? Jos pienen omaisuuteni tuohon sijoitan, olisi mukava tietää etukäteen, kuinka kyseinen nauhaton soveltuu eri tyyleihin jne.

en oo soitellu tuollasella, mutta oot varmaan tietonen että kitarapajalla on parikin noita? vai sieltäkö jopa oot sitä ostamassa?

edit: tai ainakin ollut siellä, nyt ei näkynyt sivuilla. niiden sivut ei kyllä muutenkaan ole ajan tasalla, kannattaa soitella.
Basismi
06.04.2004 09:47:55
Soittamassani Pedullassa (MVP deluxe), oli aika omalaatuinen soundi. Akustisena se oli aika hontelo, mutta vahvistettuna vähän tymäkämpi. Nehän on kokovaahteraa (lukuunottamatta jotain uudempia, kuten thunderbass) jolla on osuutensa soundiin. Jotenkin 'ontto', ei saa puoltoääntä multa. Kaulakin oli turhan eläväinen. Kannattaa testata itse.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
absqua
06.04.2004 10:09:20

10v sitten soitin eräässä etno-projektissa, ja roudausongelmien takia vedin kaikki treenit lainakamoilla, eli jonkun paikallisen taiteilijan Pedulla Buzzilla.
Siitä bassosta jäi mulle silloin erittäin hyvä kuva - se oli ihan kirkkaasti paras nauhaton millä olin siihen mennessä soittanut. Soinnissa oli todella hieno growl ja muutenkin hyvä soitettavuus ja hienostunut viimeistely tekivät vaikutuksen. Nykyään voisi ko. basson herättämä fiilis olla jotain muutakin, mutta en osaa siitä sanoa kun ei sen koommin ole nauhattomaan Pedullaan tullut edes koskettua.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Johannes_t
06.04.2004 13:17:24

Olen basson jo testannut ja heti rakastunut :) Naukuu "ihan kivasti" joo. Mutta miten toimii ihan perus rock- tahi pop-biiseissä bändin seassa, puskeeko liikaa läpi?
absqua
06.04.2004 13:20:52 (muokattu 06.04.2004 13:21:50)
Olen basson jo testannut ja heti rakastunut :) Naukuu "ihan kivasti" joo. Mutta miten toimii ihan perus rock- tahi pop-biiseissä bändin seassa, puskeeko liikaa läpi?

Kokeilemalla selviää. Tuskin tuosta läpi puskemisesta on ongelmaksi. Helpompi siitä liiaallisesta erottumisesta on päästä eroon kuin saada jotain humisevalta mössöltä kuulostavaa hifibassoa erottumaan bändissä. ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Basismi
06.04.2004 14:14:06
Kävin joskus aikoinaan Habaa katsomassa keikalla, missä hän veti tutun fenderin lisäksi Pedullalla pari piisiä. Taisi olla nauhallinen viisikielinen MVP? Tykkäsin enempi Pedullan soundista, soundasi huomattavasti tiukemmalta kuin Fenderi olematta silti mitenkään liian hifi.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Johannes_t
19.05.2004 22:58:34

Hip ja hei! Nyt on Pedulla Buzz lisätty arsenaaliin. Voi olla, että tänä yönä ei oikein tule nukutuksi...

Jos ehdin/jaksan voin jonkinmoisen esittelyn kirjoittaa.
Teme007
20.05.2004 00:22:53
NÄYTÄ!!!
"Nöyryys, nöyryys, ei leijuta!!!" u´re never good enough"
Johannes_t
20.05.2004 20:58:43

NÄYTÄ!!!

Tsekkaa uusi omakuva...
Johannes_t
20.05.2004 22:53:14

Hurmalaisen Roopelta ostin ja paljon köyhdyin. Pikaisen laskutoimituksen mukaan useamman kuukauden keikkaliksat, eikö ole tarpeeksi epäselvästi ilmaistu? :D

Pitää katsoa josko jo lauantain keikalle otan mukaan, pääsepähän muutkin ihmiset ihmettelemään soundia.
Le Haba
22.05.2004 18:38:35 (muokattu 22.05.2004 18:39:59)
Kävin joskus aikoinaan Habaa katsomassa keikalla, missä hän veti tutun fenderin lisäksi Pedullalla pari piisiä. Taisi olla nauhallinen viisikielinen MVP? Tykkäsin enempi Pedullan soundista, soundasi huomattavasti tiukemmalta kuin Fenderi olematta silti mitenkään liian hifi.

Joo, mulla oli Pedullan nauhallinen 5-kielinen ja omistin myös nauhattoman 4-kielisen. Möin pois ne joskus vuosi sitten. Hyviä bassojahan Pedullat ovat, mutta se mikä rupes mättämään oli mikkien etäisyys toisistaan. Tietty middle-puukko jäi vaisuks kun mikit oli eri paikassa kun tutussa Jazz-bassossa. Asiasta muodostui ylipääsemätön ja siirryin RB 5:seen. Nauhattomasta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Tykkään vain enemmän tosta fenkusta
My name is Baron, Le Baron
Basismi
04.08.2007 14:37:18
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1168 päivää vanhaan ketjuun!

Nostetaas... olis kiikarissa käytetty 5-kielinen Pedulla Thunderbass. Erittäin nätti zebrano kannella. Hintaa tuolle vaan tulisi rahteineen alveineen pikkasta vajaa 2 tuhatta euroa. On se toki reilusti alle uuden listahinnan silti. Millä hinnoilla pedulloja markkinoilla pyörii, jos pyörii? Thunderbassoja en ole suomessa ainuttakaan pongannut.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
balzary
04.08.2007 14:41:34

Nostetaas... olis kiikarissa käytetty 5-kielinen Pedulla Thunderbass. Erittäin nätti zebrano kannella. Hintaa tuolle vaan tulisi rahteineen alveineen pikkasta vajaa 2 tuhatta euroa. On se toki reilusti alle uuden listahinnan silti. Millä hinnoilla pedulloja markkinoilla pyörii, jos pyörii? Thunderbassoja en ole suomessa ainuttakaan pongannut.

Listahintaa ei vissiin noissa kannata hirveesti tuijottaa? Pedulla on varmaan ainakin jenkeissä yksi huonoiten hintaansa pitävistä bassoista, talkbassin perusteella siis.

Yksi Rapture on Tsekissä myynnissä n. 1200e hintaan ollut pitkään. Vissiin kuitenkin täysin eri mallit?
Basismi
04.08.2007 15:37:34 (muokattu 04.08.2007 15:40:24)
On nuo uudet Pedullat katuhinnoiltaan kuitenkin 4000$ luokkaa, eli lähes samassa kuin esim amerikan MTD:t. Sillä kiinnostuinkin, koska niitä näyttää käytettynä saavan aika lailla edukkaammin kuin muita vastaavia. Eivät taida olla muodissa jenkeissä?

Tällanen ritsa siis kyseessä:
http://www.pedulla.com/assets/images/thunderbass_p2.jpg
http://www.pedulla.com/assets/images/thunderbassGallery_lrg4.jpg

Rapturet on "halpasarjaa" n.3000$ uutena.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)