HarrieR 20.05.2004 20:24:13 | |
---|
Tulipa tehtyä bassolle pintapuolinen huolto tuossa iltapuhteeksi. Putsailin otelaudan, kaulan ja bodyn sekä öljysin kevyesti kaulan ja otelaudan. Mikä ero! Soitettavuus koheni huomattavasti kun töhnäkerros lähti kaulasta ja nauhojen tuntumasta. Tarinan opetus, jos et ole vaikkapa viimeisen vuoden aikana perusteellisesti putsaillut soitintasi, tartu toimeen. P.S. Jamerson-fanit älkööt vaivautuko.. Back once again, Ken, with the ill behaviour. |
Niskamies 20.05.2004 20:56:22 | |
---|
Tulipa tehtyä bassolle pintapuolinen huolto tuossa iltapuhteeksi. Putsailin otelaudan, kaulan ja bodyn sekä öljysin kevyesti kaulan ja otelaudan. Mikä ero! Soitettavuus koheni huomattavasti kun töhnäkerros lähti kaulasta ja nauhojen tuntumasta. Tarinan opetus, jos et ole vaikkapa viimeisen vuoden aikana perusteellisesti putsaillut soitintasi, tartu toimeen. P.S. Jamerson-fanit älkööt vaivautuko.. Itsekkin tuon huomannut, kun olen vastikään kumpaakin bassoon vaihtanut kielet ja tehnyt perusteellisen putsauksen. Tai no, maksoin soitinrakentajalle toisen basson rempasta, kun piti otelauta hioa samalla. Melkeinpä kuin uusia soittimia. Nyt pitäisi vaan jakssaa pestä kädet enne soittamista että kielet pysyy kauan puhtaina. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Wil-J 20.05.2004 22:16:59 | |
---|
Mitäs aineksia käytit putsaamiseen ja öljyämiseen :O |
Tulipa tehtyä bassolle pintapuolinen huolto tuossa iltapuhteeksi. Putsailin otelaudan, kaulan ja bodyn sekä öljysin kevyesti kaulan ja otelaudan. Mikä ero! Soitettavuus koheni huomattavasti kun töhnäkerros lähti kaulasta ja nauhojen tuntumasta. Tarinan opetus, jos et ole vaikkapa viimeisen vuoden aikana perusteellisesti putsaillut soitintasi, tartu toimeen. P.S. Jamerson-fanit älkööt vaivautuko.. The funk is in the dirt :) Mullon varmaan 8 vuoden smägmät Corveten otelaudassa. Hieno camo-viimeistely. Kunhan ei heti runkattuaan soita niin kaikki hyvin. |
chief 20.05.2004 23:18:39 (muokattu 21.05.2004 13:46:15) | |
---|
Juu, parempi soittaa housut jalassa. Mä oon sellanen tahmatassu että pitäis kaula putsata varmaan jokaisen soittokerran jälkeen. Enpä aina jaksa vaivautua. Milläs kaulan putsasit? Joel Di Bartolon kirjassa Serious Electric Bass neuvottiin käyttämään 0000-teräsvillaa, tosin hyvin varoen. C.H.I.E.F
Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja |
HarrieR 20.05.2004 23:24:56 | |
---|
The funk is in the dirt :) Jep, niinhän sitä sanotaan. Mutta kun oma soitto on niiiin epäfunk, ei sitä likaakaan tartte kerätä... ;) Anyway, putsailin otelaudan kankaalla hinkkaillen (hikeä ja kyyneleitä säästämättä). Sen jälkeen muutama tippa soitinpuille tarkoitettua öljyä (oman ostin Millbrookista) kankaaseen ja sivelin ohuen kerroksen otelaudalle. Annoin kuivua hetken ja sen jälkeen hieroin kankaalla niin kauan että kaikki ylimääräinen oli poissa. Kaulan takaosan putsailin ensin ronskisti veitsen hamarapuolella - hellällä tatsilla tosin. Pitkiä vetoja alhaalta ylöspäin. Mun bassossa ei kaula ole lakattu, joten sitä ei tarvinnut varoa. Sitten kankaalla hinkkausta ja lopuksi öljy samalla menetelmällä kuin otelautaan. Pakolliset disclaimerit: Mitään en tästä bassonfiksailusta ymmärrä, joten sovella menetelmiä omalla riskillä. Jos tuhoat vintage-Fenkkusi (tai kolmenkympin ritsasi) kaulan, otelaudan ja viimeistelyn, ongelma on omasi. Jos (ja kun) jollakulla kokeneemmalla on näkemyksiä asiasta, kommentit ovat tervetulleita - opitaan kaikki. Back once again, Ken, with the ill behaviour. |
Wil-J 21.05.2004 10:13:16 | |
---|
Alku kuulosti hyvältä, mutta veitsellä en Fanderiäni kyllä lähtisi raastamaan (edes hamara puolella) :D Eikä mun kaulan takapuoli ainakaan oo ees likanen.. Otelauta on sitäkin rähmäisempi! |
HarrieR 21.05.2004 10:25:06 | |
---|
Alku kuulosti hyvältä, mutta veitsellä en Fanderiäni kyllä lähtisi raastamaan (edes hamara puolella) :D Eikä mun kaulan takapuoli ainakaan oo ees likanen.. Otelauta on sitäkin rähmäisempi! Jeh, kuten sanoin, mulla ei ole lakkaa laisinkaan tuolla kaulan takapuolella (ja omalla vastuulla muutenkin). Mitään jälkiä puuhun ei jäänyt, töhnää lähti sen sijaan uskomattomat määrät... Ja nyt pinta tuntuu sileältä ja peukalo liukuu pinnalla semmoisen suih-töks-suih-töks-töks -fiiliksen asemesta. Ohuen ohutta teräsvillaa ja hellää otetta tuohon jossakin näkee suositeltavan. Heh, mulla nyt ei sattunut olemaan kuin jotain PataPataa kotona - en sillä sitten viitsinyt vetäistä. Hellällä otteella, joka tapauksessa. Toinen juttu kokonaan on sitten se, että jos on lakattu kaula. Siihen ei taida sitä ähhää ihan niin tarttuakaan. Back once again, Ken, with the ill behaviour. |
Aminohappo 21.05.2004 16:29:42 | |
---|
Ah kiiltääpä sen nyt kivasti kun vähän talouspareria sille näytin ! coz every girl grazy 'bout a sharp dressed man. |
isjssa86 21.05.2004 17:26:01 | |
---|
jostain kuullu et jotain vahaa laiteittais kaulaan. millastakohan se on ja miten käytetään? en ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin päinvastaan. |