Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua biisin tunnistukseen..
1
Dunga
19.05.2004 12:00:58 (muokattu 19.05.2004 12:09:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin tänään radiosta biisin missä laulettiin Ihmemaan Liisan tarinasta (suomeksi), laulaja oli nainen. Sanoja en enää paljon muista mutta basso oli kertsissä ainakin sellainen läpsyttelevän kuuloinen. Eli esittäjää ja biisin nimeä haen.
 
Edit
 
It´s hard to be a tonttumies.... IMIK #4 [Kyllä lähtee]
poppamies
19.05.2004 12:06:12 (muokattu 19.05.2004 12:08:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin tänään radiosta biisin missä laulettiin Ihmemaan Liisan tarinasta, laulaja oli nainen. Sanoja en enää paljon muista mutta basso oli kertsissä ainakin sellainen läpsyttelevän kuuloinen. Eli esittäjää ja biisin nimeä haen.
 
No nyt puhut Liisast mutta jos kappale oli englanninkielinen niin kyseessä on kenties Jefferson Airplanen kappale "White Rabbit". Laulaja on Grace Slick.
 
"One pill makes you larger
And one pill makes you small,
And the ones that mother gives you
Don't do anything at all.
Go ask Alice
When she's ten feet tall."
 
http://www.sing365.com/music/lyric. … ne/7109AE560A05F54748256BF40008120A
 
"G-strings are for strippers"
Dunga
19.05.2004 12:08:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hups, jäi puuttumaan kieli eli siis suomeksi laulettiin.
 
It´s hard to be a tonttumies.... IMIK #4 [Kyllä lähtee]
M.i.k.key
19.05.2004 12:26:37 (muokattu 19.05.2004 12:26:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazzvalssi Someday My Prince will come on muistaakseni käännetty suomeksi jotenkin "oi, liisa ihmemaan..."
 
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Anagram
20.05.2004 00:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cipollinalle ja kaikille muillekin kadonneen biisin metsästäjille suosittelen Suomen Äänitearkiston Suomalaisten äänilevyjen tietokanta vuosilta 1901 - 1999. Ainakin minä olen useasti saanut sieltä avun tälläisissä pulmissa.
 
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs/
 
Eli laitetaanpa hakusanoiksi "Liisa Ihmemaassa". Ainakin siis:
Pettersson Tina, Vuorjoki Satu, Hyttinen Liisa, Paukku Pete, Kipparikvartetti, Metro-Tytöt, Midit, Stidit, (kokoonpano Forsberg Rita - Lauanne Hannele - Lauanne Jaana - Lauanne Pepe - Lauanne Pia - Lauanne Reino), Palvalin Lilli & Piispanen Elisa, Inga-Lill ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä itse Numminen M.A ovat levyttäneet Alice In Wonderland (säv.Sammy Fain)
 
Tuossa hakukoneessa taisi vaan olla sellainen ominaisuus että se etsii vain antamallasi sanoilla alkavia kappaleita, ei sellaisia joiden nimet sisältävat hakusanasi. Elikkä tuo "Liisa Ihmemaassa" haku ei löytäisi vaikkapa "Olipa Kerran Liisa Ihmemaassa" kappaletta.
 
baron
20.05.2004 09:08:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazzvalssi Someday My Prince will come on muistaakseni käännetty suomeksi jotenkin "oi, liisa ihmemaan..."
 
Meidän häissä (siis hääkeikalla!) se kyllä oli "Taas päivä kaunein on".
 
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Dunga
20.05.2004 13:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cipollinalle ja kaikille muillekin kadonneen biisin metsästäjille suosittelen Suomen Äänitearkiston Suomalaisten äänilevyjen tietokanta vuosilta 1901 - 1999. Ainakin minä olen useasti saanut sieltä avun tälläisissä pulmissa.

http://www.yle.fi/aanilevysto/firs/

Eli laitetaanpa hakusanoiksi "Liisa Ihmemaassa". Ainakin siis:
Pettersson Tina, Vuorjoki Satu, Hyttinen Liisa, Paukku Pete, Kipparikvartetti, Metro-Tytöt, Midit, Stidit, (kokoonpano Forsberg Rita - Lauanne Hannele - Lauanne Jaana - Lauanne Pepe - Lauanne Pia - Lauanne Reino), Palvalin Lilli & Piispanen Elisa, Inga-Lill ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä itse Numminen M.A ovat levyttäneet Alice In Wonderland (säv.Sammy Fain)

Tuossa hakukoneessa taisi vaan olla sellainen ominaisuus että se etsii vain antamallasi sanoilla alkavia kappaleita, ei sellaisia joiden nimet sisältävat hakusanasi. Elikkä tuo "Liisa Ihmemaassa" haku ei löytäisi vaikkapa "Olipa Kerran Liisa Ihmemaassa" kappaletta.

 
Kiitos tästä, mutta paha mennä sanomaan kuka noista esitti sen version mitä haen.
 
It´s hard to be a tonttumies.... IMIK #4 [Kyllä lähtee]
E C
20.05.2004 20:35:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin tänään radiosta biisin missä laulettiin Ihmemaan Liisan tarinasta (), laulaja oli nainen. Sanoja en enää paljon muista mutta basso oli kertsissä ainakin sellainen läpsyttelevän kuuloinen. Eli esittäjää ja biisin nimeä haen.
 
ainakin lustilan kaija laulaa jossain biisissä "olen liisa ihmemaan" jne.
 
Fortune
20.05.2004 21:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazzvalssi Someday My Prince will come on muistaakseni käännetty suomeksi jotenkin "oi, liisa ihmemaan..."
 
Eivät kai nuo ole samoja kappaleita?
 
Siis jos tarkoitat sitä, joka menee että "Oi Liisa kerrohan, kuinka sä löysit ihmemaan..."
 
"Someday my prince..." (ei Prince, eihän tämä mistään funk-kunkusta kerro) on Lumikista, tuo "Liisa ihmemaassa" luonnollisesti samannimisestä elokuvasta. Originaali "Alice in wonderland", suomenkielinen löytynee yhdeltä jos toiseltakin lastenlaulukokoelmalta, jollakin Lasten hittimittarilla se minulla lapsena oli.
 
M.i.k.key
21.05.2004 17:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meni tuossa juu pari jazzvalssia sekaisin...
Muistuttavat toisiaan. Pahoillani olen tuosta Ison Kirjaimen käytöstä väärässä yhteydessÄ.
 
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Fortune
22.05.2004 10:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahoillani olen tuosta Ison Kirjaimen käytöstä väärässä yhteydessÄ.
 
Elä ota vakavasti. Prince on vain komppikitaristien kuningas :)
 
Finnvape
15.11.2013 03:06:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari vuotta sitten tuli dokumentti, yhdestä hullusta luonnonsuojelijasta, Oli jossain alaskassa tykkäs karhuista. Karhu sitten raateli jampan hengiltä, kaikista kauheinta oli siinä dokumentissa, että ukolla oli jäänyt ääninauhuri päälle ja siitä kuuluu 20min. kun karhu syö ukkoa hrrr.
 
No ukosta on tehty biisi, mikä on se biisi?
 
Ali
15.11.2013 03:28:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilman hakuakin olisit selvinnyt: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=126124
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Finnvape
15.11.2013 05:23:30 (muokattu 15.11.2013 05:25:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseasiassa käytin hakua, mutten löytänyt, sinne meni oikeaan ketjuun...
 
Hakusana oli. Kadonneen biisin metsästys
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «