Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2014
1 2 3 4 568 69 70 71 72
Funkånaut
14.07.2014 01:36:48

vital: Kuinka Messistä tuli turnauksen pelaaja? Meni vähän ohi....kyllä hän hyvä oli, mutta että paras?

Toisaalta, Messi oli kaikissa Argentiinan merkittävissä maaleissa mukana. Itse olisin kyllä Neuerin rankannut ykköseksi. Tärkein yksittäinen pelaaja koko kisoissa.
Parempi alkoholi aivoissa kuin päinvastoin.
Brian May jr.
14.07.2014 01:47:05
Funkånaut: Toisaalta, Messi oli kaikissa Argentiinan merkittävissä maaleissa mukana. Itse olisin kyllä Neuerin rankannut ykköseksi. Tärkein yksittäinen pelaaja koko kisoissa.

Mielestäni Argentiinan joukkueesta Mascherano oli kuitenkin vielä isommassa roolissa finaaliin pääsyssä kuin Messi, varsinkin pudotuspeleissä. Mutta menkööt nyt näin.

Mielestäni Argentiina antoi yllättävän kovan vastuksen tässä finaalissa, varsinkin ennakkoasetelmiin nähden. Kumpaakin joukkuetta vaivasi tietynlainen tehottomuus, vaikka ehkäpä ne Saksan maalipaikat lopulta olivat hieman paremmin mietittyjä kuin Argentiinan. Ja tulihan sieltä tosiaan se yksi maali, ja olipa helvetin upea maali.

Tulen luultavasti aina inhoamaan Saksan maajoukkuetta, mutta myönnettäköön, että kisojen paras joukkue vei nämä kisat :)

Hyvää yötä kaikille.
Vettä!
vital
14.07.2014 01:59:44
Funkånaut: Toisaalta, Messi oli kaikissa Argentiinan merkittävissä maaleissa mukana. Itse olisin kyllä Neuerin rankannut ykköseksi. Tärkein yksittäinen pelaaja koko kisoissa.

Joo, mutta entä (nimenomaan) Neuer, Rodriguez, Hummels, jopa Vlaar? Mielestäni Mascherano oli Argentiinan paras pelaaja, mutta makuasia...

Äsken kävin kattomassa wikipediassa mm kisojen golden ball voittajat ja tuossa luki että näiden kisojen voittaja oli Vladimir Putin. Nopeasti korjasivat kuitenkin.
Röntgen-Jeesus
14.07.2014 03:15:56

hjukke: Ja melkeen 10v ikäeroa? SchweinTiikerille iso dislike, koko ajan vattallaan itkemässä.

No verrataan sitten herraan nimeltä Thomas Müller. 10 maalia Messin viittä vastaan ja ikääkin vähemmän. Eli voidaan sanoa että ehdottomasti oikeat pelaajat juhlivat mestaruutta. Ei Messi ole MM-kisoissa esittänyt mitään sellaista minkä takia olisi syytä väittää miehen ansainneen kultaa.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
dipshit
14.07.2014 03:48:06
DEUTSCHLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANDDDDDDDD!!!!!!!!!

EI SAATana mikä meininki Berliinissä! Fanmeilella katsottiin peli jossa tunnelma oli jotain aivan käsittämättömän mahtavaa, ei sitä pysty edes sanoin kuvailemaan. Kaupunki on aivan sekaisin ja minä myös. Jalat ja alaselkä aivan pillun päreinä mutta the show must go on, Tänä yönä ei nukuta!

Vittu, loppuvihellyksen soidessa meinas oikeasti tulla tippa linssiin. Tunsin jo ennen kisojen alkua sydämessäni, että 2014 on Saksan vuosi, mutta silti tämä onnistui räjäyttämään totaalisesti tajunnan. Kerrassaan ikimuistoinen ilta ja ikimuistoiSet kisast. Mahtavin urheilutapahtuma mitä olen koskaan seurannut.

KIITOS SAKSA!!!
Dr. Funkenstein
14.07.2014 08:52:49
KYLLÄÄÄ!!! Täydellistä. Kaikesta tästä tekee vielä parempaa tuo "nokkela" itku täällä, NAUTIN TÄSTÄ!

Mitäköhän helvettiä sitä tekee iltaisin taas. Tyhjä fiilis, voitosta huolimatta.
Tympee Huttunen
14.07.2014 09:22:24
Argentiinassa mellakoita, koska hävisivät. Joukkue olisi melkein ansainnut voiton, maa ei.

Ai Messi turnauksen paras? Hienoa, että turnauksessa korostui pelin olevan joukkueurheilua. Mestaruus meni oikeaan paikkaan!
eino mutku
14.07.2014 10:58:19
dipshit: DEUTSCHLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANDDDDDDDD!!!!!!!!!

EI SAATana mikä meininki Berliinissä! Fanmeilella katsottiin peli jossa tunnelma oli jotain aivan käsittämättömän mahtavaa, ei sitä pysty edes sanoin kuvailemaan. Kaupunki on aivan sekaisin ja minä myös. Jalat ja alaselkä aivan pillun päreinä mutta the show must go on, Tänä yönä ei nukuta!

Vittu, loppuvihellyksen soidessa meinas oikeasti tulla tippa linssiin. Tunsin jo ennen kisojen alkua sydämessäni, että 2014 on Saksan vuosi, mutta silti tämä onnistui räjäyttämään totaalisesti tajunnan. Kerrassaan ikimuistoinen ilta ja ikimuistoiSet kisast. Mahtavin urheilutapahtuma mitä olen koskaan seurannut.

KIITOS SAKSA!!!

Tämä ilahduttaa.

Hienot kisat, aivan mahtavammoiset. Aina on tullut kisoja seurattua, mutta koskaan en ole katsonut näin paljon pelejä. En nyt ihan kaikkia ihan kokonaan mutta ehkä 5x matsia. YLE pyyhki toteutuksellaan maksukanavia pitkin lauantai-iltaisen ravintolan miestenvessan lattiaa.

Messi ei kyllä itselleni ollut mitenkään kisojen mieleenjäävin pelaaja, tässä on jo edellä mainittu monta hyvää, lisään vielä seuraavat:
- Dirk Kuyt (HOL)
- David Ospina, (COL)
- Keylor Navas (CRC)
- Joel Campbell (CRC)
- Paul Pogba (FRA)
- Rais M'Bolhi (ALG)
- Islam Slimani (ALG)

Olisin suonut Brasilian voittavan, mutta neljän parhaan joukko on ihan sopiva ja ennakkonkin arvelemani.
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
rokiroki
14.07.2014 11:47:55
Itse odottelin , että koska se Messi kunnolla herää pelaamaan, ja nähdään koko loistokkuus.
Olisi ollut kyllä melkoinen temppu, jos se viimeinen vapari.......ja Neuer olisi vastaavasti röytänyt ainoan kerran kisoissa.

Argentiina ei loistanut alkupeleissä, teki vaan välttämättömimmän. Ikään kuin odottivat ,että koska "ne tosi pelit alkavat" . Eivät oikein saaneet uutta vaihdetta päälle sitten finaaliin.

Saksan mestaruus oli täysin ansaittu, vakuuttavin esitys koko kisojen ajan.
En ole oikein ollut saksalaisen jalkapallon ystävä , varsinkaan 80-90 luvulla, tylsää.
Mutta viimeisen kymmenen vuoden aikana jotenkin oppinut pitämään. Siedän jopa Italiaa nykyään.

Oikeastaan en ole varsinaisesti kannattanut mitään joukkuetta koskaan. Ihan sama kuka voittaa, kunhan vaan peli on viihdyttävää, myös 0-0 voi olla.
---------------
Sitten nostalgia osuus,voi skipa....

Kuitenkin junnuvuosilta on jäänyt mieleen vähän Hollannin huono onni, ja ansaitsisivat joskus voiton. v 74 hävisivät Saksalle finaalissa. Saksalla oli silloin myös eräs Müller,joka tosin ei kaatuillut hipaisusta.
Sitten Hollanti hävisi Argentiinalle -78 finaalissa , Argentiinan kotikisoissa.
(sitten vielä tappio 4v sitten, mutta pelasivat rumasti , olin vähän espanjan puolella)

Ne 78-kisat olivat minulle ne ekat" ikimuistoiset kisat". Olin tuolloin 15v ja iltaisin oltiin kokoonnuttu jo parin kesän ajan eräälle niitylle palloa pelaamaan, sekajoukkueilla tytöt ja pojat . Minulla oli ainoa kunnon virallinen jalkapallo, pelasin molkena.

Meillä oli koko kesän mulle kaverina ja tavallaan " kesätöissä" serkkupoika, joka asui Tukholmassa. Hän oli pelannut junnufutista, olisko ollut Brommapojkarna -joukkueessa., mutta lopetellut 15v iässä, kilpailu alkoi olla niin kovaa.
Eli oli oikeasti oppinut jotain. No tämä ruottinsuomalainenhan oli sitten tosi kova kingi meidän kylän niittypallossa.

Yöt katsottiin jalkapalloa, ja päivisin isäukko hätisti meitä maatalon töihin: Aiv-rehua,kuivaheinää jne. Sadepäivät oltiin äijän kanssa kalassa. Saatiin me kyllä jotain palkkaakin töistä.

Argentiinalla oli loistava joukkue, mm tukkajumala Mario Kempes , olikohan Passarella kapteenina? Keskikentän kunkku Osvaldo Ardiles siirtyi jonkun Villan kanssa Englantiin Tottenhamin riveihin, heidän otteitaan piti tietysti sitten Englanninliigan otteluista seurata (ruotsin tv :n joka lauantaien Tipsextra-lähetys, jossa oli jokin eng-liigapeli.)

Noista ajoilta on jäänyt myös jonkinlainen kiintymys, ei fanitus, Englannin maajoukkueeseen. Silloin parhaat pelasivat Manussa ja Liverpoolissa, mm Ray Clemence...
Allekirjoitus ____________ nimen selvennys
hjukke
14.07.2014 11:57:00

Röntgen-Jeesus: No verrataan sitten herraan nimeltä Thomas Müller. 10 maalia Messin viittä vastaan ja ikääkin vähemmän. Eli voidaan sanoa että ehdottomasti oikeat pelaajat juhlivat mestaruutta. Ei Messi ole MM-kisoissa esittänyt mitään sellaista minkä takia olisi syytä väittää miehen ansainneen kultaa.

Nyt oli erittäin hyviä pointteja, allekirjoitan. Mulla vaan on vähän altavastaaja-tsemppi ollut näissä kisoissa, kun Hollanin puoliakaan ei ole enää voinut pitää ;)
Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria.
vital
14.07.2014 12:12:08 (muokattu 14.07.2014 12:16:12)
roklrokl:
Saksan peli muuttui 2000 luvulla. Ennen sitä niillä oli vanha-aikainen pelityyli ja libero ja vanhoja pelaajia ja jäivät muiden jälkeen kehityksessä. Päättivät remontoida sekä maajoukuetta että kotimainen jalkapallo kokonaan, ja tässä lopputulos; nuoria pelaajia, uusi toimiva pelitapa, jne. Maajoukkue menestyy, myös Bayern Munchen ja Dortmund mm.
Muut maat voisivat ottaa mallia.

edit: siis luin pitkän artikkelin (ruotsalaisten Offside) Saksan maajoukkueesta ja dortmundista, kertoi tosi yksityiskohtaisesti mitkä kaikki asiat ovat muuttuneet. Onnistuivat totaalisesti.
Jokapaikanapina
14.07.2014 12:13:04
Tuli kisain loppu
Multa paloi proppu
Saksa voitti mestaruuden
Minä vaadin kisan uuden
eino mutku
14.07.2014 12:32:25
Jokapaikanapina: Tuli kisain loppu
Multa paloi proppu
Saksa voitti mestaruuden
Minä vaadin kisan uuden

Alko runosuoni sykkii
Kun ei tarvi sohvalla kykkii?
Voit ottaa haasteen iisin
Säveltää kun päätät hittibiisin!
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
obiwan
14.07.2014 12:54:18
Loppuu se runoilu
Ja Messistä vinoilu
Saksa oli parempi, ketjulle lukko
Litmanen: kisojen huumori ukko
Funkånaut
14.07.2014 13:00:36 (muokattu 14.07.2014 13:01:37)

Kisat on ohi, tunnelma hiipuu
Ketju muiden sekaan tippuu
Paras molari Keylor Navas
Mutta lopussa Saksa oli paras

Edelliselle runolle plussan pamautin
Siinä oli huumorin kukkasia
Ei pure siihen nyrkki eikä lamautin
Siteeraamalla sitä ei saa rukkasia
Parempi alkoholi aivoissa kuin päinvastoin.
rokiroki
14.07.2014 13:10:07
ainesta Seinäjoen tangotuomaristoon Ile Vainon paikalle. Tosin nuo jalkapallorunot ei ollu yhtä vaivaanuttavia.......
Allekirjoitus ____________ nimen selvennys
locoloco
14.07.2014 13:18:01
rokiroki: Itse odottelin , että koska se Messi kunnolla herää pelaamaan, ja nähdään koko loistokkuus.
Olisi ollut kyllä melkoinen temppu, jos se viimeinen vapari.......ja Neuer olisi vastaavasti röytänyt ainoan kerran kisoissa.

Argentiina ei loistanut alkupeleissä, teki vaan välttämättömimmän. Ikään kuin odottivat ,että koska "ne tosi pelit alkavat" . Eivät oikein saaneet uutta vaihdetta päälle sitten finaaliin.

Saksan mestaruus oli täysin ansaittu, vakuuttavin esitys koko kisojen ajan.
En ole oikein ollut saksalaisen jalkapallon ystävä , varsinkaan 80-90 luvulla, tylsää.
Mutta viimeisen kymmenen vuoden aikana jotenkin oppinut pitämään. Siedän jopa Italiaa nykyään.

Oikeastaan en ole varsinaisesti kannattanut mitään joukkuetta koskaan. Ihan sama kuka voittaa, kunhan vaan peli on viihdyttävää, myös 0-0 voi olla.
---------------
Sitten nostalgia osuus,voi skipa....

Kuitenkin junnuvuosilta on jäänyt mieleen vähän Hollannin huono onni, ja ansaitsisivat joskus voiton. v 74 hävisivät Saksalle finaalissa. Saksalla oli silloin myös eräs Müller,joka tosin ei kaatuillut hipaisusta.
Sitten Hollanti hävisi Argentiinalle -78 finaalissa , Argentiinan kotikisoissa.
(sitten vielä tappio 4v sitten, mutta pelasivat rumasti , olin vähän espanjan puolella)

Ne 78-kisat olivat minulle ne ekat" ikimuistoiset kisat". Olin tuolloin 15v ja iltaisin oltiin kokoonnuttu jo parin kesän ajan eräälle niitylle palloa pelaamaan, sekajoukkueilla tytöt ja pojat . Minulla oli ainoa kunnon virallinen jalkapallo, pelasin molkena.

Meillä oli koko kesän mulle kaverina ja tavallaan " kesätöissä" serkkupoika, joka asui Tukholmassa. Hän oli pelannut junnufutista, olisko ollut Brommapojkarna -joukkueessa., mutta lopetellut 15v iässä, kilpailu alkoi olla niin kovaa.
Eli oli oikeasti oppinut jotain. No tämä ruottinsuomalainenhan oli sitten tosi kova kingi meidän kylän niittypallossa.

Yöt katsottiin jalkapalloa, ja päivisin isäukko hätisti meitä maatalon töihin: Aiv-rehua,kuivaheinää jne. Sadepäivät oltiin äijän kanssa kalassa. Saatiin me kyllä jotain palkkaakin töistä.

Argentiinalla oli loistava joukkue, mm tukkajumala Mario Kempes , olikohan Passarella kapteenina? Keskikentän kunkku Osvaldo Ardiles siirtyi jonkun Villan kanssa Englantiin Tottenhamin riveihin, heidän otteitaan piti tietysti sitten Englanninliigan otteluista seurata (ruotsin tv :n joka lauantaien Tipsextra-lähetys, jossa oli jokin eng-liigapeli.)

Noista ajoilta on jäänyt myös jonkinlainen kiintymys, ei fanitus, Englannin maajoukkueeseen. Silloin parhaat pelasivat Manussa ja Liverpoolissa, mm Ray Clemence...

Argentiinalla oli myös kova poppoo 82-kisoissa 78 MM-joukkueen runko vahvistettuna(Maradonalla& Ramon Diaz). SIlti tuloksena oli pannukakku!!
daredevil
14.07.2014 13:56:50
Juusela ja Litti
brasiliassa ne kisoja suomalaisille lykkää
ei tämä runo ole suuri hitti
mutta Jari kahvista kovasti tykkää
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
Meadow
14.07.2014 13:58:58
Kisat olivat enemmän kuin jees
Neuer on mieeeeessss
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)