Aihe: Naiset ja kitarakamat
1 2 3 4 5 6 7 8
Genitalripper
10.07.2014 22:04:31
Entropia666: Omilla rahoillaan saa tehdä ihan mitä huvittaa. Siinä ei oo kellään mitään naputtamista aiheesta, jos muut juoksevat kulut hoituu. Ei ees vaimolla. Ite oot rahas ansainnu, ite saat rahas käyttää.

Vähän kaukaa ketjusta nostan, mutta saako silti olla edes vähän huvittunut siitä, että nimenomaan sulla on kovin vahva mielipide miten parisuhteessa toimitaan? En halua olla ilkeä, mutta sen yhden ketjun huipennuksen perusteella ne perusasiatkin saattaa olla vielä hakusessa. Ja sitten kun ottaa huomioon, että se vahviten omaa ajatusmalliasi mukaileva "heitti vaimon pihalle", ja kertoi päällimmäiseksi syyksi ongelmille raha-asiat.
Entropia666
10.07.2014 22:19:19

Genitalripper: Vähän kaukaa ketjusta nostan, mutta saako silti olla edes vähän huvittunut siitä, että nimenomaan sulla on kovin vahva mielipide miten parisuhteessa toimitaan? En halua olla ilkeä, mutta sen yhden ketjun huipennuksen perusteella ne perusasiatkin saattaa olla vielä hakusessa. Ja sitten kun ottaa huomioon, että se vahviten omaa ajatusmalliasi mukaileva "heitti vaimon pihalle", ja kertoi päällimmäiseksi syyksi ongelmille raha-asiat.

Sinkkuelämä ja parisuhdehommat on kaks täysin eri maailmaa ja sen mukaa mennään. Eikä ehkä yhen puoliks rölö silmäkulmassa kirjoitellun keskustelun pohjalta kannata vetää johtopäätöksiä.

Mutta jokatapauksessa, on täällä muutkin kirjoittajat kiteyttäneet mun ajatusmaailman: miksi olla ihmisen kanssa joka ei hyväksyä sua semmosena kuin itse olet? Miksi olla ihmisen kanssa joka rajoittaa sun elämää? Miksi ei olla semmoisen kanssa jonka kanssa ei tarvitse tehdä tällaisia kompromisseja?
Rässiä: Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Gabe
10.07.2014 22:49:46
klobasa: Itse tosin ottaisin mielummin tonnilla kitaramaa + 9000 € rahaa tilille tuomaan turvaa tavalliseen arkeen ja tulevaisuuteen, kuin 10000 € kitarakamat ja tili näyttää nollaa.

Eniten rahaa menee kyllä säästöön, perheellisenä on vähän pakkokin olla kunnon turva takataskussa. Mutta ei se gasittelua sulje pois laskuista. Tarkoitin lähinnä että tekemällä fiksuja valintoja voi myös harrastaa ilman että muu eläminen kärsii.
Entropia666
10.07.2014 23:04:44

Funkånaut: Kyllä se aika surullista on, jos elämä on kitaraKAMAT.

Ei sillä, on niitä huonompiakin harrastuksia ja elämäntäyttämistapoja.

Hyviä johtopäätöksiä aletaa nyt vetelemää täällä. :D
Rässiä: Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Jukka Häikiö
10.07.2014 23:53:14

Meillä Rouva on sen yhden kerran ottanut kantaa asiaan, silloin kun laitoin Torille mulla 19 vuotta olleen Lottonen LP:n, silloin tuumas:Et sä tota voi myydä, nyt mä kyllä suutun, minäpä siihen:Se on vain puuta ja myin. Niin kauan kun säätäminen ei liikauta yhteistä taloutta/heikennä muuten yhteistä perhe-elämää, asiat lienee hollillaan, muutenhan kamavänkkäys on aivan hölmöläisen hommaa ja tämän sanon vain omana mielipiteenäni, varmaan vois paremminkin aikaa hyödyntää, vaikka soittamalla enemmän, toisaalta, voi sitä paljon huonomminkin aikaansa käyttää.
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
Myrkky Nuoli
11.07.2014 00:19:43
Funkånaut: Tämä. Tai no, mieluiten reissaan tonnilla ja loput 9k tilille. Ja tililtä olueen, savukkeisiin ja uhkapeleihin.

Meikä on varmaan maailman surkein GASittaja. Ei mulla ole varmaan koskaan ollut GASia. Koska ei ne eri soittimet musta parempaa tee. En vain ole välineurheilija, vaan suhtaudun soittimiin kuten työkaluihin. Sitähän ne loppupeleissä ovat. Apuväline itsensä ilmaisuun, väitti romantikot mitä tahansa.

Ootko ikinä koittanu porata harjateräksellä ehostettuun kiviseinään bilteman terillä? Ei oo meinaan mitään kovin hauskaa hommaa se.
When in doubt, lower your expectations.
klobasa
11.07.2014 00:48:50
Myrkky Nuoli: Ootko ikinä koittanu porata harjateräksellä ehostettuun kiviseinään bilteman terillä? Ei oo meinaan mitään kovin hauskaa hommaa se.

Ei varmaan ole kivaa... Kyllä siihen tarttee vähintään puolisen kymmentä ammattilaisporakonetta ja kymmenen settiä erilaisia ammattilaiskäyttöön tarkoitettuja high end teriä jne. Harrastukset maksaa...
JaaGeRMaisTeR
11.07.2014 00:57:41
Myrkky Nuoli: Ootko ikinä koittanu porata harjateräksellä ehostettuun kiviseinään bilteman terillä? Ei oo meinaan mitään kovin hauskaa hommaa se.

Eipä se merkki siinä paina.. Hiltitkään mene harjateräksen läpi. Fiksumpia poraisi reiän n. 0.5cm viereen jos teräkseen osuu. Jollei välttämättä tahdo sorvata terästä poikki.
LamaAjanElvis
11.07.2014 08:07:39
Miksi naisella olisi mielipide kitaran hommaamiseen. Jos käyt töissä ja teet työsi yksin, tiskaat ne kaksi astiaa jotka käytät
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin
teukka
11.07.2014 08:19:04
Ex-vaimo ei tajunnu mitään musiikista tai kitaroista tms. Se onkin ex, joten se meni maaliin.
Kerran ostin "salaa" kitaran kun oli seinällä kolmesta telineestä yksi tyhjänä.
Meni VIIKKO ja...

EX:Mikä toi on?
Minä: Se on mun.

-Keskustelu päättyi-

Mulla ollut sittemmin 3h asunto josta yhden huoneen olen pyhittäny soittovehkeille, jossa
tosin ei styrkkareita ole kuin kotona ei tarvi, mutta kepit ja yms. äänitystarvikkeet majailee siellä.

Saa nähä mitä tapahtuu jos tuon nykysen pirkon kanssa joskus yhteen muuttaa mitä tapahtuu. En ajatellu tosin tinkiä ns. kitarahuoneesta :D
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Myrkky Nuoli
11.07.2014 08:44:03
JaaGeRMaisTeR: Eipä se merkki siinä paina.. Hiltitkään mene harjateräksen läpi. Fiksumpia poraisi reiän n. 0.5cm viereen jos teräkseen osuu. Jollei välttämättä tahdo sorvata terästä poikki.

Harjateräs oli siinä lähinnä värittämässä tekstiä, vaihdetaan se ihan vaan kiveen. Varmaan ymmärsit mitä yritän sanoa :)
When in doubt, lower your expectations.
LamaAjanElvis
11.07.2014 09:04:11 (muokattu 11.07.2014 09:04:38)
teukka: Ex-vaimo ei tajunnu mitään musiikista tai kitaroista tms. Se onkin ex, joten se meni maaliin.
Kerran ostin "salaa" kitaran kun oli seinällä kolmesta telineestä yksi tyhjänä.
Meni VIIKKO ja...

EX:Mikä toi on?
Minä: Se on mun.

-Keskustelu päättyi-

Mulla ollut sittemmin 3h asunto josta yhden huoneen olen pyhittäny soittovehkeille, jossa
tosin ei styrkkareita ole kuin kotona ei tarvi, mutta kepit ja yms. äänitystarvikkeet majailee siellä.

Saa nähä mitä tapahtuu jos tuon nykysen pirkon kanssa joskus yhteen muuttaa mitä tapahtuu. En ajatellu tosin tinkiä ns. kitarahuoneesta :D

Elämäsi ei kuulosta pahalle.
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin
azlag
11.07.2014 09:09:34
vkl: Mulla on 7 kitaraa seinällä ja vaimo sano et lisääkin "tauluja" saa tulla. En minäkään sano mitään hänen harraste välineiden/varusteiden hankinnoista (ratsastus).

Tuossapa vasta bueno ajatus. Jos emännän saa aloittamaan ratsastuksen niin ei pitäisi olla nokan koputtamista seitsemään(kään) kitaraan olkkarin seinällä jos keskellä lattiaa nököttää hevonen.

Vaan asiasta rasiaan, itse olen kerrankin ihanteellisessa tilanteessa. Viimeisiä pennosia en koskaan kamoihin käyttäisi jos niille muutakin käyttöä löytyisi, vaikka pahimmasta päästä kamarunkkareita taidan ollakin. Jos avokki tarvitsisi jotain ja itse "tarvitsisin" jotain niin ostaisin avokille ensin. Ja avokki sitten vastavuoroisesti ostaisi mulle (joo, pientä kilpailuhenkeä). Kaikki rahat ovat kuitenkin yhteisiä. Soitamme samassa bändissäkin joten siinäkin mielessä kaikenlaiset musiikilliset hankinnat menevät myös yhteiseksi hyväksi. Ja ihan puhtaasti harrastuspohjalta ollaan liikenteessä, katsoo sitten kun stadionkeikoista aletaan pulittamaan miljoona per kerta, silloin voisi harkita päivätyön lopettamista ja tosikoksi ryhtymistä. Olkkaristakin löytyy esimerkiksi sohva kaikkien kitara-, basso- ja synakamojen, sähkörumpujen ja sen tuhannentoista härpäkkeen joukosta. Pienellä kaivamisella ainakin.
VIPMetal
11.07.2014 09:22:17

Vaimo on ikäänkuin antanut ukaasin, ettei enempää romua saisi hommata. Ja tottahan se on etten tarvis puoliakaan näistä. Silti aina tulee toria seurattua ja kavereilta vaihdettua kaikkea. Nyt on ollu vaimo pahoillaan että menin myymään valkoisen PGM:n olohuoneen seinältä, oli kuulemma niin hieno. Universe on taasen niin ruma: "miks siinä pitää olla tuo all-seeing-eye"... Aattelin hommata valkoisen straton seinäkoristeeksi sitten.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Genitalripper
11.07.2014 09:32:14
Entropia666: Sinkkuelämä ja parisuhdehommat on kaks täysin eri maailmaa ja sen mukaa mennään. Eikä ehkä yhen puoliks rölö silmäkulmassa kirjoitellun keskustelun pohjalta kannata vetää johtopäätöksiä.

Tarkoitinkin sitä vastapuolen avautumista. Ja ihan totta ne on eri maailmat, sen takia olinkin vain vähän huvittunut.

Mutta jokatapauksessa, on täällä muutkin kirjoittajat kiteyttäneet mun ajatusmaailman: miksi olla ihmisen kanssa joka ei hyväksyä sua semmosena kuin itse olet? Miksi olla ihmisen kanssa joka rajoittaa sun elämää? Miksi ei olla semmoisen kanssa jonka kanssa ei tarvitse tehdä tällaisia kompromisseja?

No en minä tästä puhunutkaan, mutta minusta tuollaisen ihmisen kanssa kannattaa olla ihan yhtä vähän, kuin sellaisen joka laittaa omat harrastustouhut parisuhteen edelle. Se vain on niin että parisuhteessa joutuu tekemään kompromisseja, jos et sinä tee niin sitten vaimo tekee, ja pidemmän päälle se saattaa alkaa miettimään, että Miksi olla ihmisen kanssa joka rajoittaa sun elämää?

Minä tarkoitin lähinnä tuota ajatusmallia, etta minä ja mun rahat. Minusta nimittäin yksi naurettavimmista syistä alkaa nostaa stressiä parisuhteessa on nimenomaan raha, sitä tulee jatkuvasti lisää eikä sulla koskaan niin paljoa ole ettei vähän lisää kelpaisi. Kukin tehkööt niinkuin parhaaksi näkee, mutta kyllä minusta on vähän hassua laskea pennejä naisen kanssa, jonka kanssa meinasi viettää loppuelämänsä.
GuruTim
11.07.2014 09:37:14
Onko olemassa hyviä ja huonoja seinätelineitä vai onko se sama millaista laittaisi? Tuli toivomusta laittaa hienoa kitaraa näytille seinälle, eikä jemmata laukuissa tilaa viemässä. Vähän vain epäilyttää -80 luvun kerrostalon onttouttaan kumiseva väliseinä. Kohta olisi Gibson LP hankinnassa ja sehän ei selviä ehjänä edes 10cm pudotuksesta.

Tähän asti olen perustellut laukuissa pitämistä kosteuden vaihteluilla. Tosin eipä tuo näytä auttavan, kun vähintään pari kertaa vuoteen saa vintage-mallin straton kaulaa irrotella säätöä varten. Lisääntyisiköhän moinen vääntyily sitten seinällä?

Muuten kyllä harrastusta tuetaan. "Eihän tuo ole paha hinta soittimesta, etenkään noin hienosta"-lause on kuultu jo muutamaan kertaan... Nice.
JaaGeRMaisTeR
11.07.2014 10:42:19
Myrkky Nuoli: Harjateräs oli siinä lähinnä värittämässä tekstiä, vaihdetaan se ihan vaan kiveen. Varmaan ymmärsit mitä yritän sanoa :)

Ymmärsin hyvin. Pointti on siinä, ettei välttämättä se merkki ratkaise kunhan käyttäjä tietää mitä tekee.
kekkuliheikki
11.07.2014 11:19:19
Niin.

Mulla on lahinna se on ongelma, etta tulee huutoa jos ostan vaikka olisi rahaakin. Jos on vaikka 30 tuhatta tililla ja ostan 2 tonnin kepin niin hirrrvee huuto.

Pitais saastaa rahaa elakepaiviin ja kayttaa muuhun hyodylliseen. Otappa noista selvaa. Vaimolla on rahaa kun rosvopaallikolla, omistaa kamppia ja perii maata ja metsaa.

Kai se on se perinteinen, etta mita enemman rahaa sita vaikeampi siita on luopua.
En allekirjoita.
Jäärä
11.07.2014 11:26:43
kekkuliheikki:

Pitais saastaa rahaa elakepaiviin ja kayttaa muuhun hyodylliseen.

Jos perustelee vaimolle kitarahankintoja sijoituksena ja ostelee vain sellaisia keppejä joiden hinta nousee tai edes sellaisia joista saa rahnansa takaisin?

Offtopic: Millaiset eläkesysteemit siellä ulkomailla on? Tartteeko itse säästää tullakseen toimeen?
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)