Aihe: Naiset ja kitarakamat
1 2 3 4 5 6 7 8
Kivijalka
10.07.2014 11:48:20
Loppujen lopuksi tuo soittokamoihin käytetty raha nyt on aika se ja sama. Pahempi huuto siitä sitten alkaa, kun pitäisi soittaakin joskus eikä aika riitä mihinkään kun on menoja ja duunit sun muut. Sitten ihmetellään että menee parisuhde päin mäntyä, kun aikaa ehtii viettämään yhdessä n. 30 minuuttia päivässä. :D
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
jpjanhun
10.07.2014 11:54:21 (muokattu 10.07.2014 11:54:43)

Entropia666: Omilla rahoillaan saa tehdä ihan mitä huvittaa. Siinä ei oo kellään mitään naputtamista aiheesta, jos muut juoksevat kulut hoituu. Ei ees vaimolla. Ite oot rahas ansainnu, ite saat rahas käyttää.

-no jos itsellesi on ok että vaimon kallis ranskalainen korkokenkäkokoelma vie yhden huoneen tilat kokonaisuudessaan niin sitten ymmärrän. tää on mun mielestä vastaava tilanne toiselta kannalta katsottuna. mulle tuo ei sopisi ollenkaan, jollekin ehkä sopii.
Attew
10.07.2014 11:59:15

Mietin että josko tossa palkkapäivänä (eli itseasiassa tänään) ostaisin iPadin niin emäntä oli sitä mieltä että pitäis paljo mieluummin ostaa se akustinen josta haaveilin. On vaan pirun paljo kalliimpi...
I am alive, what's your excuse?
askomiko
10.07.2014 12:24:09
Ainiin mutta keikkaliksoista pitää vähentää kitaran ylläpitokulut, eli kielipaketti kerran kuussa, miinukselle meni samantien!
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Hillboy
10.07.2014 12:46:48

Ei vaimoa. Ei valituksia.

(Vapaa suomennos Bob Marleyn kappaleesta No woman no cry, peilattuna keskivertokitaristin arkeen.. julkaistaneen reggaedebyytilläni piiloraitana)

Jos Cheekiä lainatakseni joku "sopii kylkeen", niin kitaran pitää saada sopia toiseen kylkeen. Tällä hetkellä ainoa pätevä ehdokas majailee kolmen ja puolen tuhannen kilometrin päässä.. ja kun on itsekin musahommissa messissä niin eipä luulis häiritsevän..

Kämppistä kyllä välillä vituttaa.

-L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
jpjanhun
10.07.2014 12:52:25

askomiko: Ainiin mutta keikkaliksoista pitää vähentää kitaran ylläpitokulut, eli kielipaketti kerran kuussa, miinukselle meni samantien!

-okei, tosiaan unohtui nuo ylläpitokulut. haitari on ehkä huoltovapaampi.. pieni epävireisyys yms. luo vaan lisää tunnelmaa. oon itse joskus harkinnut tuollaista mut täytyy nyt vielä miettiä.

http://www.salamakauppa.fi/kauppa/haitari/
jpjanhun
10.07.2014 12:53:57 (muokattu 10.07.2014 12:54:51)

Hillboy: Ei vaimoa. Ei valituksia.

(Vapaa suomennos Bob Marleyn kappaleesta No woman no cry, peilattuna keskivertokitaristin arkeen.. julkaistaneen reggaedebyytilläni piiloraitana)

Jos Cheekiä lainatakseni joku "sopii kylkeen", niin kitaran pitää saada sopia toiseen kylkeen. Tällä hetkellä ainoa pätevä ehdokas majailee kolmen ja puolen tuhannen kilometrin päässä.. ja kun on itsekin musahommissa messissä niin eipä luulis häiritsevän..

Kämppistä kyllä välillä vituttaa.

-L

-tietääkseni tuo marleyn biisi "no woman no cry" ei sano ollenkaan noin vaan enemmän tähän tyyliin "ei nainen.. älä itke".. mut tää nyt oli vaan sivuhuomautus..
jpjanhun
10.07.2014 12:56:36

Kivijalka: Loppujen lopuksi tuo soittokamoihin käytetty raha nyt on aika se ja sama. Pahempi huuto siitä sitten alkaa, kun pitäisi soittaakin joskus eikä aika riitä mihinkään kun on menoja ja duunit sun muut. Sitten ihmetellään että menee parisuhde päin mäntyä, kun aikaa ehtii viettämään yhdessä n. 30 minuuttia päivässä. :D

-eikö tässä yhteinen harrastus olisi hyvä ratkaisu. vaimo soittaa vaikka bassoa ja itse soitat sooloa päälle. rumpukone taustalla.
Entropia666
10.07.2014 13:03:46

jpjanhun: -no jos itsellesi on ok että vaimon kallis ranskalainen korkokenkäkokoelma vie yhden huoneen tilat kokonaisuudessaan niin sitten ymmärrän. tää on mun mielestä vastaava tilanne toiselta kannalta katsottuna. mulle tuo ei sopisi ollenkaan, jollekin ehkä sopii.

Niin no tietysti jos fyysisesti tila loppuu kesken niin....

Mut eipä mulla pyöri kotona ku kitarat. Vaffaimet ja purkit on reeniksellä. Kotona riittää kone ja guitar rig 5 treenaamisee.
Rässiä: Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
jpjanhun
10.07.2014 13:20:30

Entropia666: Niin no tietysti jos fyysisesti tila loppuu kesken niin....

Mut eipä mulla pyöri kotona ku kitarat. Vaffaimet ja purkit on reeniksellä. Kotona riittää kone ja guitar rig 5 treenaamisee.

-niinno, joo, sittenhän toi tilantarve on hyvinkin pieni. ja eikö toi reenishomma jo kerro että kyseessä on enemmän ikäänkuin orastava bisnes kuin pelkkä sunnuntaiharrastus.. ;)
Myrkky Nuoli
10.07.2014 13:27:36
jpjanhun: -niinno, joo, sittenhän toi tilantarve on hyvinkin pieni. ja eikö toi reenishomma jo kerro että kyseessä on enemmän ikäänkuin orastava bisnes kuin pelkkä sunnuntaiharrastus.. ;)

Minusta todella kummallinen ajatus, että kaikki detailit pitää peilata jostain bisnesnäkökulmasta. En mäkään bändikamoja kotona säilytä ja liksaa oon keikasta nostanut eläessäni tasan kerran. Soitan mielelläni ilmankin, ei oo suunnitteilla tehdä uraa soittamalla, joskaan en pane pahakseni palkkiosta niinkun ei varmaan kukaan muukaan. Rehellisesti sanottuna hintsusti ärsyttää, että joku tuntematon voi tulla mun kaltaiselle soittajalle sitten sanomaan, että ei sulle kuulu tämmöset ja tämmöset soittokamat kun oot tommonen sunnuntairenkuttelija.
When in doubt, lower your expectations.
Entropia666
10.07.2014 13:34:05

jpjanhun: -niinno, joo, sittenhän toi tilantarve on hyvinkin pieni. ja eikö toi reenishomma jo kerro että kyseessä on enemmän ikäänkuin orastava bisnes kuin pelkkä sunnuntaiharrastus.. ;)

Jos ois bisneshommat etusijalla niin soittelisin jollai parinsadan charvelilla ja PODilla. Ei yleisössä kukaa tajua noitten vehkeiden soundieroja.
jpjanhun
10.07.2014 13:35:41 (muokattu 10.07.2014 13:37:41)

Myrkky Nuoli: Minusta todella kummallinen ajatus, että kaikki detailit pitää peilata jostain bisnesnäkökulmasta. En mäkään bändikamoja kotona säilytä ja liksaa oon keikasta nostanut eläessäni tasan kerran. Soitan mielelläni ilmankin, ei oo suunnitteilla tehdä uraa soittamalla, joskaan en pane pahakseni palkkiosta niinkun ei varmaan kukaan muukaan. Rehellisesti sanottuna hintsusti ärsyttää, että joku tuntematon voi tulla mun kaltaiselle soittajalle sitten sanomaan, että ei sulle kuulu tämmöset ja tämmöset soittokamat kun oot tommonen sunnuntairenkuttelija.

-höh, no voihan tuntematon nyt tulla sanomaan vaikka mitä. sanoohan täällä tuntemattomat muutenkin vaikka mitä, vaikka että soittokamoihin tulee laittaa ihan tosi paljon rahaa ja että ekan vahvistimen tulee maksaa ainakin tonni ja kitaran vastaavasti ainakin tonni. mua taas naurattaa tuollaiset jutut, mun mielestä ne on ehtaa pellehermannia. mutta kukin voi olla ihan mitä mieltä haluaa. näihi juttuihin jos toisiinkin voi sitten itse kukin suhtautua miten haluaa.
Jucciz
10.07.2014 13:45:21
jpjanhun: -tietääkseni tuo marleyn biisi "no woman no cry" ei sano ollenkaan noin vaan enemmän tähän tyyliin "ei nainen.. älä itke".. mut tää nyt oli vaan sivuhuomautus..

Juuri näin, kyseisessä rallissa kehoitetaan muijaa olemaan parkumati.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jpjanhun
10.07.2014 13:48:30

Entropia666: Jos ois bisneshommat etusijalla niin soittelisin jollai parinsadan charvelilla ja PODilla. Ei yleisössä kukaa tajua noitten vehkeiden soundieroja.

-ehkä, mutta jos se vaikuttaa omaan motivaatioon niin vaikuttaahan se bisnekseenkin.

-niin, yleisesti, jos nyt ajatellaan ettei ole mitään väliä sillä onko kyseessä bisnes, niin mun näkökulma on kyllä että sillä on. ajatelkaahan että vaimollanne olisi kalliilla korkokengillä täytetty huone. eikö tämän ärsyttävyydessä olisi eroa seuraavissa tapauksissa:

a) vaimo ei edes osaa kävellä korkokengillä eikä suurin osa itseasiassa edes mahdu jalkaan. korkokenkiin menee kuitenkin kaikki rahat ja koko huoneen tilat ja vaimo täyttäisi niillä mieluusti toisenkin huoneen ellet olisi jatkuvasti riitelemässä asiasta.

b) vaimo on malli joka aidosti tarvitsee paljon erilaisia korkokenkiä kuvauksissa.

-kumpi tilanne olisi kannaltanne ärsyttävämpi?
Myrkky Nuoli
10.07.2014 14:05:08 (muokattu 10.07.2014 14:05:43)
jpjanhun: -ehkä, mutta jos se vaikuttaa omaan motivaatioon niin vaikuttaahan se bisnekseenkin.

-niin, yleisesti, jos nyt ajatellaan ettei ole mitään väliä sillä onko kyseessä bisnes, niin mun näkökulma on kyllä että sillä on. ajatelkaahan että vaimollanne olisi kalliilla korkokengillä täytetty huone. eikö tämän ärsyttävyydessä olisi eroa seuraavissa tapauksissa:

a) vaimo ei edes osaa kävellä korkokengillä eikä suurin osa itseasiassa edes mahdu jalkaan. korkokenkiin menee kuitenkin kaikki rahat ja koko huoneen tilat ja vaimo täyttäisi niillä mieluusti toisenkin huoneen ellet olisi jatkuvasti riitelemässä asiasta.

b) vaimo on malli joka aidosti tarvitsee paljon erilaisia korkokenkiä kuvauksissa.

Molemmissa tapauksissa oletan, että ne kamat on jossain missä ne ei kohtuuttomasti häiritse asunnon käyttöä, niinku mun musakamat. Vaimo saa omilla rahoilla tehdä mitä huvittaa.
jpjanhun
10.07.2014 14:11:48 (muokattu 10.07.2014 14:12:35)

Myrkky Nuoli: Molemmissa tapauksissa oletan, että ne kamat on jossain missä ne ei kohtuuttomasti häiritse asunnon käyttöä, niinku mun musakamat. Vaimo saa omilla rahoilla tehdä mitä huvittaa.

-niin, ne sun musakamat onkin sitten paikassa jossa ne ei häiritse, eli niiden ei pitäisi ärsyttääkään ketään. kaikillahan ei kuitenkaan ollut näin. omilla rahoilla toki voi tehdä mitä huvittaa, mutta kun ne omat rahat on toisinaan joillekin vähän suhteellinen käsite. ilmeisesti ei sulle, ja tällaisessa tapauksessahan ei olekaan mitään ärsyttävää. mutta jos salaa ostellaan kamaa treenikämpälle niin onhan siinä jotain hämärää.. paitsi jos tilanne nyt on se että vaimon mielestä miehellä ei ole yleensäkään mitään omaa rahaa..tässä tapauksessa vaimo taas on se ärsyttävä tapaus.. onhan näitä tilanteita ja tilanteita.
Entropia666
10.07.2014 14:21:59

jpjanhun: -ehkä, mutta jos se vaikuttaa omaan motivaatioon niin vaikuttaahan se bisnekseenkin.

Jos se on omilla rahoillaa ne ostanu ja rahat riittäs juoksevii kuluihin nii ihan sama mulle. En pidä ajatuksesta että parisuhteessa pitäisi rajoittaa toisen elämistä neuroottisella tavalla.
Myrkky Nuoli
10.07.2014 14:23:14 (muokattu 10.07.2014 14:32:15)
jpjanhun: onhan näitä tilanteita ja tilanteita.

Tämänpä takia on aika vaikee mitään yleispätevää aiheesta heittää, mutta sen verta voin spekuloida, että jos vaimolle kengät olisi yhtä rakas harrastus kun mulle musakamojen kanssa vemputtelu ja bändissä soittaminen niin tekisin kyllä kaikkeni, että löydettäs ratkasu ongelmaan. Vaikka sitten dedikoitu tila kengille kotona. Sen verran pitää minusta joustoa olla, että jos on yksi harrastus, joka on melkein henkireikä niin ymmärryksen pitäisi tolkun ihmisillä riittää. Meillä on laitettu milloin vahvistinta kaapin päälle vähän ärsyttävästi käytettäväksi, mutta käytettäväksi kuitenkin ja milloin kitarat seinälle pois tieltä ja lasten ulottuvista.

Se on sitä parisuhdetta parhaimmillaan. Yleensä aikuiset ihmiset selviää näistä ilman kriisiä tai vittuilua.

Meillä on luultavasti paljon keskivertoperhettä suoraviivaisempi rahanjakosysteemi, joten huono ottaa siihen puoleen kantaa. On kyllä helppo kuvitella mitä se on pahimmillaan jos on lapsia ja lainaa ja toinen tai jopa molemmat on sitä mieltä, että kaikki mikä pomolta tulee on omaa rahaa. Meillä se on täysin päin vastoin. Kaikki raha on yhteistä, tienasi sitä kukin minkä verran hyvänsä - vaikka toinen työkkärin karenssissa ja toinen palkalla. Molemmilla on siis käyttövaraa tasan yhtä paljon.

Toki mun henkilökohtaiset rahat meneekin käytännössä treeniksen vuokraan ja kitaroiden ylläpitoon, mutta ollaan molemmat koettu tämä ainoaksi oikeudenmukaiseksi systeemissä MEIDÄN perheelle. Vaimon äitiysloma(t) oli/on varmasti huomattavasti raskaampaa ja tärkeämpää duunia kuin mikään mitä oon tähän mennessä elämässäni tehnyt, joten oishan se nyt ihan vehkeestä, että meikä sais palkkaa jostain kulutusyhteiskunnan huumoriduunista ja vaimo saa minimituet, koska valtio rankaisee pienitulosia lisääntymisestä. Ja silleen :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)