Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka bufferi pelasti bufferinvihaajan
1 2 3 4
Myrkky Nuoli
09.07.2014 01:37:18 (muokattu 09.07.2014 10:45:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus sitä joutuu myöntämään olleensa väärässä ja katselemaan asioita uudelta kantilta. Olen aina tykännyt, että bufferit värittävät saundia, kirkastavat signaalia liikaa ja tekee säröistä riipivän, sekä ovat vaikeita fuzzien kanssa jne. Tänään kävi näin:
 
Mulla on pitkään, siis vuosia, ollut semmonen ongelma, että vahvistimet kirkastuvat ylenpalttisen paljon buustatessa. Mitä vanhempi ja primitiivisempi vahvistin sitä enemmän. Tummien säröjen ja kirkkaiden cleanien yhdistely on ollut täysin mahdotonta, koska jos säädän hyvät cleanit, säröistä tulee buustatessa naurettava sirkkeli.
 
Hiljattain on myös ilmennyt ongelma, jossa modulaatiopedaalit buustaa vahvistinta ja nimenomaan yläpäätä todella häiritsevästi. Magnavibe ja Phaser on tehneet tätä.
 
Ajattelin tänään, että käynpä GAS-päissäni kyykyttämässä '67 Bassmaniäni, josko unohtaisin ideat siitä luopumisesta ja mitäs helekuttia? KAIKKI pedaalit buustaa vahvistinta. Ei hyvä. Phaser boostaa, reverb boostaa, magnavibe boostaa ja mikä älyttömintä, delay boostaa. Tolkuttoman ärsyyntyneenä rupesin funtsimaan, että no mitäs fakkia nyt. Mielessäni kävi, että mitä jos signaaliketjun päähän laittaisi bufferin ottamaan hitit vastaan ja vahvistimelle tulisi tasaista, bufferoitua kamaa. Otin lähellä olleen Bossin pedaalin ja laitoin sen ketjun perälle ja mitäs ihmettä! Saundi kirkastui selkeästi, mutta bossin ollessa signaaliketjussa se ei siitä kirkastunut tai buustaantunut yhtään enempää mitään em. pedaaleista käytettäessä, tässäkö se ratkaisu sitten olikin.
 
Opiskelin pikakurssin hyvistä buffereista, jotka eivät väritä signaalia. Sain suosituksia simppeleistä oparibuffereista ja lopulta kloonasin itselleni JHS Little Black Bufferin on/off -kytkimen taakse ja löin sen lautani perälle. Ei muuta kuin Bassman tulille ja uusi yritys.
 
Saundi ei värittynyt pätkän vertaa, mutta kirkastui hiukan. Itse asiassa tuo yläpään nousu ei ollut huomattavin vaikutus vaan alapääkin tukevoitui ja varsinkin tiukentui. Aiemmin se oli aika lörppä. Huomattavasti paksummalta kuulosti ylipäätään ja gainia oli himppusen verran enemmän. Signaaliketjun alussa oleva Fuzz Face toimi edelleen täydellisesti ja puhdistui kauniisti ja Wah sen edessä skulasi hyvin. (Mulla on muuten WAHin outputissakin bufferi, joka lähtee Wahin mukana päälle fuzzin ajamista varten, toimii erittäin hyvin). Kaikki pedaalit toimivat hienosti, eikä mikään reverpinmötkylä ruvennut mulle kettuilemaan. Tuntitolkulla on noitakin pedaaleja tullut modattua tämän ongelman ratkaisemiseksi.
 
Lähestulkoon kaikissa pedaaleissahan on bufferit vaikka olisivatkin true bypass (esim. fuzzit poikkeuksena), jotka kytkeytyvät päälle kun pedaali on päällä. Selitykseni tähän ilmiöön on se, että signaalini heikkenee matkalla sen verran, että kun laitan päälle jonkun pedaalin niin sen bufferi palauttaa signaalin ruotuun ja tämä näyttäytyy minulle buustina kun todellisuudessa kyse on enemmänkin korjauksesta.
 
Tässäpä oppitunti muille jääräpäille. Joskus kannattaa vaan kuunnella muita ja tehdä ennakkoluulottomia kokeiluja. Tässä ratkesi ongelma, joka on riivannut mua useamman vuoden.
 
Samoissa sessioissa hain Bassmanistä saundit kohilleen, siitäkin lyhyt avautuminen täällä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=223709
 
When in doubt, lower your expectations.
Swan
09.07.2014 02:09:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä laitos siis? http://tagboardeffects.blogspot.fi/ … 014/05/jhs-little-black-buffer.html
 
Itsekin olen harkinnut tuollaisen askartelua jossain välissä jo pelkästään kokeillakseni sitä signaaliketjun alussa, mutta hyvä tietää tuo, että lopussa siitä saattaisi olla suurin hyöty.
 
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage."
Myrkky Nuoli
09.07.2014 08:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Tämä laitos siis? http://tagboardeffects.blogspot.fi/ … 014/05/jhs-little-black-buffer.html
 
Itsekin olen harkinnut tuollaisen askartelua jossain välissä jo pelkästään kokeillakseni sitä signaaliketjun alussa, mutta hyvä tietää tuo, että lopussa siitä saattaisi olla suurin hyöty.

 
Juurikin tuo, suosittelen. Kokeilin sitä itsekin signaaliketjun eri paikoissa ja alussa se tuntui toimivan ihan yhtä hyvin, mutta pilasi fuzz facen interaktion kitaran volapotikan kanssa.
 
When in doubt, lower your expectations.
kimurantti1
09.07.2014 17:02:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*kärjistys alkaa*
 
Se on sitä kitaristien voodoota ja konservatiivisuutta kun yritetään hakea "mahdollisimman värittymätöntä soundia". Ei muuta kun skitta kiinni PA:han ja kuunnellaan hunajaista värittymätöntä tonea. Toisin sanoen värittymätöntä sähkökitarasoundia ei ole olemassakaan, kaikki ne on jonkun värisiä ja yhden "vintage white" on toisen "piss yellow".
 
Ei mene soundi pilalle vaikka telecasterin ja vintagemarsun väliin törkkää muutaman pedaalin tai herraties, bufferin. :-) Se on niin verrattoman yksinkertainen temppu joka ratkaisee monta ongelmaa ja ainoastaan futsistien on syytä tajuta, että laittavat sen futsien jälkeen. Ennen kaikkea tosta "bufferi pilaa soundin" -uskomuksesta on syytettävä putiikkipedaalien valmistajia. 2000-luvulla alkoin pienempien boutique-pedaalivalmistajien aikakausi, niitä alkoi tulla aivan järjettömiä määriä ja jokaista mainostettiin tällä samalla "nää meidän purkit ei pilaa sun soundia niin kuin kolme kertaa halvemmat mutta silti ihan toimivat Bossit buffereineen". Mä en pysy enää laskuissa, että monesko buffereita koskeva ketju tää on jossa päädytään, vähemmän yllättävästi, taas tähän samaan. :-)
 
*kärjistys loppuu*
 
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
Laulava Kylätohtori
09.07.2014 17:17:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^^
 
***kärjistys alkaa***
 
Ja onko se sitten mahdotonta, että jossain joskus jonkun mielestä se bufferiton soundi olisikin oikeasti parempi kuin bufferoitu? Eli jos et ylistä bufferia, niin olet voodoohon uskova boutique pajojen markkinointilässytykset uskonut haihattelija? Kuinka monta ketjua ja kirjoitusta onkaan tästä aiheesta...
 
***kärjistys loppuu***
 
Eli lyhyesti, itse pidän soundista ilman bufferia enemmän kuin bufferoidusta. Ihan vain ja ainoastaan siksi, että se kuulostaa minusta paremmalta. Ei ole kyse TBP-uskonnosta tai läpinäkyvyyden ja värittymättömyyden perään haikailusta. Joskus voi tosiaan olla niinkin, että se bufferiton soundi vaan on parempi. Ja avoimin mielin suhtaudun buffereihin. Voisin käyttää sellaista, jos löytyy hyvä, mistä on oikeasti hyötyä. Mutta siihen asti mennään ilman bufferia.
 
Itsellä samanlaisia kokemuksia kuin Myrkky Nuolella, joten saattaa olla, että joku päivä pistän itsekin bufferin lautaan. Jos en siihen mennessä ole jo muuten heittänyt viimeistäkin 'jalka-askia' kitaran ja vahvarin välistä helvettiin... :)
 
- Thunder will never die!
kimurantti1
09.07.2014 17:31:49 (muokattu 09.07.2014 17:42:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ja onko se sitten mahdotonta, että jossain joskus jonkun mielestä se bufferiton soundi olisikin oikeasti parempi kuin bufferoitu? Eli jos et ylistä bufferia, niin olet voodoohon uskova boutique pajojen markkinointilässytykset uskonut haihattelija?
 
En mä sentään noin tarkoittanut. Ton mun tekstini kirvoitti tän säikeen otsikosta löytynyt määritelmä "bufferinvihaaja" (jonka ilman muuta tajuan myös olleen kärjistys, mutta--). Heh, bufferihan on vaan yhdenlainen tekninen ratkaisu ongelmaan X, ja musta on hassua ilmoittaa vihaavansa sitä ratkaisua itsessään. Vähän niin kuin joku ilmoittaisi että "vihaan kaikkia kirkassoundisia tallamikkejä". Niin, mutta entäpä jos on tosi tumppusoundinen kitara? Tai "tää tietyn merkkinen vintageputki tekee joka vahvistimen soundista paremman - kirkkaampi, munakkaampi, enemmän alapäätä, keskialueelta purevampi ja silti kermaisempi ja miellyttävämpi jnejne". Siis mitä..?
 
Kyllähän me tästä toisessa ketjussa juteltiinkin, ja muistan että sulla oli täsmälleen vastaava ongelma. Olisko ratkaisu siihen yhtä simppeli - Poison Arrow Custom Bufferi tilaukseen? :-)
 
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
PIM
10.07.2014 10:57:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimmolla on asiaa buffereista.
 
http://backstage.custom-sounds.com/ … /onko-bufferista-hyotya-vai-haittaa
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Laulava Kylätohtori
10.07.2014 12:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: En mä sentään noin tarkoittanut. Ton mun tekstini kirvoitti tän säikeen otsikosta löytynyt määritelmä "bufferinvihaaja" (jonka ilman muuta tajuan myös olleen kärjistys, mutta--). Heh, bufferihan on vaan yhdenlainen tekninen ratkaisu ongelmaan X, ja musta on hassua ilmoittaa vihaavansa sitä ratkaisua itsessään. Vähän niin kuin joku ilmoittaisi että "vihaan kaikkia kirkassoundisia tallamikkejä". Niin, mutta entäpä jos on tosi tumppusoundinen kitara? Tai "tää tietyn merkkinen vintageputki tekee joka vahvistimen soundista paremman - kirkkaampi, munakkaampi, enemmän alapäätä, keskialueelta purevampi ja silti kermaisempi ja miellyttävämpi jnejne". Siis mitä..?
 
Kyllähän me tästä toisessa ketjussa juteltiinkin, ja muistan että sulla oli täsmälleen vastaava ongelma. Olisko ratkaisu siihen yhtä simppeli - Poison Arrow Custom Bufferi tilaukseen? :-)

 
Juu, kirjoitat täyttä asiaa. Ja tuo oma kommentti oli tosiaan myös kärjistys.
 
Mutta, teinpä tuossa pienen testin. Kitaralta pedaalilautaan Cordialin CGK-175 (4m) ja laudasta vahvarille CIK-122 (3m). Tämän jälkeen lisäsin bufferin lautaan ja soundi parani selkeästi. Enemmän yläpäätä jne. Mutta lopuksi kokeilin ilman bufferia kahdella CGK-175:lla ja kyllä se oli mielestäni paras. Ottamatta kantaa Bossin bufferin hyvyyteen, olen siis edelleen sen kannalla, että unohtaa bufferit ja käyttää parempaa johtoa. Halvempaa, varmempaa ja soundaa paremmalta. Silti ymmärrän kyllä, että tietyissä tapauksissa bufferin hyöty on kiistaton.
 
Ja edelleen soundi on paras paremmilla Cordialin piuhoilla, mutta... ...vain puhtailla soundeilla. Särösoundeilla ei pieni ylimpien taajuuksien leikkautuminen haittaisi ollenkaan. Siksipä ajattelin testata kompromissia ja hommata seuraavaksi CGK-122-piuhaa, joka on ilmeisesti noiden kahden em. välistä.
 
Eli tosiaan. "bufferi huonontaa aina soundia" on virheellinen oletus. Bufferille on aikansa, paikkansa ja oma käyttötarkoituksensa. Ja epäilemättä, jos kaapelit on >6 metrisiä ja pedaaleita laudassa yli kymmenen, niin hyvä bufferi voi olla korvaamaton. Silti en itse tarvitse sellaista nykyisillä piuhoilla ja muilla signaaliketjun palikoilla. Tapauskohtaisia ja mielipidejuttujahan nämä, eikä niistä voi yksiselitteisiä totuuksia julistaa...
 
- Thunder will never die!
Myrkky Nuoli
10.07.2014 12:49:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ja edelleen soundi on paras paremmilla Cordialin piuhoilla, mutta... ...vain puhtailla soundeilla. Särösoundeilla ei pieni ylimpien taajuuksien leikkautuminen haittaisi ollenkaan. Siksipä ajattelin testata kompromissia ja hommata seuraavaksi CGK-122-piuhaa, joka on ilmeisesti noiden kahden em. välistä.
 
Bossin bufferi on perus ok, mutta vähän häiritsevältä se mun korvaan useimmiten kuulostaa. Mä ajattelin aiemmin itsekin nimenomaan hommata pitkää kierrekaapelia, jotta sais leikattua vähän vielä yläpäätä, mutta silloin korostaisin yllä kuvaamaani ongelmaa entisestään. Jos sulla on yhtään samaa probleemia niin kannattaa kokeilla jotain oikein hyvää bufferia ja kompensoida vähentämällä vahvistimesta trebleä. Musta tuntuu, että en ite enää selviä ilman bufferia yhdeksän pedaalin laudan ja vähän pidempien piuhojeni kanssa. Phaserin päälle laittaminen kuulostaa siltä kuin ois rangemaster päällä. Ei näin :D
 
When in doubt, lower your expectations.
Gary the pine
11.07.2014 06:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plussaa aloituksesta, ei ole muuten koskaan tullut edes mieleen tollanen lähestymistapa. Eilen illalla piti heti kokeilla tuon Lanikan kanssa ja onhan ero aivan jäätävä. Ekaks Rangemaster, sitten putkellinen od ja perään bufferi ja olihan se ihan murhaa. Toimiipa jopa ihan puhtaan päälle niin, että ruttua tulee oikeinkin munakkaasti, vaan sitten sen valmiin muron kanssa onkin aikas hangon keksiä.
 
Yhtiömme kiittää ulostulostanne :-)
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
tommiot
12.07.2014 13:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Bossin bufferi on perus ok, mutta vähän häiritsevältä se mun korvaan useimmiten kuulostaa. Mä ajattelin aiemmin itsekin nimenomaan hommata pitkää kierrekaapelia, jotta sais leikattua vähän vielä yläpäätä, mutta silloin korostaisin yllä kuvaamaani ongelmaa entisestään. Jos sulla on yhtään samaa probleemia niin kannattaa kokeilla jotain oikein hyvää bufferia ja kompensoida vähentämällä vahvistimesta trebleä. Musta tuntuu, että en ite enää selviä ilman bufferia yhdeksän pedaalin laudan ja vähän pidempien piuhojeni kanssa. Phaserin päälle laittaminen kuulostaa siltä kuin ois rangemaster päällä. Ei näin :D
 
Bossin bufferissa on kyl se, että signaali kulkee bypassillakin kahden bufferin ja yhden JFET-kytkimen läpi.
 
Mä tein Antti1:lle bufferin viime vuoden puolella ja laitoin siihen dippi-kytkimillä kytkettäviä konkkeja inputin rinnalle. Siitä voi sitten lisätä sitä "piuhan kapasitanssia" sen verran ku on tarvetta.
 
Myrkky Nuoli
12.07.2014 18:15:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot: Bossin bufferissa on kyl se, että signaali kulkee bypassillakin kahden bufferin ja yhden JFET-kytkimen läpi.
 
Mä tein Antti1:lle bufferin viime vuoden puolella ja laitoin siihen dippi-kytkimillä kytkettäviä konkkeja inputin rinnalle. Siitä voi sitten lisätä sitä "piuhan kapasitanssia" sen verran ku on tarvetta.

 
Ei yhtään pöllömpi konsepti. Ite oon simppelien vehkeiden ystävä niin omani twiikkaan loppuun asti ja jätän ne siihen. Joskus oon jopa tehnyt esim. säröpedaaleja, jossa simuloin potikoita vastuksilla ja jätän ne lukitukseen tiettyihin asentoihin ja vaikkapa volapotikka ainoastaan kanteen. Useimmiten ei kyllä ole vaivan arvoista, mutta joskus tekee hommista helppoa.
 
Mut tuommonen säätövara saattaa jollekin olla bufferissa älyttömän kätevä.
 
When in doubt, lower your expectations.
McLeach
13.07.2014 19:25:31 (muokattu 13.07.2014 19:26:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän threadin innoittamana päätin vaihtaa bossin oodeen maxonin tbp-versioon, jättäen lautaan enää yhden bufferin. Päätin myös samalla laittaa kaikki purkit uuteen järjestykseen käyttäen ensimmäistä kertaa prosessissa järkeä... No loistava settihän siitä tuli. Fuzzi siirty kärkeen heti virittimen perään ja bufferi jäi signaalin noin puoleenväliin (oisin laittanut vieläkin peremmälle mutta kun bufferi on boosti niin täytyi jättää ennen perus säröjä). Saundi parani selkeästi.
 
Cleaneistä hävisi epämääräiset puukot ylhäältä ja säröistä tuli luonnollisemman ja hieman tasaisemman kuuloiset. Suurin ero oli kuitenkin fuzzissa jota en ole pitkiin aikoihin enää käyttänyt kun saundi on ollut vain käyttökelvoton perusrokkiin. No ei ole enää. Tukkoisuus ja "meteli" ovat poissa. Täydellistä, nyt kun vain tietäisi mikä teki suurimman muutoksen ja mihin. No ei pidä koskea mihinkään niin mikään ei mene pieleen. Mutta kannattipa taas sählätä pari tuntia.
 
PJS
13.07.2014 21:09:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Ei yhtään pöllömpi konsepti. Ite oon simppelien vehkeiden ystävä niin omani twiikkaan loppuun asti ja jätän ne siihen. Joskus oon jopa tehnyt esim. säröpedaaleja, jossa simuloin potikoita vastuksilla ja jätän ne lukitukseen tiettyihin asentoihin ja vaikkapa volapotikka ainoastaan kanteen. Useimmiten ei kyllä ole vaivan arvoista, mutta joskus tekee hommista helppoa.
 
Mut tuommonen säätövara saattaa jollekin olla bufferissa älyttömän kätevä.

 
Fuzz pedaalien pitäis kyl toimii just tolla periaatteel et laitteessa on vaan on/off kytkin ja sit se saundi on se vakio. Potikat on täysin turhii ku ne on kuitenkin vaan täysillä.
 
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
steelduck
09.11.2014 08:59:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs noiden pedaalien käyttö bufferina. Minulla signaali kulkee laudassa seuraavasti:
 
Guitar:
 
Polytune (TBP)
Mad Professor Fire Red Fuzz (TBP)
Wampler Velvet Fuzz (TBP)
Mad Professor Sweet Honey Overdrive (TBP)
SP Comp (TBP)
T-Rex Octavius (Buffer??)
Mad Professor Electric Blue Chorus (TBP)
MXR Phase 90 (TBP)
TC Flashback (TBP)
Strymon Blue Sky (Buffered mode)
TC Ditto (TBP)
 
AMP
 
Tuossa Octeviuksessa on käsittääkseni bufferi ja Blue Skyn saa tilaan missä se jättää kaiun hännät soimaan, kun efectin polkaisee pois päältä. Eli käsittääkseni se on silloin bufferoidussa tilassa.
 
Ajaako noi pedaalien omat bufferit saman asian noin sijoiteltuina vai kannattaisiko tunkea pedaalit looppehin jolloin ABCY switcherillä ja laittaa dedikoituja buffereita?
 
Myrkky Nuoli
09.11.2014 10:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Mitenkäs noiden pedaalien käyttö bufferina. Minulla signaali kulkee laudassa seuraavasti:
 
Guitar:
 
Polytune (TBP)
Mad Professor Fire Red Fuzz (TBP)
Wampler Velvet Fuzz (TBP)
Mad Professor Sweet Honey Overdrive (TBP)
SP Comp (TBP)
T-Rex Octavius (Buffer??)
Mad Professor Electric Blue Chorus (TBP)
MXR Phase 90 (TBP)
TC Flashback (TBP)
Strymon Blue Sky (Buffered mode)
TC Ditto (TBP)
 
AMP
 
Tuossa Octeviuksessa on käsittääkseni bufferi ja Blue Skyn saa tilaan missä se jättää kaiun hännät soimaan, kun efectin polkaisee pois päältä. Eli käsittääkseni se on silloin bufferoidussa tilassa.
 
Ajaako noi pedaalien omat bufferit saman asian noin sijoiteltuina vai kannattaisiko tunkea pedaalit looppehin jolloin ABCY switcherillä ja laittaa dedikoituja buffereita?

 
Kyllä ne ajaa ihan saman asian, ei tartte ruveta sähläämään sen enempiä :)
 
More Nintendo, less Marshall.
steelduck
09.11.2014 18:15:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Kyllä ne ajaa ihan saman asian, ei tartte ruveta sähläämään sen enempiä :)
 
Oossom... Kiitos. Säästyy nekin rahat ja voi ostaa lisää Fuzzeja... :D
 
jii.haanpaa
10.11.2014 09:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin hetki sitten elämäni ensimmäisen buhverin kun huomasin, että bufferillinen lempparipedaalini (Roger Mayer Voodoo Vibe) syö yllättävänkin paljon tonea ollessaan pois päältä. Bufferiksi tuli Lehlen Sunday Driverin switch-versio, joka toimii myös erittäin mainiona boosterina. Toki tuon vibettimen olisi voinut ohittaa tbp-loopillakin, mutta Lehlen käyttökelpoisuus yllätti todella positiivisesti.
 
Tympee Huttunen
10.01.2015 12:21:15 (muokattu 10.01.2015 12:22:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi pirun bufferit. Mulla on pedaalilauta viimein kuosissa. Mulla on tasan kaksi purkkia, jotka haluan pitää ketjussa aina ja suoraan kitaran jälkeen: Pitchblack-viritin ja EH:n freeze. Ihmettelin tiettyä sirinää treeniksellä viimeksi ja ongelma ilmeni juuri näiden purkkien kanssa, kun molemmat ovat ilmeisesti bufferilla varustettuna. Otti kumman vaan pois ja homma toimi mutta yhdessä ei. Mitäs pitäisi tehdä? Mikä olisi hyvä pieni true-by-pass-viritin?
 
kimurantti1
10.01.2015 12:26:36 (muokattu 10.01.2015 12:32:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitchblack on hyvä pieni true bypass -viritin. ;-)
 
Todennäköisesti sirinän aiheuttaa EHX:n pedaali, halpisloopperi tai pedaalien virroittaminen daisy chainilla. Tuleeko sulle noihin purkkeihin virrat samasta Fuel Tankin lähdöstä ja jos, niin kokeile toista paristolla.
 
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «