Aihe: Naiset ja kitarakamat
1 2 3 4 5 6 7 8
vkl
09.07.2014 19:39:15
Meiltä kun muutti vanhin lapsista pois kotoa ni vaimo totes et nyt mahtuu lisää soittimia taloon. Ja kun noista moottoripyöristäkin on mainittu, niin vaimo osti mulle moottoripyörän....
varpio
09.07.2014 20:00:36
Vastavuoroisuuden periaatteella olen järkeillyt, että kunhan itse tajuan olla hiljaa esim. kenkä- ja laukkuhankinnoista niin ei minunkaan hankintoihini kovin äänekkäästi puututa. Lähinnä siitä välillä väännetään missä mitäkin saa säilyttää kun ei tilaa ole mahdottomasti. Tällä hetkellä olen voitolla kun sain äänestettyä kengät pois olohuoneesta pilaamasta kitaramaisemaa.
ept
09.07.2014 20:39:36 (muokattu 09.07.2014 21:45:04)
Mä en ole tainnut ostaa/hakea mitään vähistä kitarakamoistani niin, ettei vaimo ole ollut mukana. Tosin seuraavan kitaran pitää sitten olla pienikoppainen nailonkielinen, jotta rouva voi kuulemma muistella aikaa, jolloin itse osasi hiukan soittaa. Mitään kitarakamaa ei visiiin kuitenkaan auta ostaa ennen, kuin emäntä saa haluamansa PA-pömpelit.

Ja jotkut miehet kuulemma kärsii hellasäröstä jollei hifi-kaiuttimet sovi sisustuksen väreihin... Vaimolla on myös isompi mikseri, kuin mulla ;-), enkä nyt viittaa keittiövälineisiin.
-- PeTe
Groke
09.07.2014 20:55:30
Suosittelen, että rakennatte vaivihkaa yhden tälläisen lukittavan - sähköturvallisuuden yms. seikkojen vuoksi tietenkin - huoneen, jossa sitten kerrotte pitävänne työkaluja, sulakkeita, suurjännitetransistoreja yms. vaarallisia ja likaisia juttuja. Niin ja niitä molempia kitaroitakin, jottei tarvitsisi mokomia asunnon puolelle tuoda tilaa viemään: http://www.youtube.com/watch?v=raxhgWqS2eU#t=15s
D'oh!
sustain65
09.07.2014 21:11:15
Meillä asiat on juuri niiin kuin varpio kuvaa, eli vastavuoroisuus toimii (pääsääntöisesti) hyvin.

Just' tänään tein pienen urotyön kun sain kaksi kitaroista siististi seinälle, jossa toimivat sisustuksellisina elementteinä (minun mielestäni ;-) ja ovat helposti saatavilla soitteluun. Nyt on vaimolla paineita kerätä vaatteensa siltä samalta soffalta jossa kitarat majailivat.
I.S.S
10.07.2014 00:48:45
Tyttöystävä ymmärtää kyllä hyvin, miten tärkeitä juttuja kitarat on miulle. Ja jos ns. miun oma perse kestää taloudellisesti satunnaiset kitara/vahvistinhankkinat, niin eipä hänellä asian kanssa mitään ongelmaa ole.

Hieno homma, mut helvetti soikoon sitä itse sortuu selittelemään kitarahankintoja, vaikkei siihen tarvetta olisikaan. About näin meni viime joulun aikohin, kun muutaman kuukauden palkat matalalla veroprosentilla poltteli tilillä pahasti ja olin ajautunut ebay:n pauloihin.

"Your paypal payment has been confirmed."

-Minä: Ööö...ostin tuossa muuten äsken kitaran. Tommosen. Näytän kuvaa PRS SC245 Singlecutista.

- Tyttöystävä: Okei, ihan hieno kitara joo.

Ja sitten alkaa miun puolelta ihan älytön selitys missä toistuvat mm. teemat elämäni diili, jälleenmyyntiarvo, huippulaatu, voittoa tulee jos myy, säilyttää arvonsa, tämmöstä just hain (oli muuten aivan heräteostos) jne jne jne.

Tyttöystävän ilme koko monologin ajan:
http://i1.ytimg.com/vi/6XQ3SacoyJY/maxresdefault.jpg

(Hän sinänsä näyttää hyvin vähän Heikki Silvennoiselta näin sivuhuomatuksena.)

Ja montako kitaraa noista tähän asti hankkimistani olen myynyt tai edes harkinnut myyväni. Tasan nolla. No okei, myin miun vanhan Yamaha klasarin 40 eurolla kaverille ja se ei edes ollut täällä Helsingissä. Kait sitä vaan itselleen todisteli kyseisen ostotapahtuman järkevyyttä. Mikä on sinänsä ihan absurdia, sillä eihän kitaroiden ostaminen mitään järkituohua ole (tai näin sen itse koen), vaikka sitä välillä itselleen niin uskottelee.

Kyselin myös tänään huvikseni mikä on maksimimäärä kitaroita tänne kotiin ja sain vastauksena hyvin epämääräisen "Sitten kun niille ei ole enää tilaa". Hmmm...eli jos esim. nakkaan tuon olohuoneen toisen ylimääräisen sohvan helvettiin, niin siihen mahtuu ainakin 6 kitarakeissiä pystyyn... Full Stackkia en kuulemma kyllä saa kotiin ostaa. Pitääkö tässä harkita vaihtoa?
"You know what they say Frank...speed kills."
varpio
10.07.2014 00:59:26
I.S.S: Ja montako kitaraa noista tähän asti hankkimistani olen myynyt tai edes harkinnut myyväni. Tasan nolla.

Minä huomasin kyllä myös sen yhden päähänpistona ja herätteenä ostetun vehkeen (SG) jälkeen, joka sitten oli pakko myydä, että parempi kun pitäytyy semmosissa joita tietää "tarvitsevansa". Eli käytännössä hankitaan lähes samanlaisia vehkeitä lähes loputtomasti, eli yhtään straton muotoista en ole ikinä myynyt enkä aio myydä ja vaimoke tietää tämän myös onneksi. Onneksi siksi että välillä onnistuu yllättämään minut kuolaamasta vääränmuotoisia vehkeitä ja kun jo sieltä kuuluu että on vääränmuotoinen niin tietää että turha edes unelmoida.
KUNU
10.07.2014 00:59:46
Ehkä parhaiten nainen tiivisti oman mielipiteensä kitaroihin ja niitten hintoihin toteamalla "Et sie mikään Petrucci ole niin miksi tarvit helvetin kalliit kitarat, halvemmallaki pärjää".
Viikko tästä kävin vaihtamassa Mersun Skodaan, vaimo tuli lähes tippa linssissä kysyhmään että miksi vaihoin hänen mielestänsä huonempaa ja halvempaan, oli vain pakko todeta: "En mie mikhään vitun Häkkinen ole niin ehkä pärjään halvemmallaki."
PJS
10.07.2014 01:27:09

Teillä on kyl kuvauksista päätellen hienoja parisuhteita.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Swan
10.07.2014 01:28:54
Mä vähän toivoisin, että täällä(kin) olisi enemmän naisia puhumassa kitarakamoista.
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage."
PJS
10.07.2014 01:29:46

Swan: Mä vähän toivoisin, että täällä(kin) olisi enemmän naisia puhumassa kitarakamoista.

Todellakin.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Jucciz
10.07.2014 02:06:46 (muokattu 10.07.2014 02:11:29)
I.S.S: Full Stackkia en kuulemma kyllä saa kotiin ostaa. Pitääkö tässä harkita vaihtoa?

Tossa tapauksessa mun ois pitäny vaihtaa jo kauan sitten:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4302688/home_setup.jpg

Ja tää on vain pieni osa kotona (69 neliön kerrostalokolmio) tällä hetkellä köllöttävistä kamoista. Vaimo ymmärtää, että tilanne on mun kannalta karmiva: talo pitäis löytää, koska eihän noin hienoja vempeleitä voi hävittääkään.

Okei, on tää tilanne karmiva ihan koko perheen kannalta. En silti jatka tässä ketjussa enempää tilanpuutteeseen liittyvällä vuodatuksella.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
varpio
10.07.2014 02:11:42
Sen omituisuuden toki minullekin tekee että vaimokekin laulaa ja me yritetään jotain doom-proggista viritellä joten se aina ymmärretään jos softapuolelle tekee jotain hankintaa mutta puhtaasti kitararunkkaus ei olekaan niin hyvä.
ept
10.07.2014 06:51:28 (muokattu 10.07.2014 06:53:18)
Jucciz: Entäs minkä kokonen räkki?

Kunnon räkki puuttuu kummaltakin, mutta vaimolla kamat on vanhassa stereo-räkissä, mulla jakkaralla, joten siinäkin jään häviölle. Pitäis myös kasata hiljakseen emännälle oikea räkki. Parempi panostaa enempi sinne missä on lahjoja :-)
-- PeTe
jpjanhun
10.07.2014 11:08:21

KUNU: Ehkä parhaiten nainen tiivisti oman mielipiteensä kitaroihin ja niitten hintoihin toteamalla "Et sie mikään Petrucci ole niin miksi tarvit helvetin kalliit kitarat, halvemmallaki pärjää".
Viikko tästä kävin vaihtamassa Mersun Skodaan, vaimo tuli lähes tippa linssissä kysyhmään että miksi vaihoin hänen mielestänsä huonempaa ja halvempaan, oli vain pakko todeta: "En mie mikhään vitun Häkkinen ole niin ehkä pärjään halvemmallaki."

-heh, tää oli hauska kertomus. :)

-mun täytyy kyllä tunnustaa että suuttuisin jos vaimo ostaisi kalliit kitarakamat, peruste olisi juuri tuollainen että et sä mikään orianthi kumminkaan ole. niin että kyllä mä toisaalta ymmärrän tuollaisen teurassikahuudonkin jos soittamisesta ei saa juuri mitään tuloja. sitten on eri asia jos soittaa työkseen tai se on sivutoimi tai jos soittaminen on kehittymässä sellaiseksi. kyllähän sen nyt ymmärtää että se ärsyttää jos huvin vuoksi vaan joku kallis romukasa koristaa asuntoa. johan sitä nyt vähemmästäkin hermostuisi.

-niin että kyllä se vaimon suuttuminen on monelle vaan ihan oikein ja liian helepollakin pääsette, sanokaa mun sanoneen. teidän itsenne pitäisi pysyä kohtuudessa ja pitää kuria tässa asiassa vaimollekin mutta kun ette kerran pysy niin hyvä että joku vähän palauttaa teitäkin maan pinnalle. pitää joku roti olla teilläkin. :) ne jotka saa soittamisesta selviä tuloja on sitten tietty erikseen.. niille kallis romukasa on täysin perusteltu..
askomiko
10.07.2014 11:24:10
Juu enää 8 vuotta keskimääräistä keikkaa niin saan maksettua yhen kitaroista.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
KUNU
10.07.2014 11:29:34
jpjanhun: -heh, tää oli hauska kertomus. :)

-mun täytyy kyllä tunnustaa että suuttuisin jos vaimo ostaisi kalliit kitarakamat, peruste olisi juuri tuollainen että et sä mikään orianthi kumminkaan ole. niin että kyllä mä toisaalta ymmärrän tuollaisen teurassikahuudonkin jos soittamisesta ei saa juuri mitään tuloja. sitten on eri asia jos soittaa työkseen tai se on sivutoimi tai jos soittaminen on kehittymässä sellaiseksi. kyllähän sen nyt ymmärtää että se ärsyttää jos huvin vuoksi vaan joku kallis romukasa koristaa asuntoa. johan sitä nyt vähemmästäkin hermostuisi.

-niin että kyllä se vaimon suuttuminen on monelle vaan ihan oikein ja liian helepollakin pääsette, sanokaa mun sanoneen. teidän itsenne pitäisi pysyä kohtuudessa ja pitää kuria tässa asiassa vaimollekin mutta kun ette kerran pysy niin hyvä että joku vähän palauttaa teitäkin maan pinnalle. pitää joku roti olla teilläkin. :) ne jotka saa soittamisesta selviä tuloja on sitten tietty erikseen.. niille kallis romukasa on täysin perusteltu..

Oli se harrastus mikä tahansa niin kyllä kamat saa olla kuinka hyvät tahansa jos on asia mistä oikeasti tykkää. Jos kalliit kitaravehkeet on vain tienaaville soittajille niin sääliksi käypii musiikkiliikkeitä. Kun moni rahhaa musiikilla takova saa niitä kamppeita huomattavasti halvemmilla diileillä, joissaki tapauksissa ilmaseksi ja joissakin jopa tavaroilla soittamisesta maksethaan.
Mitä sitä turhaan ostaa kallista salikorttia jos kerran ei ole kehonrakentaja tai pellaa tennistä Jarkko Niemistä vastaan.
jpjanhun
10.07.2014 11:39:35

Juu enää 8 vuotta keskimääräistä keikkaa niin saan maksettua yhen kitaroista.

-eli kyseessä on orastava bisnes joka kukoistanee myöhemmin.. ja siis alun panostus on perusteltua ;)

KUNU: Oli se harrastus mikä tahansa niin kyllä kamat saa olla kuinka hyvät tahansa jos on asia mistä oikeasti tykkää. Jos kalliit kitaravehkeet on vain tienaaville soittajille niin sääliksi käypii musiikkiliikkeitä. Kun moni rahhaa musiikilla takova saa niitä kamppeita huomattavasti halvemmilla diileillä, joissaki tapauksissa ilmaseksi ja joissakin jopa tavaroilla soittamisesta maksethaan.
Mitä sitä turhaan ostaa kallista salikorttia jos kerran ei ole kehonrakentaja tai pellaa tennistä Jarkko Niemistä vastaan.

-sulla on tämä näkemys, mulla toinen. mun mielestä kamat ja niiden määrä ei todellakaan saa olla mikä tahansa jos niitä joutuu joku muukin katselemaan. jos asuu yksin on homma tietenkin täysin eri, silloin on täysin oma asia mitä tekee.
Entropia666
10.07.2014 11:46:48

jpjanhun:
-sulla on tämä näkemys, mulla toinen. mun mielestä kamat ja niiden määrä ei todellakaan saa olla mikä tahansa jos niitä joutuu joku muukin katselemaan. jos asuu yksin on homma tietenkin täysin eri, silloin on täysin oma asia mitä tekee.

Omilla rahoillaan saa tehdä ihan mitä huvittaa. Siinä ei oo kellään mitään naputtamista aiheesta, jos muut juoksevat kulut hoituu. Ei ees vaimolla. Ite oot rahas ansainnu, ite saat rahas käyttää.
Rässiä: Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)