Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Multiefektit bassolle
1
JoshMorrison
08.07.2014 01:01:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia mielipiteitä ja suosituksia on multiefektipedaaleista bassoille ihmisillä? Omaan soittoon kaipaisin pääasiassa säröä, mutta haluan myös kikkailla ja kokeilla erilaisia efektejä, tällöin taitaa vaihtoehtona olla joko multiefektipedaali tai iso pino erilaisia efektipedaaleja (joka on liian kallis ja työläs projekti koota).
 
Kitaran kanssa käytän itse multiefektejä juuri tästä syystä ja aina välillä saan kamarunkkareilta kieroja katseita, löytyykä bassoille mitään fiksuja kohtuuhintaisia laitteita?
 
tuquoque
08.07.2014 02:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zoom B3 tai MS-100BT.
100BT on monipuolisempi ja toimii myös kitaran kanssa.
B3 taas käyttöliittymältään ja liitännöiltään parempi.
 
Vinkeitä vehkeitä molemmat ja ei musta markkinoilta löydy parempia, kun ottaa huomioon soundit, hinta-laatu-suhteen, koon, käytettävyyden ja sen mikä nyky(digi)tekniikalla noin yleensä ottaen on mahdollista.
 
m.
Olli.M
08.07.2014 06:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoshMorrison: Minkälaisia mielipiteitä ja suosituksia on multiefektipedaaleista bassoille ihmisillä? Omaan soittoon kaipaisin pääasiassa säröä, mutta haluan myös kikkailla ja kokeilla erilaisia efektejä, tällöin taitaa vaihtoehtona olla joko multiefektipedaali tai iso pino erilaisia efektipedaaleja (joka on liian kallis ja työläs projekti koota).
 
Kitaran kanssa käytän itse multiefektejä juuri tästä syystä ja aina välillä saan kamarunkkareilta kieroja katseita, löytyykä bassoille mitään fiksuja kohtuuhintaisia laitteita?

 
Mulla on Zoom 3B myynnissä halvalla *köhköh*
 
JoshMorrison
08.07.2014 09:44:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Mulla on Zoom 3B myynnissä halvalla *köhköh*
 
Kuinkas halvalla tämä olis myynnissä?
 
tuquoque
08.07.2014 09:47:00 (muokattu 08.07.2014 09:47:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Mulla on Zoom 3B myynnissä halvalla *köhköh*
 
Munsta käytetystä kohtuuhinta olisi sellainen 80-90e ja halvaksi voisi kutsua 60-70e laitetta :)
 
m.
Olli.M
08.07.2014 09:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Munsta käytetystä kohtuuhinta olisi sellainen 80-90e ja halvaksi voisi kutsua 60-70e laitetta :)
 
Laitetaan kohtuulliseen hintaan 90,00€
 
tuquoque
08.07.2014 18:22:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitin niin hyvän myyntipuheen, että mun pitäisi oikeastaan saada kaupasta provikat :))
 
m.
Olli.M
08.07.2014 19:16:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Kirjoitin niin hyvän myyntipuheen, että mun pitäisi oikeastaan saada kaupasta provikat :))
 
Maksat mulle tuon menetetyn kympin itseasiassa.
 
tuquoque
08.07.2014 19:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nooh, annetaan olla tasan tällä kertaa.
 
m.
Olli.M
09.07.2014 09:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No asiaan ....
 
Mulla ei ole verailukohtaa kauheasti muihin multipurkkeihin mutta tässä kokemuksia B3 lootasta.
 
+ Helppokäyttöinen
+ Multipurkiksi laadukkaat efektit ja mallinnokset.
+ Toimii etusena, äänitystyökaluna, himavahvistimena jne.
+ Tukevasti rakennettu
+ Efektien säätö ja omien setuppien tekeminen tietokoneella helppoa ja mukavaa.
 
- Onhan tuossa liian paljon kaikkea turhaakin
- Mallinnokset on mallinnoksia kuitenkin
- Irtopedaaleihin tottuneelle aikas paljon säädettävää, vaikka helppo onkin.
- Tehdaspresetit melkolailla kuraa.
 
Hyvä loota tuo on, ja vaikkapa efekteihin tutustumiseen oiva värkki. Itse hommasin himaäänittelyyn, ja kotivahvistimen korvaajaksi, ja hienosti on siinä hommassa toiminutkin.
 
J.Nikkanen
09.07.2014 12:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä hommasin pienen sievän multsarin (no on mulla semmoinen iso mörkökin treeniksellä) lähinnä noiden muljutuksien takia. Säröt tuossakin melko kehnot, eli siis vekotin on on VOX stomplab 2B. Komeesti lukee pohjassa "Made in Japan". Harvinaista tänäpäivänä moinen.
 
Vielä joskus soitan, siihen asti selitän.
ekikoo
09.07.2014 22:19:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläkin B3 ja suosittelisin sitä, vaikka en ole joutanut vieläkään (!!!) säätämään aidosti mieluisia patcheja oman hartke-vaffarin kanssa. Ostin vehkeen värittämään soundia, kun vahvistin tuntuu olevan lähinnä äänekäs DI-signaali.
 
I would if I could...! Bitch!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «