Eläkeläissoittaja 08.06.2014 11:25:17 | |
---|
EP: Harkita vois, jos naiset unissa tuollaisia! :D REPESIN! :D |
jazzbass-73 08.06.2014 19:25:01 | |
---|
pekkajau: No mikä ettei... Joskus on kai jokainen soittoniekka joutunut lähtemään umpimähkään tuurauskeikaille. Minkälaisia kokemuksia muilla on? Minä jouduin kerran aika "huipputiimin" kanssa vetämään taidetta. Sillä keikalla meni kyllä kaikki niin päin persettä, niin päin persettä! Jouduin kerran vetämään bassoa sellaiseen komboon jossa oli kaks tosi urpoa eli oikea "sutimestari" rummuissa ja hanurissa joku vanhainkodista karannut puolisokea hikinen "eero". Jätkät löi kansion eteen ja sanoi jotta tuosta sitten järestään mennään. Minä kyselin että kukas laulaa kun ei ole kellään mikkiä edessä niin "eero" informoi että minä. No minä kaivoin mikin kassista ja rupesin sitä sovittelemaan mikseriin mutta näillä pelimanneilla oli tietysti tosi vintagemeininki eli ikäloput Dynagortin pelit joissa din-liittimet. Ja tietysti adapterit oli sen kaverin kassissa jota tuurasin! Piti pikkusen sepitellä ennen kun alkoi ääni kuulua. Onneksi oli vähän johdonpätkää, j-teippiä ja tulitikut mukana. Sanoin jotta eikö laulusaundia vois vähän säätää kun se oli tosi tuhnu ja kunnon kumina ja jyrinä. "Eero" sanoi että "Pena" jota olin tuuraamassa oli kieltänyt nappuloiden nykimisen kun kerran sen saundi oli saatu kohalleen pari vuotta sitten jollain toisella lavalla. No se äijä jota minä olin tuuraamassa oli tietysti tosi mahtava kaljabasso ja biisit melkein oktaavia alempana mihin minä pystyin. Minä ehdotin transponointia mutta "eero" sanoi jotta niitä sävellajeja ei muutella. Meikäläinen mörisi kun sonni biisit läpi ja rumpali heitti sleepaavaa sutikomppia ja "eero" hikoili ja huohotti vieressä paita märkänä casoton kanssa. Kyllä oli yhtä kärsimystä koko keikka. No minä ajattelin jotta otetaan rahat pois ja möristään vaan kun on kerta alettu. Kaiken huippu oli se kun tää sutimestari nauhoitti dekillä aina setin ja sitten oikein porukalla tauolla "eeron" mersuun mentiin kuuntelemaan balanssia ja nyanssia! Kotimatkalla vielä kuunneltiin tietysti omaa hengentuotetta koko matka. Sitä mörinää olisi kunnellut Barry White tosi katteellisena ja varsinkin sitä seksikästä sutkut-sutkut komppia ja "eeron" midivapaata soundihurjastelua Kouvolan komialla pelillä! Voi vittu vieläkin joskus herään yöllä hiestä märkänä painajaisuneen jossa "eero" hikoilee vieressä ja sutimestari laskee takana "konetta käyntiin"! Voi saatana !!! Muija ihmettelee toisessa huoneessa huutonaurua , joka raikuu täältä ATK-laitteiden ääreltä ... KIITOS ja ISO + ! |
Eläkeläissoittaja 08.06.2014 19:50:23 | |
---|
Veikkaisin, että useiden eri tanssi -ja ravintolamuusikoiden toimenkuviin liittyvät nimimerkki "pekkajau"-henkilön kaltaiset vastaavanlaiset kokemukset todellisuudesta ja myöhemmin unissa, ovat aika usein läsnä. Nuo kokemukset jos vielä osaa esiintuoda kirjoituksineen vielä erinomaisen hyvin kielikuvin, niin kyllä siinä kusta tirskuu punttiin aika useilla, ellei ole varuillaan niitä lukiessaan. |
uusiipe 15.06.2014 01:06:41 | |
---|
Just pari yötä sitten näin unta, jossa oltiin jollain torilla keikillä. Vettä satoi, jengi tuli juomaan kahvejaan stagelle kamojen keskelle ja PA:ita ei saatu toimimaan. Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
Nämä työunet näyttävät muuttuvan seesteisemmiksi vuosien mittaan. Nuorempana uneksii kaikenlaisista myöhästymisistä, laitevioista ja senperkeleen hässäköistä. Nyt on meininki muuttunut. Viime aikoina olen katsellut kivoja ja jopa kaihoisia unia, kuten tuo viime öinenkin: Säestin Jaakko Ryhästä Tallinnan vanhassa kaupungissa sijaitsevassa pianobaarissa. Tunnelma oli melkoisen vankka ja Ryhäsen ääni rytisi kapakan holvistoissa ihan niin kuin pitääkin. Itse uitin pianokuljetuksia sekaan ja painelin vasurilla bassoja kuten Code konsanaan. Aloitusbiisi oli Tallinnan Illat. Suosio oli suunnaton ja meillä molemmilla täysi puhti päällänsä. Joimme hieman Viru Valgeeta eivätkä Tallinnan tytöt paljoakaan ujostelleet. Esityksemme jälkeen baarin omistaja latoi kapsäkkeihimme hyvää, kirkasta ja terveellistä viinaa sekä tonnin seteleitä pehmikkeeksi. Kyllä näissä eläkeläisen unissakin on puolensa... Nuotin vieressä on aina tilaa... |
KanttoriPiiparinen 08.08.2015 12:45:38 (muokattu 08.08.2015 12:46:41) | |
---|
Nyt tuli tosi painajainen: Soitin jollakin klubilla ikivanhaa ja epävireistä flyygeliä. Klubin sääntöihin kuului kätellä kaikki paikalla olijat ja samalla esitellä itsensä. Paikalla oli arviolta 120 klubin jäsentä, joille jouduin tarjoamaan tassua ja esittelemään itseni. Pelkkä "päivää kaikille" ei riittänyt. Aloitettuani soittamisen havaitsin flyygelin soittokelvottomaksi. Mykkiä ja pieleen viritettyjä ääniä oli kaikilla oktaavialueilla. Oli pakko jatkaa työsopimuksen velvoittamalla tavalla, meni miten meni. Sitten saapui paikalle klubin väpättävä naiskuoro, jonka jäsenistä osa suoritti avoimenpuoleista seksuaalista häirintää tulemalla viereeni flyygelin penkille hinkkaamaan pianistin miehustaa osan laulaessa "suaa vaiin yli kaiken mä raaakastaan" ja tietenkin karmeasti pieleen. Normaalisti olen ollut jopa hieman otettu tällaisesta vastakkaisen sukupuolen aktiviteetistä, mutta nämä muijat aiheuttivat itselleni akuutin impotenssin. Pilkuksi I:n päälle pelmahti paikalle parikymmentä lapsosta, jotka alkoivat sangen innokkaasti toteuttaa musikaallisia taipumuksiaan hakkaamalla pikku nyrkeillään koskettimiston yläpäätä. Heräsin omaan huutooni: -Suksikaa hevon kuuseen koko konkkaronkka. Hui. Se oli kamala ja realistinen uni. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
pekkajau 08.08.2015 23:39:03 (muokattu 08.08.2015 23:52:23) | |
---|
Mulle tuli kanssa tuossa yksi yö aika ylitsepääsemätön uni. Minä kun työkseni hoitelen noita kaikkia " hulluja" niin yhden" hullun" omaiset tulivat yllättäen siinä unessa ja sanoivati: "Kiitos!" Hätä keinot keksii! |
pekkajau 09.08.2015 00:01:24 | |
---|
No kerran näin unta myös että sain palkankorotuksen. Hätä keinot keksii! |
Roweami 10.08.2015 00:10:55 | |
---|
Naiset tykkää miähestä, joka ei osaa tanssia. |
pekkajau 11.08.2015 00:08:08 | |
---|
Roweami: Naiset tykkää miähestä, joka ei osaa tanssia. Naiset tykkää miehistä jotka osaa...sia Hätä keinot keksii! |
EP 11.08.2015 02:22:46 | |
---|
pekkajau: Naiset tykkää miehistä jotkaon renttuja. |
Jäärä 11.08.2015 10:25:29 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Onko sinulla itselläsi soittamiseen liittyviä unia? Joskus kirjoitin fb:n tällaisen näkemäni unen: Olipa outo uni torstain ja perjantain välisenä yönä: Tapahtumapaikka oli launtain hääkeikka ja ryittiin tätä biisiä käyntiin. Ilmoille tulvi asianmukainen kahden pennin reggae ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Kertosäkeeseen tultaessa putosin täysin, mikään ääni ei osunut kohdaltani kohdilleen, ei mikään. Koitin yksinkertaistaa ja + kaikki muut temput ja leikit, aina vaan meni kaikki päin persettä. Huomasin, että basisti alkoi virnuilla vahingoniloisena mutta kohta hymy vaihtui kummastukseksi ja sitten ilmeessä alkoi näkyä äärimmäinen vitutus. Laulaja huusi viimein töyhtö täristen ja naama punaisena: ÄLÄ PELLEILE! Biisi jatkui ja jatkui. Jossain vaiheessa heräsin ja kävin tupakilla ihmettelemässä ja hekottelemassa unelle. Ja takaisin nukkumaan! Uni vissiin jatkui samasta keskenjääneestä kohdasta. Koko yön "Lähtisitkö"-biisiä. Perjantaiaamuna sähköpostilaatikkoon pamahti biisilista ja kappas! Siellä se möllötti ekan setin kahdeksantena biisinä: Lähtisitkö. Nyt oli pakko kuunnella biisi youtubesta illan keikkaa varten. https://www.youtube.com/watch?v=LLlNe6vyokI Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
KoskPaavo 11.08.2015 14:00:16 | |
---|
Eilen aamulla heräsin unesta jonka lopuksi sanoin : neljäneljäkaks, johon vaimo vastasi ; mulla on neljäneljäneljä! "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Roweami 12.08.2015 00:19:06 (muokattu 12.08.2015 01:33:52) | |
---|
pekkajau: Naiset tykkää miehistä jotka osaa...sia Juu kyllä, siihen ei tartte ....sin opettelua. |
pekkajau 12.08.2015 23:51:07 (muokattu 13.08.2015 00:05:48) | |
---|
Tämä nyt ei ole unta vaan ihan tosiasiaa. Näin kyllä unta ennen tätä tapahtumaa että rassasin hiukan yksinkertaisen koulukaverini (Teuvon) kanssa mopoa ihan kuin ennen vanhaan. No lomalla kävin kotikylällä ja ekana vastassa rautakaupan kassalla oli juuri tämä Teuvo josta olin nähnyt unta vähän ennen lomaa ja jonka kanssa olin rassannut mopoa. No ei tässä kaikki. Kouluaikaan meillä oli tietokilpailut ja liikunanopettaja kysyi Teuvolta että: "Missä tehdään Jäniskäännös?" Teuvo mietti asiaa aika pitkään kunnes vastasi" "Metässä!" Hätä keinot keksii! |