Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parhaat pikkucombot?
1 2 3
Gabe
03.07.2014 22:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on herännyt polttava tarve pienelle, helposti liikuteltavalle ja laadukkaalle pikkucombolle.
 
Fender tyylinen 1-5 wattinen 1x8 tai 1x10 combo osuisi soundien, tehon ja kokonsa puolesta aika hyvin maaliin. Säätimiltään yksinkertaiset koneet ilman turhaa höpötystä miellyttävät kovasti. Muunkinlaisia saa toki ehdotella, eihän sitä ikinä tiedä mistä innostuu. Laadukkaat boutique koneet ovat kuitenkin ne mitä kannattaa tyrkyttää.
 
Olen perehtynyt aiheeseen jo jonkin verran ja tällä hetkellä kovinta kamppailua keskenään käyvät Swart ST-6V6se/Space Tone JR ja Clark Lil' Bit, näistä Swart vaikuttaa tähän mennessä vievän hieman pidemmän korren. Lil' Bitiä en kylläkään ole testannut, eikä sellaista oikein missään varmaan pääsisikään kokeilemaan.
 
Ajattelin nyt kuitenkin pistää vielä ketjun pystyyn siltä varalta jos löytyisi jotain ehdokkaita joiden olemassaolosta en ole ollut tietoinenkaan. Budjettia en ole vielä oikeastaan päättänyt, joten pistäkää nyt kerrankin ihan vapaasti! Pikaviestiä saa myös laittaa vilkkumaan jos jollain sattuu olemaan tuollainen Swart joutilaana.
JaaGeRMaisTeR
03.07.2014 22:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole väliä kuin sillä, että on 6V6:nen :)
 
Orangeja kaasutan!
RaskasMielinen
03.07.2014 23:12:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Nyt on herännyt polttava tarve pienelle, helposti liikuteltavalle ja laadukkaalle pikkucombolle.
 
Miksi et kerralla teetä juuri niillä spekseillä kuin haluat, vai onko kaasutus niin kova, että heti pitäis saada...? ;) Vai (ja/tai) arkoittaako putiikki tässä sitä, että pitää olla osaksi myös jonkun tietyn vahvistimen (siis joku mahdollisten suunnilleen joukko) omistamisen riemua?
 
von spets
03.07.2014 23:18:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender Vibro Champ! Kuinka ollakaan, mulla on sellainen myytävänä :D
 
www.facebook.com/thebadcaseband
Gabe
03.07.2014 23:26:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RaskasMielinen: Miksi et kerralla teetä juuri niillä spekseillä kuin haluat, vai onko kaasutus niin kova, että heti pitäis saada...? ;)
 
Ei ole mikään kiire. :) Mietin kyllä custom konettakin mutta se jää nyt pois laskuista. Niissä on aina omat riskinsä ja sopivia on jo saatavilla.
 
Vai (ja/tai) arkoittaako putiikki tässä sitä, että pitää olla osaksi myös jonkun tietyn vahvistimen (siis joku mahdollisten suunnilleen joukko) omistamisen riemua?
 
Nyt väsyneenä tämä ei ihan täysin aukea?
 
von spets: Fender Vibro Champ! Kuinka ollakaan, mulla on sellainen myytävänä :D
 
Ei yhtään huono idea.
Laulava Kylätohtori
04.07.2014 07:45:07 (muokattu 04.07.2014 07:48:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tuo Swart pohjimmiltaan on? Perustuuko johonkin klassikkoon vai onko omaa suunnittelua?
 
Pidät mielen kirkkaana ja unohdat 'hötkyilyt', niin kyllä tästä hyvä tulee... :)
 
Ps. mulle tulisi tuosta mieleen Princeton (vai onko se liian tehokas)...
 
- Thunder will never die!
Confidentum
04.07.2014 09:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä Tungstenit on minusta melko maukkaita tapauksia kaikki ja Mosaic sopisi vaatimuksiisi hyvin http://www.youtube.com/watch?v=1_k-KJlgJfU
 
Jos on liian vähän keikkoja, on aivan liikaa aikaa nysvätä soundien kanssa
antnis
04.07.2014 09:49:02 (muokattu 04.07.2014 09:51:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän pienemmät Swartit ole perustaltaan niitä samoja Tweed Champpeja/Princetoneja. Mistä tulikin mieleen, että Fenderin oma '57 Champ on myös hyvä peli eikä edes maksa käytettynä hirveästi.
 
bauglir
04.07.2014 09:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on kotikäytössä juurikin tuo Swart 6V6se (+Night Light). Aikoinaan kun noita selailin, niin silmiin osui myös Carr Mercury -niminen masiina (http://carramps.com/products/mercury).
Lienee kuitenkin jonkin verran hinnakkaampi kuin Swart.
 
qurone
04.07.2014 10:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ottaisin tuon vibro champin . ,mutta tollanen joskus sattui silmään .http://www.the-valve.com/105_combo.html
 
yhdelläkin nuotilla pärjää...
VIPMetal
04.07.2014 12:31:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voinen suositella VHT Special 6 comboa. Originaali kiinaputkilla vähän laatikkomaisen kuuloinen, mutta Telefunken&RCA pari aukas kummasti soundia. Ehkä ottaisin kuitenkin ite vielä ennemmin tuon Ultra version, jossa on 12" kaiutin.
 
Mutta tuo nyt ei ole putiikkicombo. Että taitaa mennä ohi sektorille...
 
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Myrkky Nuoli
04.07.2014 15:30:50 (muokattu 04.07.2014 15:31:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Voinen suositella VHT Special 6 comboa. Originaali kiinaputkilla vähän laatikkomaisen kuuloinen, mutta Telefunken&RCA pari aukas kummasti soundia. Ehkä ottaisin kuitenkin ite vielä ennemmin tuon Ultra version, jossa on 12" kaiutin.
 
Mutta tuo nyt ei ole putiikkicombo. Että taitaa mennä ohi sektorille...

 
Tykkään myös. Mulla on Ultra-versio aiheesta. Päättärissä 50-luvun RCA 6V6 ja etusessa JJ ECC803S:t. Erinomainen kaiffari on tämä ja tuo Ultra-kanava on todella jees.
 
When in doubt, lower your expectations.
JaaGeRMaisTeR
04.07.2014 17:53:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Tykkään myös. Mulla on Ultra-versio aiheesta. Päättärissä 50-luvun RCA 6V6 ja etusessa JJ ECC803S:t. Erinomainen kaiffari on tämä ja tuo Ultra-kanava on todella jees.
 
Siihen vielä päälle wgs, eminence tai celestionin gold elementi.. Ai että sentään.. Eipä ole kummoinen peli.
 
Orangeja kaasutan!
klobasa
04.07.2014 17:55:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni Swart 5W vahvari reverbillä olis omalla listallani aivan kärjessä. Sen lisäksi, että on todella komea vahvari niin reverb on mitä ilmeisemmin sitä laatua mitä ei moisen kokoisissa vahvareissa ole ennen kuultu tai nähty. Harmi kun noita ei liiku käytettynä juuri lainkaan. Olisin ostanut aikoja sitten jos olis tullut vastaan.
 
Muilta osinhan noi pikku Swartithan taitaa olla Fender Princeton maailmaa ilman negative feedbackia. Samaa soundia saanee kymmenissä erimerkkisissä laatikoissa.
 
Gabe
04.07.2014 21:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, hienoa! Mosaic ja Mercury menivät heti kiinnostavien listalle ja harkintaan, kiitos! Pistäkää vain lisää.
 
Laulava Kylätohtori: Mikä tuo Swart pohjimmiltaan on? Perustuuko johonkin klassikkoon vai onko omaa suunnittelua?
 
Pidät mielen kirkkaana ja unohdat 'hötkyilyt', niin kyllä tästä hyvä tulee... :)
 
Ps. mulle tulisi tuosta mieleen Princeton (vai onko se liian tehokas)...

 
Juu, en hötkyile. Hiljaa hyvä tulee. Pyrin tekemään hankinnat nykyään sillä meiningillä etten ostaisi muita kuin pitopelejä. Eli harkintaa ja testausta mahdllisimman paljon.
 
Princetonia mietin itsekin ensin ja etsiskelinkin jo wanhoja koneita netin syövereistä. Mutta törmäsin taas samaan ongelmaan, eli en ymmärrä niistä sen vertaa että uskaltaisin sellaisen ostaa. Vaikka saisin kasan kuvia sisältä niin silti olisi olemassa hyvin suuri vaara että joudun kusetetuksi. Eivätkä nämä nykyajan laadukkaat versiot kuitenkaan teknisesti tai soundiensa puolesta esikuvistaan huonommiksi jää. Onhan noissa vintage koneissa rutkasi mojoa, mutta luulen että tyydyn ihailemaan niitä etäältä.
 
Swart on yhdistelmä Fender Princeton 5F2/5F1 Champ vahvistimista valmistajan omilla ideoilla höystettynä. Olen Space Tone Junioria kokeillut kerran Kitarapajalla ja se oli ihan jäätävän upea pikkuinen.
 
Sinä kun olet laatukaman ystävä niin suosittelen lämpimästi tutustumaan näihinkin: http://www.swartamps.com/about.htm
 
VHT Special 6 jää nyt pois laskuista. Mietin sitä taannoin mummolaan pysyväksi koneeksi mutta Jaager haukkui sen niin maan rakoon että jäi ostamatta.
steelduck
04.07.2014 21:07:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.bluetone.fi/kitaravahvistimet/
 
VIPMetal
04.07.2014 21:14:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe:
VHT Special 6 jää nyt pois laskuista. Mietin sitä taannoin mummolaan pysyväksi koneeksi mutta Jaager haukkui sen niin maan rakoon että jäi ostamatta.

 
No kunnon etuasteputkella ryyditettynä on todella miellyttävä. Tätä asiaa ei voi korostaa liikaa. Voittaa Blackheartin, Valve Juniorin sekä VOX Cambridgen. Nykykiina putkilla oli aika medium - .
 
Eli vastustan tätä leimaamista. Järkyttävä dynamiikka kotisoittoon. =)
 
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
Gabe
04.07.2014 21:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: http://www.bluetone.fi/kitaravahvistimet/
 
Käväisi kyllä mielessä.. Tällä kertaa nämä jenkkipelit kuitenkin kutkuttaa pikkuisen enemmän gas hermoa, vaikka vähän hintavampia ovatkin.
 
VIPMetal: No kunnon etuasteputkella ryyditettynä on todella miellyttävä. Tätä asiaa ei voi korostaa liikaa. Voittaa Blackheartin, Valve Juniorin sekä VOX Cambridgen. Nykykiina putkilla oli aika medium - .
 
Eli vastustan tätä leimaamista. Järkyttävä dynamiikka kotisoittoon. =)

 
No joo, tuo minun kommentti oli enemmän piikittelyä Jarkon suuntaan kun se motkotti siitä VHT:staan aina joka kerta kun nähtiin... ja sitten se pirulainen vielä yritti kaupata sitä omaansa minulle. :D On tuo varmasti hyvä kone kaikin puolin. Ei välttämättä kuitenkaan sitä mitä nyt haeskelen.
Wesgu
04.07.2014 22:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swart on kyllä kova. Se olisi mun eka vaihtoehto. Sitten tulis Carr Mercury, Tone King Falcon, Cornellin Romany (plus) ja DR Z Maz8 (joka on hintaisekseen erinomainen peli!).
 
Life's too short for bad tone!
Gabe
04.07.2014 22:11:49 (muokattu 04.07.2014 22:12:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wesgu: Swart on kyllä kova. Se olisi mun eka vaihtoehto. Sitten tulis Carr Mercury, Tone King Falcon, Cornellin Romany (plus) ja DR Z Maz8 (joka on hintaisekseen erinomainen peli!).
 
Nyt alkaa olla jo kivasti koneita harkinnan alla, kiitos.
 
Swart on kyllä tosi vahvoilla, saa olla aikamoinen peli joka sen tiputtaa. Mutta eihän sitä ikinä tiedä, nyt on jo tosi hyviä vaihtoehtoja joihin aion tutustua ennen päätöstä. Tästä Svilon pätkästä se oma kiinnostus Swarteihin taannoin oikein kunnolla heräsi: http://www.youtube.com/watch?v=K2amO9OSlK8
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «