Aihe: Dr Parts -bodyt?
1 2 3 4
kojones
16.12.2008 19:15:26 (muokattu 16.12.2008 22:42:41)
http://muusikoiden.net/dyn/users/51417.jpg

Jepsis. Kuten tavallista, mullehetikaikkinyt oli tässäkin totta, pintakäsittelyä ei suvaita, tuleepahan pikaisemmin vintagea..

Kaulataskua avartelin mattoveitsellä, ja ihan pohjaan asti en kaulaa yrityksistä huolimatta saanut menemään, en vieläkään ymmärrä miksi.

Tallakin meni ilmeisesti pari milliä sivuun keskilinjasta, onneksi kaulan kiinnitys antaa vähän myöten. Harmittavasti kyllä tuon vääntämisen takia seteli kaulaliitokseen sujahtaa.

Hyvin se soi, oikein yllätti. Hintaa tuli kaikkine laadukkaine osineen saman verran kuin uudella halpis-telellä, ja on kyllä joka pennin väärti. Eikä oo logoja pilaamassa mojoa ;)

Vaihdoin ihan vähän paremman kuvan.
SirElwood
16.12.2008 20:11:33
Jones ikäänkuin vähän toteutti minun suunnitelman. Tuommonen olisi kyllä hieno, mutta pitäs vaan saada osat jotka sopivat toisiinsa. =D

Mutta hienohan se on. Naturaalit on komeita.
kojones
16.12.2008 22:44:42
Jones ikäänkuin vähän toteutti minun suunnitelman. Tuommonen olisi kyllä hieno, mutta pitäs vaan saada osat jotka sopivat toisiinsa. =D

Niin en tiiä oliko tuo meikän kappale vain poikkeus, joka vahvistaa säännön. Mut bodyn ja kaulan maksaessa kuluineen yhteensä 75e ei hirveästi voi ylimääräisistä töistä valittaa..

Mutta hienohan se on. Naturaalit on komeita.

On. Ja vielä kun tuo kaula tuosta tummenee on '52 reissue-boogie hyvin lähellä, ja sitä vähän hainkin
Rg505bk
09.07.2014 21:46:06
CountX: Meinasin hommata bodyn vuosia komerossa lojuneelle kaulalle, ja yksi vaihtoehto on DR-partsin body. Käykö noihin suoraan Fenderin mitoilla oleva pleksi? Tuo kaula nimittäin oli kiinni stratokopiossa johon sellainen ei käynyt.

Sanotaan että käy lähes sellaisenaan, omaa jouduin hieman viilailemaan kaulaliitoksen kohdalta. Sellainen viiden minuutin lisähomma. Noissa Partsin bodeissa on kohtalaisen paksu pohjalakka jo valmiina, oman straton vaan kiilloitin ja käsittelin kevyesti sellakalla. Helppohan nuo olisi myös maalata...

Hintaansa nähden ihan hyvää tavaraa, pientä sovittamista oli sekä kaulan, että kaulaliitoksen kanssa. Kaulataskua jouti hieman yläjyrsimellä muotoilemaan ja kaulasta hioin jonkin verran tavaraa pois liitoskohasta. Mutta siihen nähden, että puuosat maksoivat sen 100 €, tuosta tuli ihan hyvä.
CountX
10.07.2014 16:13:26
Rg505bk: Sanotaan että käy lähes sellaisenaan, omaa jouduin hieman viilailemaan kaulaliitoksen kohdalta. Sellainen viiden minuutin lisähomma. Noissa Partsin bodeissa on kohtalaisen paksu pohjalakka jo valmiina, oman straton vaan kiilloitin ja käsittelin kevyesti sellakalla. Helppohan nuo olisi myös maalata...

No hyvä että sopii.
Itse joudun jyrsimään kaulataskua sentin pitemmäksi, koska aion sovittaa siihen 22 nauhaisen Epiphonen kaulan. Samoin pleksiä pitää leikata sen sentin verran. Lisäksi jyrsin mikkirouttauksen silleen, että mahtuu humppari tallapositioon. Muita mikkejä tuohon ei tulekaan.

Omassa bodyssa riittää kyllä hiomista ja kittaamista ihan tarpeeksi. Turha haaveillakkaan pelkästä kiillotuksesta. Hirveästi pientä naarmua, koloa ja epätasaisuutta. Puutkin on eri värisiä, joten peittävää maalia laitan pintaan, mikä oli kyllä tarkoituskin. Tallan kolo etupuolella on myös vähän vinossa, mutta kyllä tuohon tallan saanee paikalleen. Takarouttaus näyttäisi olevan ok.

Olen pyöritellyt tuota nyt kaksi päivää, ja miettinyt pitäisikö lähettää takaisin ja pyytää parempi body tilalle. Toisaalta olin kyllä varautunut siihen, että töitä saa tehdä ennen kuin tuosta kitara tulee. Ei tuohon hintaan täydellisyyttä voi (kai) vaatiakaan.
Rg505bk
10.07.2014 20:53:06
CountX: No hyvä että sopii.
Itse joudun jyrsimään kaulataskua sentin pitemmäksi, koska aion sovittaa siihen 22 nauhaisen Epiphonen kaulan. Samoin pleksiä pitää leikata sen sentin verran. Lisäksi jyrsin mikkirouttauksen silleen, että mahtuu humppari tallapositioon. Muita mikkejä tuohon ei tulekaan.

Omassa bodyssa riittää kyllä hiomista ja kittaamista ihan tarpeeksi. Turha haaveillakkaan pelkästä kiillotuksesta. Hirveästi pientä naarmua, koloa ja epätasaisuutta. Puutkin on eri värisiä, joten peittävää maalia laitan pintaan, mikä oli kyllä tarkoituskin. Tallan kolo etupuolella on myös vähän vinossa, mutta kyllä tuohon tallan saanee paikalleen. Takarouttaus näyttäisi olevan ok.

Olen pyöritellyt tuota nyt kaksi päivää, ja miettinyt pitäisikö lähettää takaisin ja pyytää parempi body tilalle. Toisaalta olin kyllä varautunut siihen, että töitä saa tehdä ennen kuin tuosta kitara tulee. Ei tuohon hintaan täydellisyyttä voi (kai) vaatiakaan.

Mulla hommaa helpoitti, kun kävin itse valkkaamassa kaulan ja bodyn. Musamaailmaltahan noita sai...
Rg505bk
10.07.2014 20:53:06 (muokattu 10.07.2014 20:53:35)
CountX: No hyvä että sopii.

Tuplat...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)