Osteri 01.07.2014 09:19:22 (muokattu 01.07.2014 09:19:45) | |
---|
Mikdu: Halpa mutta hyvä Putkivahvari.... blues rock kamaa varten se tulisi. Jos haluaa Fenderin, niin pitää ostaa Fenderi. Siinäpä se. Kertomaasi blues rock tarpeeseen itse etsisin Hughes & Kettner Statesman sarjan pikkucombon. Miksi? No ihan sama juttu, kun kerran samaan asiaan enempi haluan hyväsoundisen kettusen niin silloin hankin sellaisen. Hyvännäköisiäkin nuo ruskeat "vintage" laatikot :) Tuossa linkissä vielä speksit: http://www.music123.com/amplifiers- … el84-20w-1x12-tube-guitar-combo-amp Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Freewheeler 01.07.2014 09:30:10 | |
---|
Mikdu: Moi! niin, mulla ois hankinnan alla joku kiva putkivahvari, oon katellut tässä Fender super champ x2 mallia(mielipiteitä siitä). oisko kellään ehdotuksia vahvareista, mieluiten Fenderi. blues rock kamaa varten se tulisi. jos teillä olisi myynnissä joku niin ilmoitelkaa. terveisin. Mikdu Toi Super Champ X2 on hybridi, siinä on putkien lisäksi digitaalimallinnukset. Varmaan monipuolinen verme, mutta ostaisin silti perinteisen täysputkifenkun. Niissä on takuulla parempi ja terveempi perussoundi, jonka päälle on helppo rakentaa haluamansa soundia efektipurkeilla. |
kekkuliheikki 01.07.2014 09:36:01 | |
---|
Jucciz: Mulla oli aikanaan vain Classic 50 2x12", enkä siihen koskaan vaihtanut mitään. Kymmeniä keikkoja soitin ongelmitta, oisko ollu '93-vuosimallia. Mulla on sama. Se tweedi. Hyva tyohevonen. En allekirjoita. |
iec 01.07.2014 10:24:50 (muokattu 01.07.2014 10:25:51) | |
---|
Jucciz: Mulla oli aikanaan vain Classic 50 2x12", enkä siihen koskaan vaihtanut mitään. Kymmeniä keikkoja soitin ongelmitta, oisko ollu '93-vuosimallia. Ilmeisesti Classic 50:ssä on parempi soundi 2x12 Blue Marveleilla kuin Classic 30:ssä 1x12 Blue Marvelilla. En ole tosin 50:stä testannut, mutta 30:ssä suosittelen orkkiskajarin vaihtoa vaikkapa WGS Retroon tai johonkin muuhun samantyyliseen. Classic 30-vahvareita löytynee käytettynä noin 320-350 eurolla. EDIT: Ja se tweediversio on kyllä hiano :) -iec Ja niin päin pois... |
Jiaster 01.07.2014 10:38:33 | |
---|
Fender super champ x2 mallia(mielipiteitä siitä). Mulla on ollut tuo kotikäytössä ja bändin kanssa pienimuotoisissa äänittelysessioissa mukana ja edelleen olen hyvin tyytyväinen laitteeseen. Eniten tulee käytettyä sitä puhdasta kanavaa, mutta myös niistä mallinnoksista löytyy hyviä saundeja. Tämähän on kuin mulle tehty biisi: Mike Stinson "Late For My Funeral" |
Mikdu 01.07.2014 12:30:18 | |
---|
mutta ostaisin silti perinteisen täysputkifenkun. Niissä on takuulla parempi ja terveempi perussoundi, jonka päälle on helppo rakentaa haluamansa soundia efektipurkeilla. Mutta eikös ne oo aika kalliita, kyllä mää ostaisin super sonicin jos vaan rahaa olisi. |
Freewheeler 01.07.2014 13:00:21 (muokattu 01.07.2014 13:00:32) | |
---|
Mikdu: Mutta eikös ne oo aika kalliita, kyllä mää ostaisin super sonicin jos vaan rahaa olisi. Toi oli jo aiemmin esillä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=886759 Älä anna 12 watin haitata, kyllä tuosta hyvää ääntä bändikäyttöönkin lähtee :-) Ja siinä on 12" ämyri, joka tuuttaa enemmän ilmaa kuin kymppituumainen. |
Sarko 01.07.2014 13:13:49 | |
---|
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
iec 01.07.2014 13:18:40 | |
---|
Mikdu: Mutta eikös ne oo aika kalliita, kyllä mää ostaisin super sonicin jos vaan rahaa olisi. Juu Fenderin Super Sonic on hyvä. Tuhlasin kaikki säästöni ja ostin sellaisen :) Tosin uutena 22 combo noin 1200e, käytettynä jotain 800e luokkaa, esim http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=893706 Fender HRD irtoaa käytettynä noin 500:lla, esim http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=890351 Fender Blues Junior noin 350e luokkaa, esim: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=893443 Kaikki nuo yllämainitut ovat varmasti hyviä vahvistimia. Blues junnu taitaa painia Peavey Classic 30:n kanssa samassa sarjassa, HRD:n rankkaisin Peaveytä paremmaksi ja Super Sonicin taas näistä kaikkein parhaimmaksi. HRD oli omissa testeissäni yllättävän hyvä, eli mietin kuitenkin tovin SS22:n ja HRD:n välillä, ennekuin päädyin SS 22:een. -iec Ja niin päin pois... |
RaskasMielinen 01.07.2014 14:14:05 (muokattu 01.07.2014 14:15:39) | |
---|
Freewheeler: Kaikuhan on tuossa sellainen pikantti mauste, ei mikään surffireverbi. Se on teknisesti yhteydessä kaiutinelementtiin ja sainkin sen kovemmalle, kun testasin Celestion Vintage 30:a tuossa. Oma Fenkun kaiutin soundaa yllättäen paremmalta, mutta herkempi V30 lisää laitteen mökää melkoisesti. Oikeasti Champ 12 on tosi nasta peli, mutta mulle tarpeeton. Ja se syö pedaaleita erittäin hyvin! Mulla on kanssa tuo Champ12 - sellaiseen juurikin omansa laiseen fiilistelyyn. Missään kimppajammailussa en ole vielä kokeillut, mutta 12" ämyrin ansiosta ääntä tuntuu lähtevän melkoisesti. Lisäksi on kevyt roudata. Pedaaleja tosiaan syö kiitettävästi. Mulla on särökanavassa torres-modit. Ainakin niiden kanssa käyttökelpoinen sekin. Vahvistimen oma reverb ei ehkä häikäise, mutta otan tilaefektit kuitenkin lähes aina pedaaleista, joten se ja sama. Erityisenä plussana Champ12:ssa (ainakin omassani) on kuulokeliitäntä (ei tosin paras mahdollinen). Champ12:sta löytyy myös sellainen snakeskin-tolexilla oleva erikoisempi versio. Itselläni on juuri se ja päheämmän näköistä pikkustyrkkaria en oikein osaa edes kuvitella:) Jos jotain todella monipuolista pikkukomboa joku halajaa, niin suosittelen Laneyn LC15r:ää. Vaihdoin ämyriksi WGS Veteranin, niin jopas. Jos siis nimen omaan Fender-soundi ei ole must, niin tuo on kyllä todella monipuolinen, enemmän sinne Marsu- ja Vox-maailmoihin (etuasteessa riittää gainia ja EL84 päätteessä toimii tarkoitukseen jos toiseenkin). Mulla on tosin putkiosastossakin upgradea, joten en osaa sanoa mille soundaa ihan orkkisputkilla. Kyseisessä toosassa on lisäksi efektilooppi, mikä ei tosin häikäise mutta kuitenkin. Lisäksi löytyy lisäkaappiliitäntä joka vaimentaa combon oman ämyrin. Siten väliin voi laittaa vaikka loadboxin (eli keinokuormaa, kuulokeliitäntää, lineoutia). Sitten on toki vielä nuo pienemmät Voxit...:) Onhan noita siis vaihtoehtoja, mutta jos halpaa ja kompaktia Fender-soundia mutta kuitenkin 12" ämyristä, niin Champ12. |
Kyllikki 01.07.2014 14:33:24 | |
---|
Tämän kommentin vuoksi minut varmaankin hakataan, puukotetaan ja raiskataan, mutta ihan aikuisten oikeesti, Ibanezin TSA-30 combo on hyvä peli. Ei hinnan kiroissa uutenakaan, hyvä kaijutinelementti (samaa käyttää mm. Tech21 TM-60 combossa ja Power Enginessä), 6L6 -putket hönkivät puhdasta ääntä riittävästi bänditreeneihinkin (mikitettynä tietty isommillekin areenoille) ja lopun kruunaa integroitu TubeScreamer -särökanava Boost-toiminnalla lisättynä. Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä... |
Jucciz 01.07.2014 15:29:44 | |
---|
iec: Ilmeisesti Classic 50:ssä on parempi soundi 2x12 Blue Marveleilla kuin Classic 30:ssä 1x12 Blue Marvelilla. En ole tosin 50:stä testannut, mutta 30:ssä suosittelen orkkiskajarin vaihtoa vaikkapa WGS Retroon tai johonkin muuhun samantyyliseen. Classic 30-vahvareita löytynee käytettynä noin 320-350 eurolla. EDIT: Ja se tweediversio on kyllä hiano :) -iec Mulla oli muistaakseni ihan mustaselkäiset ne kaiuttimet. En tiiä, oliko Blue Marveleita vielä '93 tehdyissä. Tuossa ei ainakaan ollut. Tosin, hitostako tiedän, oliko ne alkuperäiset kaiuttimet vai ei. Luuktavasti kyllä olivat. Mun eka putkivahvistin. *niisk* ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
iec 01.07.2014 15:43:57 (muokattu 01.07.2014 15:47:25) | |
---|
Jucciz: Mulla oli muistaakseni ihan mustaselkäiset ne kaiuttimet. En tiiä, oliko Blue Marveleita vielä '93 tehdyissä. Tuossa ei ainakaan ollut. Tosin, hitostako tiedän, oliko ne alkuperäiset kaiuttimet vai ei. Luuktavasti kyllä olivat. Mun eka putkivahvistin. *niisk* ;) Mulla myös Classic 30 oli eka putkivahvari... Haikein tuntein myin sen pois. Onneksi meni hyvään kotiin. Tosiaan sellainen muistikuva on että kovin moni ei C50-versioon vaihtanut kajareita, kun taas C30:een onkin sitten melkein joka toinen vaihtanut kajarin. Mun C30 oli luultavasti noin vuodelta 94-95, eli sitä Fenkun tweedin näköistä mallia ilman "pattia" etulevyssä. Siinä oli tosiaan kajarissa oikein Peavey Blue Marvel-tekstit. Mutta joo, soundeiltaan C30 ja varmaan myös C50 sopii mainiosti kevyeen bluesrockiin yms samantyyliseen musaan, missä ei tarvi aivan rankinta säröä. Siinä on jotain lievää sukulaisuutta Fenderien särömaailmaan imho. EDIT: Taidat kyllä Jucciz olla parempi asiantuntija kommentoimaan tuota Classic-sarjan äänimailmaa verrattuna Fenderiin. Mulla kun on vaan yks Fenkku ja sulla on monta vintage-kampetta :) -iec Ja niin päin pois... |
kekkuliheikki 01.07.2014 15:50:20 (muokattu 01.07.2014 15:51:42) | |
---|
Peavey Classic on loistava. Menee kaikki materiaali humpasta jazziin ja bluessiin. TS-9 peraan ja silla roimii jo melkein hevia. Mulla on vuoden -83 nurkassa. :) En allekirjoita. |
Jeszse 01.07.2014 17:04:08 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Ei täytä kumpaakaan kriteeriä :D Ai. Ostin käytettynä vuonna 2009 240 eurolla, vielä toimii täysin moitteettomasti ilman rempan remppaa. Pidän halpana ja hyvänä. |
Jeszse: Ai. Ostin käytettynä vuonna 2009 240 eurolla, vielä toimii täysin moitteettomasti ilman rempan remppaa. Pidän halpana ja hyvänä. Itse pitäisin tuossa tapauksessa edullisena ja kestävänä. |
LaMotta 01.07.2014 18:14:21 (muokattu 01.07.2014 18:16:14) | |
---|
Peavey Classic 30. Osteri: Kertomaasi blues rock tarpeeseen itse etsisin Hughes & Kettner Statesman sarjan pikkucombon. Hyvännäköisiäkin nuo ruskeat "vintage" laatikot Itsellä on tällainen. On se ihan jees. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Mikdu 01.07.2014 20:43:38 (muokattu 01.07.2014 20:49:56) | |
---|
kun näitä oon lukenu nii on tullu aika monta vaihtoehtoa. mutta minulla on pieni ongelma koska bändin kanssa soitetaan vähän raskaampaa kamaa mutta yksinään soittelen yleensä bluesia, siksi aattelin sitä super champiä koska siinä on se mallintava mukana + sen saa kiinni tietsikkaan usbilla ja voi käyttää fenderin fuse ohjelmaa, ja muutenkin saisin yhden second-hand x2 mallin aika halvalla. mutta oisko kellään mielipiteitä, plussia ja miinuksia yms siitä vahvarista, ois kiva tietää ennen kuin ostaa. Edit: varsinkin kun tätä kattoo saa aika hyvän kuvan siitä https://www.youtube.com/embed/J9Dm1IVoSjk |
petrip 01.07.2014 21:49:51 | |
---|
Ostat ensin halvan ja kohta sitten hyvän... |
J.Nikkanen 02.07.2014 07:22:45 (muokattu 02.07.2014 07:27:35) | |
---|
Mikdu: kun näitä oon lukenu nii on tullu aika monta vaihtoehtoa. mutta minulla on pieni ongelma koska bändin kanssa soitetaan vähän raskaampaa kamaa mutta yksinään soittelen yleensä bluesia, siksi aattelin sitä super champiä koska siinä on se mallintava mukana + sen saa kiinni tietsikkaan usbilla ja voi käyttää fenderin fuse ohjelmaa, ja muutenkin saisin yhden second-hand x2 mallin aika halvalla. mutta oisko kellään mielipiteitä, plussia ja miinuksia yms siitä vahvarista, ois kiva tietää ennen kuin ostaa. Edit: varsinkin kun tätä kattoo saa aika hyvän kuvan siitä https://www.youtube.com/embed/J9Dm1IVoSjk Kunnon mörssäri treenikselle ja kotiin USBi hommiin Line6 Pod Studio UX1 vaikkapa. Kuka jaksaa kantaa kodin ja treeniksen väliä minkäänmoista comboa/nuppi-kaappi yhdistelmää ellei ole aivan mahdoton pakko? edit: Niin kyllä kai tuommonen fendä menee kotona ihan täysin mutta en mä tuommosen kanssa lähtis treenikselle jalkoihin jäämään jos soittelee hieman raskaampaa kamitsua. Mun fiilispohjalta tuosta loppuu vaan hönkä kesken, 25W putkitehoa tai 50W trankkua vähintään ja 2x12" kaappi, semmoisella pärjää sitten jo ellei EQutella ja tööttäillä ihan persiilleen ja silloinhan ei mikään tahdo riittää. Vielä joskus soitan, siihen asti selitän. |