Aihe: Heel-Toe
1 2 3
Make011
01.07.2014 02:16:48
hollmi-5: Tekniikka tutuksi. Tosin tässä videossa jo kuuden sekunnin kohdalla kuulosti epämusikaaliselta ;)

Miksi? Bassorummun soundi ei varmaan aukea tuolla tavalla.

Ihan perusteellinen selvitys...

20'' vetelen ja ei se nuija ihan niin lähellä ole, tunteella, taidolla ja rumpuavaimella säädetty ;)
They see me drummin' They hatin'
tomboarmageddon
01.07.2014 17:30:44
Juhani_t: Myönnän että mietin tätä itsekin noita videoita katsellessa. Ei kai tämä nyt mikään käänteentekevä idea ole?

Yritin hieroa tätä tekniikkaa eilen jonkin aikaa mutta alla ollut Taman pedaali oli jotenkin onnettoman lyhyen tuntoinen vaikka mulla lienee ihan normikokoa (43) jalka?

No mulla on 46 suksi ja ainakin ironcobralla voin tollen vempata.
Nykyseks muodostunut tekniikka on lähinnä sitä jotain flatfoot tyyliä. Eli kantapää vähän ilmassa, nuija ei jää kalvoon kii ja spedu on säädetty niin, että nuija on pitkällä jousi suht kireellä ja nuija tulee kauas kalvosta palautuessaa.
Jotkut valittanu lainatessaan, että hakkaa biitteri jalkaan, mutta itte tottunu sen pysäyttämään jalalla.
Tolla saan lujaa ja suht nopeestikkin soitettua. Ei mitään erikoisnopeuksia kuitenkaan, mutta niitä ei saakkaan kukaan lujalla volyymillä. Sitten jos ihan hiljaa pitää niin pelkällä nilkalla.
ltg
10.09.2014 21:57:16 (muokattu 12.09.2014 18:44:10)
Itse tykkään pitää basarin lyöntikalvon musaan sopivalla vireydellä, yleensä melko löysällä. Pedaalin jouset melkoisen löysällä, ja nuijan liikerata kohtuullisen pitkänä.

Omassa soittotekniikassa päkiä lepää jatkuvasti pedaalilla niin, ettei nuija kuitenkaan ole kalvoon kontaktissa, ja jalan asennolla pyrin kontrolloimaan nuijan liikeradan pituutta sekä samalla iskun voimakkuutta.

Normaalin iskun polkaisen aina niin, että lähes koko jalkapohja on kontaktissa pedaaliin, kantapää ihan hieman maasta ilmassa. Tuplaiskussa taas polkaisen ensimmäisen iskun enemmän päkiällä, ja toisen iskun kuvaamallani "normaalilla" tavalla. Näin saan aksentoitua toisen iskun, mikä yleensä on omassa soitossa tavoitteena.

Tuplamatot tulee poljettuna ihan single strokena.

E: lyhyt muok
Optimus Prime perusti Western Unionia vastaan kilpailevan yrityksen. Nimeksi tuli Form Transfers.
Make011
13.10.2014 02:12:47
ltg: Itse tykkään pitää basarin lyöntikalvon musaan sopivalla vireydellä, yleensä melko löysällä. Pedaalin jouset melkoisen löysällä, ja nuijan liikerata kohtuullisen pitkänä.

Jännä miten itselle tuo on täysin vastakohtaisesti säädelty ja ajatuskin kuvottaa :D
Meitä on moneksi....
They see me drummin' They hatin'
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)