fox: Ei enää muutamaan vuoteen.. ;) Se on vähän sillee, että japanilaisten ammattilaisten työpanos on jo hiukkasen liika kallista ns. "halvemman hintaluokan" kitaroihin.. Aivan sama juttu kuin Hoshino/Ibanezilla, jopa se "keskiluokan" tuotanto on siirtynyt pois Koreasta. Vuoden 2008 jälkeen ei ole ollut Koreassa tehtyjä Ibanezeja.. Totta kai Teradan tehdas on edelleen toiminnassa ja "voimissaan" mutta tuottaa vaan sellasia hivenen reippaammin hinnoiteltuja kitaroita. Mutta ei enää Epiphonelle.. Nyt ollaan taas paljon viisaampia. :) En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 30.06.2014 09:41:24 | |
---|
kekkuliheikki: Onhan se hieno. Menee kylla suoraan myyntiin mutta oli pakko paasta hiplaamaan ja valitsemaan. LR-kympissa on parempi kaulaprofiili mun kateen. Noi vanhat japsit on kylla peleja. On kyllä todella hieno peli. Mahtavia pelejä nuo Teradat. Ainoa miinus on, että näin kuvassa Tommi Läntisellä Teradan. ;) Ja heti myyntiin? No, onneksi tuo oma Essi kaikesta hyvyydestään huolimatta on jäänyt aika hyvin seinäkoristeeksi, joten ei tarvitse alkaa gas-hiki valuen enää pistämään romua torille tätä varten. En tiedä miksi, mutta aina tulee tartuttua stratoon. Muillakin voi soitella ja tykkään kyllä Essistä paljon, mutta silti niillä tulee soiteltua vain siksi, että "soitellaan nyt välillä tuollakin, kun se nyt on tuossa"... - Thunder will never die! |
kekkuliheikki 30.06.2014 10:51:18 | |
---|
Mulla on oltava vahintaan yksi Essi ja ainoa syy miksi LR-10 jaa kotiin on tosiaan tuo kaulaprofiili joka on Teradassa hieman paksumpi. Essilla soittelen jazzia koska isommat jazzlaatikot tuntuvat jotenkin liian kolhoilta. Mutta tuo Terada oli pakko katsastaa. Joitain instrumentteja on pakko paasta raplaamaan. Se on muuten painavampi kun LR-10. Nakyy olevan mahonkikaula ja blokki. LR-10:ssa on 3-palan kaula ja 3-palan blokki. En allekirjoita. |
Gabe 30.06.2014 10:58:24 | |
---|
Laulava Kylätohtori: En tiedä miksi, mutta aina tulee tartuttua stratoon. Samaan suuntaan se on mennyt minullakin. Pärjäisin helposti pelkästään tuolla stratolla. Tele on kuitenkin hyvä olla siinä varalla kun aina toisinaan tekee mieli sellaista soundia. Essiä mietin nyt myös kovasti, mutta en tiedä olisiko sillekään sitten oikeasti käyttöä. Pitää nyt harkita tarkasti, en haluaisi kalliita sienäkoristeita eikä torikaan vedä. :/ |
kekkuliheikki 30.06.2014 11:08:55 | |
---|
Gabe: Samaan suuntaan se on mennyt minullakin. Pärjäisin helposti pelkästään tuolla stratolla. Tele on kuitenkin hyvä olla siinä varalla kun aina toisinaan tekee mieli sellaista soundia. Essiä mietin nyt myös kovasti, mutta en tiedä olisiko sillekään sitten oikeasti käyttöä. Pitää nyt harkita tarkasti, en haluaisi kalliita sienäkoristeita eikä torikaan vedä. :/ Kymmenen yhta vastaan, etta Terada on sun seinalla 2 viikon paasta. :D En allekirjoita. |
kekkuliheikki 30.06.2014 11:42:46 | |
---|
Sinne meni torille. Totuuden nimissa ma sain sen ihan pilkkahintaan 570 euroa postikuluineen!!! Joku jannu ei tiennyt mita silla oli. Myyn sen MOTU:n kortin kanssa tonnilla pois. Tuo ei ole paha hinta noista kahdesta. Jospas kerrankin tekisi hieman voittoa kitarakaupoissa! :) En allekirjoita. |
Muovinen 30.06.2014 12:19:21 | |
---|
kekkuliheikki: Sinne meni torille. Totuuden nimissa ma sain sen ihan pilkkahintaan 570 euroa postikuluineen!!! Joku jannu ei tiennyt mita silla oli. Myyn sen MOTU:n kortin kanssa tonnilla pois. Tuo ei ole paha hinta noista kahdesta. Jospas kerrankin tekisi hieman voittoa kitarakaupoissa! :) Noniin! Nyt joku jolla on enemmän painetta lompsassa äkkiä kotiuttamaan tuo Terada! Ite ei pysty... |
Laulava Kylätohtori 30.06.2014 12:26:29 | |
---|
kekkuliheikki: Sinne meni torille. Totuuden nimissa ma sain sen ihan pilkkahintaan 570 euroa postikuluineen!!! Joku jannu ei tiennyt mita silla oli. Myyn sen MOTU:n kortin kanssa tonnilla pois. Tuo ei ole paha hinta noista kahdesta. Jospas kerrankin tekisi hieman voittoa kitarakaupoissa! :) Kohta tämä ketju vaatii taas uuden uhrin, kun joku onneton lukee tämän ja pistää lastensa opiskelurahat gashikipäissään Teradaan.... - Thunder will never die! |
Vladi 30.06.2014 12:30:09 | |
---|
kekkuliheikki: Sinne meni torille. Totuuden nimissa ma sain sen ihan pilkkahintaan 570 euroa postikuluineen!!! Joku jannu ei tiennyt mita silla oli. Myyn sen MOTU:n kortin kanssa tonnilla pois. Tuo ei ole paha hinta noista kahdesta. Jospas kerrankin tekisi hieman voittoa kitarakaupoissa! :) Ai saakeli, on kyllä hieno ja halpa. Itse en kyllä MOTU:lla tekis yhtään mitään, kun identtinen löytyy studiolta. Ei mulla kyllä oo rahaa tohon pelkkään kitaraankaan, mutta... :D Harashoo tovaarish! |
kekkuliheikki 30.06.2014 15:12:28 | |
---|
Vahan sellainen tunne, etta se ei kauaa torilla homehdu. :D En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 30.06.2014 16:27:37 | |
---|
Essiä sivuten, kertokaapas viisaat, minkä tyylistä soundia lähtee SD:n JB/Jazz-setistä. Mietin, jos sellaista kokeilisi Tokain omien PAF(?)-tyylisten mikkien tilalla? Nuo nykyiset ovat melko kirkkaat ja selkeäsoundiset. Joskus ohmejakin mittailin, mutta en nyt muista enää lukemia. Kenties jotain 8-9 luokkaa? Mutta siis, mihin suuntaan soundi mahtaisi JB/Jazzilla mennä? Miten esim. puhtaiden käy? Meneekö soundi muhjummaksi? Kasvaako tehot? - Thunder will never die! |
Lancelot 30.06.2014 16:44:03 | |
---|
Jazzi(SH-2) on jees mut JB:tä en laittais "Essiin", se on kumminki melko kuuma mikki. Kyllä mä näkisin että tuommoinen alle 10kOhm mikki on parhaimmillaan "Essissä". Mulla on AS:ssä burstbuckerit n. 8,5kOhm ja kovin olen tyytyväinen. Tarvittaessa myös ärhäkkäät kunhan vahvarista vääntää gainia. Tosin mistä sen tietää vaikka JB toimisi, ehkä tässä vaaditaan hieman pioneerihenkeä, eli eikun kokeilemaan:) |
kekkuliheikki 30.06.2014 16:48:05 | |
---|
Kylatohtori koekaniiniksi. Nuo LR-kympin viritetyt Super58 mikit on kovat. En allekirjoita. |
kekkuliheikki 01.07.2014 15:24:11 | |
---|
MOTU laksi. Olen kylla TODELLA tyytyvainen tuohon Ibanezin LR-kymppiin. Loistava essi ja sopii taydellisesti lapaseen. Napsa viela ja tuntuu jotenkin kevyemmalta ja pienikoppaisemmalta. Lammin jazzsoundi loytyi heti ja sahaan stankkuja hymyssa suin. En allekirjoita. |
fox 01.07.2014 17:08:36 | |
---|
kekkuliheikki: MOTU laksi. Olen kylla TODELLA tyytyvainen tuohon Ibanezin LR-kymppiin. Loistava essi ja sopii taydellisesti lapaseen. Napsa viela ja tuntuu jotenkin kevyemmalta ja pienikoppaisemmalta. Lammin jazzsoundi loytyi heti ja sahaan stankkuja hymyssa suin. No, onhan se(kin) kotoisin sieltä Teradan tehdas-kompleksista.. ;) Samoin olen myös kanssasi samoilla linjoilla, että kyllä nuo Super58:t, joko perusmuodossaan, tai "trimmattuina" ovat melkosen hyvät mikit. |
seventy4 21.08.2014 23:24:24 | |
---|
Lainataas ketjua kun aihetta sivuaa. Ostin torilta Epiphone Sorrento 50th Anniversaryn ja on yllättävän kova soitto kone. Mutta tuo talla rätisee kuin kalkkarokäärmeen pesä. En ala tallaa fiksailemaan vaan vaihdan suosiolla parempaan malliin jossa ei ole sitä lankaa. Sitten itse kysymys eli kun noita on aika monenmoisilla tallapaloilla varustettuna niin minkä verran palojen materiaali todellisuudessa vaikuttaa saundiin? |
nikovirtala 22.08.2014 14:52:51 (muokattu 22.08.2014 14:53:12) | |
---|
Indiepoppari vailla bändiä. Laita viestiä, jos bändisi on vailla tyylitajuista rytmikitaristia. |
Vladi 28.08.2014 16:00:10 | |
---|
Mulla on nyt ollut pari päivää vaihdossa tullut Ibanez AS93 testissä ja onpa kyllä hemmetin hyvä kitara. Jos en olisi just aloittamassa oman ES-335-version rakentamista ja tarttis rahaa siihen projektiin, niin tää jäis kyllä talouteen. Kitaran viimeistely on erinomainen ja oikeastaan mistään ei tuu semmoista halpisfiilistä, mitä joistain kiinapeleistä helposti huokuu. Mikitkin oli yllättävän avoimen kuuloiset ja dynaamiset. Jos etsit hyvää ES-335-versiota 400-500e hintaluokassa niin suosittelen tutustumaan. Nää ei oo uutenakaan kauhean kalliita. Harashoo tovaarish! |
Kunnallisjäte 30.08.2014 18:36:18 | |
---|
Codalla olisi melko halvalla (jos vielä 15% tinkiminen menisi läpi) lapakorjattu Es-335. Tiedän että jälleenmyyntiarvoa ei juuri ole, mutta onko lapakorjaus riski lähettämisen suhteen? Olen tilannut Codalta kaksi pulttikaulaista tele/telejohdannaista, joiden suhteen kaikki toiminut hienosti. Pitääköhän liimakaulaisten ja erityisesti lapakorjattujen suhteen olla varovaisempi? "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
ReBeat 30.08.2014 18:40:18 | |
---|
Jos se on ammattilaisen korjaama niin lavan pitäis olla korjausliimauksen jälkeen lujempi kuin uutena. |