Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2014
1 2 3 4 537 38 39 40 4168 69 70 71 72
Sergei Fallinen
29.06.2014 17:33:14
Brian May jr.: Sitä vastoin Uruguay presidenttiään myöten tuntuu ajattelevan, että Fifan antamat sanktiot ovat jollain tavalla "kansallisen suvereenisuuden loukkaus", ja Suarezia kohdellaan kuin kansallissankaria. Tämä on minulle se pääsyy sille, miksi Uruguayta ei jatkossa enää tule ikävä, ei niinkään se yksittäisen miehen teko;

No en tiedä, kyllä muakin vähän ärsyttää se, miten Fifa jakaa pikatuomioita perstuntumalta lähinnä sen perusteella, miten suuri haloo jostain mediassa nousee. Puolia punaisen kortin arvoisista rikkeistä ei edes tutkita jälkikäteen. Joo, rikoksen uusija jne, mutta kun päivän harkinnalla eurooppalaiset diktaattorit heittävät 4 kuukauden tuomion paljolti lehdistön ja yleisön mieliksi, ymmärtäähän sitä pienen amerikkalaisen kansakunnankin näkökulmaa hieman.
Secreterial
29.06.2014 17:37:49
Sergei Fallinen: No en tiedä, kyllä muakin vähän ärsyttää se, miten Fifa jakaa pikatuomioita perstuntumalta lähinnä sen perusteella, miten suuri haloo jostain mediassa nousee. Puolia punaisen kortin arvoisista rikkeistä ei edes tutkita jälkikäteen. Joo, rikoksen uusija jne, mutta kun päivän harkinnalla eurooppalaiset diktaattorit heittävät 4 kuukauden tuomion paljolti lehdistön ja yleisön mieliksi, ymmärtäähän sitä pienen amerikkalaisen kansakunnankin näkökulmaa hieman.

En tiedä, miten nämä menee nykyään, mutta esim. Valioliigassahan ei tapauksia jälkikäteen tutkita, jos tuomari näki tilanteen. En tosin tiedä, onko näissä kansainvälisissä peleissä eri juttu.

Pelikieltoon vaikutti melko monet muutkin tekijät, isona osana varmaan se, että ei tosiaan ollut ensimmäinen kerta, kun Suarez kaatuu hampaat edellä vastustajaan ja satuttaa siinä samalla hampaansa. Jos olisi ensimmäinen kerta, niin tuomio olisi varmasti ollut pienempi. Ja isona tekijänä oli se, että Suarez ei edes kadu tekoa, vaan keksii tuollaisia naurettavia selityksiä. Sitä nyt on vaikea sanoa, että olisiko tuomio ollut pienempi, jos Suarezissa olisi ollut tarpeeksi miestä myöntämään tuo, mutta jos selitykset on tuota luokkaa, niin saisi pelikielto olla kovempikin.
"I never bluff" - Cordell Walker
Sergei Fallinen
29.06.2014 17:55:10
Secreterial:
Pelikieltoon vaikutti melko monet muutkin tekijät, isona osana varmaan se, että ei tosiaan ollut ensimmäinen kerta, kun Suarez kaatuu hampaat edellä vastustajaan ja satuttaa siinä samalla hampaansa. Jos olisi ensimmäinen kerta, niin tuomio olisi varmasti ollut pienempi. Ja isona tekijänä oli se, että Suarez ei edes kadu tekoa, vaan keksii tuollaisia naurettavia selityksiä. Sitä nyt on vaikea sanoa, että olisiko tuomio ollut pienempi, jos Suarezissa olisi ollut tarpeeksi miestä myöntämään tuo, mutta jos selitykset on tuota luokkaa, niin saisi pelikielto olla kovempikin.

Toki on mahdoton tietää, millaista keskisormi-haistakaavittu -osastoa Suarezin "oma selvitys tapahtumista" on ollut, ja sikäli tuomio voi olla ihan oikeutettu. Se, miten mies kommentoi nyt, kun tuomio on annettu, voi olla suunnattu hieman eri tahoille, eikä välttämättä vastaa sitä, mikä on ollut katumuksen tai katumattomuuden sanamuoto ottelun jälkeen. Niin tai näin, kyllä tällaisissa tapauksissa helposti Suomessakin saatettaisiin hieman sinivalkoisiin mielipiteisiin sortua. Etenkin presidentit, jotka eivät välttämättä niin urheilusta edes tajua.
Secreterial
29.06.2014 18:53:28
Sergei Fallinen: Toki on mahdoton tietää, millaista keskisormi-haistakaavittu -osastoa Suarezin "oma selvitys tapahtumista" on ollut, ja sikäli tuomio voi olla ihan oikeutettu. Se, miten mies kommentoi nyt, kun tuomio on annettu, voi olla suunnattu hieman eri tahoille, eikä välttämättä vastaa sitä, mikä on ollut katumuksen tai katumattomuuden sanamuoto ottelun jälkeen.

FIFA:n mukaan Suarez ei osoittanut katumusta, eikä omasta mielestään rikkonut sääntöjä näissä FIFA:n kuulusteluissa, joten kyllä imo ihan oikeutettu tuomio...
"I never bluff" - Cordell Walker
Brian May jr.
29.06.2014 18:59:12 (muokattu 29.06.2014 19:04:03)
Sergei Fallinen: No en tiedä, kyllä muakin vähän ärsyttää se, miten Fifa jakaa pikatuomioita perstuntumalta lähinnä sen perusteella, miten suuri haloo jostain mediassa nousee. Puolia punaisen kortin arvoisista rikkeistä ei edes tutkita jälkikäteen. Joo, rikoksen uusija jne, mutta kun päivän harkinnalla eurooppalaiset diktaattorit heittävät 4 kuukauden tuomion paljolti lehdistön ja yleisön mieliksi, ymmärtäähän sitä pienen amerikkalaisen kansakunnankin näkökulmaa hieman.

Puolet punaisista korteista eivät tule siitä, että kaveri tahallaan puree kollegaansa kentällä, ja vieläpä kolmatta kertaa :D täytyy myös muistaa se, että Suarez on ollut pannassa myös muistakin typeryyksistä, kuten nyt esim. negro-sanan avoimesta viljelystä pelikentillä. Mielestäni on täysin miehen oma vika, että tekee typeryyksiä toisensa jälkeen ja näinollen kasvattaa Fifan herkkyyttä langettaa tuomioita. Tuossa muuten nuo Suarezin kommentit tapauksen suhteen heti ottelun jälkeen:

http://yle.fi/urheilu/suarezilta_ka … tallaisia_tilanteita_sattuu/7319276

Selitykset ovat menneet vieläkin kärkevimmiksi tuomion langettamisen jälkeen, mutta ei tuosta nyt ainakaan suurta katumusta aisti.

Suarezin kaltaiset supertähdet ovat kovasti näkyvillä ja antavat täten suorasti tai epäsuorasti esimerkkiä omassa urheilulajissaan, oli se huonoa tai ei. Suarezin tapauksessa esimerkki on erittäin huonoa, ja täten hän kantaa vastuunsa. Laskeskelin pikaisesti, että pelkästään vuoden 2010 ja 2013 välillä pelikieltoa on kerääntynyt peräti 27 ottelun verran, mutta eivätpä ne näytä paljoa purreen(no pun intended). Kun ottaa huomioon vielä sen, ettei Suarez tippaakaan kadu tekoaan siitäkään huolimatta, että puri jo kolmannen kerran, niin kyllä tuo tuomio on kovuudestaan huolimatta objektiivisesti katsoen oikea(ainakin minun mielestäni). Fifa luultavasti ajattelee, että mokoman pelleilyn on loputtava nyt, eikä sitä voi minun mielestäni laittaa täysin tapauksen saaneen mediahuomion piikkiin.

Edit. niin ja mitä kansakunnan näkökulmaan tulee, niin henk. kohtaisesti uskon että tuossa on enemmän kyse jalkapallokulttuurin syvyydestä etelä-amerikassa eikä mistään aidosta objektiivisuudesta. Olen itse reissannut Argentiinassa, ja kun kerran baarissa istuskellessani heitin leikkimielisesti herjaa tuosta Argentiinan kansallissankarin, Maradonan, dopingkäryistä ja kokaiininkäytöstä, meinasin saada turpaani :)
Vettä!
barclay
29.06.2014 20:56:03

Diipeintä paskaa. No pitäähän sitä yksi inhokkikin jatkossa olla..
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
Meadow
29.06.2014 20:58:02
Imperiumin vasta isku !!
Dr. Funkenstein
29.06.2014 20:58:52
KYLLÄ! Hirvee eka puoliaika, toisella parempaa ja mieluisa tulos.
Tympee Huttunen
29.06.2014 21:04:37
Hieno voitto! Sentään jokin euromaa pääsee jatkoon:)
Funkånaut
29.06.2014 21:14:03

Lastinen: Hieno voitto! Sentään jokin euromaa pääsee jatkoon:)

Ei ihan totaalinen Copa America sentää. :)

Mutta Pura vida!
Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin
DM
29.06.2014 21:17:03
Voi Mexico, mikä isku. Melkein, mut ei sittenkään. Costat silti Kreikasta voittoon illalla, Hollanti sit keittää kahvit seuraavalla kierroksella.

Hyvä matsi enivei taas ja tuo Sneijderin laukaus oli kome-a.
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
Sergei Fallinen
29.06.2014 21:25:43 (muokattu 29.06.2014 21:25:52)
Tämä ehkä siinä rajoilla voittiko parempi joukkue, mutta ihan kiva kuitenkin että eurooppalaisia nähdään vielä tämän kierroksen jälkeen.

Jos oikein Juha Malisen kommentteja tulkitsin, niin Kreikassa täytyy olla maailman pitkäveteisin jalkapallosarja.
dipshit
29.06.2014 21:31:26
Huikea rilleri. Toivoin choloille voittoa, mutta Hollantikin on aivan jees joukkue joten ei tässä ihan niin paskat fiilikset ole kuin eilisen Brasilia - Chilen jälkeen.

Parin tunnin päästä sitten Costa Rica homeboyzit voittoon! Campbelille hattutemppu.
barclay
29.06.2014 21:47:33

Mä ajattelen asian niin että Kreikka on vähän niinkuin Suomi.

Jos finskit pelaisivat mm-kisoissa niin tyyli ja meininki olisi kyllä aika pitkälti sama. Tasaista massaa, ei mitään Neymareita tiimissä ja kaikki lähtee tiukasta puolustuksesta ja vastahyökkäyksistä. Ja tietysti, sininen ja valkoinen värit ovat kreikkalaistenkin..

Mulle Kreikka on vähän kuin toinen kotimaa. Vaikka mä turistina Kreikassa käynkin, niin aina on semmoinen kotoinen olo ja yhteenkuuluvuuden tunne. Viimeeksi pari kuukautta sitten Rodoksella. Hieno maa. Saletisti natsaa.

Eipä mulla mitään Costa Ricaa vastaan ole, mutta tossa pelissä sydämeni sykkii 100% helleeneille.

No menipä syvälliseksi, mutta hajotkaapa vääräuskoiset tappioonne :)
blackmore81
29.06.2014 21:52:44
barclay: Mä ajattelen asian niin että Kreikka on vähän niinkuin Suomi.

Jos finskit pelaisivat mm-kisoissa niin tyyli ja meininki olisi kyllä aika pitkälti sama. Tasaista massaa, ei mitään Neymareita tiimissä ja kaikki lähtee tiukasta puolustuksesta ja vastahyökkäyksistä. Ja tietysti, sininen ja valkoinen värit ovat kreikkalaistenkin..

Mulle Kreikka on vähän kuin toinen kotimaa. Vaikka mä turistina Kreikassa käynkin, niin aina on semmoinen kotoinen olo ja yhteenkuuluvuuden tunne. Viimeeksi pari kuukautta sitten Rodoksella. Hieno maa. Saletisti natsaa.

Eipä mulla mitään Costa Ricaa vastaan ole, mutta tossa pelissä sydämeni sykkii 100% helleeneille.

No menipä syvälliseksi, mutta hajotkaapa vääräuskoiset tappioonne :)

Näin on. Omilla vahvuuksillahan sitä on pelattava. Tyylipisteitä kun ei jalkapallossa jaeta. Eihän se kaikkein viihdyttävintä katsottavaa varmasti ole, mutta tuloksestahan siellä pelataan. Kyllä minäkin Kreikan puolella tuossa pelissä olen.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
barclay
29.06.2014 22:23:55

http://www.youtube.com/watch?v=1DjW3rBBKqA Hieman hymyilytti. Ajan hermoilla ollaan.
hullu_ukko
29.06.2014 23:26:01
barclay: http://www.youtube.com/watch?v=1DjW3rBBKqA Hieman hymyilytti. Ajan hermoilla ollaan.

Elämäni tuskallisin kaksiminuuttinen. Duudsonien parasta ennen -päiväys meni jo noin kymmenen vuotta sitten ja silti pitää näköjään yrittää. Ahdistaa. Erityisesti poliisin ja vartijoiden reaktio oli pettymys.

No, ettei nyt ihan ohi aiheen mennä niin Hollannin voitto aiheutti kyllä hallitsematonta karjumista. Aivan parasta. Kunhan nyt eivät päädy Saksan kanssa finaaliin, koska sitten en enää tiedä, ketä siellä pitäisi kannattaa.
✡ | Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia | ✡
Funkånaut
30.06.2014 00:15:45

Puuraa viidaa!
Vain kolme kertaa olen joutunut käyttämään ehkäisyä, eikä kertaakaan ole tullut minkäänlaista sukupuolitautia. Minä olen koirilta oppinut, että ensin pitää haistaa ennen kuin saa maistaa. - Pekka Siitoin
Sergei Fallinen
30.06.2014 00:56:39
Höhöhö, on toi Kreikka vaan melkonen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)