Aihe: MXR M108 EQ-pedaali ja muut vastaavat
1 2
Myrkky Nuoli
20.06.2014 10:48:09
LaMotta: Olen omistanut Bossin 7-alueisen equn, ja onhan tuo iso MXR soundin möyhentämisominaisuuksiltaan eittämättä paree.

Samaa mieltä! Boss on minusta sellaisenaan käyttökelvoton, modattuna ihan hyvä, mutta parhaimmillaankin huonompi kuin mxr stockina.
When in doubt, lower your expectations.
finlanderr
23.06.2014 14:52:27
Myrkky Nuoli: Samaa mieltä! Boss on minusta sellaisenaan käyttökelvoton, modattuna ihan hyvä, mutta parhaimmillaankin huonompi kuin mxr stockina.

Miten sitä pitäisi modata?
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
Myrkky Nuoli
23.06.2014 15:07:58
finlanderr: Miten sitä pitäisi modata?

Kantsii googlata esim. "Sniper Mod" tai Monte Allumsin jutut, paljon on erilaisia modeja. Pääasia on kuitenkin vaihtaa signaalitien konkat kunnollisiin, Boss käyttää ihan roskakonkkia. Minusta tuo EQ vääristi saundia ja oli kummallisen kolkko ja eloton. Mutta suurin ongelma oli se jäätävä kohinamatto, joka tuli taajuuksia buustatessa. Modattuna olin siihen tyytyväinen kyllä.
finlanderr
25.06.2014 07:17:49
Myrkky Nuoli: Kantsii googlata esim. "Sniper Mod" tai Monte Allumsin jutut, paljon on erilaisia modeja. Pääasia on kuitenkin vaihtaa signaalitien konkat kunnollisiin, Boss käyttää ihan roskakonkkia. Minusta tuo EQ vääristi saundia ja oli kummallisen kolkko ja eloton. Mutta suurin ongelma oli se jäätävä kohinamatto, joka tuli taajuuksia buustatessa. Modattuna olin siihen tyytyväinen kyllä.

Osaakohan tavallisilla juotostaidoilla varustettu henkilö juottaa noi kompiaiset kiinni?
ibnz
25.06.2014 08:55:50
Kitteinä noita modeja myydään mun tietääkseni, ei kai niissä suuria teknisiä haasteita ole, mutta aikaa se vie. Voi olla kyllä, että erilaisten piirien käyttö vaikuttaa käyttöjännitteeseen ja/tai virrankulutukseen - Boss pyrkii tiemmä maksimoimaan patterinkeston suunnittelussaan.
Myrkky Nuoli
25.06.2014 09:00:44
finlanderr: Osaakohan tavallisilla juotostaidoilla varustettu henkilö juottaa noi kompiaiset kiinni?

Kyllä osaa. Bosseissa ei oo pintaliitoskomponentteja, joten se on suht simppeliä hommaa.

ibnz: Kitteinä noita modeja myydään mun tietääkseni, ei kai niissä suuria teknisiä haasteita ole, mutta aikaa se vie. Voi olla kyllä, että erilaisten piirien käyttö vaikuttaa käyttöjännitteeseen ja/tai virrankulutukseen - Boss pyrkii tiemmä maksimoimaan patterinkeston suunnittelussaan.

Kitteinäkin saa joo ja se voi olla fiksu vaihtoehto jos ei oo ihan varma mitä tekee. Saa valmiina kaikki osat ja ohjeet mitä tehdä - ei tarvitse tehdä tutkimustyötäkään niin paljoa.
sebu
27.06.2014 14:14:01

Hyvä mutta hintaluokaltaan eri on empress paraeq.

Foorumeilta luettuani vertailuja tässäkin ketjussa oleviin mxr purkkeihin, päätin ostaa sellaisen käytettynä totta kai. Katunut en ole, sillä sillä voi saada eri sävyisiä mutta silti kunnollisen kuuloisia soundeja.

Itse hankin sen slave amp setupiin. Toimii kuitenkin muutenkin tosi hyvin tollaseen kirkkauden säätöön.
Jukka Häikiö
27.06.2014 17:16:15

Mulla on ollut Barbeq monta vuotta boostina, ihan loisto purkki, ei vaan tuppaa käytettynä löytymään, mulla oli kaksi noita(oli 2 eri lautaa, nyt enää 1), mutta tuuppasin toisen etiäpäin, samalla mitä itse maksoin, eli tasan 100€.
Saman firman kompura myös, eikä aikeitakaan vaihtaa, muista Barberin jutuista ei kokemusta.
Vasta kun on valmis epäonnistumaan,on valmis onnistumaan.
Myrkky Nuoli
27.06.2014 17:16:16
Muovinen: Ihan samaa mieltä. Ei sillä voi kuin korkeintaan leikata jotain matskua pois. Stone Deafin PDF1 kohisee myös mutta tekee leikkaukset ja korostukset musikaalisesti.

Just näin. Käytin ite sitä middlen boostaamiseen. Ei tullut kesää. Modattuna se oli sitten ihan eri peli. Meni täydestä, mutta MXR oli silti parempi.
Hawkwood
27.06.2014 19:30:20
Omaan tilanteeseen sen verran päivitystä, että MXR se oli, joka kotiin saapui. Hyvältä vaikutti pikatesteissä ja hoitaa homman, johon sen tarkoitinkin omassa käytössäni. Hankinnan alla on vielä piuha, jolla saan Voodoo Labin PP2+ kytkettyä kaksi lähtöä yhdeksi 18 V lähdöksi. Tässä yksilössä kun ei muuntajaa tullut mukana ja kokeilut tuli tehtyä Pedal Powerin 12 V -asetuksella. Laitoin piuhasta ostoilmoituksenkin Torille, kun ei nettikauppoja kehtaa kiusata yhden alle kympin piuhan tilauksella.
"Ei se ole harrastus eikä mikään, jos ei se vie kaikkea aikaa ja kaikkia rahoja".
finlanderr
02.07.2014 15:25:00 (muokattu 02.07.2014 15:26:23)
Myrkky Nuoli: Kyllä osaa. Bosseissa ei oo pintaliitoskomponentteja, joten se on suht simppeliä hommaa.

Kitteinäkin saa joo ja se voi olla fiksu vaihtoehto jos ei oo ihan varma mitä tekee. Saa valmiina kaikki osat ja ohjeet mitä tehdä - ei tarvitse tehdä tutkimustyötäkään niin paljoa.

Tilasin ihan mielenkiinnoista kitin, mutta mitään ohjeita ei tullut. Piirilevy näyttää suht simppeliltä kun vaan tietäisi mitä pitää vaihtaa.

http://www.ebay.com/itm/Boss-GE-7-E … Accessories&hash=item1e8de94153
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)